![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn medisch probleem dezer dagen: een kanjer van een SNOTVALLING.
Prachtig Vlaams woord, trouwens. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben daar al zeker tien keer onder geweest en dan nog eens een tiental keren onder de NMR. Bedoel je nu dat ik mijn begrafenis alvast moet regelen? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 december 2011 om 08:40. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar is je fucking respect, man? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Banneling
|
![]() een koffiekoekske zou er wel ingaan eigenlijk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zo doe je dat: Onze Vader die in de hemel zijt, Uw naam worde geheiligd. Uw koninkrijk kome. Uw wil geschiede, op aarde zoals in de hemel. Geef ons heden ons dagelijks brood. En vergeef ons onze schulden zoals ook wij onze schuldenaars vergeven. En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze. Want van U is het koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in eeuwigheid. Amen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Discriminatie se... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nooit gehoord van de betekenis van "amen" dan? amen [tussenwerpsel]• het zij zo (laatste woord van gebed) vb:nu en in het uur van onze dood, amen tussenwerpsel: a-men Gevonden op http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_A/W6285.HTM 6.amen Het woord amen stamt uit het hebreeuws (amin) waar het een soort enthousiaste bekrachtiging van een uitspraak is. Je zou het het beste kunnen vergelijken met onze woorden: echt waar! of zeker! of het zal zo zijn!. Het woord wordt gebruikt als afsluiting van een gebed of een preek in de kerk. Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/amen 7.amen •dat zij zo, een slotwoord van gebeden en preken. Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/amen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees gegroet Maria, vol van genade.
De Heer is met U. Gezegend zijt Gij boven alle vrouwen, en gezegend is de vrucht van Uw lichaam, Jezus. Heilige Maria, Moeder Gods, bid voor ons, arme zondaars, nu en in het uur van onze dood. Amen.
![]() |
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Soms krijg ik de indruk dat je dit forum niet ernstig neemt. ![]() Ik herhaal:
![]() |
#476 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een CT scan of computertomografie verhoogt de kans op kanker aanzienlijk. Vooral dan in de groep jonge vrouwen onder de dertig jaar. Dat je bij jonge vrouwen onder de dertig jaar nog een ander probleem hebt, namelijk dat deze mensen niet enkel hun eigen DNA beschadigd kan worden maar ook de eicellen die al levenslang in hun zitten en waarbij een stamcel DNA-beschadiging tot grote problemen kan leiden bij het nageslacht ... Jonge vrouwen onder de dertig zouden dus zeker geen CT's mogen krijgen, behalve in een noodgeval waarin geen enkele andere opties voorhanden zijn. In België zou dat betekenen dat men in levensgevaar is en een MRI scan vinden of gebruiken te lang zou duren en een te groot risico is (je ligt dan ook in een afgesloten kot waar men niet supersnel aan je kan, en niet alle ziekenhuizen beschikken over een MRI-scan vanwege de grote kosten... Een MRI scan is overigens veel beter en zonder gevaar. Althans is het gevaar nog niet bekend op lange termijn, itt radioactieve straling waarvan men weet hoe destructief het is voor een (eender welk) organisme. Indien je al wat ouder bent, maakt een CT-scan niet altijd zoveel verschil. Zeker als je al kinderen gehad hebt, speelt het niet zo'n grote rol. Dan is het probleem van beschadigde stamcellen doorgeven al uit den boze. Plus heeft kanker de tijd nodig om zich te ontwikkelen. Tegen de tijd dat bij een oudere persoon zich dat ontwikkelt heeft, is hij allicht al gestorven aan iets anders. (Er zijn 10 �* 30 jaar hiervoor nodig, en hoe ouder je bent, hoe minder snel je lichaam DNA kopieert of zichzelf telkens vernieuwd zo je wil). Als je dan ziet waarvoor men soms wel de MRI-scan bovenhaalt maar dan jonge, gezonde vrouwen (in theorie toch, want ik had nog niks en ze vermoeden ook dat er niks uit zou komen gezien mijn lage gewicht duidelijk indicatief was voor de psychische stoornis anorexia ![]() ![]() ![]() ![]() Maarja, bij "pyschiatrische patiënten" speelt het natuurlijk niet zo'n rol. Wie maalt er nu om of daarbij een dode meer of minder valt. Anorexia-patiënten leven overigens sowieso niet lang. (Meestal worden ze niet eens 26 en zie je in hun gehele lijf sporen van het vele braken ed, maar dat waren de heren doktoors even vergeten...). Ik ben trouwens vrij gevoelig voor die CT. Net als vele andere mensen trouwens, kots ik altijd de boel onder nadat die van mij gemaakt werd. Nu moet je ook weten dat er 5 aparte CT-s van mij zijn gemaakt, waarvan vele hetzelfde lichaamsgebied hebben bestreken. Gegeven het feit dat mijn gewicht dan ook nog eens heel laag is ... veel tekeningen moeten er dan niet bij gemaakt worden. Als mijn lichaam nog vijftien jaar kankervrij blijft, mag ik blij zijn denk ik. Het is trouwens zo dat indien je kanker hebt dat niet hoeft te betekenen dat je er aan gaat hé. Alles hangt er maar vanaf hoe snel je het detecteert en waar het precies toeslaat. Als je dat op voorhand kan weten ... en wetende wat een meer problematische vorm met zich meebrengt, zelfs als je die overleeft, ... grappig is dat niet hé. Acetylcysteïne is reeds geprobeerd, helpt niet. De slijmen worden ook telkens opnieuw gegeneerd dus ... daarom allicht ook dat het niet helpt. Nu zit ik trouwens weer in mijn kot waar de dieselbussen vrolijk onder het raam doorscheuren, maar vooral stoppen en weer opnieuw moeten starten. Ik proef echt de diesel in mijn mond en voel het in mijn keel, bah! Die luchtvervuiling is voor mij tergend genoeg om daarvoor het land te verlaten hoor. Dank je voor de overige tips, ik heb gisteren, omdat jij vroeg hoe het daarmee zat, voor het slapen gaan trouwens ook mijn rug eens bekeken ... Op mijn bovenrug en schouders staat opnieuw de bubbelige en vreemde uitslag die er ooit heel in het begin gestaan heeft ... Vandaar dat het daar al enkele jaren zo jeukt, net zoals toen. Dat is een uitslag waarvan niémand weet wat het is, trouwens. ![]() En ik kan het niet gefotografeerd krijgen omdat het op mijn rug staat. Om te weten dat CT's schadelijk zijn hoef je overigens echt geen spoedarts te zijn. Een opleiding secundair onderwijs volstaat meestal al ... Alleen zijn artsen als poortwachters van wie onder de ct gaat natuurlijk degenen die zeker hierover moeten ingelicht zijn en weten hoe schadelijk het is en de mechanismen daarvan volledig kennen. Hij zei dat een CT, net zoals ik zei en dacht, in mijn geval niet te verantwoorden was ... Laat staan vijf. ![]() Mijn leverproblemen gaan jammergenoeg niet opgelost raken door mariadistel. ![]() ![]() Toch bedankt voor de tip. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 december 2011 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die heb je ongetwijfeld opgelopen door de N-VA.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Hier ligt de meest druk bevaarde bus-route van de stad onder het raam... Njamie vuile diesel uitlaatgassen... *kuch kuch kuch*
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Secretaris-Generaal VN