![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#841 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een bedrijf waar er zinloos werk verricht wordt betaalt daar uit eigen zak voor. Een overheid, die betaalt uit onze zak.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#842 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga je oor eens te luisteren leggen bij de stedenbouwkundige ambtenaar van jouw gemeente. Van mij zal je het toch niet aannemen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#843 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik had uw reactie fout gelezen, en mediaanverloning gelezen als mediaverloning, in ieder geval, wat is de mediaanverloning van de overheid? Google zegt niets.
![]() |
#844 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien men van dat rot ZAP/BAP/ATP systeem afstapt en gewoon iedereen werknemers maakt van een universiteit, dan zitten we niet met deze problemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#845 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder komt inefficiëntie en dus zinloos werk overal voor. Dat ontkennen is hetzelfde als het zonlicht ontkennen. 100% efficiëntie bestaat niet, en dat weet u maar al te goed.
![]() |
![]() |
#846 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oh no you didn't
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#847 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#848 |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
#849 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In tegendeel zelfs. En probeer me niet de les te lezen over mijn eigen vak ![]() Omdat zij op de schop zitten en zichzelf moeten bewijzen. Het gros van het werk (projectvoorstellen schrijven, onderzoek, onderwijs) wordt door deze klasse gedragen. Eenmaal benoemd tot hoogleraar valt de trein stil en passeer je het werk gewoon door naar ondergeschikten. Er zijn uitzonderingen, maar bij ingenieurswetenschappen is het opmerkelijk wat voor een verschil er is tussen mensen die nog iets moeten bereiken en mensen die het al hebben bereikt.... Of denk je echt dat gewoon hoogleraren zelf hun projectvoorstellen maken ? Laat me echt niet lachen, het is daarom zeker dat ik ze allemaal schrijf.....of niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#850 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waaruit blijkt dat de gemiddelden in de privé hoger liggen dan de gemiddelden bij de ambtenaren. Een bediende bij de overheid, ik neem aan dat dit de contractuelen zijn, verdienen overigens nog minder, slechts in de 2500 € bruto per maand.
![]() |
![]() |
#851 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#852 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Bij de gemeente langs gaan, dat gaat moeilijk worden vrees ik. Niet alleen zit ik wat veraf, maar 't is al na de middag weet je, dan zijn jullie met zijn allen dicht ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#853 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar heb je een punt. Het probleem is: dat geld is dus weg. Dus moeten wij ons aanpassen voor de onverantwoordelijkheid van de politici. Liberalen hebben daar overigens al decennia op gewezen; niemand wou luisteren. En nu valt men uit de lucht. Lol.
![]() |
![]() |
![]() |
#854 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En mijn professoren maken wel degelijk zelf hun projectvoorstellen, al dan niet na een vraag uit de industrie - maar die vraag wordt dan nog steeds door de professor concreet in een project gegoten. Ik denk dat u eerder in een nogal vreemd team zit dan?
![]() |
![]() |
#855 |
Europees Commissaris
|
![]() Vertel mij één organisatie die 100% efficiënt werkt? Ad impossibile nemo tenetur. Dat geldt ook voor u.
![]() |
#856 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nope. Jij betaalt voor een product. Als jij dat niet wilt betalen, dan betaal je dat niet. Als je dat wilt betalen, dan is dat geld eerlijk verdiend door de respectievelijke onderneming. Als die dan geld willen geven aan 'nutteloze' zaken, is dat hun zaak. Maar goed; daar heb je een mechanisme om nuttig van nutteloos te onderscheiden. Bij de overheid niet. Belastingsgeld wordt dan ook niet vrijwillig ontvangen.
![]() |
![]() |
![]() |
#857 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een onderneming heeft een controle-orgaan om te weten of ondernemingen as such redelijk werken: het prijsmechanisme in combinatie met winst/verlies. Het punt is dat de overheid als geheel beter wat minder zou doen. Omdat _wat_ ze doet niet efficiënt is. Dat is iets anders dan verwijten dat ze iets niet efficiënt aan het doen is.
![]() |
![]() |
![]() |
#858 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#859 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu goed, als ik echt egoistisch ben: ik wil hier niet blijven, en de ervaring van europese projecten schrijven, en de samenwerking met bedrijven, is erg waardevol ! Dus echt klagen doe ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#860 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |