![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1601 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar stenigen, neen, dat hebben we nog niet gehad. Maar wie zou het hier verbazen dat het 1 dezer dagen in de krant zou staan? Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 28 december 2011 om 10:58. |
||||||
|
|
|
|
|
#1602 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Volgens mij is het heel simpel:
Godsdienstvrijheid => De grondwet: Het betreft dus niet een ovetreding de arbeidswetgeving, noch een vorm van sexisme, maar wel gewoon een kwestie van interne regels van de club.Art. 21 - De Staat heeft niet het recht zich te bemoeien met de benoeming of de installatie der bedienaren van enige eredienst of hun te verbieden briefwisseling te houden met hun overheid en de akten van deze overheid openbaar te maken, onverminderd, in laatstgenoemd geval, de gewone aansprakelijkheid inzake drukpers en openbaarmaking. Wie niet akkoord is met de regels van de club, moet maar uit de club blijven. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 28 december 2011 om 13:55. |
|
|
|
|
|
#1603 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1604 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Art. 19 - De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd.Ik dacht dat de regels van de club ondergeschikt zijn aan de geldende arbeidswetgeving. |
|
|
|
|
|
|
#1605 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1606 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1607 | |||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
|
|
|
|
|
#1608 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bovendien is dit een bepaling van de wetgeving zelf. Hoe staat de kerk dan boven de wet als de wet zelf die regel heeft opgesteld? Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 28 december 2011 om 15:57. |
|
|
|
|
|
|
#1609 | |||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Maar, het wijst er op dat de uitzondering eerder tot stand kwam voor de joden. Voor de oorlog had je nog niet zo veel moslims in onze contreien. Citaat:
Maar ik heb wel aangetoond dat er vrouwelijke imams en rabbijnen zijn. Citaat:
Citaat:
Jij voelt daar wel iets voor om dat te verbieden in het openbaar, en ik wijs je op de gevolgen. Citaat:
Ik werd katholiek opgevoed en ben atheïst. Ook als atheïst wil ik mijn vrijheid behouden om de levensovertuiging aan te hangen van mijn keuze. Citaat:
Indien iemand één van de sharia's wil naleven, dat hij dat maar doet, zolang hij daarbij geen wetten overtreedt. Maar de sharia opleggen kan niet, omdat dit een inbreuk zou zijn op de godsdienstvrijheid. Citaat:
Citaat:
Ik denk dat geen enkele religie mannen en vrouwen gelijk behandeld. Dat is iets wat van binnenuit, door de gelovigen, moet veranderen. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#1610 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Art. 19 - De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd. |
|
|
|
|
|
|
#1611 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Artisjok is blijkbaar de enige die weer niet snapt dat dat erkende religies volgens de grondwet mogen aanstellen wie ze maar willen om de eredienst te bedienen. Regels van de club, zeg maar.
Ze verwart het opzettelijk art 21 met art 19 waar het niet gaat over de bedieners van de erediensten, maar wel over de vrijheid van eredienst, het uitoefenen ervan en het uiten van meningen. Niet over de bedieners ervan. art 19 gaat over "iets", art 21 over "iemand". Niemand hoeft rechten gestudeerd te hebben om dat verschil te zien. Over de bedieners is art.21 overduidelijk. De Staat heeft niet het recht zich te bemoeien met de benoeming of de installatie der bedienaren van enige eredienst. Maar, vrij makkelijk te voorspellen, gaat artisjok verder trollen over deze zaak, om dan uiteindelijk over iets anders te beginnen, zonder een fout te willen toegeven. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 28 december 2011 om 23:22. |
|
|
|
|
|
#1612 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1613 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Iedereen is gelijk voor de wet, maar de wet is niet gelijk voor iedereen.
Zo is dat in ons land. Paulus. |
|
|
|
|
|
#1614 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
hindoeisme, islam, judaisme: zijn geen erediensten? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 29 december 2011 om 09:31. |
||
|
|
|
|
|
#1615 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U zou de staat er dits op kunnen maken dat ze er een ferme boete op kunnen leggen, 't is niet alsof het vaticaan geen middelen heeft.
|
|
|
|
#1616 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dan kunnen ze ook geen boetes geven, dat is ook bemoeien. De katholieke kerk staat dus wel degelijk boven de wet. |
|
|
|
|
|
|
#1617 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik weet niet hoe het er aan toe gaat voor de andere religies, maar voor de islam geldt, dat een imam pas kan benoemd worden, indien die tewerkgesteld is in een erkende moskee. Die erkenning gebeurt door de overheid (de Vlaamse bij ons dacht ik) Op die manier moeit de overheid zich wel met de benoeming en installatie van de bedienaars van deze eredienst. |
|
|
|
|
|
|
#1618 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1619 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar wat als de wetgeving gewoon een incesteus in elkaar gebakken rotzooitje is, dan kan U met de wetboeken alles bewijzen zoals met een doorsnee religieus handboek.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 29 december 2011 om 10:02. |
|
|
|
|
|
|
#1620 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is voor iedereen glashelder behalve voor één forummer die maar blijft doordrammen over haar persoonlijk standpunt. Dat zoals Paulus aantoonde gewoon fout is, klaar! Kunnen we dan nu verdergaan? |
|
|
|
|