Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 december 2011, 14:29   #301
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Mens, hoe kan jij nu weten of ik al dan niet achter dat deze of gene uitspraak sta.
Geen enkele Vlaming staat achter die uitspraak. Geen nood.
Oud 18 december 2011, 14:30   #302
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Frustratie lijdt dikwijls tot agressie.
FIFY.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 18 december 2011 om 14:30.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:30   #303
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dus ge zegt dat geweld gebruiken de NVA'er typeert ?
Ik zie het eerder als 'platvloerse vragen krijgen platvloerse antwoorden'.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:30   #304
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Is het "normaal" dat Vlaamse gemeenten veel meer Franstaligen dan Vlamingen tellen? Daar is vooral de vraag! Ik ken geen enkele Waalse gemeente die een Vlaamse meerderheid heeft.
Je bedoelt de randgemeenten. "Normaal" zou ik het het niet benoemen, maar de feiten zijn nu éénmaal wat ze zijn en deze toestand zal ook niet veranderen. Wat wel volledig "abnormaal" is is het feit dat de meeste franstaligen zich absoluut niet willen aanpassen aan de wet. Meer nog, ze beschouwen bepaalde Vlaamse gemeenten als franstalig gebied. Het zijn dus strikt genomen incivieken, slechte belgen dus. Tegen deze imperialisten moet opgetreden worden. Ze verzieken de sfeer in de gemeenten die ze onwettelijk als de hunne beschouwen. Er bestaan genoeg middelen om ze te stoppen. Desnoods verplichte verhuizing. De Vlamingen zijn verdraagzame mensen maar de tijd dat jullie ons kwamen bevoogden behoort voorgoed tot het verleden. Goed begrepen?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:31   #305
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mens, hoe kan jij nu weten of ik al dan niet achter dat deze of gene uitspraak sta.
Einde discussie! Je ontkent gewoon wat je zelf verdedigt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:31   #306
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie het eerder als 'platvloerse vragen krijgen platvloerse antwoorden'.
Kan ik inkomen, dat is wel bij de meeste ideologieën zo.
Maar wat ik bij de discussies met het NVA ervaar is dat ook gewone vragen leiden tot platvloerse antwoorden.
Oud 18 december 2011, 14:32   #307
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
neen, omdat je meer stemmen nodig hebt op bepaalde plaatsen om een zetel in de wacht te slepen kan ik niet akkoord gaan met uw stelling.
Voor een zetelverdeling mogen alleen de kiesgerechtigden tellen. Zoals de zaken nu ervoor staan stemmen de kiesgerechtigden in feite mee voor hun kinderen, illegalen, ... Maar een individuele persoon krijgt natuurlijk slechts 1 stem. Alleen gaat men het gewicht aanpassen van het totaal door rekening te houden met het bevolkingsaantal.
Dit systeem maakt dus dat je rare verschillen kan krijgen die meestal in het nadeel van Vlaamse kiesarondissementen is. Dit kan je toch neutraal vaststellen. Of het nu de juiste conclusie is om te stellen dat dit ondemocratisch is, dat is iets anders.
Het punt van ons ganse kiessysteem is toch dat je stemt voor jzelf en niet voor je kinderen, illegalen, ... ?

Met je zin

Citaat:
Alleen gaat men het gewicht aanpassen van het totaal door rekening te houden met het bevolkingsaantal.
ben ik niet akkoord. Als ik mijn cijfers bekijk die ik zonet gepost heb, lijkt het mij eerder dat ze enkel en alleen rekening houden met het aantal stemgerechtigden per kieskring (en dus niet het bevolkingsaantal), en zijn het enkel de mensen die het systeem ondemocratisch willen noemen, die de vergelijking gaan maken met de bevolkingsaantallen.

