Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2011, 22:37   #41
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het bestaat omdat niet waterdicht bewezen is dat het niet kan bestaan is een klassieke zet die vooral getuigt van intellectuele luiheid. Je moet namelijk zelf geen enkele vorm van bewijs aandragen. En als het tegendeel niet kan bewezen worden dan win je "by default".

Geef mij dan maar wetenschap. Daar moet men tenminste moeite doen om iets te bewijzen.
U mag zich gerust vastklampen aan de beperkingen van de wetenschap en wat deze U voorschotelt. Ook wel een vorm van luiheid dacht ik.

Dat is Uw keuze.

Citaat:
En wat het tweede deel van je post betreft ... hoe kan iets dat een tegenstelde is van iets anders toch hetzelfde zijn? Dat is hetzelfde als zeggen dat leven een vorm is van dood-zijn.
Ach, is leven dan niet elke dag een beetje sterven ?
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 23:58   #42
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
U mag zich gerust vastklampen aan de beperkingen van de wetenschap en wat deze U voorschotelt. Ook wel een vorm van luiheid dacht ik.

Dat is Uw keuze.
Tja, ik verkies dan ook die beperkingen die steeds voor verbetering vatbaar zijn dan dogmatische stellingen die al een paar duizend jaar niet veranderen. Vooral omdat uit die dogma's vrij veel leefregeltjes worden gedistilleerd die we klakkeloos moeten aanvaarden.

Neen, religie is iets voor schaapachtigen die steeds bij het handje moeten gehouden worden en niet kunnen leven met onzekerheden.

Citaat:
Ach, is leven dan niet elke dag een beetje sterven ?
Ach, is de dood niet elke dag een beetje leven?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 09:38   #43
Nicnacer
Vreemdeling

Standaard

Evolutieleer is toch een basis in de biologie dacht ik? Ze weten dat toch voor ze dat vak kiezen lijkt me. Is het zelfde als een atheïst lid word van een kerkkoor om dan achteraf te klagen dat er gezongen word over god ofzo... slaagt nergens op allemaal
Nicnacer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 09:48   #44
alain_bergmann
Partijlid

alain_bergmann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
JAlain, darwinisten geloven dat helemaal niet. Darwinisme spreekt over hoe leven kan evolueren, niet over hoe het ontstaan is en al helemaal niet over cosmologie.
Leer eerst uw les.
Ja ik heb het werkeerde woordje gebruikt ik bedoelde atheisten of degene die in teorie van grote explosie geloofd. Ik heb mijn les geleerd en ik weet wat darwinisme is, iedereen kan eens verkeerde woordje gebruiken. mja deze aspect moet je natuurlijk geen rekening mee houden, het belangrijkste is dat je je 2cent sarcasme gepost hebt.
alain_bergmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 10:01   #45
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alain_bergmann Bekijk bericht
Ja ik heb het werkeerde woordje gebruikt ik bedoelde atheisten of degene die in teorie van grote explosie geloofd. Ik heb mijn les geleerd en ik weet wat darwinisme is, iedereen kan eens verkeerde woordje gebruiken. mja deze aspect moet je natuurlijk geen rekening mee houden, het belangrijkste is dat je je 2cent sarcasme gepost hebt.
Nee, je weet het nog altijd niet.

Wat betreft de Big Bang theorie, dat gaat niet over geloven, dat gaat over weten. Dat is een theorie die trouwens in 1931 door een belgische PRIESTER werd ontwikkeld. Hoe verklaar je dat?

En er is geen enkel oorzakelijk verband tussen de big bang theorie, atheisme en darwinisme, behalve dat het theorien en houdingen zijn waar een mens naartoe 'evolueert' als hij bijleert.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 12:48   #46
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nee, je weet het nog altijd niet.

Wat betreft de Big Bang theorie, dat gaat niet over geloven, dat gaat over weten. Dat is een theorie die trouwens in 1931 door een belgische PRIESTER werd ontwikkeld. Hoe verklaar je dat?

En er is geen enkel oorzakelijk verband tussen de big bang theorie, atheisme en darwinisme, behalve dat het theorien en houdingen zijn waar een mens naartoe 'evolueert' als hij bijleert.
hoe is er geen enkel verband? dat ze alle drie de creatie ontkennen is al een verband en dat bedoelde ik ook in mijn eerste post waneer ik het verschil wou maken tussen creationisten en non-creationisten.

Ik kom hier dikwijls tegen dat sommigen ipv van normaal te discuteren proberen u dan ook uit te lachen door uw woordjes uit context te halen en daar beginnen fouten te zoeken, uw taalkennis en grammatische fouten. Ik denk dat sommigen hier alleen om het gevoel van eigenwaarde te versterken zijn en niet voor een gezonde discussie. Wie weet, mischien compenseren ze hier om te realiseren iets dat ze offline niet kunnen.

Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 15 december 2011 om 13:03.
Oud 15 december 2011, 13:20   #47
QRANDAR
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Op die miljarden jaren van evolutie zitten ze hier en daar met een missing link.
Vandaar al die nutteloze zever.
Mischien dat hun almachtig wezen gewoon een ET ras is dat een beetje experimenteert met onze dierlijke genen.Zelfs dat kan......
Mij interesseert het meer wat er morgen op mijn taloor en dat van mijn kinderen ligt dan wat Allah,God of de enen of andere Boedha of los geslagen idioot van een Goeroe mij wil wijsmaken.
Dat mijn water dat ik drink en de lucht dat ik inadem gezond blijft,dat baart mij zorgen...en daar gaat god niet voor zorgen godverdomme...daar moeten we zelf voor zorgen mannekes en vrouwkes.
QRANDAR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 13:49   #48
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QRANDAR Bekijk bericht
Op die miljarden jaren van evolutie zitten ze hier en daar met een missing link.
Vandaar al die nutteloze zever.
Mischien dat hun almachtig wezen gewoon een ET ras is dat een beetje experimenteert met onze dierlijke genen.Zelfs dat kan......
Mij interesseert het meer wat er morgen op mijn taloor en dat van mijn kinderen ligt dan wat Allah,God of de enen of andere Boedha of los geslagen idioot van een Goeroe mij wil wijsmaken.
Dat mijn water dat ik drink en de lucht dat ik inadem gezond blijft,dat baart mij zorgen...en daar gaat god niet voor zorgen godverdomme...daar moeten we zelf voor zorgen mannekes en vrouwkes.
Mij baart dat wel zorgen. Als alles geïslamiseerd is mag het water en de lucht van mijn part vergif zijn.
Oud 15 december 2011, 16:01   #49
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Geen evolutieleer? Geen hoofddoeken. Zo simpel moet dat zijn.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 16:36   #50
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Geen evolutieleer? Geen hoofddoeken. Zo simpel moet dat zijn.
En geen Marx
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2011, 16:48   #51
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
En geen Marx
Wat heeft die hier nu mee te maken?
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 11:09   #52
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Wat is het probleem?

Als bepaalde studenten de evolutieleer niet kennen, kunnen ze niet slagen. Aan hen is de opdracht om een voldoende voor het vak te halen.
Juist. Zij weigeren de les te volgen ? Goed, géén diploma. Dat zij maar huiswaarts keren, en schapen en geiten hoedden in het gebergte.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 11:13   #53
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Ik begrijp het dus niet hé. Zelfs als je persé in die zgn almachtige tiep moet geloven waarom is dat dan zo'n opgave om te denken dat hij persoonlijk die evolutie in gang gezet heeft?
Omdat dat niet zo in hun boekske beschreven staat, hé...Daarom is dat. Al wat er niet in staat bestaat niet...
Ah ja , maar...Vliegtuigen, machinegeweren, computers, atoomcentrales enz ...Daarover staat toch ook niks in de koran ? Zouden dat allemaal maar collectieve hallucinaties zijn, illusie's ? Zou dat in het echtig-en-techtig eigenlijk niet bestaan ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 16:23   #54
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, Alain je hebt niet "een verkeerd woordje gebruikt. Je hebt één van de meest klassieke creationistische tactieken gebruikt. Namelijk om
1) de evolutietheorie dingen te laten beweren dat het helemaal niet beweert, ver voorbij de grenzen van de biologie
2) het in het belachelijke te trekken, door te beweren dat "we" uit een explosie afkomstig zijn. Iets dat geen enkele wetenschap beweert.
3) de oerknal, die een unieke gebeurtenis was vergelijke met een dagelijkse ontploffing, terwijl de Oerknal zelfs geen ontploffing was.

Allemaal zeer klassieke creationistische truukjes, waarmee de doorsnee creationist alleen maar aantoont een oneerlijke kloot te zijn.

Wanneer je nu darwinisten vervangt door atheisten bega je weer een typische creationistische verdraaiing. Je sppeelt in op de klassieke en o zo foute dychotomie dat je ofwel in de Schepping gelooft ofwel een atheîst bent. daarme uiteraard voorbij gaand aan
1) er heel wat gelovigen zijn die geloof en de Oerknaltheorie perfect met elkaar kunnen combineren (Le Maître, om er maar eentje te noemen , of de vorige en de huidige paus)
2) de big bang theorie helemaal geen "geloofspunt" is van het atheisme. (het atheisme heeft overigens helemaal geen geloofspunten -duh).
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 16:26   #55
driewerf

Standaard

Citaat:
hoe is er geen enkel verband? dat ze alle drie de creatie ontkennen is al een verband en dat bedoelde ik ook in mijn eerste post waneer ik het verschil wou maken tussen creationisten en non-creationisten.
O, kijk eens naar de inconsistentie. Eerst gaat Alain beweren dat hij zich vergist had, en nu was het woord "darwinisme" wel zo bedoeld. Wel wel wel, een kat in het nauw en de rare sprongen die ze kan maken...

Citaat:
Ik kom hier dikwijls tegen dat sommigen ipv van normaal te discuteren proberen u dan ook uit te lachen door uw woordjes uit context te halen en daar beginnen fouten te zoeken, uw taalkennis en grammatische fouten. Ik denk dat sommigen hier alleen om het gevoel van eigenwaarde te versterken zijn en niet voor een gezonde discussie. Wie weet, mischien compenseren ze hier om te realiseren iets dat ze offline niet kunnen.

Laatst gewijzigd door driewerf : 17 december 2011 om 16:26.
Oud 17 december 2011, 23:53   #56
driewerf

Standaard

Alain, als je echt denkt dat atheisme en evolutie hand in hand gaan kijk dan hiernaar:
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=VIxrnjJd754
(Als je geen geduld hebt om het hele filmpje te bekijken ga dan naar de laatste minuut.)

Laatst gewijzigd door driewerf : 17 december 2011 om 23:54. Reden: puntuatie
Oud 18 december 2011, 08:56   #57
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Wat is het probleem?

Als bepaalde studenten de evolutieleer niet kennen, kunnen ze niet slagen. Aan hen is de opdracht om een voldoende voor het vak te halen.
Idd gewoon laten doen, kunnen ze achteraf komen klagen dat ze enkel een job vinden voor lagergeschoolden (waar trouwens niets mis mee is)
(neo)geopolitiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 11:49   #58
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

ik zeg nog eens speciaal voor de slimmeriken, dat sommige marginalen nog altijd geloven in evolutie-theorie is hun eigen probleem, maar dat moeten ze dan anderen niet verplicht maken om deze bull-shit te leren, als je nu geloofd dat je van een aap afkomstig bent of door een god heeft het geen invloed op uw professionele waardigheden. volgens mij kunnen jullie niet tegen dat een kleine groep mensen niet mee zijn met hypokritische theorie die mens met apen vergelijkt etc. de evulitie theorie is al lang ontkracht geweest doordat de apen niet meer evolueren, zoals andere dieren, mensen zijn uitzondering de beste creatie van de grote architector van het hele ruimte.

Laatst gewijzigd door alain_bergmann : 19 december 2011 om 12:18.
Oud 19 december 2011, 12:28   #59
alain_bergmann
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek Bekijk bericht
Idd gewoon laten doen, kunnen ze achteraf komen klagen dat ze enkel een job vinden voor lagergeschoolden (waar trouwens niets mis mee is)
geloof je zelf in wat je hier verteld? dat je nu niet in stomme theorie geloofd, die alleen maar iemand zijn fantasie is, heeft geen invloed op de werkgever geloof me, ge mocht zelfs in groene mannekes geloven maar wel goed zijn in uw functie, thats all!!
Oud 19 december 2011, 12:39   #60
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Dat is geen uitsluitend bewijs dat het creationisme niet geldig is.

Voor mij heeft het creationisme dan ook niet noodzakelijk iets te maken met de scheppingsverhalen die heden propageren.
Mee eens, maar het bewijst wel dat scheppingsverhalen niet door God gedicteerd zijn.
Blijft er weinig over van een geloof nietwaar.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be