![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#741 |
Burgemeester
|
![]() Vakbonden verkondigen al langer niet meer de opinie van alle werknemers, ze mogen die pretentie dan wel hebben maar ze verkondigen niet eens de opinie van al hun eigen leden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#742 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#743 |
Partijlid
|
![]() Een bediende in de horeca, wat moet ik daar bij voorstellen? Buiten een occasionele hotelmanager/boekhouder of dergerlijke bij grotere zaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#744 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#745 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De staking van die minderheid heeft tot gevolg dat de rest ook plat ligt. En dat klopt niet, dat recht hebben ze niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#746 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als een interne dienst stilvalt omdat een bepaalde groep staakt moeten die gewoon doorbetaald worden..dus Als het publiek of derden niet meer kunnen werken omdat een dienstverlening stilvalt is dat te betreuren maar nog steeds een recht. (pas op de stakingsfrequentie van de NMBS vindt ik ook onnodig hoog, dat is niet meer normaal ) Alleen bepaalde noodzakelijke diensten moeten altijd een minimum dienstverlening leveren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#747 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En wat doe je met je recht op werk, als je werkgever om meer winst te maken jou op straat gooit?
Waar sta je dan met je recht op werk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#748 |
Banneling
|
![]() Staking is een onderdeel van het Zelfbeschikkingsrecht
Als uw vrouw u verlaat zit ge ook met de gebakken peren, maar het blijft haar recht.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#749 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Luchtverkeersleiders die staken, daar moet geen tekening bij, Een deel van het spoor dat staakt heeft niet alleen gevolgen voor de duizenden reizigers maar ook voor de vele berdrijven die wachten op hun goederen (en de bijhorende werknemers). Zelfs douanepersoneel dat staakt maakt het voor firma's onmogelijk om bv containers te lossen, als ze al van de boot geraken, een staking van het loodswezen laat tientallen schepen ook liggen rotten. Ook weer met een impact op duizenden mensen, van dokwerkers over chauffeurs tot de werknemers in de bedrijven waar de containers voor dienen. Het hoeft niet telkens heel de groep zijn die staakt, een gedeelte er van is al genoeg om als klein radertje in het netwerk de boel op te stoppen... Niet alleen geeft dat enorme verliezen voor die dag zelf, ook maakt dat, dat men dubbel zo hard mag knotsen om de achterstand weg te werken, want dat komt er nog eens bij. Staken lost geen bal op, het is geldverlies en maakt dat al het werk gewoon opschuift en bovenop het ander werk komt... Noodzakelijke diensten, da's dan ook weer relatief en te zien voor wie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#750 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#751 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#752 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#753 |
Minister-President
|
![]() dan bent u een egoïst. Als u weigert uw vizier te herzien van 55 naar 65 dan moet ik mijn vizier herzien van 65 naar 75 (als ik al überhaupt pensioen krijg). Ik ben degene die uw pensioen gaat betalen, gezien uw bijdragen allang zijn uit gegeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#754 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#755 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn persoonlijke ervaring is dat stakingen soms (niet altijd) het tij wel kunnen keren.. En helaas zijn er nog steeds bazen die stakingen uitlokken door hun werknemers onwettelijk en onrechtvaardig te behandelen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#756 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#757 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#758 | |
|
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#759 | |
Banneling
|
![]() zeg maar een leugen..ondanks herhaaldelijke verzoeken wordt er geen bewiijs geleverd..
Citaat:
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 23 december 2011 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#760 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Anekdotische argumentatie"; al eens van gehoord? Dat er ambtenaren zijn die de kantjes er af lopen, staat als een paal boven water, maar dat geldt evenzeer voor werknemers in de privé-sector.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |