![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goed om weten dat je het bewustzijn waarover je beschikt om deze post te schrijven, slechts als een verhaaltje beschouwt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||
|
![]() Citaat:
Da’s waar, en waarom zouden de eerste cellen daar dan niet over beschikt hebben ? Citaat:
Citaat:
Kun je die analogie eens wat nader toelichten hoe dat juist in z’n werk gaat ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
|
![]() Geloof me, Frans, als zelf-analystische libra heb ik m'n schalen vrij evenwichtig in balans, dus maak je maar geen zorgen over m'n m/v kantjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kunt u daar een exacte formule van geven ? En op welke manier gebeurt dat uitvissen dan zoal ? Ah, moment, door een onbeduidend toeval wsl ? Citaat:
Wsl toen dat chemisch papke tot aan Darwins tijd geevolueerd was ofzo ? Daarvoor bestond terugkoppeling wsl nog niet... En hoe komen logica en deductie dan juist samen tot stand ? Door een hoop eiwitten en koolstoffen 3,5 miljard jaar lang te mixen, ofzo ? Maw, het bewustzijn waarover je beschikt om deze post te schrijven, beschouw je dan ook als een 'vrij onbeduidend chemish proces' ? Heb dit eerder al aan Jack gevraagd, maar voor een 'onbeduidende' reden heeft ie afgezien van een 'beduidend' antwoord daarop te geven, net zoals de meeste chemische verbindingen hier. Ja, sorry ze meester, maar in elke klas zit nu eenmaal nen ambetante, éh. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
![]() Soit, volgende leraar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Nogmaals, hoe gaat die bewustwording van dat banale proces dan juist in z'n werk en hoe definieert u dan uw eigen bewustzijn ? Of voelt het aan alsof u geen bewustzijn bezit en u nu louter vanuit een chemisch proces handelt ? En hoe zou u dat dan kunnen aantonen zonder een (rudimentaire) vorm van (zelf-) bewustzijn ? Dat u wéét dat u het nog niet weet is ok hoor, maar waarom verzint u er dan verhaaltjes bij mbt de banaliteit ervan ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
|
![]() Wat is die subjectiviteit dan, hoe ontstaat dat en tov welk objectief verhoudt zich dat dan ?
Kunt u dat eens helder omschrijven ? In een wiskundige formule ofzo ? Citaat:
Komt die zienswijze dan voort vanuit dat subjectief gevoel ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() ...what ever will be will bééé : http://grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=1950
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat de aard van bewustzijn betreft: http://home.planet.nl/~bramjans/genez2.htm @ Jack: hier heb je alvast een (leesbare) tekst op academisch niveau. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
|
![]() Citaat:
Maar zoals in dat artikel al te lezen was: “De wetenschap kiest er voor dit soort onderzoeken te negeren.” En aanvullend daarop zeg ik: ...omdat dat niet in haar materialistische kraam past. Citaat:
Zou het dus kunnen dat het klopt, als ik beweer dat u het artikel niet volledig gelezen heeft en dus ook niet alle konsekwenties ervan doordacht hebt ? Hebt u dan voor onderstaande tekst één valabel argument van het tegendeel ? "Uit deze twee ideeën ontstond het 'Holografische Model': De hersenen zijn een hologram dat een holografisch universum, waar het deel van uitmaakt, interpreteert2. In het expliciete gebied van ruimte en tijd zijn de dingen en gebeurtenissen gescheiden en individueel. Maar in het impliciete gebied, ook wel het frequentiegebied genoemd, zijn de dingen en gebeurtenissen ruimte- en tijdloos, intrinsiek één en onverdeeld. De theorie komt in het kort dus hier op neer: Onze 'werkelijkheid' is een wiskundige (re-)constructie, (fourier-transformatie) van onze hersenen, die frequenties interpreteren uit een andere dimensie, een primaire werkelijkheid met een zinvolle structuur buiten tijd en ruimte. Als de werkelijkheid holografisch is en de hersenen holografisch werken, dan is de materiële wereld een afgeleide vorm hiervan. De concreetheid ervan is een illusie. De diepe religieuze en mystieke ervaring van het één-zijn zou volgens Bohm en Pribram heel goed een reële en legitieme beleving van dit impliciete en universele gebied kunnen zijn. Wetenschappers, zoals Bohr ("het ware is leeg en het lege is waar"), Eddington("Het iets waaruit het universum bestaat is psychisch"), Jeans ("Het universum lijkt meer op een grote gedachte dan op een grote machine") en Einstein ("wij zien onszelf als afzonderlijke wezens in plaats van als deel van het geheel"), maken melding van soortgelijke ervaringen." Dus een neuro-chirurg en een kwantumfysicus die dezelfde contemplaire denkbeelden opperen, zitten er volgens u volledig naast ? ![]() Ik ga je nog even de bevindingen van tal van andere bekende wetenschappers besparen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Je begrijpt dan toch ook wel dat 'één scherf bewijs', dan ook niet meer of minder is dan een (wiskundige) constructie van je eigen hersenen. Anyway, dit gegeven lijkt me toch wel de zgn aanname van een 'vrij banaal (electro)chemisch proces' sterk te overstijgen. Op het einde van die 'zweeftalk' staat nog het volgende te lezen: "De problemen waarvoor wij komen te staan wanneer we in het menselijk kerngebied willen doordringen zullen waarschijnlijk niet onderdoen voor de problemen die in de fysica moesten worden overwonnen om door te dringen tot de atoomkern. De nieuwe fysica heeft inmiddels de oude wetten van de cosmische orde benaderd en heeft daarmee de grens bereikt tussen kennis en wijsheid. Was het oude beeld van Newton nog mechanisch en analytisch, de moderne quantumfysica komt dicht bij de esoterische psychologie en is het midden dicht genaderd." Materialisten zullen dus nog even moeten verder zwoegen op de modus operandi van hun eigen existensie (in de grondslag daarvan zit nl je 'bewijs' te wachten op je eigen ontdekking ervan), om deze door gekwalificeerde wetenschappers vastgestelde conclusie correct op haar waarde te kunnen inschatten. Anders kan je nog lang wachten op je 'scherf van bewijs'. Ik draag je dus niets van 'bewijs' aan, alleen ver-wijs ik je een weg naar je eigen 'bewijs'. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar mijn schalen vertellen mij dat ik mijn tijd niet meer verpruts aan esoterie en toestanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ochtendappel wordt enkel nog in scholen gedaan. Uw schalen sturen u vanavond wel erg onnauwkeurige informatie door, libra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Leg nu uw onbeduidend chemisch proces maar wat te rusten, zodat je morgen weer paraat bent om je vaderland te verdedigen tegen een invasie van esotherische wauwelaars. Slaap ze, Jack. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() @ Creud,
Spijtig dat je geband bent, je was een geweldige poster. ![]() Sommige posters hier op dit forum dienen écht wel eens een psycho-analyse te ondergaan ivm hun acute drang, om op het censuurdriehoekje te klikken als ze weer eens met hun bek vol tanden staan en daar niet sportief mee om kunnen. Truely sad. Grtz & good luck, Diego. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is er overigens nog een andere kwaal die daar nou mee samenhangt en dat is het kapitalisme. Geld en seks zijn de twee grote demonen van de moderne tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
Het feit dat alle berichten gewist zijn doet me vermoeden dat het hier gaat over de 253 dubbelnick van een bepaald hardleers individu.
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Esoterische wauwelaars, libra's en fruitschalen zijn geen target.
|
![]() |
![]() |