Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2011, 22:28   #101
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Het is enkel de ademanalyse die telt, dus irrelevant voorbeeld.

Ik ben het eens met degenen hier die stellen dat de procedures er zijn om gevolgd te worden en als dat niet zo is dan valt hier enkel de uitvoerende macht iets te verwijten en niet degenen die de procedurefout aankaarten en, ik geef dit toe, in hun voordeel uitspelen!
Al degenen die hier tegen het vrijpleiten wegens procedurefouten zijn: stel je wordt geflitst en je advocaat stelt vast dat je geflitst werd met een niet geijkt toestel; ga je dan zeggen laat maar ik betaal wel, terwijl je boete weg kan vallen?
Dat is een irrelevant voorbeeld.
Dat is geen procedurefout maar een ongeldig bewijs.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 22:30   #102
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het wordt ook niet gebruikt om ademtests af te nemen, alleen ter vervanging van de neus van de politieman. Daarna wordt een geijkt toestel gebruikt voor de vaststelling.
Nee, het probleem (en de enige vermelding van mogelijke procedurefouten) kwam er nadat agenten het toestel gebruikten om ademtesten af te nemen.

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...bruikbaar.aspx

Citaat:
Met het apparaat meet de politie de lucht in een gecontroleerd voertuig. Zo zouden er nog sneller en nog meer BOB-controles kunnen worden uitgevoerd. Maar wanneer agenten het apparaat gebruiken als ademtest, is er sprake van een procedurefout en kan het resultaat dus worden aangevochten. "Heeft het dan nog wel zin dat we het apparaat gebruiken?", vraagde Gert Cockx van de politievakbond NSVP zich dan ook af voor de camera's van vtm.
En daarom verliest de burger het vertrouwen in politie en justitie. En als die kerel van de vakbond eens de moeite had genomen om een krant te lezen, dan zou hij weten dat die toestelletjes alleen dienen om vooraf een schifting te maken in de te controleren voertuigen, waardoor er meer gerichte controles kunnen uitgevoerd worden.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 22:31   #103
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wil je dan dat iedereen die wordt opgepakt schuldig is by default? Omdat het gerecht te dom en te corrupt is om haar eigen regels te volgen?
Lees de draad.
Ik wil niet dat iedereen vrij komt omdat het gerecht te dom en te corrupt is.
Oud 14 december 2011, 22:32   #104
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een irrelevant voorbeeld.
Dat is geen procedurefout maar een ongeldig bewijs.
Ok, een verkeerd toestelnummer vermelden dan, want ook dat gebeurt.

Feit blijft dat zulke fouten vermeden moeten worden, zeker als men weet dat zulks aanleiding geeft tot vrijspraak.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 22:38   #105
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nee, het probleem (en de enige vermelding van mogelijke procedurefouten) kwam er nadat agenten het toestel gebruikten om ademtesten af te nemen.
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...bruikbaar.aspx

En daarom verliest de burger het vertrouwen in politie en justitie. En als die kerel van de vakbond eens de moeite had genomen om een krant te lezen, dan zou hij weten dat die toestelletjes alleen dienen om vooraf een schifting te maken in de te controleren voertuigen, waardoor er meer gerichte controles kunnen uitgevoerd worden.
Zo vertelden ze het niet op tv.
Het probleem was dat ze rechtstreeks in het toestel lieten blazen terwijl het bedoeld is om de omgevingslucht te meten.
Oud 14 december 2011, 22:43   #106
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees de draad.
Er zit zo'n goede tienduizend man opgesloten, "dat iedereen vrij komt" is dan toch enigszins overdreven.

Alleszins, als ik opgesloten zat in voorarrest - in de tijd dat ik nog wel eens fratsen uithaalde, dan probeerde ik altijd zelf die procedurefouten uit te lokken.

Als men me dan naar de raadkamer bracht die besliste of ik in voorarrest bleef zitten of vrijgelaten werd, dan tekende ik altijd beroep aan bij de cipier van dienst voor ik naar de rechtbank vertrok. Die lachte dan, je moet nog naar de rechtbank gaan, zei hij dan. Ik vroeg dan aan de andere gevangenen of ze gehoord hadden dat ik beroep had aangetekend. Als die mensen dan bevestigend antwoordde ging de cipier schoorvoetend dan toch maar het papierwerk in orde maken.