Het klopt dat je stelt
Citaat:
Dit systeem maakt dus dat je rare verschillen kan krijgen die meestal in het nadeel van Vlaamse kiesarondissementen is. Dit kan je toch neutraal vaststellen.
maar dat is enkel als je dus rekening houdt met de niet-stemgerechtigden. Maar die zouden per definitie niet mogen meegerekend worden, rekening houdend met de etymologie van het woord 'niet-stemgerechtigd'.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:32   #308
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Ooit gehoord van ironie?
Denk je nu werkelijk zoiets meen, Franstaligen denken wel dat het zo hoort, ik probeer ook maar eens zo te denken
Oh meneer bedrijft ironie en weet daarenboven hoe Franstaligen denken. Is dit laatste ook ironie, of is het jou dit keer bittere ernst.
Pretendeer jij te weten hoe Franstaligen denken? Indien ja, stuur me een privé bericht; dan heb ik jou een aantrekkelijk zakelijk voorstel te maken.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:34   #309
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Einde discussie! Je ontkent gewoon wat je zelf verdedigt.
Zielig, eerst de grote Jan uithangen en uitbazuinen te weten hoe ondergetekende denken zou en er dan de stekker uittrekken : "einde discussie".
Vertel me eens bolleboos: hoe denk ik ?

PS; Je bent in goed gezelschap, er loopt er hier ook eentje rond die weet hoe Franstaligen denken.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 18 december 2011 om 14:36.
Oud 18 december 2011, 14:36   #310
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Wie leest er nu zo'n onnozel blad als Humo?
http://cim.be/media/pers/de-echtverk...are-resultaten

Wekelijkse verkoop iets meer dan 200.000 exemplaren en daarmee dus een van de meest verkochte weekbladen. Ter vergelijking : Knack zit aan 115.000 exemplaren.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:36   #311
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh meneer bedrijft ironie en weet daarenboven hoe Franstaligen denken. Is dit laatste ook ironie, of is het jou dit keer bittere ernst.
Pretendeer jij te weten hoe Franstaligen denken? Indien ja, stuur me een privé bericht; dan heb ik jou een aantrekkelijk zakelijk voorstel te maken.
Even serieus
Het is gewoon idioot hoe dat bepaalde Franstalige partijen zich opstellen.
Het claimen van grondgebied macht echt wel eens ophouden.
En dan zelf de calimero uithangen, dat doen ze ook wel graag.
Wallo-Brux is geen provocatie, neen hoor, het moest eens door Vlaanderen gedaan worden.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:36   #312
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Frustratie lijdt tot agressie. Altijd & overal. Ongeacht hoe rein je ziel is.
Amon_Re

De pleitbezorger van de revolutie !

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:37   #313
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je bedoelt de randgemeenten. "Normaal" zou ik het het niet benoemen, maar de feiten zijn nu éénmaal wat ze zijn en deze toestand zal ook niet veranderen. Wat wel volledig "abnormaal" is is het feit dat de meeste franstaligen zich absoluut niet willen aanpassen aan de wet. Meer nog, ze beschouwen bepaalde Vlaamse gemeenten als franstalig gebied. Het zijn dus strikt genomen incivieken, slechte belgen dus. Tegen deze imperialisten moet opgetreden worden. Ze verzieken de sfeer in de gemeenten die ze onwettelijk als de hunne beschouwen. Er bestaan genoeg middelen om ze te stoppen. Desnoods verplichte verhuizing. De Vlamingen zijn verdraagzame mensen maar de tijd dat jullie ons kwamen bevoogden behoort voorgoed tot het verleden. Goed begrepen?
Niet echt democratisch.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:38   #314
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Niet echt democratisch.
Geen probleem in België hoor

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Oud 18 december 2011, 14:40   #315
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als de NVA zelf niet in een federale regering wil zitten, dan kunnen we deze partij daartoe niet verplichten.
Een leugen die u en de regimepers om de haverklap herhaalt, maar nog altijd niet geslikt wordt door de publieke opinie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar desalniettemin werd BHV tóch gesplitst.
Een zware taalfout : u gebruikt de verleden tijd in plaats van de toekomende tijd.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 18 december 2011 om 14:40.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 14:40   #316
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Even serieus
Het is gewoon idioot hoe dat bepaalde Franstalige partijen zich opstellen.
Het claimen van grondgebied macht echt wel eens ophouden.
En dan zelf de calimero uithangen, dat doen ze ook wel graag.
Wallo-Brux is geen provocatie, neen hoor, het moest eens door Vlaanderen gedaan worden.
Nog beter, nu worden we 'serieus'. Vertel me hoe moet ik 'serieus' omgaan met iemand die uitspraken rondstrooit waar hij zelf niet achter staat, onzin uitkraamt die zogenaamd ironosch opgevat moet worden.

En nu deze : "Het is gewoon idioot hoe bepaalde Franstalige partijen zich opstellen". Wat moet een zinnig mens daar nu in 's hemelsnaam op antwoorden?

Oud 18 december 2011, 14:40   #317
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geen probleem in België hoor
Daar gaan we weer. Zeg jij nu dat België geen democratisch land is? Er staat een smiley, dus wil jij dit keer vast wel zeggen dat België wel degelijk een democratisch land is.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 18 december 2011 om 14:41.
Oud 18 december 2011, 14:43   #318
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog beter, nu worden we 'serieus'. Vertel me hoe moet ik 'serieus' omgaan met iemand die uitspraken rondstrooit waar hij zelf niet achter staat, onzin uitkraamt die zogenaamd ironosch opgevat moet worden.

En nu deze : "Het is gewoon idioot hoe bepaalde Franstalige partijen zich opstellen". Wat moet een zinnig mens daar nu in 's hemelsnaam op antwoorden?
Klopt.

Daar hoef je niets op te antwoorden.

Laatst gewijzigd door Lavox : 18 december 2011 om 14:46.
Oud 18 december 2011, 14:44   #319
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat is het verschil ?

Ik heb geen begrip voor haatmail en zeker niet voor doodsbedreigingen. Ik keur ze zeker niet goed.
Nochtans is begrip hebben voor iets toch helemaal iets anders dan het goedkeuren.
Ander voorbeeld die het verschil duidelijk maakt :

Ik heb er begrip voor dat een moegetergde juwelier die voor de 5e keer door inbrekers overvallen wordt zijn wapen bovenhaalt en een inbreker neerschiet, maar ik keur dat niet goed.

Begrijp je het een beetje, Viveke ?
Oud 18 december 2011, 14:44   #320
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Inderdaad, dat is het punt dat ik wilde maken.
Ik zie heel weinig inhoudelijks komende van de NVA richting, en vooral veel ad hominem, dit zowal van Bart als van zijn volgelingen.
Ik ga helemaal niet akkoord met je, in tgendeel. Ik zie enorm veel ad hominem komen van beide kanten en steeds van dezelfde personen.

Het gaat hier voor velen al lang niet meer over de inhoud, enkel nog over het schelden & provoceren.

Citaat:
Ik heb heel veel ervaring op fora, zowel als beheerder, mod en deelnemer, en ik zie bij bdw hetzelfde gedrag als bij de trollen op fora.
Ik kan hetzelfde zeggen ivm forum 'ervaring' maar ik zou BDW niet bestempelen als troll, geen enkele politicus eigenlijk (met uitzondering van FDW). BDW zijn discours is me te coherent om af te schrijven als 'getrol'.

Citaat:
Hij probeert zijn tegenstanders belachelijk te maken en schuwt provocatie om de provocatie niet.
En hij is er, ere wie ere toe komt, heel goed in.
In andere woorden, een typisch politicus.

Citaat:
Hetzelfde zie ik dan bij zijn volgelingen op diverse fora.
Ze nemen zijn getrol over, maar omdat ze er niet zo goed in zijn blaast het meestal in hun gezicht op.
Ach, we kunnen niet allemaal even eloquent zijn als sommige politici en dan grijpen sommigen nogal eens naar platvloersheid. bv het paard & olijke bart.

Je ziet blijkbaar enkel de platvloersheid van één kant en niet van de andere.

Citaat:
En terwijl ze dan heel vlotjes trollen en platvloerse kritiek uiten, zijn ze verontwaardigd als dezelfde tactieken tegen hen gebruikt worden.
Hypocrisie ten top.
This goes both ways.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 18 december 2011 om 14:44.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be