Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2011, 18:24   #281
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb "Alboreto" toch niet verkeerd geschreven, zeker? A propos, hoe noemde u Alice laatst ook weer?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 14:41   #282
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Weeral een man !

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 december 2011 om 14:42.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 14:55   #283
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Weeral een man !

En als wij er iets van zeggen, zijn wij seksisten zeker!
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 16:16   #284
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Als ik de bedoeling van dit draadje goed vat is criminaliteit iets van alle samenlevingen en mag het zeker niet aangegrepen worden om het migratiebeleid in vraag te stellen. Ook niet als het gaat om bepaalde cultureel gebonden vormen van criminaliteit zoals eremoorden.

Ik bevind mij nu zelf sinds zo'n 2 jaar in het statuut van immigrant. Als ik een misdaad zou begaan dan kan ik vaarwel zeggen aan mijn verblijfsvergunning. Ik stel mij daar geen vragen bij. Ze hebben hier in Oklahoma genoeg "volkseigen" criminaliteit. Tulsa wordt dan ook genoemd als epicentrum van meth labs in heel de Verenigde Staten. Niet slecht voor een stadje dat qua inwoneraantal te vergelijken is met Gent. En dan zijn er ook de "gewone" roofovervallen en inbraken die hier ook een ware plaag zijn.

Moet ik dan op basis van deze gegevens mij vrij voelen om mij eens crimineel uit te leven aangezien de autochtone bevolking dit ook doet? Ik kan er dan ook begrip voor opbrengen dat men al de handen vol heeft aan de "eigen" criminaliteit zonder ook nog eens te moeten afrekenen met een import-crimineel.

Elke samenleving heeft af te rekenen met een bepaald deel van de bevolking dat het criminele pad bewandelt. Men is ze liever kwijt dan rijk maar als het een autochtone crimineel betreft kan men die niet zomaar uitwijzen. Als u de wil heeft om naar een andere maatschappij (let op: ik zeg niet land) te verhuizen dan vind ik het ook normaal dat men van u iets meer verwacht. Niets te maken met ethnocentrisme maar alles met het beheersbaar houden van criminaliteit.

En dan nu een vraagje voor alle fans van de multiculturele samenleving ... als criminaliteit geen argument is, wat kan men dan wel aanvoeren om het migratiebeleid in vraag te stellen? Als dit tenminste in vraag mag gesteld worden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 16:18   #285
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht

En als wij er iets van zeggen, zijn wij seksisten zeker!
Ben je al op straat gekomen om te protesteren tegen alle mannenmisdaden?
Oud 14 december 2011, 16:20   #286
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben je al op straat gekomen om te protesteren tegen alle mannenmisdaden?
Nee. Ik ben een stoere forumseksist ...eh activist.
Oud 14 december 2011, 16:21   #287
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Als ik de bedoeling van dit draadje goed vat is criminaliteit iets van alle samenlevingen en mag het zeker niet aangegrepen worden om het migratiebeleid in vraag te stellen. Ook niet als het gaat om bepaalde cultureel gebonden vormen van criminaliteit zoals eremoorden.

Ik bevind mij nu zelf sinds zo'n 2 jaar in het statuut van immigrant. Als ik een misdaad zou begaan dan kan ik vaarwel zeggen aan mijn verblijfsvergunning. Ik stel mij daar geen vragen bij. Ze hebben hier in Oklahoma genoeg "volkseigen" criminaliteit. Tulsa wordt dan ook genoemd als epicentrum van meth labs in heel de Verenigde Staten. Niet slecht voor een stadje dat qua inwoneraantal te vergelijken is met Gent. En dan zijn er ook de "gewone" roofovervallen en inbraken die hier ook een ware plaag zijn.

Moet ik dan op basis van deze gegevens mij vrij voelen om mij eens crimineel uit te leven aangezien de autochtone bevolking dit ook doet? Ik kan er dan ook begrip voor opbrengen dat men al de handen vol heeft aan de "eigen" criminaliteit zonder ook nog eens te moeten afrekenen met een import-crimineel.

Elke samenleving heeft af te rekenen met een bepaald deel van de bevolking dat het criminele pad bewandelt. Men is ze liever kwijt dan rijk maar als het een autochtone crimineel betreft kan men die niet zomaar uitwijzen. Als u de wil heeft om naar een andere maatschappij (let op: ik zeg niet land) te verhuizen dan vind ik het ook normaal dat men van u iets meer verwacht. Niets te maken met ethnocentrisme maar alles met het beheersbaar houden van criminaliteit.