Ik deed dat zo in de hoop dat er wel eens ene de papieren niet zou invullen, wat uiteraard een procedurefout is.
Oud 14 december 2011, 22:51   #107
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zit zo'n goede tienduizend man opgesloten, "dat iedereen vrij komt" is dan toch enigszins overdreven.

Alleszins, als ik opgesloten zat in voorarrest - in de tijd dat ik nog wel eens fratsen uithaalde, dan probeerde ik altijd zelf die procedurefouten uit te lokken.

Als men me dan naar de raadkamer bracht die besliste of ik in voorarrest bleef zitten of vrijgelaten werd, dan tekende ik altijd beroep aan bij de cipier van dienst voor ik naar de rechtbank vertrok. Die lachte dan, je moet nog naar de rechtbank gaan, zei hij dan. Ik vroeg dan aan de andere gevangenen of ze gehoord hadden dat ik beroep had aangetekend. Als die mensen dan bevestigend antwoordde ging de cipier schoorvoetend dan toch maar het papierwerk in orde maken.

Ik deed dat zo in de hoop dat er wel eens ene de papieren niet zou invullen, wat uiteraard een procedurefout is.
Dat bedoel ik dus.
Was je rijker geweest had de cipier het papierje te laat ingediend.
Vergeten weet je wel?
Oud 14 december 2011, 22:55   #108
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat bedoel ik dus.
Was je rijker geweest had de cipier het papierje te laat ingediend.
Vergeten weet je wel?
Het gebeurt, weliswaar raar of zelden. Omdat dit van verre riekt naar corruptie, de meeste cipiers zijn niet zo gek.
Oud 14 december 2011, 23:05   #109
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
het gebeurt de laatste tijd zo vaak dat ik me begin af te vragen of sommige mensen in het gerecht zich laten omkopen om ergens een handtekening "te vergeten".

En dan komt er weer een moordenaar op vrije voeten omdat er in een dossier van 25000 bladzijden 1 handtekening ontbreekt op 1 papiertje. Wraakroepend en beschamend.

Iemand zou zich eens moeten bezighouden met een volledige lijst op te stellen van alle gevallen in de laatste 5 jaar. Je gaat nogal staan kijken.
2

http://www.gva.be/antwerpen/borgerho...455EC1&cmt=all

De voorzitter van de rechtbank van eerste aanleg ging meteen over tot een tuchtmaatregel en schorste drie onderzoeksrechters: de titularis van het dossier, de vervanger tijdens de vakantieperiode en een derde van wie niet geweten wat zijn mogelijke rol in het dossier is. Het parketgeneraal onderzoekt de zaak. Een raadsheer van het hof van beroep moet nagaan of er al dan niet sprake is van schriftvervalsing door een of meerdere onderzoeksrechters. Pas als dat duidelijk is, mogen ze weer aan de slag.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 14 december 2011 om 23:07.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 23:11   #110
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Waarom zijn in verhouding Marokkanen altijd meer ziek dan Belgen?
Daarom:

http://www.geennieuws.com/2011/12/ra...ndse-kinderen/

Onderaan de tekst staat de link naar het onderzoeksrapport.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 23:44   #111
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Een onrechtmatige huiszoeking lijkt mij nu niet bepaald een kleinigheid.
Een onrechtmatige huiszoeking is een huiszoeking die op eigen houtje gebeurd of iets dergelijks, niet een huiszoeking waarvan het bevel even in een verkeerd dossier zat en waar men vergeten was van een detail in te vullen..

Nooduitgangen dienen om onschuldige burgers een uitweg te bieden , niet om klaplopers hun verdiende straf te laten ontlopen..

Noem eens één zaak op die door een procedurefout is geseponeerd waarvan je dacht 'gelukkig, anders was er een onschuldige vastgezet'...één
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 23:45   #112
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Lees de draad.
²
Oud 15 december 2011, 09:20   #113
alain_bergmann
Partijlid

alain_bergmann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ernstig blijven. 120 moordaanslagen door een Marokkaan op één middag en het is de schuld van de autochtone bevolking?
Neen, het is de schuld van allochtonen, zelfs de slachtoffers van de aanslag!
alain_bergmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 09:26   #114
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees gerust, dit komt omdat er geen geld is. Je moet je dus de vraag stellen, hoeveel meer belasting wil ik betalen om strengere straffen mogelijk te maken?
Belgische nationaliteit afpakken en op de boot naar Marokko, dat zal toch al wat plaats maken in het gevang.

