Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2011, 20:48   #1121
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Is dat die imam die door Marokko nu geboycot wordt en vervolging riskeert? Waaruit blijkt dat Marokko het kindhuwelijk afkeurt.
Daar hebben we het al over gehad.

Naar aanleiding daarvan zijn volgens Maddox, Marokkanen geen echte moslims,
http://forum.politics.be/showthread....54#post5841454
Paulus erkent dat dit een blijk van afkeuren van het kindhuwelijk is, maar volgens hem betekent dit niets.
Diego Raga erkent dit ook, maar volgens hem is dit niet voldoende.
Is er echt geen verschil tussen een geloof en de wetten van een land ?
Waarschijnlijk ook nooit gehoord van scheiding van kerk en staat ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 21:40   #1122
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Paulus, dit toont aan dat moslims niet (steeds) het voorbeeld volgen van profeet Mohammed.
"Wat de profeet kan doen is niet weggelegd voor gewone moslims"
Je repliceerde wat naast de kwestie, maar negeerde dat Moslims niet steeds Mohammed's voorbeeld volgen.
Was dit dan een dicussiepunt dat de moslims niet steeds het voorbeeld van Mohammed volgen? Ik dacht van niet.

Dus wie reageert hier naast de kwestie?

Mijn reactie was inhoudelijk en to the point. Sommige moslims, met name de Soennieten die zo maar eens eventjes 90 % van de moslimpopulatie uitmaken, menen dat het voorbeeld van Mohammed weldegelijk na te volgen is, inclusief het kindhuwelijk waar het over ging. Dat ze het niet allemaal doen is een andere zaak. Waar het hier om gaat is de kwestie of het kindhuwelijk inherent is aan de islam of niet. En dat is ze dus duidelijk wel. men wil het zelfs onderwijzen in diverse islamscholen.

Als er hier één iemand is die voortdurend naast de kwestie praat dan ben jij het wel.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 december 2011 om 21:45.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 21:46   #1123
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Was dit dan een dicussiepunt dat de moslims niet steeds het voorbeeld van Mohammed volgen? Ik dacht van niet.

Paulus.
Ja, dat was een argument van jou, dat ik met die opmerking weerlegde, waarop jij niet repliceerde.
Je negeerde die opmerking.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2011, 22:02   #1124
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat was een argument van jou, dat ik met die opmerking weerlegde, waarop jij niet repliceerde.
Je negeerde die opmerking.
Dat is helemaal geen argument van mij, maar van de moslims zelf. Dat is nu net mijn punt. Er zijn geestelijke islamleiders die het kindhuwelijk promoten vanaf 9 jaar alsjeblieft, in tientallen scholen en ook op het internet.

Dat is nu net mijn punt als één van de bewijzen dat het inherent is aan de islam.

Wat heb je dan weerlegt? Niks!

Wat heb je dan genegeerd? Alles van wat ik hierover zeg.

Waarom denk jij dat geestelijke islamleiders het kindhuwelijk vanaf negen jaar willen onderwijzen in tientallen scholen?

Toch niet omdat het volgens hen niet inherent is aan de islam zekers? Wees nu toch eens redelijk?! Hun argument daarvoor is het leven van Mohammed.

En dan zeg jij: "Jamaar, niet alle moslims vinden dat ze het leven van Mohammed moeten volgen hoor...en met die opmerking heb ik je weerlegd en jij negeert dat..."

Maar meisje toch,... staat er soms "ik ben dom" in mijn onderschrift of zo?

Wat jij wil doen is de discussie verleggen, naar een ander discussiepunt, namelijk of alle moslims Mohammeds leven zouden moeten navolgen of niet. Maar dat is het discussiepunt niet. De moslims moeten dat zelf maar uitvechten.

Waar het hier om gaat is dat kindhuwelijk inherent zou zijn aan de islam of juist niet. Ja dus, want geestelijke leiders pogen het te onderwijzen, tegen de plaatselijke wetgeving in, in tientallen scholen.

D�*t is het argument. Of liever, dat is 'een' argument. Eén van de vele hier al aangebracht. En die jij negeert.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 december 2011 om 22:12.
Oud 8 december 2011, 00:32   #1125
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Hans Jansen is arabist.

KINDERHUWELIJKEN

De koran (65:4), de islamitische korancommentaren en de sharia staan het aan mannen toe om met zeer jonge meisjes te huwen, nog voor de bruidjes voor het eerst ongesteld zijn geweest. Het gaat niet om het uitsluitend tekenen van het huwelijkscontract. Het gaat ook om wat wij als grote-mensen-dingen beschouwen. Elke imam is bereid u aan te wijzen waar dit in de heilige teksten te vinden is.

Mohammed, de profeet van de islam, heeft ook zelf een huwelijk met een zeer jong meisje gesloten, een zekere Aisha. Mohammed is volgens de koran het goede voorbeeld voor de mens. Elke imam is bereid u aan te wijzen waar dit in de heilige teksten te vinden is.

De sharia schrijft het niet voor om met kleuters te trouwen, dus er is ruimte om zonder de regels van de sharia te overtreden geen kinderhuwelijk te sluiten. Er is geen sprake van dat de sharia moslims opdraagt om een kinderhuwelijk te sluiten, en wie zulke huwelijken voor zichzelf afwijst, kan desalniettemin zichzelf uiteraard als een goed moslim beschouwen.

Toch is er een probleem. De sharia kent de regel dat het verboden is iets te verbieden dat niet door de sharia verboden is. Deze regel is door de imams algemeen aanvaard. Dat maakt het lastig. Zelf niet met een kind willen trouwen is OK, maar het is niet OK om anderen te verbieden om met een kind te trouwen.

Het spreekt vanzelf dat er hierover bittere discussies worden gevoerd binnen de islamitische wereld. De door de zogeheten ‘Arabische lente’ bedreigde regimes verbieden in het algemeen het kinderhuwelijk, of hebben de mogelijkheden daartoe ingeperkt. Maar om zoiets te verbieden, dat is volgens de sharia-fundamentalisten verboden.

Het geeft te denken wanneer de Nederlandse politiek aan het godsdienstige debat over deze godsdienstig-juridische vragen gaat deelnemen. De islamitische predikanten die in Nederland oproepen tot een kinderhuwelijk hebben de Nederlandse politiek gedwongen een standpunt in te nemen in een godsdienstige, intern-islamitische discussie. Wat een verrijking.

Op het gebied van het kinderhuwelijk is het cultureel zelfvertrouwen van Nederland nog niet aangetast. Het zal dan ook wel niet anders kunnen dan dat er maatregelen volgen. De wetten van landen als Nederland, en dat zal wel niet zo snel veranderen, staan het nu eenmaal niet toe dat mannen met zeer jonge meisjes trouwen.

Hans Jansen

http://hoeiboei.blogspot.com/2011/12...lijk.html#more[/quote][/quote]

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 december 2011 om 00:34.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2011, 06:06   #1126
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal geen argument van mij, maar van de moslims zelf. Dat is nu net mijn punt.

Paulus.
Dit had ik verwacht, het is geen argument van jou, maar wel je punt.
Je punt werd weerlegd, maar dat negeer je.

Het wordt tijd om terug on-topic iets te vertellen.
Oud 8 december 2011, 07:20   #1127
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit had ik verwacht, het is geen argument van jou, maar wel je punt.
Je punt werd weerlegd, maar dat negeer je.

Het wordt tijd om terug on-topic iets te vertellen.
Waar, wanneer, en hoe werd mijn punt dan weerlegd?

Is het niet waar misschien dat die geestelijke islamleider het kindhuwelijk doctrineert, in tientallen scholen en ook op het internet?

