Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2011, 14:09   #261
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Guys, grow up, please.
Als ge kritiek wilt geven aan anderen, leer dan eerst met kritiek om te gaan, ook als het uw teergeliefde en onfeilbare leider gaat.
Akkoord als je het effectief over kritiek hebt, echte kritiek is hier echter zeldzaam (aan de twee zijdes van het politieke spectrum), vaak doet zelfs het onderwerp er niet echt meer aan toe en is het gewoon een extra excuus om te schelden & provoceren aan beide kanten.

Inhoudelijke reacties zijn met de dag zeldzamer aan het worden en er wordt inderdaad te vaak een personencultus van gemaakt, zowel door de voorstanders als voor de tegenstanders (voorbeeldje hiervan: Het Oosten).

Alles draait hier om de persoon De Wever en niet om zijn ideeën. De tegenpartij scheldt op die persoon en de voorstanders verdedigen die en de essentie, die ging verlopen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:09   #262
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dus is Molenbeek vanaf nu Arabisch! Deal!
Ik vrees u te moeten ontgoochelen. Het is wellicht zo dat in Molenbeek het Arabisch de meest gesproken taal is, doch dit neemt niet weg dat de inwoners van Molenbeek gewoon Arabisch sprekende Belgen zijn.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 18 december 2011 om 14:10.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:11   #263
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik ben al met menig politiek geïnspireerde persoon in discussie getreden, maar de hevigheid en platvloersheid waarmee NVA'ers hun leider verdedigen is dikwijls buiten alle proporties.
Sorry Alboreto, maar nu ben je echt wel héél selectief bezig, ook de tegenstanders van de NVA gaan hier enorm vaak héél kort door de bocht, om de constante vergelijkingen met het nazisme en racisme maar eens te vernoemen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 18 december 2011, 14:12   #264
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Ik vrees u te moeten ontgoochelen. Het is wellicht zo dat in Molenbeek het Arabisch de meest gesproken taal is, doch dit neemt niet weg dat de inwoners van Molenbeek gewoon Arabisch sprekende Belgen zijn.

Dan komt er een Arabisch gewest?

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 18 december 2011 om 14:14.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:12   #265
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de franstaligen in de rand zijn gewoon franssprekende belgen: wat is het verschil?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:13   #266
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Elke stem zou evenveel moeten wegen voor een zetel.
Er zijn al ettelijke artikels verschenen die aantonen dat meestal de manier waarop de zeterverdeling geschiedt, in het nadeel is van de Vlamingen.
Het is trouwens gebaseerd op het aantal inwoners en niet op het aantal kiezers als ik me niet vergis.
Het punt van de persoon waar ik op reageerde was dat een Vlaamse stem minder waard was dan een Waalse stem. Het ging dus om aantal stemmen en die stem beïnvloed zien in het parlement. Ik denk dus dat mijn vergelijking stemgerechtigden - zetels de enige correcte vergelijking is om de vergelijking te maken tussen wat deze persoon beweerde en wat de realiteit is.

Tenzij die persoon een nieuw kiessysteem wil invoeren dat mensen ook mogen stemmen voor hun kinderen, voor de gevangenen (als ik mij niet vergis mogen die niet gaan stemmen?), voor de illegalen, ... die niet stemgerechtigd zijn in hun kieskring?

Maar ik denk dus dat de uitspraak "een Vlaamse stem is minder waard dan een Waalse stem" fout is, bent u hiermee akkoord?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:14   #267
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Dan komt er een Arabisch gewest?
Geloof jij nu zelf het soort onzin dat je uitkraamt?

Oud 18 december 2011, 14:15   #268
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft dit met normaliteit of abnormaliteit te maken? Dit is eenvoudigweg een .. gegeven.

Rare woordkeuze hanteert u trouwens ook al : Franstaligen versus Vlamingen. Bestaan er dan geen Franstalige Vlamingen?
Ja maar een gegeven dat veel Vlamingen stoort.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:15   #269
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En de franstaligen in de rand zijn gewoon franssprekende belgen: wat is het verschil?
Geen, wat mij betreft. Er zijn - of jij dit nu leuk vind of niet - Franstalige Vlamingen, Arabisch sprekende Belgen, Nederlandstalige Walen, etc.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 18 december 2011 om 14:17.
Oud 18 december 2011, 14:16   #270
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Wat mij vooral opvalt is dat er terechte kritiek wordt gegeven op de communautaire akkoorden en op de begroting.
En dat daar geen tegenargumentatie tegen geformuleerd wordt die naam waardig.
Zelfs De Wael geraakt niet verder dan een zielige vertoning in het parlement waarin hij geen enkel argument op een oordentelijke manier kan weerleggen.
Ook de show in de senaat van Beke en Decroo was weinig inhoudelijk.
Ik heb hier trouwens nog niemand een deftig antwoord weten formuleren op deze 2 zaken :
1. 5 groei aan de inkomstenbelasting
2. 500 miljoen belasting aan elektrabel terwijl er een contract is van 250.

ga uw gang alberto. Weerleg het zonder schelden aub.
Over punt 2: als ik mij niet vergis, is die overeenkomst met elektrabel nooit afgesloten geweest (in contractvorm, getekend, ...) , door de val van de regering.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:16   #271
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Arabische toeristen in Molenbeek? Waar? Die blijven dan wel erg lang!
Ik had het over Benidorm en Durbuy!
Oud 18 december 2011, 14:16   #272
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof jij nu zelf het soort onzin dat je uitkraamt?
Zij moeten toch ook een territorium hebben dat ze kunnen uitbreiden?
De Arabieren hebben ook rechten, ja ja
Wanneer komen er Arabische faciliteiten

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.

Laatst gewijzigd door Lavox : 18 december 2011 om 14:19.
Oud 18 december 2011, 14:17   #273
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat is het verschil ?

Dit meen je toch echt niet hoop ik? Begrip hebben betekend dat je je kan inbeelden (verplaatsen in de leefwereld van iemand) waarom deze dat doet.

Dat wilt niet zeggen dat je het daarom goedkeurt. Enkel en alleen dat je begrijpt waarom ze het doen.

Ik kan begrijpen waarom iemand ten tijde van een oorlog bv collaboreert, dat wil niet zeggen dat ik het goedkeur.

Citaat:
Ik heb geen begrip voor haatmail en zeker niet voor doodsbedreigingen. Ik keur ze zeker niet goed.
Ik begrijp waarom mensen naar hatemails grijpen, dat betekend niet dat ik het goedkeur.

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 18 december 2011 om 14:17.
Oud 18 december 2011, 14:17   #274
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Geen, wat mij betreft.
Dus hebben die franssprekenden in de rand geen recht om zich op te dringen in de Vlaamse administratie net zoals in het franstalige BHG niet zal geduld worden dat straks in olenbeek de gemeenteraad in het Arabisch zal afgehandeld worden.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 18 december 2011, 14:18   #275
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik had het over Benidorm en Durbuy!
Ik over Molenbeek in hoofdzaak!

Citaat:
Oud 18 december 2011, 14:18   #276
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Sta jij nu werkelijk achter een uitspraak als : "Arabisch sprekende belgen moeten een territorium hebben dat ze kunnen uitbreiden"? Ik vrees dat jij je laat meeslepen in het vuur van de discussie.

Oud 18 december 2011, 14:19   #277
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Het punt van de persoon waar ik op reageerde was dat een Vlaamse stem minder waard was dan een Waalse stem. Het ging dus om aantal stemmen en die stem beïnvloed zien in het parlement. Ik denk dus dat mijn vergelijking stemgerechtigden - zetels de enige correcte vergelijking is om de vergelijking te maken tussen wat deze persoon beweerde en wat de realiteit is.

Tenzij die persoon een nieuw kiessysteem wil invoeren dat mensen ook mogen stemmen voor hun kinderen, voor de gevangenen (als ik mij niet vergis mogen die niet gaan stemmen?), voor de illegalen, ... die niet stemgerechtigd zijn in hun kieskring?

Maar ik denk dus dat de uitspraak "een Vlaamse stem is minder waard dan een Waalse stem" fout is, bent u hiermee akkoord?
neen, omdat je meer stemmen nodig hebt op bepaalde plaatsen om een zetel in de wacht te slepen kan ik niet akkoord gaan met uw stelling.
Voor een zetelverdeling mogen alleen de kiesgerechtigden tellen. Zoals de zaken nu ervoor staan stemmen de kiesgerechtigden in feite mee voor hun kinderen, illegalen, ... Maar een individuele persoon krijgt natuurlijk slechts 1 stem. Alleen gaat men het gewicht aanpassen van het totaal door rekening te houden met het bevolkingsaantal.
Dit systeem maakt dus dat je rare verschillen kan krijgen die meestal in het nadeel van Vlaamse kiesarondissementen is. Dit kan je toch neutraal vaststellen. Of het nu de juiste conclusie is om te stellen dat dit ondemocratisch is, dat is iets anders.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 18 december 2011 om 14:20.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:19   #278
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sta jij nu werkelijk achter een uitspraak als : "Arabisch sprekende belgen moeten een territorium hebben dat ze kunnen uitbreiden"? Ik vrees dat jij je laat meeslepen in het vuur van de discussie.
De Franstaligen mogen dat alleszins

Oud 18 december 2011, 14:20   #279
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus hebben die franssprekenden in de rand geen recht om zich op te dringen in de Vlaamse administratie net zoals in het franstalige BHG niet zal geduld worden dat straks in olenbeek de gemeenteraad in het Arabisch zal afgehandeld worden.
Of omgekeerd. Arabisch sprekende Belgen in Molenbeek hebben alle recht zich te manifesteren.

Oud 18 december 2011, 14:20   #280
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U hebt mij niet goed begrepen. Stel nu voor dat men BHV totaal splitst en dat men de faciliteiten afschaft. U bent nog steeds met een absolute Franstalige meerderheid in Linkebeek en compagnie. TAK kan er komen betogen zolang ze willen, de Gordel kan nog steeds bestaan : dat verandert niets en die Franstalige meerderheid is nog steeds de realiteit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be