Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2011, 16:47   #121
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Waarom is leasen een omzeiling van de belastingen?? Wat stel jij je dan voor daarbij??

Leasen is eigenlijk een vorm van een lening , men leent je een auto tegen een maandelijkse afbetaling!!
Het privégebruik wordt ondermaats belast. Zo eenvoudig is dat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 18:15   #122
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yow Bekijk bericht
Veel mensen zitten nog met die vastgeroeste denkbeelden over "kleine" en "grote" wagens, maar deze hebben afgedaan.
De bedoeling is dat men denkt in termen van "veel" of "minder vervuilend".

Als men de milieuvervuiling dan wil aanpakken op die manier, heb jij er dan een probleem mee dat men voor een grotere, maar minder vervuilende wagen minder inschrijvingstaks moet betalen dan voor een kleinere, maar meer vervuilende wagen, en waarom dan?
Dus een BMW 320 is vervuilender dan een kleine Fiesta. Je raaskalt man.
Muyters zijn besluit is trouwens tegengehouden wegens "onverstaanbaar"
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 18:20   #123
Yow
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 juni 2011
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dus een BMW 320 is vervuilender dan een kleine Fiesta. Je raaskalt man.
Muyters zijn besluit is trouwens tegengehouden wegens "onverstaanbaar"
Lees gewoon wat er staat (in mijn bericht natuurlijk) en verzin er zelf niets bij.
Het laatste was trouwens een vraag gericht aan Stingray, maar als je je geroepen voelt om ze te beantwoorden...
Yow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 18:29   #124
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dus een BMW 320 is vervuilender dan een kleine Fiesta. Je raaskalt man.
Muyters zijn besluit is trouwens tegengehouden wegens "onverstaanbaar"
ja kijk als ze zo een gigantische inschrijvingstaks wille, dan kunnen we misschien ofwel allemaal een auto'tjes leasen in luxemburg, ofwel op zjn cubaans met oldtimers beginnen rijden; Het verbruik doet er toch niet toe, want vanaf we te weinig verbruiken krijgen ze budget tekort en dus moeten we weer de bak volkappen en15l verbruiken.In feite moet je gewoonweg blijven rijden en betalen, en je mag u dus niet aanpassen, dat is de fout die de consument maakt. DIe taksen corrigeren het gedrag, en in de faze die daarop volgt moet je de taksen gewoon nog verder omhoogtrekken, maar nee hier doen ze het omgekeerde.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 18:52   #125
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja kijk als ze zo een gigantische inschrijvingstaks wille, dan kunnen we misschien ofwel allemaal een auto'tjes leasen in luxemburg, ofwel op zjn cubaans met oldtimers beginnen rijden; Het verbruik doet er toch niet toe, want vanaf we te weinig verbruiken krijgen ze budget tekort en dus moeten we weer de bak volkappen en15l verbruiken.In feite moet je gewoonweg blijven rijden en betalen, en je mag u dus niet aanpassen, dat is de fout die de consument maakt. DIe taksen corrigeren het gedrag, en in de faze die daarop volgt moet je de taksen gewoon nog verder omhoogtrekken, maar nee hier doen ze het omgekeerde.
Alle groen gelul ten spijt gaat het hier maar over 1 ding en dat is geld. Jij gaat met jouw groene lullenbak evenzeer betalen als de niet-groene lullenbak. Maar dat jij een fan was van extra belastingen dat wisten we al.

Ze rekenen erop dat iedereen zijn firmawagen gaat behouden en netjes zal gaan afdokken en daar gaan ze zich schromelijk in vergissen ditmaal. En dan...dan gaan ze misschien die belachelijke vetbelasting invoeren of zonnepanelen belasten om toch maar aan het geld te komen. En...telkens laten de mensen iets weg vallen totdat ze uiteindelijk niets meer hebben om te belasten en heel de economie in het zwart werkt...Leuk toch !

Al ooit van de Laffer curve gehoord ?

Laatst gewijzigd door Stingray : 17 december 2011 om 18:55.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 19:15   #126
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Toch met veel plezier zonet deze in bestelling gezet voor volgend jaar
(tot spijt van alle afgunsttypes )

Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 10:56   #127
Yow
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 juni 2011
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Toch met veel plezier zonet deze in bestelling gezet voor volgend jaar
(tot spijt van alle afgunsttypes )

De kans is dus heel groot dat je daarmee minder gaat vervuilen dan veel andere wagens die al rondrijden...(ook de "kleinere").
Yow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 11:22   #128
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yow Bekijk bericht
De kans is dus heel groot dat je daarmee minder gaat vervuilen dan veel andere wagens die al rondrijden...(ook de "kleinere").
I know; 109gr CO2, EURO5+roetfilter. Maar laat minder vervuilen nu niet bepaald de doelstelling van de BE regering zijn. Het enige dat die willen is meer inkomsten bereiken via een afgunstbelasting.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 11:53   #129
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
I know; 109gr CO2, EURO5+roetfilter. Maar laat minder vervuilen nu niet bepaald de doelstelling van de BE regering zijn. Het enige dat die willen is meer inkomsten bereiken via een afgunstbelasting.
Meer inkomsten bereiken tout court. En dit op een zo verkoopbare manier. Als een afgunstbelasting beter verkoopt, dan via een afgunstbelasting, als een "groene" belasting beter verkoopt, dan via een "groene" belasting.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 12:11   #130
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Meer inkomsten bereiken tout court.
Nee, meer inkomsten via afgunstbelastingen.

Citaat:
En dit op een zo verkoopbare manier. Als een afgunstbelasting beter verkoopt, dan via een afgunstbelasting, als een "groene" belasting beter verkoopt, dan via een "groene" belasting.
Met dank voor het illustreren waarom het beter loopt

Verkopen doet het sowieso niet; als er één type belasting is dat sito presto omzeild kan en zal worden, dan zijn het wel afgunstbelastingen. Dat is zowat op je knieën gaan vragen aan de burgers om toch maar aan ontduiking te gaan doen. Als ze het van overheidswege dan nog zo gaan uithangen dat ze enkel hun eigen cataloguswaarde geloven, dat de btw meegerekend moet worden en dat kortingen niet bestaan, dan vragen ze er echt wel om.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 16:34   #131
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nee, meer inkomsten via afgunstbelastingen.
Alleen als men denkt dat dit stemmenwinst oplevert. Als men denkt dat de "groene" jongen spelen meer stemmenwinst oplevert, dan krijgt men milieubelastingen.

Citaat:
Met dank voor het illustreren waarom het beter loopt

Verkopen doet het sowieso niet; als er één type belasting is dat sito presto omzeild kan en zal worden, dan zijn het wel afgunstbelastingen. Dat is zowat op je knieën gaan vragen aan de burgers om toch maar aan ontduiking te gaan doen. Als ze het van overheidswege dan nog zo gaan uithangen dat ze enkel hun eigen cataloguswaarde geloven, dat de btw meegerekend moet worden en dat kortingen niet bestaan, dan vragen ze er echt wel om.
Men kan natuurlijk afgunstbelastingen omzeilen door arm te zijn.
BTW ben ook tegen afgunstbelastingen, wel voor een correcte belastingsinning, en nog meer voor snijden in de uitgaven van de overheid.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 18:19   #132
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alleen als men denkt dat dit stemmenwinst oplevert. Als men denkt dat de "groene" jongen spelen meer stemmenwinst oplevert, dan krijgt men milieubelastingen.
Stemmenwinst? Hoe dan?

Citaat:
Men kan natuurlijk afgunstbelastingen omzeilen door arm te zijn.
BTW ben ook tegen afgunstbelastingen, wel voor een correcte belastingsinning, en nog meer voor snijden in de uitgaven van de overheid.
Omzeilen door arm te zijn? Wat is dat nu voor een redenering?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2011, 23:29   #133
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Stemmenwinst? Hoe dan?
Moet ik toch geen tekening bijmaken.
Citaat:
Omzeilen door arm te zijn? Wat is dat nu voor een redenering?
Anders is het geen omzeiling, doch een ontduiking. En dat is wel wat anders.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 10:34   #134
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nee, meer inkomsten via afgunstbelastingen.



Met dank voor het illustreren waarom het beter loopt

Verkopen doet het sowieso niet; als er één type belasting is dat sito presto omzeild kan en zal worden, dan zijn het wel afgunstbelastingen. Dat is zowat op je knieën gaan vragen aan de burgers om toch maar aan ontduiking te gaan doen. Als ze het van overheidswege dan nog zo gaan uithangen dat ze enkel hun eigen cataloguswaarde geloven, dat de btw meegerekend moet worden en dat kortingen niet bestaan, dan vragen ze er echt wel om.

ik pleit schuldig: ik rij al tien jaar met mijn auto, ik rij 2000km per jaar, ik tank 3000liter en telkens als de petroleum spotgoedkoop staat, ik schrijf niet af ik betaal hem privé ja en ik lease hem niet
op die manier verdient de staat er geen kloot aan.

Ik denk van de volgende wagen zo'n elektrisch bakske van renault te leasen en dat 100% af te schrijven zodat de staat weer eens in zijn broek kan kakken van de minderbelastingen die ze moeten betalen. Want in feite moet ik gewoon betalen, terwijl ik alles doe om niet te betalen. Van kloterij gesproken in feite

Laatst gewijzigd door brother paul : 19 december 2011 om 10:35.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 10:35   #135
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als ze het van overheidswege dan nog zo gaan uithangen dat ze enkel hun eigen cataloguswaarde geloven, dat de btw meegerekend moet worden en dat kortingen niet bestaan, dan vragen ze er echt wel om.
Wat echt fantastisch is, is dat als ze de belastingen op wagens verhogen dat ook je voordeel van alle aard stijgt. De regering mag mij eens komen uitleggen hoe het verhogen van belastingen een extra voordeel inhoudt.

Wat betreft die kortingen: zijn die bruto of netto? Als het netto kortingen zijn, worden die dan omgezet naar bruto bedragen waarop je extra belast wordt? Dan betaal je dus op een bedrag wat je niet hebt uitgegeven, en op fictieve belastingen op dit bedrag.

Om eerlijk te zijn heb ik niets tegen meer belastingen op bedrijfswagens, maar deze regel is eigenlijk te idioot om los te lopen en vraagt idd om omzeild te worden.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 10:42   #136
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde
 
pixelpower's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Voor meer dan 50% van de wagens zal minder moeten betaald worden.
Audi A4 en BMW 320 betaal je in het nieuwe systeem minder als je tenminste meer dan 25km van je werk woont.
BS!

Mijne is een 320d, en stelsel aan minder dan 25km vd woonst.
Ik zal iets méér dan 100€ per maand extra moeten betalen.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 10:48   #137
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
BS!

Mijne is een 320d, en stelsel aan minder dan 25km vd woonst.
Ik zal iets méér dan 100€ per maand extra moeten betalen.
er wordt hier twee dingen verward
corrigeer mij als het mis is.

de vlaamse regering heeft de BIV CO2 vriendelijk gemaakt, en zorgt dus dat die BMW minder BIV betaalt ?

en de Elia voert zijn jaloezietaks in, en zit te morrelen aan de afschrijving van leasewagens, dus daar betaal je 1000euro meer


OP een bepaalde manier kun je zeggen: een NIEUWE TRANSFERT: De eco bonus wordt ingelijfd door de federale begroting
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 14:16   #138
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ja kijk als ze zo een gigantische inschrijvingstaks wille, dan kunnen we misschien ofwel allemaal een auto'tjes leasen in luxemburg, ofwel op zjn cubaans met oldtimers beginnen rijden; Het verbruik doet er toch niet toe, want vanaf we te weinig verbruiken krijgen ze budget tekort en dus moeten we weer de bak volkappen en15l verbruiken.In feite moet je gewoonweg blijven rijden en betalen, en je mag u dus niet aanpassen, dat is de fout die de consument maakt. DIe taksen corrigeren het gedrag, en in de faze die daarop volgt moet je de taksen gewoon nog verder omhoogtrekken, maar nee hier doen ze het omgekeerde.
Auto's leasen in Luxemburg mag niet meer. Een paar jaar terug was Brussel ervan vergeven en toen heeft men de verbodsmaatregel ingevoerd.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 14:37   #139
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Waarom is leasen een omzeiling van de belastingen?? Wat stel jij je dan voor daarbij??

Leasen is eigenlijk een vorm van een lening , men leent je een auto tegen een maandelijkse afbetaling!!
Ik ken ook bedrijven waar alle bedienden, secretaressen incluis, i.p.v. loonsverhoging een gekochte of geleasde wagen krijgen van hun bedrijf die ze gratis voor privé doeleinden mogen gebruiken.
Op loonsverhoging worden belasting en SZ lasten betaald, niet op die wagens zodat de overheid hierop heel wat inkomsten verliest.
In de ons omringende landen kunnen enkel zij die voor hun job vele uren per dag op de baan zijn aanspraak maken op een wagen van het bedrijf, zo niet gaat de totale aankoop- of leasingsom bij je belastingen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2011, 14:40   #140
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Auto's leasen in Luxemburg mag niet meer. Een paar jaar terug was Brussel ervan vergeven en toen heeft men de verbodsmaatregel ingevoerd.
Hier in de Ardennen rijden veel wagens rond met Luxemburgse plaat.
Misschien ga ik tioch eens navraag doen hoe dat leasen zit.

Voor mensen in de grensstreek met Luxemburg is een oversteekje telkens de moeite waard, al is het maar om de tank te vullen!! (monmenteel diesel= 1,21 euro)
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be