En misschien toch een klein beetje een ontradend effect hebben?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 09:27   #115
wesley84
Partijlid

Standaard

Video met Vermassen:

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111215_031

Vermassen verwees naar een 'andere mentaliteit' aan de andere kant van de taalgrens. "Wij zijn twee verschillende werelden in één land. Dat ondervinden wij ook op justitie."
wesley84 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 10:34   #116
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Een onrechtmatige huiszoeking is een huiszoeking die op eigen houtje gebeurd of iets dergelijks, niet een huiszoeking waarvan het bevel even in een verkeerd dossier zat en waar men vergeten was van een detail in te vullen..
Echt, nooit van operatie kelk gehoord?
Als een lijk bij een onrechtmatige huiszoeking gevonden wordt, is er dan geen lijk ?
Citaat:
Nooduitgangen dienen om onschuldige burgers een uitweg te bieden , niet om klaplopers hun verdiende straf te laten ontlopen.
Onschuldigen hebben geen nooduitgangen nodig, die hebben belang bij een ernstig onderzoek.
Citaat:
Noem eens één zaak op die door een procedurefout is geseponeerd waarvan je dacht 'gelukkig, anders was er een onschuldige vastgezet'...één
Kan ook niet.
Bij gebrek aan een uitspraak weten we niet of hij onschuldig was.
Oud 15 december 2011, 11:51   #117
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

De advokaat die de procedurefout had ingeroepen blijkt Sven Mary te zijn.

Moge hij de kerstdagen in rust en vrede doorbrengen zullen we maar zeggen. Zijn familieleden zullen waarschijnlijk nooit aan een bushokje staan te wachten.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 13:52   #118
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Nooduitgangen dienen om onschuldige burgers een uitweg te bieden , niet om klaplopers hun verdiende straf te laten ontlopen..

De procedure is zorgvuldig opgesteld om de burger te beschermen tegen willekeur van de staat. Dus, o.a. om te vermijden dat illegale huiszoekingen kunnen plaatsvinden.

En nu kom jij zeggen dat illegale huiszoekingen eigenlijk helemaal geen kwaad kunnen. De politie mag dus van u op eigen houtje bij u de deur komen instampen en u opsluiten zonder de daarvoor geeigende regels te volgen.

Je snapt toch ook wel dat dit ingaat tegen elke regel van de rechtstaat?
Oud 15 december 2011, 13:55   #119
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
De advokaat die de procedurefout had ingeroepen blijkt Sven Mary te zijn.

Moge hij de kerstdagen in rust en vrede doorbrengen zullen we maar zeggen. Zijn familieleden zullen waarschijnlijk nooit aan een bushokje staan te wachten.
Sven Mary heeft dus zijn werk goed gedaan volgens de regels. Het is de staat die verantwoordelijk is voor het resultaat van het niet volgen van haar eigen regels.
Oud 15 december 2011, 14:16   #120
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
De procedure is zorgvuldig opgesteld om de burger te beschermen tegen willekeur van de staat. Dus, o.a. om te vermijden dat illegale huiszoekingen kunnen plaatsvinden.

En nu kom jij zeggen dat illegale huiszoekingen eigenlijk helemaal geen kwaad kunnen. De politie mag dus van u op eigen houtje bij u de deur komen instampen en u opsluiten zonder de daarvoor geeigende regels te volgen.

Je snapt toch ook wel dat dit ingaat tegen elke regel van de rechtstaat?
2 pagina's terug vertel je nog een verhaal over hoe dat men procedurefouten tracht uit te lokken om een rechtmatige vervolging te ontlopen...

Procedurefouten dienen om verdachten te 'beschermen' tegen een subjectieve staat...als 99% van de procedurefouten dient om schuldigen te beschermen tegen vervolging dan short er geen klein beetje aan dat systeem..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be