![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is geen procedurefout maar een ongeldig bewijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...bruikbaar.aspx Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Feit blijft dat zulke fouten vermeden moeten worden, zeker als men weet dat zulks aanleiding geeft tot vrijspraak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem was dat ze rechtstreeks in het toestel lieten blazen terwijl het bedoeld is om de omgevingslucht te meten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleszins, als ik opgesloten zat in voorarrest - in de tijd dat ik nog wel eens fratsen uithaalde, dan probeerde ik altijd zelf die procedurefouten uit te lokken. ![]() Als men me dan naar de raadkamer bracht die besliste of ik in voorarrest bleef zitten of vrijgelaten werd, dan tekende ik altijd beroep aan bij de cipier van dienst voor ik naar de rechtbank vertrok. Die lachte dan, je moet nog naar de rechtbank gaan, zei hij dan. Ik vroeg dan aan de andere gevangenen of ze gehoord hadden dat ik beroep had aangetekend. Als die mensen dan bevestigend antwoordde ging de cipier schoorvoetend dan toch maar het papierwerk in orde maken. Ik deed dat zo in de hoop dat er wel eens ene de papieren niet zou invullen, wat uiteraard een procedurefout is. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was je rijker geweest had de cipier het papierje te laat ingediend. Vergeten weet je wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gebeurt, weliswaar raar of zelden. Omdat dit van verre riekt naar corruptie, de meeste cipiers zijn niet zo gek.
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
http://www.gva.be/antwerpen/borgerho...455EC1&cmt=all De voorzitter van de rechtbank van eerste aanleg ging meteen over tot een tuchtmaatregel en schorste drie onderzoeksrechters: de titularis van het dossier, de vervanger tijdens de vakantieperiode en een derde van wie niet geweten wat zijn mogelijke rol in het dossier is. Het parketgeneraal onderzoekt de zaak. Een raadsheer van het hof van beroep moet nagaan of er al dan niet sprake is van schriftvervalsing door een of meerdere onderzoeksrechters. Pas als dat duidelijk is, mogen ze weer aan de slag. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 14 december 2011 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
http://www.geennieuws.com/2011/12/ra...ndse-kinderen/ Onderaan de tekst staat de link naar het onderzoeksrapport. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nooduitgangen dienen om onschuldige burgers een uitweg te bieden , niet om klaplopers hun verdiende straf te laten ontlopen.. Noem eens één zaak op die door een procedurefout is geseponeerd waarvan je dacht 'gelukkig, anders was er een onschuldige vastgezet'...één |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
En misschien toch een klein beetje een ontradend effect hebben?
![]() |
![]() |
#115 |
Partijlid
|
![]() Video met Vermassen:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111215_031 Vermassen verwees naar een 'andere mentaliteit' aan de andere kant van de taalgrens. "Wij zijn twee verschillende werelden in één land. Dat ondervinden wij ook op justitie." |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een lijk bij een onrechtmatige huiszoeking gevonden wordt, is er dan geen lijk ? Citaat:
Citaat:
Bij gebrek aan een uitspraak weten we niet of hij onschuldig was. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() De advokaat die de procedurefout had ingeroepen blijkt Sven Mary te zijn.
Moge hij de kerstdagen in rust en vrede doorbrengen zullen we maar zeggen. Zijn familieleden zullen waarschijnlijk nooit aan een bushokje staan te wachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu kom jij zeggen dat illegale huiszoekingen eigenlijk helemaal geen kwaad kunnen. De politie mag dus van u op eigen houtje bij u de deur komen instampen en u opsluiten zonder de daarvoor geeigende regels te volgen. Je snapt toch ook wel dat dit ingaat tegen elke regel van de rechtstaat?
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sven Mary heeft dus zijn werk goed gedaan volgens de regels. Het is de staat die verantwoordelijk is voor het resultaat van het niet volgen van haar eigen regels.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Procedurefouten dienen om verdachten te 'beschermen' tegen een subjectieve staat...als 99% van de procedurefouten dient om schuldigen te beschermen tegen vervolging dan short er geen klein beetje aan dat systeem.. |
|
![]() |
![]() |