En dan nu een vraagje voor alle fans van de multiculturele samenleving ... als criminaliteit geen argument is, wat kan men dan wel aanvoeren om het migratiebeleid in vraag te stellen? Als dit tenminste in vraag mag gesteld worden.
Citaat:
Ze hebben hier in Oklahoma genoeg "volkseigen" criminaliteit. Tulsa wordt dan ook genoemd als epicentrum van meth labs in heel de Verenigde Staten. Niet slecht voor een stadje dat qua inwoneraantal te vergelijken is met Gent. En dan zijn er ook de "gewone" roofovervallen en inbraken
Zijn er in Tulsa dan zoveel meer mannen dan in Vlaanderen? Of komt dat door een linkse pamperregering?
Is de gouverneur van Oklahoma een sos of een Waal, of beide?

Laatst gewijzigd door filosoof : 14 december 2011 om 16:26.
Oud 14 december 2011, 16:25   #288
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn er in Tulsa dan zoveel meer mannen dan in Vlaanderen? Komt door een linkse pamperregering?
Ik begrijp dat dit een draadje is om eens goed in te kakken. Als u uw chagrijn eens kan opzij zetten en een ernstiger vraag stelt wil ik er eens gerust op antwoorden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 16:30   #289
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat dit een draadje is om eens goed in te kakken. Als u uw chagrijn eens kan opzij zetten en een ernstiger vraag stelt wil ik er eens gerust op antwoorden.
Ik probeer gewoon te verifiëren of de hier op politics.be meest aangehaalde oorzaken van criminaliteit ook de oorzaken van criminaliteit in Tulsa (Ok) zijn. Dat is toch logisch.
Oud 14 december 2011, 16:52   #290
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe geen moeite...de niets verhullende cijfers van de importcriminaliteit laat de linksen geen andere keuze dan wat hun gal te spuwen of demagogische draadjes over 'mannen' op te starten...zeker als ook andere 'migranten' kiezen voor de harde aanpak voelen ze zich zo hulpeloos..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 14 december 2011 om 16:54.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2011, 16:55   #291
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Doe geen moeite...de niets verhullende cijfers van de importcriminaliteit laat de linksen geen andere keuze dan wat hun gal te spuwen of demagogische draadjes over 'mannen' op te starten...zeker als ook andere 'migranten' kiezen voor de harde aanpak voelen ze zich zo hulpeloos..
Doe geen moeite...de niets verhullende cijfers van de mannencriminaliteit laat de rechtsen geen andere keuze dan wat hun gal te spuwen of demagogische draadjes over 'immigranten' op te starten...zeker als ook andere 'mannen' kiezen voor de harde aanpak voelen ze zich zo hulpeloos..
Oud 14 december 2011, 17:32   #292
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weeral een man !
Ik vind het beneden alle peil om zo te reageren op zo'n tragische gebeurtenis.
Oud 14 december 2011, 17:34   #293
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

2
Oud 14 december 2011, 21:44   #294
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het beneden alle peil om zo te reageren op zo'n tragische gebeurtenis.
Waarom vertel je dat hier niet?
http://forum.politics.be/showthread....30351&page=644
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 10:59   #295
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Omdat daar die opmerking van filosoof niet stond, tiens!
Oud 15 december 2011, 11:11   #296
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat daar die opmerking van filosoof niet stond, tiens!
Maar wel gelijkaardige opmerkingen.

Het is blijkbaar niet van belang wat er staat, maar wie iets post.
Oud 15 december 2011, 11:24   #297
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar wel gelijkaardige opmerkingen.

Het is blijkbaar niet van belang wat er staat, maar wie iets post.
Mijn post was enkel en alleen een antwoord op de post van filosoof.
Deze thread is - zoals u wel weet - een parodie op de thread "Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen".
Om dan na de afschuwelijke gebeurtenissen in Luik sarcastisch iets te plaatsen over het feit dat de dader weer een man was, is voor mij gewoon beneden alle peil.
Het gaat hier wel om mensenlevens, dunkt me.
Oud 15 december 2011, 17:35   #298
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn post was enkel en alleen een antwoord op de post van filosoof.
Deze thread is - zoals u wel weet - een parodie op de thread "Waarom er meer mensen iets krijgen tegen allochtonen".
Om dan na de afschuwelijke gebeurtenissen in Luik sarcastisch iets te plaatsen over het feit dat de dader weer een man was, is voor mij gewoon beneden alle peil.
Wanneer die post gebruikt om haat te zaaien en te stigmatiseren is dat niet beneden alle peil!
Rare logica.

Citaat:
Het gaat hier wel om mensenlevens, dunkt me.
Oud 15 december 2011, 17:50   #299
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer die post gebruikt om haat te zaaien en te stigmatiseren is dat niet beneden alle peil!
Rare logica.
Rare logica van jou een draad die enkel informatie bevat over criminele feiten begaan door allochtonen als haat zaaien en stigmatiseren te beschouwen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 23:16   #300
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Rare logica van jou een draad die enkel informatie bevat over criminele feiten begaan door allochtonen als haat zaaien en stigmatiseren te beschouwen.
Dus wanneer een Marokkaan mensen neermaait in Luik mag je niets zeggen omdat je dat haat zaait en stigmatiseert..dat lijkt me zelfs geen logica maar waanzin.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be