Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2011, 12:10   #501
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wernemers in België hebben een vrij hoge levensstandaard grotendeels doordat zij al 341 miljard euro van hun kinderen hebben gestolen
Dat heb ik even voor jou verbeterd.
Oud 22 december 2011, 12:15   #502
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ja want in China gaat het zo goed met de mensen....
Ik ga vaak naar China en de eerste mens die aan het klagen is moet ik nog meemaken.

Ah, eenmaal hebben ze gezegd dat ze ook meer SZ wilden. Als ik toen nog maar zei dat ze dat minstens een SZ bijdrage ging kosten en hoogstwaarschijnlijk ook meer belastingen dan hoefde het al niet meer.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 12:20   #503
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
jaja, pensioenregelingen das alleen iets voor héél oude menschen hé
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 12:21   #504
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Luister, het sociale zekerheidssysteem van landen als Finland of Noorwegen is veel genereuzer dan het onze, BelgiË is heus niet het enige land met goede sociale zekerheid. Je heb wel gelijk dat er teveel verschillen zijn tussen de verschillende categorieen werknemers, maar dat los je niet op door de algemene standaard te verlagen.
FI, NO en SE hebben inderdaad een veel beter SZ systeem. Daar moeten we ons niet op richten want daarvoor hebben we de boot al lang gemist. Anderzijds heeft NL ook een veel beter systeem, dat daarenboven nog eens minder druk op de overheid legt. Naar dergelijk systeem moeten we toe.

Nu is het eens twee jaartjes hier, dan weer eens 3 jaartjes langer werken. Tegen we op pensioen zijn hebben we nog eenzelfde systeem en moeten we werken tot ons 75e om een minimaal pensioen te kunnen trekken. En dan heb ik nog niet over de aanpassingen die nodig zijn om de arbeidsmarkt aan te passen want langer werken is enkel mogelijk indien we ook de arbeidsmarkt aanpassen.

Maar ja hier in Belgïë blijven we maar aanmodderen en gaan we staken tegen de pleistertjes op de vuile wonde want ze doen zoveel pijn etc. Uiteinddelijk zal toch een amputatie nodig zijn en hoe langer we wachten hoe groter het stuk zal zijn dat we gaan verliezen.

Daar zouden de vakbonden moeten voor optreden. Om grondige, effectieve hervormingen te eisen in het welzijn van iedereeen. Niet om de rechten van een bepaalde doelgroep te vrijwaren, wetende dat deze vroeg of laat toch moeten aangepast worden.
Oud 22 december 2011, 12:22   #505
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Ik ga vaak naar China en de eerste mens die aan het klagen is moet ik nog meemaken.

Ah, eenmaal hebben ze gezegd dat ze ook meer SZ wilden. Als ik toen nog maar zei dat ze dat minstens een SZ bijdrage ging kosten en hoogstwaarschijnlijk ook meer belastingen dan hoefde het al niet meer.
ah u spreekt perfect chinees ?
Ik wist niet dat men overal ter wereld spontaan tegen wildvreemden begon te tateren over zijn persoonlijke en/of plaatselijke problemen

Ooit gehoord van 'onbekend is onbemind' ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 12:24   #506
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luister, het sociale zekerheidssysteem van landen als Finland of Noorwegen is veel genereuzer dan het onze, BelgiË is heus niet het enige land met goede sociale zekerheid. Je heb wel gelijk dat er teveel verschillen zijn tussen de verschillende categorieen werknemers, maar dat los je niet op door de algemene standaard te verlagen.
Oh, maar wij zitten inderdaad met een Zweeds systeem. Helaas is de output ervan op het Spaans model gestoeld. Dus ofwel maak je de keuze om efficienter te gaan werken, ofwel modder je wat aan zodat je op termijn het kind met het badwater mag weggooien. De vakbonden hebben hun keuze gemaakt en ik sta er niet achter. Ik wil graag een efficient model, de vergrijsde vakbonden willen nog snel het systeem leegzuigen en de factuur doorsturen naar hun kinderen en kleinkinderen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 22 december 2011 om 12:26.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 12:26   #507
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
ah u spreekt perfect chinees ?
Ik wist niet dat men overal ter wereld spontaan tegen wildvreemden begon te tateren over zijn persoonlijke en/of plaatselijke problemen

Ooit gehoord van 'onbekend is onbemind' ?
Mijn chinees is niet slecht nee. Daarenboven spreekt zelfs een kleine van 12 jaar daar al goed engels.

