![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Twee staten oplossing: voor of tegen | |||
2 staten |
![]() ![]() ![]() |
42 | 60,87% |
1 staat, zoals het nu is |
![]() ![]() ![]() |
16 | 23,19% |
Confederatie |
![]() ![]() ![]() |
11 | 15,94% |
Aantal stemmers: 69. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee staten, of een confederatie.
Met, voor alle duidelijkheid, enkel bevoegdheid voor defensie, buitenlandse zaken en centraal overleg (mobiliteit, economische ontwikkeling, ...).
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat bv Wikipedia tamelijk betrouwbaar is. Als je aanknopingspunten gevonden hebt, dan kan je verder zoeken in degelijke geschiedenisboeken. Succes ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn we niet een beetje aan het overreageren op de term Halal en Zionisme ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() Eén staat. De enige oplossing bestaat erin Joden en Moslims te leren samenleven. Met twee staten blijft de polarisering. Mengen muss man!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ?
![]() |
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze durven op de meeste plaatsen zelf niet eens meer komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Minister-President
|
![]() o/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarbij men zich, naar mijn bescheiden mening, moet afvragen of Wallonië minstens economisch wel bij machte is om als soevereine staat te bestaan, wijl alles er op wijst dat dit niet het geval is. Ergo, indien met de in het onderwerp van deze draad bedoelde “twee staten” Vlaanderen en Wallonië wordt beoogd, dan lijkt gans de discussie mij een beetje onrealistisch : als België uiteenvalt heeft Wallonië wellicht geen andere keuze dan aansluiting bij Frankrijk te zoeken, en is het te verwachten eindresultaat van bedoeld uiteenvallen uiteindelijk slechts één nieuwe staat (Vlaanderen, al dan niet in confederatie met Nederland). Tenzij Vlaanderen zou verkiezen een onderdeel te worden van Nederland, want in dat geval resulteert het verdwijnen van België in geen enkele nieuwe staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De (ultra)liberale economie is nu toevallig de economie die in onze contreien toegepast wordt. Ik geef de gevolgen bij splitsen, en die zijn niet in het voordeel van de werknemer. Of gaan we een ander economisch systeem invoeren in een onafhankelijk Vlaanderen? Vertel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar dat is net het probleem, het systeem België houdt de democratie in Vlaanderen tegen. ik sta wsl even ver van de N-VA af als jij als het op socio-economische zaken aankomt, maar als democraat verkies ik toch een echte democratie boven dit gedrocht, ook als dat betekent dat mijn ideeën eventueel minder aan bod zouden komen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een glazen bol heb ik niet, maar ik vermoed eerder dat het in beide richtingen zal gaan: sommige gaan er nadeel van ondervinden en anderen voordeel. Zowel werkgevers als werknemers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anti-Annexatie Comité. ‘Leopold II wilde Nederland binnenvallen’ Ordinaire gronddieven, die Belgen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |