Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat de toekomst van de stadskernen een politieke beslissing moet zijn ?
ja 9 50,00%
neen 6 33,33%
geen mening 3 16,67%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 29 december 2011, 00:42   #21
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

3 grote commerciële centra die allemaal aan het verbindingsknooppunt van een autoweg Antwerpen/Brussel liggen (A12 voor Heizel en Van Praatbrug en E19 voor Uplace.)
Hoe kan zoiets nu commercëel steek houden ?

Wat het verkeer betreft zal dit een katastroof zijn. Voor de noordring, maar nog veel meer voor de verbindingswegen van de ring naar die centra. Rij nu maar al eens naar de Heizel tijdens het spitsuur en markeer de tijd die de laatste 3 kilometer kosten.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 01:35   #22
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De rechter bepaalt dat niet de minister.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
.
Als het in beroep wordt afgewezen kan hij nog naar de raad van staten gaan, waarna een gerechtelijke procedure kan worden opgestart.

Uiteindelijk toetst de rechter dus. Bedankt dat je het zelf toegeeft.

Die minister van de NVA zit er om beleid te maken.
Wat snap je daar niet aan?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 09:00   #23
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat snap je daar niet aan?
Hetzelfde beleid als altijd, dus.
Niemand heeft iets in de pap te brokken.
Niemand word om zijn mening gevraagd.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 10:20   #24
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
'Ik bepaal niet wat commercieel kan' (Muyters)

NVA minister Muyters vindt dat de politiek niet te beslissen heeft over ruimtelijke ordening. Alles kan door de grote bouwheren beslist worden. Volgens hem is of een historische stadskern een winkelgebied is dan wel een woongebied geen politieke keuze en moet dat aan de markt worden overgelaten. Ik ben het daar niet mee eens. Ik kan begrijpen dat een bouwheer liever een groot nieuw project zet dan vele kleintjes en middelgrote te renoveren. In het Brusselse zal één zo'n groot winkelcentrum nog wel kunnen zonder dat er stadskernen leeg komen te staan maar drie ?
Toeristen komen niet naar winkelcentra maar naar historische stadskernen. Wanneer dat lege woonkernen zijn geworden lijkt de aantrekkingskracht me al een pak minder.
Misschien kan hij eens gaan praten met zijn minister van Westvlaams toerisme Bourgeois alvorens dat alles aan de betonmaffia over te laten.
NVA? Da's nog een grotere maffia dan CD&V en oVLD tesamen.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 10:34   #25
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
NVA? Da's nog een grotere maffia dan CD&V en oVLD tesamen.
Serieus? Voorbeeldjes enzo?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 10:50   #26
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Serieus? Voorbeeldjes enzo?
De natte droom van Muyters
Submitted by August Provo on Wed, 01/26/2011 - 01:38

Dat mensen hun hele hebben en houden verliezen, dat er af en toe eens een dodelijk slachtoffer valt of dat duizenden mensen morele en psychologishe schade lijden bij een overstroming weegt voor minister van Ruimtelijke Ordening Philippe Muyters (NV-A) niet op tegen de belangen van de Vlaamse betonboeren. Of dit iets te maken heeft met de relaties die de heren Bracke en De Wever (NV-A) er op nahouden met onder andere Koen Blijweert, valt nergens uit af te leiden, maar laat zich raden. Voor wie de man nog niet kent; Blijweert was de sponsor van het etentje bij Bruneau dat het onderonsje met de Franstalige liberalen op 28 augustus 2010 in een aangenaam sfeertje liet verlopen.

Muyters kondigde op 24 januari 2011 doodleuk aan dat de Vlaamse regering niet van plan is om nieuwbouw in overstromingsgebieden te verbieden.
Hoelang gaan de Vlamingen nog tolereren dat een clownesk figuur als Phillip Muyters mag acteren in de rol van iemand die zowat de ganse eocnomie in Vlaanderen onder controle heeft? De man is trouwens nooit verkozen. Hij kocht zijn NV-A partijkaart de dag na de verkiezingen. Democratie �* la Flamande? Er treden zo stilaan vergelijkingen naar voren die doen denken aan de rol die de Cosa Nostra speelt in het vuilnisschandaal in Napels. Waar Il Cavallieri ook nooit verlegen zit om de beeldbuis van wat opulling te voorzien.

http://www.basta-online.be/node/53

etc.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 10:55   #27
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

1 voorbeeld en dan etc...

Dit overtuigt me toch niet over uw bewering dat de N-VA nog een grotere maffia is dan CD&V en OVLD samen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 11:51   #28
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat snap je daar niet aan
?
Jij weet duidelijk niet wat de rol is van een voogdijminister van een departement.

De rechter doet juist niks wat in 99.9% van de gevallen krijgt de Vlaamse Regering gelijk bij Raad van staten.
Dan nog een gerechtelijke procedure opstarten is uw geld in het water smijten.

Laatst gewijzigd door giserke : 29 december 2011 om 11:55.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2011, 11:54   #29
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Hetzelfde beleid als altijd, dus.
Niemand heeft iets in de pap te brokken.
Niemand word om zijn mening gevraagd.
Hola, dat is zever hé!
De procedure voorziet verschillende hoorzittingen.
Je kan zelfs als buurt bewoner verzetten bij de raad van staten, om een RUP aan te vechten.
Oud 29 december 2011, 12:27   #30
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht

Dit overtuigt me toch niet over uw bewering dat de N-VA nog een grotere maffia is dan CD&V en OVLD samen.

Ik denk ook niet dat de NVA een mafia is.
Wel dat ze vnl een verlengstuk zijn van VOKA en hun vrienden.
Het Cd&V hecht dan nog iets meer belang aan cultuur dan aan economisch belang als het NVA. Zie de opstelling van bv van Van Rompuy die zich verzet tegen de de facto vergroting van Brussel dmv shoppings.
Als de NVA denkt dat de Vlaming economisch beter kan worden van tweetaligheid zal zij geen seconde aarzelen. Maar de grote leider zelf gelooft dan ook nog steeds in het neoliberalisme. Daar heeft de bankencrisis niets aan veranderd.
Oud 30 december 2011, 11:48   #31
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De eerste 60 miljoen heeft Vlaanderen al gereserveerd voor de uitbreiding van Brussel.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...oen-euro.dhtml
Oud 30 december 2011, 11:59   #32
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk ook niet dat de NVA een mafia is.
Wel dat ze vnl een verlengstuk zijn van VOKA en hun vrienden.
Het Cd&V hecht dan nog iets meer belang aan cultuur dan aan economisch belang als het NVA. Zie de opstelling van bv van Van Rompuy die zich verzet tegen de de facto vergroting van Brussel dmv shoppings.
Als de NVA denkt dat de Vlaming economisch beter kan worden van tweetaligheid zal zij geen seconde aarzelen. Maar de grote leider zelf gelooft dan ook nog steeds in het neoliberalisme. Daar heeft de bankencrisis niets aan veranderd.
Waarom komen jullie toch altijd terug op de samenhang die er blijkbaar is tussen het N-VA en VOKA omwille van dat ene zinnetje dat BDW zou gezegd hebben met een kwinkslag volgens een politieke tegenstander (kun je de 'objectiviteit erven wel volgen?)? De traditio's hangen allen aan een pak belangengroepen vast en daar kraait geen spreekwoordelijke haan naar!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 12:41   #33
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
De eerste 60 miljoen heeft Vlaanderen al gereserveerd voor de uitbreiding van Brussel.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...oen-euro.dhtml
Sjongejonge, jij ziet ze echt wel vliegen.
Om te beginnen is dat volledig Vlaams grondgebied, wat een shoppingcenter te maken heeft met de uitbreiding van Brussel weeet ik niet.

Bovendien is het een Brownfieldconvenant.
Vooralleer de Vlaamse regering hierin meestapt moeten heelveel parameters ingevuld zijn.

Laatst gewijzigd door giserke : 30 december 2011 om 12:42.
Oud 30 december 2011, 13:03   #34
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Om te beginnen is dat volledig Vlaams grondgebied, wat een shoppingcenter te maken heeft met de uitbreiding van Brussel weeet ik niet.
Muyters heeft toegezegd dat Uplace volledig tweetalig kan worden ingericht. Net als vliegveld Zaventem.

En we hebben enige ervaring met wat 'tweetalig' uiteindelijk betekent nietwaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De traditio's hangen allen aan een pak belangengroepen vast en daar kraait geen spreekwoordelijke haan naar!

Geen haan? Ik lees daar toch veel over hoor.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 december 2011 om 13:04.
Oud 30 december 2011, 14:11   #35
rub1615
Schepen

Standaard

Citaat:

NVA minister Muyters vindt dat de politiek niet te beslissen heeft over ruimtelijke ordening. Alles kan door de grote bouwheren beslist worden. Volgens hem is of een historische stadskern een winkelgebied is dan wel een woongebied geen politieke keuze en moet dat aan de markt worden overgelaten. Ik ben het daar niet mee eens. Ik kan begrijpen dat een bouwheer liever een groot nieuw project zet dan vele kleintjes en middelgrote te renoveren. In het Brusselse zal één zo'n groot winkelcentrum nog wel kunnen zonder dat er stadskernen leeg komen te staan maar drie ?
Toeristen komen niet naar winkelcentra maar naar historische stadskernen. Wanneer dat lege woonkernen zijn geworden lijkt de aantrekkingskracht me al een pak minder.
Misschien kan hij eens gaan praten met zijn minister van Westvlaams toerisme Bourgeois alvorens dat alles aan de betonmaffia over te laten.

100% mee eens. Ik vind het echt een uitspraak die net zo goed uit de jaren '60 kon komen. Iedereen met een klein beetje verstand van ruimtelijke ordening weet dat je niet met dit soort Amerikaanse winkelcentra moet afkomen. Die zijn een ramp voor de mobiliteit (omdat 90% met de auto komt) en zuigen de steden letterlijk leeg.

Ik ben zelf vrij Vlaamsgezind, maar het neoliberaal 'laissez-faire' programma van N-VA (en VLD) spreekt me totaal niet aan en is een bedreiging voor Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door rub1615 : 30 december 2011 om 14:15.
rub1615 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 22:36   #36
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niets in dat artikel lijkt me ook maar iets te zeggen in de richting dat jij er hier aan geeft. De discussie ging hem niet over stadskernen of megacomplexen noch om de keuze ertussen.

Blijkbaar zijn er verschillende bedrijven die in korte nabijheid van elkander megacomplexen willen neerplanten en Muyters zegt dat het niet aan hem is om de commerciële haalbaarheid daarvan in te schatten, die inschatting, die heeft niets met ruimtelijke ordening te maken.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 22:37   #37
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Die investeerders kunnen wel de historische stadskernen die toerisme aantrekken om zeep helpen. Ik vind dat er moet nagedacht en overlegd worden en dat het een politieke beslissing moet zijn of er daar 1 of 2 dan wel 3 grote winkelcentra gaan komen. Gelijk of de investeerders "eraanuit" geraken. De komst van zulke winkelcentra raakt weel meer dan enkel de investeerders.
Tja, vallen die alle drie onder dezelfde bevoegdheid (lees: regering)?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 30 december 2011, 22:49   #38
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Muyters heeft toegezegd dat Uplace volledig tweetalig kan worden ingericht. Net als vliegveld Zaventem.
Staat het een commercieel bedrijf vrij om zijn diensten aan te bieden in meerdere talen? Ja of Nee?
Oud 31 december 2011, 07:42   #39
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Tja, vallen die alle drie onder dezelfde bevoegdheid (lees: regering)?
Nee, maar wie heeft daar voor gezorgd?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 08:20   #40
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarschijnlijk heeft u het verkeerd begrepen.
Ik ken enkele politieke projecten die mislukt zijn.
Economie laat zich niet politiek bepalen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be