![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie zou die kogel naar BDW gestuurd hebben ? En wat met de platfloersheid waarmee de N-VA wordt aangevallen ? Meneer BDW is de fuhrer ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#204 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De bestuurlijke indeling van Zwitserland is volledig afgestemd op dat uit elkaar groeien. Die van België - nog altijd - niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en als het van geen zak belang was, waarom hebben alle, alle, alle Franstalige parlementen het de moeite gevonden om achtereenvolgens (en zeker niet gelijktijdig) een belangenconflict ingeroepen? En de Franstalige partijen daarna nog een aan de alarmbel getrokken ? Staat therapeutisch-politieke hardnekkigheid niet gelijk aan haat ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hier zijn perverse transfers, voortdurende claims op grondgebied enz. En de ene groep moet dat dan voortdurend pikken, belachelijk gewoon. Dat is toch wel even iets anders.
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie in mijn post een genuanceerd antwoord. Prominente policiti krijgen haatmail. Ik veroordeel alle haatmail. punt. BDW gebruikt het gegeven uiterst zelden. Deze draad gaat over haatmail naar mensen die kritiek geven op N-VA. Waarom niet in het algemeen om mensen die haatmail sturen naar eender wie. Ik vermoed dat het fenomeen even groot is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schrijf dat hij moet leren relativeren, nergens dat ik het goedkeur.
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een zéér slecht idee. Hierdoor radicaliseer je de pro en anti fronten. Ik heb het dan over niet mis te verstane bedreigingen in de aard van "we weten waar je woont", "ik weet waar je kinderen zijn", ....
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
BHV is niet gesplitst, de problemen zijn vergroot. DeCroo en Beke hebben de Vlamingen voor schut gezet. Een onbestaande 5% groei aan de inkomstenbelasting gebruikt die er nooit of te nimmer geweest is en die er nooit of te nimmer gaat komen. En daar zijn dan de communautaire akkoorden op gebaseerd. Voor open vld is dit eens zo erg. Want hoe ga je die 5% verkrijgen zonder de belastingen te verhogen ? Met een belastingsregering! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar kan ik mee akkoord gaan.
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben dus van mening dat het belangrijker is om jonge mensen uit Brussel Nederlands te leren dan om franstaligen die zich (hoe dan ook) weigeren aan te passen wat te pesten of tegen te werken. Veel van de Brusselse jonge gezinnen verhuizen toch naar de rand als ze kinderen hebben en dat kunnen. Ik ben niet voor de verfransing van de rand hoor. Ik geloof gewoon niet dat het splitsen van bhv die gaat stoppen. Ik vind het raar om dit te zeggen want ik heb altijd een bloedhekel gehad aan den bleiter maar volgens mij is dit zijn strategie en kan ik niet anders dan het daar mee eens zijn. Wie de Brusselse jeugd voor zich wint en kan onderwijzen, opleiden en naar werk leiden gaat de taalstrijd in Brabant uiteindelijk winnen. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 18 december 2011 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De politiek doet niet anders dan een hoge borst opzetten over de waan van de dag. De media cultiveren dat hanengedrag en gevecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ergens geen begrip voor hebben = het niet goedkeuren ergen begrip voor hebben <> het goedkeuren. Wederzijds begrip is het begin van een zinvolle discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker, Zwitserland heeft ook zijn communautaire problemen. Maar blijkbaar zijn de Zwitserse francofonen wat meer bereid zich inzake taalperikelen in te tomen. Maar bij ons gaat het nog een heel eind verder: Vlaanderen en WalloBrux verschillen grondig inzake beleidskeuzes.
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar voor het oude Chinese systeem met mandarijnen die examens moesten afleggen om hun bestuursbekwaamheid te bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet dat je doodsbedreigingen kan goedkeuren. Ik begrijp ook niet dat je de frustratie kan goedkeuren van degenen die doodsbedreigingen uiten. Jij kan blijkbaar wel begrip voor hebben. Misschien hoog tijd om eens te biechten te gaan.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het antwoord van querchus was relevant. Wie kon er ook al weer niet met kritiek om ? Laatst gewijzigd door stuyckp : 18 december 2011 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Negatief: Citaat:
Negatief: Citaat:
Citaat:
Citaat: