Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2011, 13:25   #841
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
De overgrote meerderheid bediendes in de privé doet ook zinloos werk.
Dus volgens U doet de overgrote meerderheid van bediendes in de privé ook zinloos werk? Dat impliceert dat je vindt dat het overgroot deel van de ambtenaren ook zinloos werk doen?

Een bedrijf waar er zinloos werk verricht wordt betaalt daar uit eigen zak voor. Een overheid, die betaalt uit onze zak.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 13:26   #842
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Allé, we weten al dat je bij voorkeur wat hogeschool gedaan hebt.

De rest van de vragen blijft onbeantwoord: budgetverantwoordelijkheid? Teamverantwoordelijkheid? Wat doe je zoal doorheen je dag?
Ga je oor eens te luisteren leggen bij de stedenbouwkundige ambtenaar van jouw gemeente. Van mij zal je het toch niet aannemen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 13:27   #843
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om dan maar dadelijk de vraag terug te stellen: gemiddeldes, ken jij dat?

En wat hebben de commerciële zenders hier mee te maken?
Ik had uw reactie fout gelezen, en mediaanverloning gelezen als mediaverloning, in ieder geval, wat is de mediaanverloning van de overheid? Google zegt niets.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 13:28   #844
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn meer verschillen dan degene die u noemt tussen professoren en niet-professoren. Een professor is een manager van een team onderzoeker, hij haalt de budgetten binnen, hij bepaalt waar onderzoek naar gedaan wordt, hij heeft de eindverantwoordelijkheid, ...
Wat jij niet weet is dat een zeer groot deel van 35-50 jarige proffen slechts procentueel benoemd zijn, net om deze taken mogelijk te maken. FWO en IWT vragen een % ZAP om penvoerder te zijn bij het aanvragen van projectfondsen.

Indien men van dat rot ZAP/BAP/ATP systeem afstapt en gewoon iedereen werknemers maakt van een universiteit, dan zitten we niet met deze problemen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 13:28   #845
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dus volgens U doet de overgrote meerderheid van bediendes in de privé ook zinloos werk? Dat impliceert dat je vindt dat het overgroot deel van de ambtenaren ook zinloos werk doen?

Een bedrijf waar er zinloos werk verricht wordt betaalt daar uit eigen zak voor. Een overheid, die betaalt uit onze zak.
Nee hoor, bedrijven betalen dat ook uit uw zak. Aan u verkopen is de reden dat die bedrijven overleven, en voor hun diensten moet, jawel, ook u uit uw zak betalen.

Verder komt inefficiëntie en dus zinloos werk overal voor. Dat ontkennen is hetzelfde als het zonlicht ontkennen. 100% efficiëntie bestaat niet, en dat weet u maar al te goed.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 23 december 2011, 13:29   #846
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet, dat doet ook weinig terzake, iedereen deed hier afgunstig tov. ambtenaren terwijl ik heb aangetoond dat die wel degelijk minder loon krijgen.
Oh no you didn't
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 13:30   #847
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat jij niet weet is dat een zeer groot deel van 35-50 jarige proffen slechts procentueel benoemd zijn, net om deze taken mogelijk te maken. FWO en IWT vragen een % ZAP om penvoerder te zijn bij het aanvragen van projectfondsen.

Indien men van dat rot ZAP/BAP/ATP systeem afstapt en gewoon iedereen werknemers maakt van een universiteit, dan zitten we niet met deze problemen.
En wat zou het probleem zijn met deze situatie? De ene is meer benoemd en heeft meer verantwoordelijkheid.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 23 december 2011, 13:31   #848
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Oh no you didn't
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=669

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 23 december 2011, 13:34   #849
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat zou het probleem zijn met deze situatie? De ene is meer benoemd en heeft meer verantwoordelijkheid.
Dat is zo niet.

In tegendeel zelfs. En probeer me niet de les te lezen over mijn eigen vak De hardst werkende mensen aan een unief zijn tenure tracks, deeltijds benoemden en post docs met ZAP ambities.

Omdat zij op de schop zitten en zichzelf moeten bewijzen. Het gros van het werk (projectvoorstellen schrijven, onderzoek, onderwijs) wordt door deze klasse gedragen. Eenmaal benoemd tot hoogleraar valt de trein stil en passeer je het werk gewoon door naar ondergeschikten.

Er zijn uitzonderingen, maar bij ingenieurswetenschappen is het opmerkelijk wat voor een verschil er is tussen mensen die nog iets moeten bereiken en mensen die het al hebben bereikt....

Of denk je echt dat gewoon hoogleraren zelf hun projectvoorstellen maken ? Laat me echt niet lachen, het is daarom zeker dat ik ze allemaal schrijf.....of niet ?
Oud 23 december 2011, 13:34   #850
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Lol, ik heb al gepost wat de gemiddelde bediende verdient. 't Is wachten op de ambtenaar nu die eens post wat hij verdient . En wat jouw enquete betreft: ken jij gemiddeldes?
Mijn enquete? Het is de enquete van Jobat en ik heb het hier gepost.

Waaruit blijkt dat de gemiddelden in de privé hoger liggen dan de gemiddelden bij de ambtenaren. Een bediende bij de overheid, ik neem aan dat dit de contractuelen zijn, verdienen overigens nog minder, slechts in de 2500 € bruto per maand.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 23 december 2011, 13:35   #851
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De overgrote meerderheid bediendes in de privé doet ook zinloos werk. Ik ken zelfs iemand die als fulltime vakantiejob drie drankautomaten in een bedrijf moest aanvullen. De laatste week van zijn vakantiejob moest hij dat zelfs delen met de vaste werkneemster die terug van op vakantie was.

Maar om nog eens de vraag te stellen: kent u dat? Gemiddelden? Die vraag bleef oorverdovend onbeantwoord.
Dat is natuurlijk niet ons probleem: die mensen worden betaald met het geld van die onderneming. Anders is het met ambtenaren.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 13:37   #852
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ga je oor eens te luisteren leggen bij de stedenbouwkundige ambtenaar van jouw gemeente. Van mij zal je het toch niet aannemen.
Tuurlijk neem ik dat wel van je aan

Bij de gemeente langs gaan, dat gaat moeilijk worden vrees ik. Niet alleen zit ik wat veraf, maar 't is al na de middag weet je, dan zijn jullie met zijn allen dicht
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2011, 13:37   #853
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, beste, niet de vakbonden, maar de politici hebben dat geld verbrast en dat doen ze nog steeds.
Door, o.a., de vakbonden te financiëren, zichzelf geld te geven, enzv.

Daar heb je een punt.

Het probleem is: dat geld is dus weg. Dus moeten wij ons aanpassen voor de onverantwoordelijkheid van de politici. Liberalen hebben daar overigens al decennia op gewezen; niemand wou luisteren.

En nu valt men uit de lucht.
Lol.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 23 december 2011, 13:38   #854
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat is zo niet.

In tegendeel zelfs. En probeer me niet de les te lezen over mijn eigen vak De hardst werkende mensen aan een unief zijn tenure tracks, deeltijds benoemden en post docs met ZAP ambities.

Omdat zij op de schop zitten en zichzelf moeten bewijzen. Het gros van het werk (projectvoorstellen schrijven, onderzoek, onderwijs) wordt door deze klasse gedragen. Eenmaal benoemd tot hoogleraar valt de trein stil en passeer je het werk gewoon door naar ondergeschikten.

Er zijn uitzonderingen, maar bij ingenieurswetenschappen is het opmerkelijk wat voor een verschil er is tussen mensen die nog iets moeten bereiken en mensen die het al hebben bereikt....

Of denk je echt dat gewoon hoogleraren zelf hun projectvoorstellen maken ? Laat me echt niet lachen, het is daarom zeker dat ik ze allemaal schrijf.....of niet ?
Ik ken de situatie niet van bij elk vakgebied, ik weet enkel de situatie in mijn vakgebied en daar werken zowel professoren als postdocs even hard, enkel hebben de professoren meer verantwoordelijkheid.

En mijn professoren maken wel degelijk zelf hun projectvoorstellen, al dan niet na een vraag uit de industrie - maar die vraag wordt dan nog steeds door de professor concreet in een project gegoten.

Ik denk dat u eerder in een nogal vreemd team zit dan?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 23 december 2011, 13:39   #855
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat is natuurlijk niet ons probleem: die mensen worden betaald met het geld van die onderneming. Anders is het met ambtenaren.
Vertel mij één organisatie die 100% efficiënt werkt? Ad impossibile nemo tenetur. Dat geldt ook voor u.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 23 december 2011, 13:40   #856
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor, bedrijven betalen dat ook uit uw zak. Aan u verkopen is de reden dat die bedrijven overleven, en voor hun diensten moet, jawel, ook u uit uw zak betalen.
Lol.

Nope.

Jij betaalt voor een product. Als jij dat niet wilt betalen, dan betaal je dat niet. Als je dat wilt betalen, dan is dat geld eerlijk verdiend door de respectievelijke onderneming. Als die dan geld willen geven aan 'nutteloze' zaken, is dat hun zaak.

Maar goed; daar heb je een mechanisme om nuttig van nutteloos te onderscheiden. Bij de overheid niet. Belastingsgeld wordt dan ook niet vrijwillig ontvangen.
Oud 23 december 2011, 13:41   #857
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vertel mij één organisatie die 100% efficiënt werkt? Ad impossibile nemo tenetur. Dat geldt ook voor u.
Geen enkele; dat is dan ook het punt niet.

Een onderneming heeft een controle-orgaan om te weten of ondernemingen as such redelijk werken: het prijsmechanisme in combinatie met winst/verlies.

Het punt is dat de overheid als geheel beter wat minder zou doen. Omdat _wat_ ze doet niet efficiënt is. Dat is iets anders dan verwijten dat ze iets niet efficiënt aan het doen is.
Oud 23 december 2011, 13:42   #858
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iets dat we volledig kunnen afschaffen, dus.
Oud 23 december 2011, 13:44   #859
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken de situatie niet van bij elk vakgebied, ik weet enkel de situatie in mijn vakgebied en daar werken zowel professoren als postdocs even hard, enkel hebben de professoren meer verantwoordelijkheid.

En mijn professoren maken wel degelijk zelf hun projectvoorstellen, al dan niet na een vraag uit de industrie - maar die vraag wordt dan nog steeds door de professor concreet in een project gegoten.

Ik denk dat u eerder in een nogal vreemd team zit dan?
Blijkbaar wel dan.

Nu goed, als ik echt egoistisch ben: ik wil hier niet blijven, en de ervaring van europese projecten schrijven, en de samenwerking met bedrijven, is erg waardevol !

Dus echt klagen doe ik niet.
Oud 23 december 2011, 13:45   #860
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Geen enkele; dat is dan ook het punt niet.

Een onderneming heeft een controle-orgaan om te weten of ondernemingen as such redelijk werken: het prijsmechanisme in combinatie met winst/verlies.

Het punt is dat de overheid als geheel beter wat minder zou doen. Omdat _wat_ ze doet niet efficiënt is. Dat is iets anders dan verwijten dat ze iets niet efficiënt aan het doen is.
Er is wel degelijk een controleorgaan bij de overheid om te controleren op inefficiëntie: een slechtere rating en het parlement met zijn parlementaire vragen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be