Zo wildvreemd ben je daar trouwens niet als je er vaak bent. De mensen zijn trouwens erg gastvrij en open. Zo ook al met studenten en proffen van een plaatselijke landbouwuniversiteit gaan eten (en drinken) en die durven wel eens over plaatselijke of persoonlijke problemen te beginnen.

Niet alles is rozegeur en maneschijn in china, maar ze proberen er tenminste iets aan te doen...
Oud 22 december 2011, 12:33   #508
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vakbonden zijn nog steeds de enige garantie tegen Amerikaanse of derde wereld toestanden. Wernemers in België hebben een vrij hoge levensstandaard grotendeels dankzij de vakbonden. Een Tatcher die de levensstandaard van gewone werknemers drastisch vermindert kan in België gelukkig nog steeds niet.
In een vorige mail sprak ik over het IK-gevoel v.d. anti-stakers.
Vandaag kocht ik eens "De Morgen". Ik las in één v.d. lezersbrieven een brief van een neutrale (lees: anti-staker) lezer. De kolommen zijn 4 cm breed. In 48 lijnen kwamen de woorden IK en MIJN 27 keer voor...
Dat zegt genoeg...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 12:33   #509
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vakbonden zijn nog steeds de enige garantie tegen Amerikaanse of derde wereld toestanden. Wernemers in België hebben een vrij hoge levensstandaard grotendeels dankzij de vakbonden. Een Tatcher die de levensstandaard van gewone werknemers drastisch vermindert kan in België gelukkig nog steeds niet.
Vandaag kocht ik eens "De Morgen". Ik las in één v.d. lezersbrieven een brief van een neutrale (lees: anti-staker) lezer. De kolommen zijn 4 cm breed. In 48 lijnen kwamen de woorden IK en MIJN 27 keer voor...
Dat zegt genoeg...
Oud 22 december 2011, 12:33   #510
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Oh, maar wij zitten inderdaad met een Zweeds systeem. Helaas is de output ervan op het Spaans model gestoeld. Dus ofwel maak je de keuze om efficienter te gaan werken, ofwel modder je wat aan zodat je op termijn het kind met het badwater mag weggooien. De vakbonden hebben hun keuze gemaakt en ik sta er niet achter. Ik wil graag een efficient model, de vergrijsde vakbonden willen nog snel het systeem leegzuigen en de factuur doorsturen naar hun kinderen en kleinkinderen.
BelgiË heeft bijna de hoogste arbeidsproductiviteit van de wereld en ook een vrij solide economie. Vergelijking met Spanje gaat dus niet op.

Waar België wel voor bekend staat is als belastingsparadijs voor superrijken. zo bvb. is het het enige land in onze omstreken zonder belasting op kapitaal. De belastingen op werknemers zijn inderdaad hoog, te hoog. Er moet meer rechtstreeks belast worden op economische activiteiten, minder op arbeid.
Vooral het groot kapitaal ontsnapt door allerlei fiscale contructies dikwijls aan de fiscus, dat aanpakken willen Renynders en co. echter niet. Dewever en het Voka trouwens ook niet.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 12:35   #511
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
wat een onzin. De echte dieven zijn de belastingsontduikers.
Oud 22 december 2011, 12:36   #512
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nog eentje met het overdonderende bewijs op zijn loonstrook dat ambtenaren minder verdienen, maar die zeker en vast dat bewijs niet wil delen?
Maar hij heeft er wel alles aan gedaan om zijn auto meer en meer op die van zijn buurman te doen lijken :

Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 12:36   #513
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
De overheidssector wordt zeer zwaar aangepakt.
Iedereen wordt zwaar aangepakt hoor.