Is het niet waar misschien dat er fatwa's uitgeproken worden dat een man met een meisje van negen kan trouwen omdat de profeet Mohammed dat ook gedaan heeft?

Dit is nochtans exact wat de link vertelt.

Kijk maar: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-Marokko.dhtml

En dat is voor mij één van de bewijzen dat het kindhuwelijk inherent is aan de islam.

Ik zie echt niet in op welke wijze, waar of wanneer jij dat punt weerlegd zou hebben.

En omdat je me het verwijt naar het hoofd slingert, dat ik je weerlegging zou negeren, dring ik er echt op aan, eens dat eens te duiden voor het oog van gans het forum.

Dan kan gans het forum eens zien wat voor een smeerlap ik wel ben om te doen alsof u mijn punt niet weerlegd hebt, door uw weerlegging te negeren en u zo lang aan het lijntje te houden.

Als u dat kan, dan stel ik daarvoor in de plaats, dat ik van het forum verdwijn voor de rest van het jaar. Zo graag wil ik uw weerlegging eens zien, want ik vind ze echt niet.

In het andere geval,... is iemand anders hier de smeerlap zul je wel begrijpen.

Grijp je kans. ik daag je uit. Alleen lafaards lopen weg ipv de doen wat gedaan moet worden.

Dan kunnen we eindelijk weer verder.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 8 december 2011 om 07:28.
Oud 8 december 2011, 07:45   #1128
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Was Jezus ook met een negen jarig meisje gehuwd of wat bedoelt ge ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
We kenen wél allemaal (?) een bisschop die een negenjarige sexueel misbuikte. En daar openlijk voor uitkwam.

Deze werd door 't eigenvolk beschermd en naar Frankrijk gestuurd met een royaal pensioen.
Oud 8 december 2011, 09:04   #1129
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alboreto
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Was Jezus ook met een negen jarig meisje gehuwd of wat bedoelt ge ?
Ik weet niet wat Alboreto wil bedoelen met U te quoten Bobke, maar als Jezus ooit gehuwd zou geweest zijn, was het met Maria Magdalena , een meisje van plezier.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alboreto
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc
We kennen wél allemaal (?) een bisschop die een negenjarige sexueel misbuikte. En daar openlijk voor uitkwam.Deze werd door 't eigenvolk beschermd en naar Frankrijk gestuurd met een royaal pensioen.
Waarom Alboreto dit als "argument" aanhaalt snap ik niet.
1) Van Gheluwe werd gedwongen toe te geven dat ie een minderjarige neef had misbruikt. Nadat de bewijslast te zwaar was geworden.
2) Geen enkele regeling binnen de katholieke kerk laat enige sexuele interactie toe tussen priesters en wie dan ook.*

3) Conclusie :"Van Gheluwe heeft zowat elke gelofte die hij gemaakt heeft om zijn post te bekomen gebroken, en zijn gelijken en meerderen dekken dat schandaal nog gedeeltelijk in."

*Dit in tegenstelling tot de islam, die sexuele daden met slaven buiten de verplichtingen van "eerbare sexuele contacten met medemoslims", die alleen binnen het huwelijk toelaatbaar zijn.
Ook is die sexuele interactie met slaven alleen een gunst naar mannen toe. Mevrouw mag geen pleziertje hebben met slaafje Y of slavinnetje X.

Laatst gewijzigd door maddox : 8 december 2011 om 09:05.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2011, 10:17   #1130
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Alboreto, ge zet dus een meeloper gelijk aan de stichter ?

Laatst gewijzigd door Bobke : 8 december 2011 om 10:19.
Oud 8 december 2011, 10:38   #1131
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom Alboreto dit als "argument" aanhaalt snap ik niet.
1) Van Gheluwe werd gedwongen toe te geven dat ie een minderjarige neef had misbruikt. Nadat de bewijslast te zwaar was geworden.
Een totaal mislukte poging om mist te spuiten.
Voor zover ik weet gaat het er hier niet om wat een of andere imam uitgevreten heeft maar over de daden van de profeet hemzelf.
Oud 8 december 2011, 10:49   #1132
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Een totaal mislukte poging om mist te spuiten.
Voor zover ik weet gaat het er hier niet om wat een of andere imam uitgevreten heeft maar over de daden van de profeet hemzelf.
Dat niet alleen Bobke, maar waar wordt Van Gheluwe ergens officieel opgevoerd als na te volgen voorbeeldmodel?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2011, 19:22   #1133
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar, wanneer, en hoe werd mijn punt dan weerlegd?
Keer enkele posts (tot #1117) terug in de discussie dan vind je terug waar ik het net herhaalde.
Citaat:
Is het niet waar misschien dat die geestelijke islamleider het kindhuwelijk doctrineert, in tientallen scholen en ook op het internet?
Ja, dat is waar en die zijn nu gesloten. De sjeik riskeert vervolging.

Citaat:
Is het niet waar misschien dat er fatwa's uitgeproken worden dat een man met een meisje van negen kan trouwen omdat de profeet Mohammed dat ook gedaan heeft?
Fatwa's in het meervoud?
Herlees nog eens de tekst uit wiki wat een "fatwa" is. Die negeerde je toen omdat het toen plots niet meer over fatwa ging.

Citaat:
Dit is nochtans exact wat de link vertelt.

Kijk maar: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-Marokko.dhtml

En dat is voor mij één van de bewijzen dat het kindhuwelijk inherent is aan de islam.
We zijn het toch al lang eens dat het kindhuwelijk reeds bestond voor de islam bestond, en dat er moslims zijn die het huwelijk met Aïcha gebruiken om het kindhuwelijk goed te praten.

Dat is geen bewijs dat het kindhuwelijk inherent is aan de islam.
Waar zijn die andere bewijzen?

Citaat:
.....
Paulus.
Ik heb je getrol weggelaten.

Laatst gewijzigd door artisjok : 8 december 2011 om 19:23.
Oud 8 december 2011, 23:11   #1134
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Van Arti blijkbaar niet. En van u ?
Man, man, man... Kunnen jullie écht niet met Google overweg?

Algeria: 21 for males and 18 for females
Egypt: 18 for males and 18 for females, the age was raised in 2008 from 16 to 18 for females

Libya: 20

Mali: 18 or 15. (proposed by the Malian Family Code)
Morocco: 18
Niger: 15
Nigeria: 18
Senegal: 20 for males, 16 for females
Somalia: 18; 16 for females with guardian's consent. Court may grant exemption from minimum age requirements in case of necessity.

Sudan: Puberty, with requirement for willing consent of both parties.

Tunisia: 20 for males and 17 for females, lower with judicial special permission for pressing reasons and on the basis of a clear interest for both spouses

Azerbaijan: 18 for males, 17 for females. 17 or 16 correspondingly in special cases
Bangladesh: 21 for males and 18 for females, lunar calendar; penal sanctions for contracting under-age marriages, though such unions are not considered invalid
India: 21 for males and 18 for females.[31] If any partner(s) engages in marriage at a younger age, (s)he can ask for the marriage to be declared void / annulled. A recent recommendation by the Law Commission aims to equalize the marriage age for males and females to 18,[32] automatically declares marriages under 16 as "null and void", while marriages at the age of 16 or 17 are "voidable"[32]
Indonesia: 19 for males and 16 for females, younger ages with parental consent [33]
Iran: 18 for male, 16 for female[34]\
Iraq: 18, 15 with judicial permission if fitness, physical capacity and guardian's consent (or unreasonable objection on part of guardian) are established. (May or may not have been revised after Saddam Hussein's fall.)[35]

Jordan: 16 for males and 15 for females, lunar calendar; court permission required for females under 18 to marry men older by 20 years or more.[38]
Kazakhstan: 18, in special cases 16 years with parental consent.[39]

Kuwait: No minimum marriage age identified; capacity to marry requires parties to be of age (puberty) and of sound mind, however, no notarisation or registration of marriage permitted where female has not reached 15 years or male 17 years.[40]
Kyrgyzstan: 18[41]

Malaysia: 21, 18 with parental consent. Muslim girls under 16 can marry with the permission of sharia authorities, and some girls as young as 14 have been permitted to marry.[43]

Pakistan: 18 for males, 16 for females.[46]
Palestinian territories: 16 for males and 15 for females, lunar calendar.

Russia: 18, 16 in special circumstances; may vary in different regions.
Saudi Arabia: None currently, legislation for age 18 is being considered.[50]

People's Republic of China: 22 for males, 20 for females

Albania: 18 for men, 16 for women

Turkey: 17, 16 in special circumstances with court approval.[56]
Uzbekistan 18 for males, 17 for females. 17 and 16 correspondingly in special conditions.[57]
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2011, 23:30   #1135
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lespanjol Bekijk bericht
Man man man, hoe naïef kan je zijn.

Marriage or Legal paedophilia : Morocco battles with under age marriages
Ik ben benieuwd joe Artisjok zich hieruit gaat kronkelen.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2011, 23:41   #1136
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Keer enkele posts (tot #1117) terug in de discussie dan vind je terug waar ik het net herhaalde.
Ik haal de posting even naar hier voor de meelezer, wat zelf durf je dat blijkbaar niet doen.

Hier is ze:
Citaat:
Paulus, dit toont aan dat moslims niet (steeds) het voorbeeld volgen van profeet Mohammed.
Je repliceerde wat naast de kwestie, maar negeerde dat Moslims niet steeds Mohammed's voorbeeld volgen.
Moest de kwestie geweest zijn, of moslims nu altijd het voorbeeld van Mohammed volgen of niet, dan had je zeker een punt. Maar dat is de kwestie niet. Dat is ze nooit geweest. We zijn het er over eens dat niet alle moslims het voorbeeld van Mohammed volgen. Met name de Sjiiten doen dat niet.

Maar dat is de kwestie niet. De kwestie is of het kindhuwelijk nu inherent is aan de islam of niet. En dat weet je. Je zegt het namelijk zelf hier:
Citaat:
Ik vind het belangrijk om te weten of dit inherent is aan de islam in het algemeen, of inherent is aan bepaalde stromingen binnen de islam, of helemaal niet inherent aan de islam.

Daarover gaat onze discussie toch.
Wel ik zeg dus: "Ja ze is inherent aan de islam, want in de link staat dat een geestelijke islamleider betoogde dat meisjes vanaf hun negende huwbaar zijn." Niet zomaaar de eerste de beste. De sheik runde tientallen scholen en een website.

Hij had ook op zijn website de fatwa (religieus edict) uitgevaardigd dat een man met een meisje van negen kan trouwen omdat de profeet Mohammed dat ook gedaan heeft.

Dat lijkt mij, samen met andere bronnen die hier al werden aangebracht, een serieus bewijs, dat het kindhuwelijk inherent is aan de islam.

Waarom zou een geestelijke islamleider dan doen als het niet inherent was aan de islam? Waarom zou hij als hoogstaand geestelijke islamleider het risico lopen om vervolgt te worden, door voor het kindhuwelijk te betogen als dat niet inherent was aan de islam?

Citaat:
Ja, dat is waar en die zijn nu gesloten. De sjeik riskeert vervolging.
Wel,..als dat inderdaad waar is zoals je zelf zegt, waarom doet die geestelijke islamleider dat? Naar eigen zeggen, doet hij dat "omdat de profeet Mohammed dat ook gedaan heeft".

Dat lijkt mij een serieus bewijs dat het kindhuwelijk weldgelijk inherent is aan de islam.

Dat de Marokkanse overheid hem daarvoor vervolgt en er een advocaat is die pleit dat het niet voor gewone moslims is weggelegd, wat de profeet kan doen, kan best zijn, maar dat neemt niet weg dat voor die sheik het kindhuwelijk weldegelijk veroorloofd is op grond van Mohammeds voorbeeld.

Citaat:
Fatwa's in het meervoud?
Herlees nog eens de tekst uit wiki wat een "fatwa" is. Die negeerde je toen omdat het toen plots niet meer over fatwa ging.
Och Artisjok,... meervoud of enkelvoud. OK je hebt gelijk, het moest enkelvoud geweest zijn. En inderdaad weiger ik de discussie te verleggen naar wat nu precies een fatwa is volgens wikipedia, want daar gaat het hier niet over. Het gaat er hier over of het kindhuwelijk inherent is aan de islam of niet.

Het feit dat er een fatwa wordt over uitgesproken, bewijst van wel. En daar gaat het om.

Citaat:
We zijn het toch al lang eens dat het kindhuwelijk reeds bestond voor de islam bestond, en dat er moslims zijn die het huwelijk met Aïcha gebruiken om het kindhuwelijk goed te praten.
We waren het er over eens dat het kindhuwelijk inderdaad ouder is dan de islam en waar het reeds bestond het door de islam gelegitimeerd werd.

Bron:
Citaat:
Waar het kindhuwelijk bestond, en de bevolking moslim werd, wordt dit kindhuwelijk gelegitimeerd aan de hand van de islam.
Citaat:
Dat is geen bewijs dat het kindhuwelijk inherent is aan de islam.
Natuurlijk wel. Het is samengaand. De islam en het kindhuwelijk gaan hand in hand. En dat kan ook niet anders als hun grote voorbeeld Mohammed het zelf ook doet kunnen ze het niet echt afkeuren zonder hun grote voorbeeld in discrediet te brengen.

Citaat:
Waar zijn die andere bewijzen?
Dat heb je al gevraagd en beantwoord gekregen.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1088

Citaat:
Ik heb je getrol weggelaten.
Jij zegt dat je me weerlegt hebt en ik daag je uit om te tonen waar. Dat is niet trollen.

Maar dat kan je blijkbaar niet en dat is wél trollen.

Wat ook trollen is, is voortdurend de kwestie willen verleggen naar andere discussiepunten; vragen die al dertien keer gesteld werden, gewoon negeren en achteraf beweren dat je wel antwoord gaf zonder dat daar iets van aan is; beginnen vitten over meer- en enkelvoud, websites als onbetrouwbaar bestempelen zonder die onbetrouwbaarheid te duiden, enz.. enz..

D�*t is trollen.

Paulus.
Oud 9 december 2011, 00:05   #1137
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het ging niet over de huwbare minimumleeftijden in moslimlanden die je hier hebt gegoogled, maar over die specifieke verklaring van de Marrokaanse overheid:

“RABAT - De Marokkaanse overheid heeft een religieuze leider die betoogde dat meisjes vanaf hun 9de huwbaar zijn de mond gesnoerd."
http://www.parool.nl/parool/nl/266/R...aanprees.dhtml

Daarom vroeg ik aan Artisjok of ze nog moslimlanden kon aanhalen, die dit nét zo specifiek stelden.
http://forum.politics.be/showthread....45&page=50#981

Tot nu toe is het stil gebleven daarover.

Ken jij dan toevallig moslimlanden, die ook zo hun pedo-imams de mond snoeren ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 december 2011 om 00:06.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 00:07   #1138
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
=Lespanjol;5852888]Man man man, hoe naïef kan je zijn.

Marriage or Legal paedophilia : Morocco battles with under age marriages
[

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 9 december 2011 om 00:07.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2011, 06:21   #1139
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lespanjol Bekijk bericht
En terwijl landen evolueren, mensen langer studeren naarmate de welvaart stijgt, trouwen ze in die zandbak steeds vroeger.
Bron met link graag.
Oud 9 december 2011, 11:36   #1140
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Algeria: 21 for males and 18 for females
Egypt: 18 for males and 18 for females, the age was raised in 2008 from 16 to 18 for females

Libya: 20

Mali: 18 or 15. (proposed by the Malian Family Code)
Morocco: 18
Niger: 15
Nigeria: 18
Senegal: 20 for males, 16 for females
Somalia: 18; 16 for females with guardian's consent. Court may grant exemption from minimum age requirements in case of necessity.

Sudan: Puberty, with requirement for willing consent of both parties.

Tunisia: 20 for males and 17 for females, lower with judicial special permission for pressing reasons and on the basis of a clear interest for both spouses

Azerbaijan: 18 for males, 17 for females. 17 or 16 correspondingly in special cases
Bangladesh: 21 for males and 18 for females, lunar calendar; penal sanctions for contracting under-age marriages, though such unions are not considered invalid
India: 21 for males and 18 for females.[31] If any partner(s) engages in marriage at a younger age, (s)he can ask for the marriage to be declared void / annulled. A recent recommendation by the Law Commission aims to equalize the marriage age for males and females to 18,[32] automatically declares marriages under 16 as "null and void", while marriages at the age of 16 or 17 are "voidable"[32]
Indonesia: 19 for males and 16 for females, younger ages with parental consent [33]
Iran: 18 for male, 16 for female[34]\
Iraq: 18, 15 with judicial permission if fitness, physical capacity and guardian's consent (or unreasonable objection on part of guardian) are established. (May or may not have been revised after Saddam Hussein's fall.)[35]

Jordan: 16 for males and 15 for females, lunar calendar; court permission required for females under 18 to marry men older by 20 years or more.[38]
Kazakhstan: 18, in special cases 16 years with parental consent.[39]

Kuwait: No minimum marriage age identified; capacity to marry requires parties to be of age (puberty) and of sound mind, however, no notarisation or registration of marriage permitted where female has not reached 15 years or male 17 years.[40]
Kyrgyzstan: 18[41]

Malaysia: 21, 18 with parental consent. Muslim girls under 16 can marry with the permission of sharia authorities, and some girls as young as 14 have been permitted to marry.[43]

Pakistan: 18 for males, 16 for females.[46]
Palestinian territories: 16 for males and 15 for females, lunar calendar.

Russia: 18, 16 in special circumstances; may vary in different regions.
Saudi Arabia: None currently, legislation for age 18 is being considered.[50]

People's Republic of China: 22 for males, 20 for females

Albania: 18 for men, 16 for women

Turkey: 17, 16 in special circumstances with court approval.[56]
Uzbekistan 18 for males, 17 for females. 17 and 16 correspondingly in special conditions.[57]
Belgie:

Een echt burgerlijk huwelijk kwam er pas met de wet van 20 september 1792 en bepaalde dat de huwbare leeftijd
voor jongens op vijftien jaar lag en voor meisjes op dertien jaar.

In 1804 werd het 15 jaar voor meisjes. Dat zou het lang blijven. Erg lang.

Pas in 1990 werd de huwbare leeftijd voor meisjes achttien jaar. Het verschil in minimumleeftijd, dat reeds langer bestond, werd altijd verantwoord door een ongelijke ontwikkeling in de lichamelijke rijpheid van de twee seksen.

Ook nu is het nog mogelijk in Belgie jonger te trouwen dan 18:

Art. 145 BW bepaalt dat de jeugdrechtbank om gewichtige redenen ontheffing van de leeftijdsvereiste kan verlenen. Dit artikel heeft doorheen de eeuwen niet echt noemenswaardige wijzigingen ondergaan. Alleen de instelling die ontheffing kan verlenen is veranderd van de overheid naar de Keizer, Koning en dan ten slotte de jeugdrechtbank.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 december 2011 om 11:37.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be