![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1621 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Terug naar het topic. |
|
|
|
|
|
|
#1622 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Helaas zal blijken... Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1623 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Paulus heeft er me net van overtuigd dat de overheid zich niet mag bemoeien met de benoeming of de installatie der bedienaren der erediensten.http://forum.politics.be/showthread....38#post5894538 De kerk blijft netjes binnen de wet, omdat ze boven de wet staat. |
|
|
|
|
|
|
#1624 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is tergend hoe sommigen beweringen blijven doen ookal werden ze duidelijk weerlegt, om die reden is het soms beter dit gewoon te negeren, toegeven dat je ernaast zit is blijkbaar niet voor iedereen weggelegd.
|
|
|
|
|
|
#1625 |
|
Banneling
|
het probleem is dat je dan ook moet begrijpen waarom je ernaast zit. En d�*t is voor sommigen dan weer onmogelijk. Als je niet snapt waar je fout zit heeft je ongelijk toegeven ook geen zin.
|
|
|
|
|
|
#1626 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Haar fout, dat de kerk de arbeidswetgeving met de voeten treedt en zich alsdusdanig boven de wet plaatst, wordt niet toegegeven. Ook nu blijft ze volhouden dat de kerk boven de wet staat, terwijl de kerk de wetgeving niet eens overtreedt. En zo doet ze het telkens weer. Onmogelijk om daar eerlijk en sereen mee te debateren. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 december 2011 om 14:03. |
|
|
|
|
|
|
#1627 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat doet zij niet. Zij blijft beweren dat de kerk zichzelf boven de wet plaatst, ook werd de grondwet terzake geciteerd met bron + link, die duidelijk toelaat wat de kerk doet bij de aanstelling van haar bedieners. Dat lijkt mij eerder het gedrag van een forumtrol, dan wel van iemand die iets niet helemaal begrijpt. Of van een klein kind, dat kan ook. Ik zwijg dan nog over het feit dat zij bepaalde beweringen staaft met 'van horen zeggen' en van ons verwacht dat we dat als geldig argument aanvaarden voor haar stelling. Zelf blijkt ze niet eens de grondwet als argument te aanvaarden van haar discussiepartners. Onmogelijk om daar eerlijk en sereen mee te debateren. Ze geeft haar fout niet toe en begint doodleuk over iets anders, terwijl ze ons eerst dagen en dagen heeft beziggehouden over dit punt. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 30 december 2011 om 14:05. |
|
|
|
|
|
|
#1628 | |
|
Banneling
|
Dan kunnen we nu terug naar het topic.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1629 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
We doen het dunnetjes over Artisjokje.
Citaat:
Citaat:
Ik vind dit al een goed begin. Natuurlijk, een hardere discusie kunnen we hier vinden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#1630 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#1631 | |
|
Parlementslid
|
Goed gezegd Arti
Citaat:
Of... Hij kan Proactief worden. (Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen situatie en het nemen van eigen initiatieven.) 6. Hij kan verder studeren. bijvoorbeeld als ingenieur. Massa's ingenieurs tekort op het moment. 7. Hij kan zich omscholen. (in één of ander knelpuntberoep) 8. Hij kan zelfstandige worden. Als marokkaan zal hij op een groot netwerk kunnen rekenen. 9. Als bovenstaande niet voldoende zijn, dan kan hij een bestaansminimum aanvragen. Op die manier is optie 5 uitgesloten. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijf ik. Laatst gewijzigd door F.B. : 30 december 2011 om 15:10. |
|
|
|
|
|
|
#1632 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik weet wat u nu gaat opwerpen, nl. het is niet enkel voor de islam maar ook voor andere religies. Ik ben dit het "Theorema van de vijf nonnetjes" gaan noemen. Andere religies gaan evengoed over het niet toelaten van vrouwen tot een religieus ambt. Hooguit wordt aan vrouwen in de islam de titel van "voorgaanster in het gebed" gegeven. Geen volwaardig ambt dus. U heeft al gezegd, artisjok, dat u niet neutraal bent en dat hoeft u ook niet te zijn. Maar begrijp anderen dan ook niet verkeerd als men vindt dat uw opmerkingen dan ook in dat licht moeten bekeken worden. |
|
|
|
|
|
|
#1633 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik hoop dat je mijn opmerkingen bekijkt, naar de argumentatie die ik meegeef. |
|||
|
|
|
|
|
#1634 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er is trouwens geen sprake van boven de wet staan. De grondwet laat niet toe dat de staat zich moeit met de aanstelling van de bedieners der eredienst. Dat werd al herhaaldelijk aangetoond. Dat valt niet onder de arbeidswetgeving, maar onder de interne regels van de club. Maar ja. Mevrouw zou een foutje moeten toegeven en dat kan natuurlijk niet. Liever blijven trollen als de mollen. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1635 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#1636 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1637 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Art. 21 - De Staat heeft niet het recht zich te bemoeien met de benoeming of de installatie der bedienaren van enige eredienst of hun te verbieden briefwisseling te houden met hun overheid en de akten van deze overheid openbaar te maken, onverminderd, in laatstgenoemd geval, de gewone aansprakelijkheid inzake drukpers en openbaarmaking.Er staat ook in de grondwet dat de vrijheid van die eredienst gewaarborgd is, uitgezonderd voor overtredingen op de wet. Art. 19 - De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd.Bij mijn weten staat er in de arbeidswet die discriminatie verbiedt geen uitzondering voor religieuze redenen. Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#1638 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze blijft opzettelijk art 21 met art 19 door elkaar halen, waar het in art 19niet gaat over de bedieners van de erediensten, maar wel over de vrijheid van eredienst, het uitoefenen ervan en het uiten van meningen. Niet over de bedieners ervan. art 19 gaat over "iets", art 21 over "iemand". Niemand hoeft rechten gestudeerd te hebben om dat verschil te zien. En dat werd allemaal al eerder gezegd. Bovendien is er nooit sprake van discriminatie als er een redelijke verantwoording is om een onderscheid te maken. Die redelijke verantwoording is er. Het is namelijk eigen aan de katholieke leer dat een vrouw niet het ambt van priester mag bekleden. Dat werd zo in de Bijbel opgetekend door de apostel Paulus van Tarsus met beroep op de scheppingsorde. Als de katholieke kerk daartegen moet ingaan, verloochend ze de apostolische leer. En wie dat doet, is volgens diezelfde leer geen christen. Je kunt net zo goed vragen aan een moslim om Mohammed te verloochenen. Of het discriminerend vinden dat mannen niet mogen meedoen in het vrouwentennis. Dat kan natuurlijk niet, want als dat zou gebeuren, dan is het per definitie, geen vrouwentennis meer. Het is gewoon een interne regel van de club, waar niemand lid moet van zijn als hij dat niet wil. Dit is gewoon kwaadwil, van artisjok, niet meer en niet minder. En ze weet het. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1639 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|