![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#284 |
|
Banneling
|
Als ik de bedoeling van dit draadje goed vat is criminaliteit iets van alle samenlevingen en mag het zeker niet aangegrepen worden om het migratiebeleid in vraag te stellen. Ook niet als het gaat om bepaalde cultureel gebonden vormen van criminaliteit zoals eremoorden.
Ik bevind mij nu zelf sinds zo'n 2 jaar in het statuut van immigrant. Als ik een misdaad zou begaan dan kan ik vaarwel zeggen aan mijn verblijfsvergunning. Ik stel mij daar geen vragen bij. Ze hebben hier in Oklahoma genoeg "volkseigen" criminaliteit. Tulsa wordt dan ook genoemd als epicentrum van meth labs in heel de Verenigde Staten. Niet slecht voor een stadje dat qua inwoneraantal te vergelijken is met Gent. En dan zijn er ook de "gewone" roofovervallen en inbraken die hier ook een ware plaag zijn. Moet ik dan op basis van deze gegevens mij vrij voelen om mij eens crimineel uit te leven aangezien de autochtone bevolking dit ook doet? Ik kan er dan ook begrip voor opbrengen dat men al de handen vol heeft aan de "eigen" criminaliteit zonder ook nog eens te moeten afrekenen met een import-crimineel. Elke samenleving heeft af te rekenen met een bepaald deel van de bevolking dat het criminele pad bewandelt. Men is ze liever kwijt dan rijk maar als het een autochtone crimineel betreft kan men die niet zomaar uitwijzen. Als u de wil heeft om naar een andere maatschappij (let op: ik zeg niet land) te verhuizen dan vind ik het ook normaal dat men van u iets meer verwacht. Niets te maken met ethnocentrisme maar alles met het beheersbaar houden van criminaliteit. En dan nu een vraagje voor alle fans van de multiculturele samenleving ... als criminaliteit geen argument is, wat kan men dan wel aanvoeren om het migratiebeleid in vraag te stellen? Als dit tenminste in vraag mag gesteld worden. |
|
|
|
|
|
#285 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#286 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#287 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Is de gouverneur van Oklahoma een sos of een Waal, of beide? Laatst gewijzigd door filosoof : 14 december 2011 om 16:26. |
||
|
|
|
|
|
#288 |
|
Banneling
|
Ik begrijp dat dit een draadje is om eens goed in te kakken. Als u uw chagrijn eens kan opzij zetten en een ernstiger vraag stelt wil ik er eens gerust op antwoorden.
|
|
|
|
|
|
#289 |
|
Banneling
|
Ik probeer gewoon te verifiëren of de hier op politics.be meest aangehaalde oorzaken van criminaliteit ook de oorzaken van criminaliteit in Tulsa (Ok) zijn. Dat is toch logisch.
|
|
|
|
|
|
#290 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 14 december 2011 om 16:54. |
|
|
|
|
|
|
#291 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#293 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#294 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....30351&page=644 |
|
|
|
|
|
|
#295 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#296 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Waarom vertel je dat hier niet? http://forum.politics.be/showthread....30351&page=644 Het is blijkbaar niet van belang wat er staat, maar wie iets post. |
|
|
|
|
|
|
#297 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Deze thread is - zoals u wel weet - een parodie op de thread "Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen". Om dan na de afschuwelijke gebeurtenissen in Luik sarcastisch iets te plaatsen over het feit dat de dader weer een man was, is voor mij gewoon beneden alle peil. Het gaat hier wel om mensenlevens, dunkt me.
|
|
|
|
#298 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Rare logica. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#299 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Rare logica van jou een draad die enkel informatie bevat over criminele feiten begaan door allochtonen als haat zaaien en stigmatiseren te beschouwen.
|
|
|
|
|
|
#300 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|