Citaat:
Sociaal overleg bestaat niet meer !!!
Natuurlijk wel, waar haal je het?

Citaat:
(De werknemers van de openbare sector betalen veel meer voor hun pensioen dan privé-werknemers en zeker dan zelfstandigen).
Hoe bedoel je? Moeten de ambtenaren meer sociale zekerheid betalen dan de werknemers? Ik dacht dat dit eveneens 13,07% was met 35% patronale bijdrage en ik ben nog niet zo zeker dat de staat dit moet betalen aan haarzelf.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 12:37   #514
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
BelgiË heeft bijna de hoogste arbeidsproductiviteit van de wereld en ook een vrij solide economie. Vergelijking met Spanje gaat dus niet op.

Waar België wel voor bekend staat is als belastingsparadijs voor superrijken. zo bvb. is het het enige land in onze omstreken zonder belasting op kapitaal. De belastingen op werknemers zijn inderdaad hoog, te hoog. Er moet meer rechtstreeks belast worden op economische activiteiten, minder op arbeid.
Vooral het groot kapitaal ontsnapt door allerlei fiscale contructies dikwijls aan de fiscus, dat aanpakken willen Renynders en co. echter niet. Dewever en het Voka trouwens ook niet.
"Bijna" de hoogste produktiviteit ?
Onmiddellijk na Canada de 2de hoogste ter wereld !
Hierover spreken parvenu's als Quikenborne NOOIT !

Oud 22 december 2011, 12:39   #515
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
FI, NO en SE hebben inderdaad een veel beter SZ systeem. Daar moeten we ons niet op richten want daarvoor hebben we de boot al lang gemist. Anderzijds heeft NL ook een veel beter systeem, dat daarenboven nog eens minder druk op de overheid legt. Naar dergelijk systeem moeten we toe.

Nu is het eens twee jaartjes hier, dan weer eens 3 jaartjes langer werken. Tegen we op pensioen zijn hebben we nog eenzelfde systeem en moeten we werken tot ons 75e om een minimaal pensioen te kunnen trekken. En dan heb ik nog niet over de aanpassingen die nodig zijn om de arbeidsmarkt aan te passen want langer werken is enkel mogelijk indien we ook de arbeidsmarkt aanpassen.

Maar ja hier in Belgïë blijven we maar aanmodderen en gaan we staken tegen de pleistertjes op de vuile wonde want ze doen zoveel pijn etc. Uiteinddelijk zal toch een amputatie nodig zijn en hoe langer we wachten hoe groter het stuk zal zijn dat we gaan verliezen.

Daar zouden de vakbonden moeten voor optreden. Om grondige, effectieve hervormingen te eisen in het welzijn van iedereeen. Niet om de rechten van een bepaalde doelgroep te vrijwaren, wetende dat deze vroeg of laat toch moeten aangepast worden.
Het systeem moet verbeterd worden, en daar kunnen we wel de Scandinavische landen als voorbeeld nemen. NIET verslechterd en afgeroomd zoals nu. Als ze bereid zijn aanpassingen uit te voeren, waarom wordt dat er vlug doorgevoer d en niet doorgesproken met de vakbonden?

En dat er geen geld genoeg is is een fabeltje. BelgiË is en blijft een van de rijkste landen ter wereld.
Oud 22 december 2011, 12:40   #516
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Keuzes worden (soms wel eens) in begin van een loopbaan gemaakt. (minder verdienen-beter pensioen); (meer verdienen-minder pensioen)

Destijds hoorden we jullie niet en vonden jullie het niet schandalig dat de ambtenaren in begin van hun loopbaan minder verdienden dan in 'de privé'.

Ambtenaren hebben geen spijt van hun keuze (minder verdienen-beter pensioen) Ik hoor de zelfstandige nu klagen. Maar jaren geleden stond zijn Mercedes naast mijn Lada en ging ik regelmatig op vakantie naar (o neen ik bleef thuis want ik kon het niet betalen) en hij naar Teneriffe...
Wat een vuile afgunst. Echt lelijk.

Tijdens mijn eerste 5 beroepsjaren ben ik als zelfstandige NIET op vakantie geweest, want ik kon het niet betalen en ook nu nog zijn het goedkope vakanties.

Ik zie wel dat een vroegere klasgenoot die in Brussel voor de EU werkt en dus niet zelfstandig is, veel meer verdient met mooie reisjes naar o.a. Cuba. Ben ik daarop jaloers? Neen, ik had maar hetzelfde moeten doen.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 12:41   #517
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat zegt genoeg...
Daar gokken de werkgeves op, solidariteit vinden ze maar niets.
Oud 22 december 2011, 12:41   #518
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Vwalla se .... mocht na een halve dag werken naar huis en krijg de hele dag betaald.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2011, 12:44   #519
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
jonges kom, drinkt uwe koffie uit, pakt uwe baseballbat, we gaan nog wat gaan knokken
stakingsbrekers zie je veel in derde wereldlanden, net als moord op vakbondsleiders. Wil je naar zulke toestanden?
Oud 22 december 2011, 12:47   #520
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
ALGEMENE STAKING!

Beste personeelsleden van de Openbare Diensten,

Onze vrees wordt na 542 dagen werkelijkheid. De maatregelen en de provocaties van de regering zijn ongezien. De overheidssector wordt zeer zwaar aangepakt. Sociaal overleg bestaat niet meer !!!
Minister Van Quickenborne wil onze bestaande pensioenregeling afschaffen.

Fase 1:
- Langer werken voor minder pensioen.
- Afschaffing van de uitstapregeling.
- Inbreuk op gelijkgestelde periodes (o.a. terbeschikkingstelling, loopbaanonderbreking, …)

Fase 2:
- Eén groot pensioenstelsel te realiseren binnen deze regeerperiode: privé-pensioen – ambtenarenpensioen – zelfstandig pensioen wordt “Eén pensioenpot” d.w.z. afschaffing ambtenarenpensioen, dus véél minder pensioen!!! (De werknemers van de openbare sector betalen veel meer voor hun pensioen dan privé-werknemers en zeker dan zelfstandigen).

Fase 3:
- Uw welvaartvastheid in gevaar
- Uw index ???

Het gaat nu om uw inkomen, uw levensstandaard, uw pensioen en uw sociale zekerheid!

Allen verwacht op het Martelarenplein te Leuven donderdag 22 december 2011 vanaf 9u30.

Wij rekenen op uw massale aanwezigheid.
Raf, wij hebben vaak aan 1 kant van een ideologische breuklijn staan, maar als 24jarige die goed genoeg weet dat hij dankzij mensen als u tot zijn 75e mag werken, kan ik deze actie niet steunen. Meer zelfs, ik veracht ze. Ga werken. Doe iets nuttigs. Ik wil zelf ook graag nog een pensioen, liefst zelfs voor mijn 70e, wat onmogelijk is wanneer losers op hun 52e op pensioen mogen. Het hele systeem in België is een moneytron, waar Van Rossem zijn vingers van had kunnen aflikken.

Ik heb geen enkel goed woord voor deze actie. Sterf jong, zodat ik uw pensioen niet hoef te betalen. mvg.

/// mijn excuses voor de harde taal, maar ik moet duidelijk zijn. Ik ben degene die uw pensioen gaat betalen. Dat weiger ik wanneer u een pensioen op 52 eist. 65 is de leeftijd en geen dag vroeger.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be