![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Moslims gewenst? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 32,35% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
46 | 67,65% |
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Minister
|
![]() Ik heb daar geen last van.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Heel uw redenering is een mankement. Waarom hebben we deze discussie en vindt de meerderheid hen ongewenst? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Minister
|
![]() Het geluk zit soms in een klein hoekje.
![]()
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Banneling
|
![]() Zalige lapsus
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 18 december 2011 om 03:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daarnaast is het niet zo dat de meerderheid hen ongewenst vindt. Dit forum geeft absoluut geen representatief beeld over de gehele samenleving. Denk de oververtegenwoordiging van (ex-)Vlaams Belangers op dit forum weg en je hebt een meerderheid die hen accepteert in de samenleving. Laatst gewijzigd door Robinus V : 18 december 2011 om 03:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#249 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Landen met intern concurrende religies gaan eraan. Ik hoef daarvoor geen maatschappelijk gewauwel, godsdienst heeft temaken met de doodsangst van de mens, en dan is maar één uitleg geloofwaardig.Er is absoluut niks dat mensen uit diverse religies verenigt, in tegenstelling tot culturele, filosofische of socio-economische omstandigheden. Een religieuze kloof is een gloeiend breekijzer in elke samenleving. Een samenleving zoals West-Europa, die op punt staat radicaal te verarmen in de komende decennia kan zich die luxe überhaupt niet permitteren. Het is ook de visie in Azie en de VS, dat Europa zichzelf hopeloos zal vastrijden in dit moeras. De overbevolking in Noord-Afrika in verhouding tot het economisch potentieel zal overslaan, en in Belgie is het al sterk aanwezig. Sommigen denken echt nog dat de allochtonen zullen willen bijdragen aan de verzorging van de oudere autochtone bevolking. Dit alleen is is een breuklijn met de kracht van een atoomexplosie. 'Deelnemen' aan een samenleving is de facto geworden: 'materieel eruit halen wat eruit te halen is'. Wat de meerderheid van iets denkt is waardeloos in tijden van crisis, enkel voor degenen die analfabeet zijn en niks weten. Dat in sommige gemeenten hier de vrijheid al de facto is afgeschaft is onwezenlijk, en de kudde kijkt ernaar. De enige oplossing die ik zie is het concept dat er een groot verschil is tussen een groot en een klein probleem. Maar de facto is het onhaalbaar. Iedereen zal vroeg of laat de werkelijkheid onder ogen zien. Als je een famillie hebt moet je denken op langere termijn. Voor de rest vind ik de vraagstelling ongepast. Ze is een uiting van een toenemende polarisatie. Laatst gewijzigd door Conscience : 18 december 2011 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De vraag was toch : Moslims, gewenst of niet? ..... de vraag was toch niet : Allochtonen/vreemdelingen/Turken/Marokkanen/enz...Gewenst of niet? Want dit zijn voor mij 2 totaal andere vragen me dunkt. In mijn kenissenkring zit er een zekere Nico. Zijn vader en moeder heten Rachel en Bernard. Die Nico is een moslim, nogal een radicale zelfs. Het gaat zelfs zo ver dat hij mijn man verwijtende opmerkingen heeft omdat die mij tijdens de zomermaanden "toestemming" heeft om in shorts en topjes rond te lopen.....zo het type van :" Moest het mijn vrouw zijn, het zou geen waar zijn." Gelukkig voor hem ben ik niet zijn vrouw. ![]() Ik vraag mij dus af wat die woestijn met iemand als de Nico te maken heeft ? Verder dan een citytripje naar Londen is die gast nog niet geweest. Of je zou het strand van De panne moeten bedoelen?
![]() |
![]() |
#252 |
Burger
|
![]() Moslims of gelijk welke andere godsdienstaanhangers zijn voor mij niet gewenst zolang ze hun geloof proberen op te dringen. Belgie is een land dat geevolueerd is tot een vrijdenkende staat waar godsdienst niet echt meer van tel is. Net zoals ik iets tegen katholieke fanatiekelingen heb, zie ik liefst ook geen moslin fanatici of gelijk welke fanatici zich hier vestigen. Alle andere mensen van goede wil en open geest ... wees welkom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#254 |
|
![]() Geloof is, je niet van je standpunt laten brengen door argumenten en dit zie ik hier langs beide kanten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
|
![]() Er zijn zelfs mensen die leeuwen en driekleur vlaggen aanbidden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Minister-President
|
![]() Ik ben atheïste ..... wat nu?
![]() |
#257 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#259 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#260 |
|
![]() Ben ervan overtuigd dat je dierenliefhebber bent. Kan dat ook met mensen?
![]() |
![]() |
![]() |