![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom dan die Grendelgrondwet? Ik vermoed dat er volgens jou ook géén Franstaligen bestaan? Leven we dan in een "virtueel" Belgium? Een internetconstructie?
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is nooit een probleem in B., het onland. Er is geen probleem van verfransing, van staatsschuld, van hoge belastingsdruk, van niet-justitie, van democratische wanverhoudingen, van economisch wanbeleid, van transferts, .... .... il a dit la vérité, il sera executé ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mochten criminelen mooi binnen de grenzen van hun gewest blijven, geen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Justitie is niet gesplitst, er dus 1 minister van Justitie, 1 FOD Justitie, op papier 1 beleid. In wat uit zich de verschillende visie in de praktijk dan? Zou deze man in Vlaanderen niet vervroegd vrijgekomen zijn? Waarom moeten dan in feite justitie splitsen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Blijkbaar weten al die zelfverklaarde experts precies uit te leggen dat iets gebeurd is als het gebeurd is en waarom het gebeurd is en waarom ze wisten dat het zou gebeuren. Waarom doen ze er dan niets aan voordat het gebeurt ? Moet Vermassen dan eigenlijk niet aangeklaagd worden voor het niet verlenen van hulp aan mensen in nood ? Ik herinner me vaag ook een zaak niet zo lang geleden, in Vlaanderen, waar, als ik mij niet vergis, 2 jonge mensen vermoord werden, omdat politie en justitie heel erg onoppervlakkig tewerk zijn gegaan. Maar ik kan ook gewoon een sterke indruk van mij zijn. D�*t er iets grondig mis is, en d�*t er moet nagedacht worden over straf, strafuitvoering en strafvermindering is evident en onvermijdelijk, maar eigenlijk beweren dat de slachtoffers het maar moeten weten, omdat het in Wallonië is en dat dat daar te verwachten valt, tja.... De Waalse zeehaven Antwerpen is ten slotte niets voor niets gekend als draaischijf van de internationale illegale wapenhandel, nietwaar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vermassen zegt wat zijn ervaring is in de wereld van justitie. Hij constateert en hij vertelt. Liegt hij? Heeft hij een verborgen agenda ? Misbruiken wij zijn woorden ? Als Vermassen de waarheid spreekt, mogen wij dat dan niet in de verf zetten, en vragen om oplossingen ?? (voorts ieder zijn stijl natuurlijk: de Viking Van Aelst spreekt meer volkse taal en is meer geëmotioneerd. Dat is zijn aard. En hij heeft als advocaat - en destijds inwoner - in de hoofdstad een en ander persoonlijk meegemaakt... Twee verhalen uit bekende mensen uit de wereld van justitie ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus het geroep over de schande van veel te vroeg te zijn vrijgelaten is er wat over vermits hij in wezen maar maximum 8 maand had moeten doen. Dit kan dus heel goed hebben meegespeeld in zijn "doordraaien."
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is maar één wegcode en het is natuurlijk gemakkelijker flitspalen geteld, dan sommige andere dingen te tellen. Maar het feit dat Vermassen het zegt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() Opmerkelijk dat vermassen juist op NL televisie zo openhartig durft zijn. Ik heb het niet echt voor zijn mediageil gedrag maar ik ben ervan overtuigd dat hij als ervaringsdeskundige wel zo zijn redenen heeft om tov de vrt ea veel gematigder te zijn. Zowel op communautair vlak als op vlak van allochtonen"problemen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is een valse discussie die jij hier aangaat. Als er geen Gewesten en Gemeenschappen zijn, dan bestaat enkel de communautaire alarmbelprocedure nog maar. Deze kan enkel voor een gewone wet toegepast worden, niet voor bijvoorbeeld een begrotingswet. Bovendien kan ze niets tegenhouden en slechts een vertraging van iets meer dan een maand veroorzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 15 december 2011 om 14:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Er worden duidelijk conclusies getrokken die op 'buikgevoel' gebaseerd zijn. En inderdaad, sommige mensen hebben meer buik ergo meer buikgevoel, maar dat is daarom nog niet de waarheid, nietwaar ? Hoed u voor mensen die altijd zeggen wat ze denken, altijd de dingen zeggen zoals ze zijn, en dus de waarheid in pacht hebben. Ze hebben meestal inderdaad een verborgen agenda. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er heerst dan ook geen angst -in tegenstelling tot in B- om onmiddellijk voor racist uitgemaakt te worden, om uitgescholden te worden of om uitgesloten te worden van een debat als je mening hen niet aanstaat.
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Aandacht afleiden, advocaten...... ![]() Lijkt verdacht veel op de tactiek van de Flamingantische leiders: de aandacht afleiden naar het communautaire om de eigen gebreken/fouten te verdoezelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo heb ik bijvoorbeeld gelezen dat ze in Wallonie meer werkstraffen uitspreken dan in Vlaanderen. Dat is dus een uiting in de praktijk. Vlaanderen beboet meer, Wallonie legt meer werkstraffen op. Zo zijn er wel meer nuances in strafmaat en strafuitvoering, maar ik geef toe dat ik er geen expert in ben, het is ook maar van horen zeggen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Et voila. Vermassen is nu blijkbaar ook een Vlaams nationalist. Iedereen die verschillen in beleid vaststelt tussen Vlaanderen en Wallonie is een Vlaams nationalist. Hokjesdenken, werkt dat makkelijker?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 15 december 2011 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de alarmprocedure niets tegenhouden ? Ja wadde ... de val van de regering en het stilleggen van het parlement (herinnert ge u niet wat de toenmalige voorzitter van de kamer zei, rechtstreeks op televisie vanuit de kamer ??)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Vandaag Brinkman gehoord? Schandalig, niet dat hij zijn job niet mag verdedigen met hele onwaarheden en flagrante leugens, neen, omdat hij dat op de sossenzender met mijn centen doet.... A propos: zou het zo zijn dat Vermassen in het vaarwater van de Vicking aan het solliciteren is bij de NVA nu hij niet meer aanbeden wordt op de VRT? Vermassen zou een pak zieltjes kunnen meebrengen richting NVA....zolang hij onzen Bart niet voor de voeten loopt....
![]() |
![]() |
#40 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn hart is bij de mensen in Luik en in het bijzonder bij hen die direct erbij betrokken zijn. Met gevoelens van verdriet en ontzetting, Ernst Niessen |
|
![]() |
![]() |