Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2011, 11:37   #101
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Een sluier is in de islam een symbool voor bescherming en vroomheid van een vrouw. Meestal willen westerlingen de moslims de les spellen en hun eigen westerse invulling geven aan de sluier.
Volgens de joods-christelijke opvatting was de sluier namelijk een symbool van onderwerping van de vrouw aan haar man.
Deze tegenstelling leidt steeds tot hevige emoties met de bekende gevolgen: Hoofddoekverbod voor meisjes op scholen, het niqab verbod in de openbare ruimte... Er is weinig discussie over mogelijk (er is er eigenlijk geen). Veel vrouwen voelen zich echter onderdrukt door deze wetten.
Dit onderzoek http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-16192494 geeft aan dat het niet goed gesteld is met de veiligheid van vrouwen, ook niet in het westen. Het westen heeft een zeer vrouwonvriendelijk verleden, er is dus volgens mij geen objectieve grond, niet historisch, noch hedendaags waarop het westen zich als absolute voorvechter van vrouwenrechten kan/mag/moet opwerpen. Nochtans zou dat wel nodig geacht zijn voordat men wettelijke kledingsvoorschriften oplegt.
In volgend filmpje zien we duidelijk dat het gelijkstellen van gezichtsbedekking aan onderdrukking veel te kort door de bocht is :http://www.youtube.com/watch?v=3TQL8Tvj3tA . Graag uw onderbouwde mening over de al dan niet terechte noodzaak tot het verbieden (onderdrukken?) van bepaalde (beschermende) kleding voor moslimas.
Ik zou voor hun eigen bescherming voorstellen om alle moslims in de mijnen te huisvesten. Dan heeft niemand nog last van hen. Trouwens die fetish dingen als hoofddoeken en sluiers e.d. zijn toch dingen voor in een SM dungeon, niet?
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 11:37   #102
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Omdat deze dames dat leuk vinden? Omdat het hun een beter zelfbeeld zou kunnen geven?
Maar niet omdat een almachtig onzichtbaar vriendje het hen opdringt.

Maar als mannen denken dat ze vrouwen kunnen dwingen tot lichaamsmodificatie, zijn ze verkeerd bezig. Is dat nu een klein lief roosje getatoueerd op de schouder, of een geschoren schaamstreek, of een cliterectomie of borst vergroting, liposuctie , whatever. Eigen keuze geen probleem. Maar hersenspoeling of fysieke dwang, da's verkeerd.
Ach zo, dat is 100% eigen keuze. "ook niets opdringen wat mode betreft"

Citaat:
Eberhart vind U nu lief.
Neen, ik heb al heel lang geen MTV gekeken. Zelfs geen TV, daar niet van.
En als U gelooft dat die trezebeezekes op TV, die staan te kronkelen als een krolse kattin representatief zijn, en dat mannen dat kunnen eisen, dan bent U verkeerd bezig.
Neen, ik beweer niet dat ze repesentatief zijn.
Ik beweer "Vrouwen worden daarin opgevoerd als en gereduceerd tot lustobjecten."

Citaat:
En dan verdedigd U een kultuur/religie die vrouwen in tenten verpakt om de koopwaar te verstoppen voor andere woestijnrovers...
Neen, ik verdedig dat niet. Ik wijs er op dat "mannen zelf verantwoordelijk stelt voor ongewenst gedrag" nog niet helemaal aanvaard wordt in onze samenleving.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 11:44   #103
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Zelfs indien vrouwen zich sexy kleden en rondlopen met implantaten van hun vet dat ergens anders teveel was opgestapeld, zelfs indien ze hun lippen tuiten en roodschilderen, hun ogen een "smokey look" geven, met wapperende lokken op hoge hakken heupwiegend voorbijlopen: zelfs d�*n zijn de mannen nog steeds verantwoordelijk voor hun eigen gedrag.
Ja, uiteraard zijn en blijven mannen nog steeds verantwoordelijk voor hun eigen gedrag.

Maar waarom lopen die vrouwen er zo bij.
Oud 30 december 2011, 12:13   #104
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, uiteraard zijn en blijven mannen nog steeds verantwoordelijk voor hun eigen gedrag.

Maar waarom lopen die vrouwen er zo bij.
omdat ze het zelf mooi vinden waarschijnlijk?
Wat dacht je? omdat de pastoor vindt dat ze zich zo moeten kleden?

blijkbaar is het voor jou beter om zich verplicht onaantrekkelijk te moeten kleden zodat de mannetjes hun testosterongehalte niet stijgt?

Volgens Mo moeten zelfs de oudere vrouwen die geen huwelijk meer verwachten (gemenopauzeerde hangtieten bedoelde hij) zich helemaal niet meer bedekken! dan weet je het wel zeker?

Wel ridicuul als je dan zo'n lelijke bekeerde gemenopauzeerde hangtiet met niqaab op de tram ziet stappen! echt ridicuul is dat dan, want blijkbaar kent zo'n trees weer haar eigen religie niet!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 12:14   #105
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach je weet het niet!
Maar je meent wel te weten waarom een vrouw een hoofddoek draagt. Eigenaardig.
Oud 30 december 2011, 12:16   #106
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dit is de perfecte manier om te proberen een draad te verkloten: met zinloze in-het-wilde-weg-praat. Of de probatie lukt ligt aan de medestanders.

Het woord sprookjesboek alleen al kan enkel komen uit de mond van een kind dat zich enkel interessant wilt maken.
Dan hebt u nu net de typering van Mohammed geschilderd.

In de Koran is namelijk een aangepaste versie van een deel van de "infancy gospel of Thomas" opgenomen. En dat is een van de vele sprookjes die rond het midden van de 2de eeuw werden uitgevonden over de kleine Jesus. (Twee andere vonden hun weg naar Lucas en Mattheus.

Dat Mohammed nu net het sprookje uit het kindheidsevangelie van Thomas koos is niet zo verwonderlijk. In dit sprookje is kleine Jesus namelijk een soort terrorist die er plezier in vindt om anderen te laten doodvallen of blind te maken. Hoe typisch islam, niet?

En Mohammed verkocht die rommel dan aan de woestijnrovers als "het eeuwig onveranderbare woord van God". En die idioten vonden dat natuurlijk ok!
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 12:21   #107
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat dacht je? omdat de pastoor vindt dat ze zich zo moeten kleden?

blijkbaar is het voor jou beter om zich verplicht onaantrekkelijk te moeten kleden zodat de mannetjes hun testosterongehalte niet stijgt?

Volgens Mo moeten zelfs de oudere vrouwen die geen huwelijk meer verwachten (gemenopauzeerde hangtieten bedoelde hij) zich helemaal niet meer bedekken! dan weet je het wel zeker?

Wel ridicuul als je dan zo'n lelijke bekeerde gemenopauzeerde hangtiet met niqaab op de tram ziet stappen! echt ridicuul is dat dan, want blijkbaar kent zo'n trees weer haar eigen religie niet!
Waarom zouden vrouwen geen minirokken, strakke broeken, hoge hakken, blote navels of armen en benen laten zien?
Die vrijheid is er, en wie wil mag daar gebruik van maken, best leuk om te zien toch? Heerlijk bij warm weer, of gewoon omdat je jezelf er aantrekkelijk door voelt, wat zou daar nu weer mis mee zijn?

Bovendien verplicht nietmand je daartoe, wijde broeken, lange rokken, lossen hemden, platte schoenen mogen evengoed,je kunt dus perfect rondlopen zonder de aandacht op jezelf te vestigen, ook zonder hoofddoek!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 12:27   #108
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach je weet het niet!
Maar je meent wel te weten waarom een vrouw een hoofddoek draagt. Eigenaardig.
Zeer rare redenering.

De inpakdames schrijven op marokkaanse forums (die u hoogstwaarschijnlijk evenveel frequenteert als ikzelf) dat ze zich verplicht willen inpakken omdat
- Allah het hen vraagt (waar of wanneer schrijven ze er nooit bij)
- het in de koran staat (er staat in de koran dat ze "iets" van hun bovenkleding over zich moeten laten hangen (om hun melkfabriek te bedekken? of om hun gouden sieraden te bedekken?) zodat ze HERKENBAAR zijn als lid van de sekte en bijgevolg niet door eigen volk worden lastiggevallen.
- ze menen dat het dragen van een hoofdschaamhaardoek een soort kuisheidsgordel is die hen beschermt tegen verkrachting! (door eigen testosteronboys dan wel zeker? de andere verkrachters weten waar het gaatje wèl zit).

---------

de niet muzelvrouwen die zich in mini-jurk, topje hullen tijdens de zomermaanden, of met stilleto's en splitrok rondlopen, hun haren in de wind laten wapperen, hun lippen roodselen en hun ogen opmaken doen dat in ieder geval niet voor bovenstaande redenen. De vrouwen die ik ken (mezelf incluis) kleden zich omdat ze zichzelf mooi willen maken, niet lelijk.
Oud 30 december 2011, 12:32   #109
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
de niet muzelvrouwen die zich in mini-jurk, topje hullen tijdens de zomermaanden, of met stilleto's en splitrok rondlopen, hun haren in de wind laten wapperen, hun lippen roodselen en hun ogen opmaken doen dat in ieder geval niet voor bovenstaande redenen. De vrouwen die ik ken (mezelf incluis) kleden zich omdat ze zichzelf mooi willen maken, niet lelijk.
Ik vraag niet voor welke redenen ze het niet doen, maar voor welke redenen wel.
Wie heeft er hen wijsgemaakt dat je borstimplantaten nodig hebt om mooi te zijn, om aantrekkelijk te zijn?
Oud 30 december 2011, 12:34   #110
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs indien vrouwen zich sexy kleden en rondlopen met implantaten van hun vet dat ergens anders teveel was opgestapeld, zelfs indien ze hun lippen tuiten en roodschilderen, hun ogen een "smokey look" geven, met wapperende lokken op hoge hakken heupwiegend voorbijlopen: zelfs d�*n zijn de mannen nog steeds verantwoordelijk voor hun eigen gedrag.
Inderdaad, blijkbaar zijn er dus ook vrouwen die daar een probleem mee hebben.
Oud 30 december 2011, 12:34   #111
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie heeft er hen wijsgemaakt dat je borstimplantaten nodig hebt om mooi te zijn, om aantrekkelijk te zijn?
dat zal je aan degenen die neptieten laten plaatsen moeten vragen zeker?

Het zou best kunnen dat ze het doen omdat het zo in de bijbel staat. denk je Niet?

Deze doet alvast wat volgens haar in de koran staat:

of wacht, zou dat de Kelly-wrap zijn?

Dit is in elk geval een burqa-type met neptieten.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 december 2011 om 12:40.
Oud 30 december 2011, 15:10   #112
-Jo-
Banneling

Standaard

Dat kopdoek gelul is gewoon naast de kwestie.

Islamitische vrouwen dragen een kopdoek, punt uit. Het is in principe helemaal geen religieuze kwestie met eventuele vestimentaire afgeleiden daarvan. Het gaat gewoon om antimulticul, terugkeer van vreemdelingen naar landen van herkomst (ongeacht religie).
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2011, 17:12   #113
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie maakte ze vroeger wijs dat ze een bh moesten dragen of hem opvullen met watte of zakdoeken ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 01:16   #114
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
marie; als je tegen jezelf praat op een publiek forum moet je dringend een toontje lager gaan zingen over zaken die je niet begrijpt, maak gewoon iets van je leven. En geloof me een vrouw met een hoofddoek krijgt meer respect dan jij u nog maar kunt inbeelden.
Dat ze doen wat ze niet laten kunnen,maar het is niet aan u om westerse waarden in vraag te stellen,wij hoeven geen toontje lager te zingen over zaken die wij hier niet willen,wend u oostwaarts als u daar niet mee kunt leven.
Oud 31 december 2011, 08:46   #115
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Dat ze doen wat ze niet laten kunnen,maar het is niet aan u om westerse waarden in vraag te stellen,wij hoeven geen toontje lager te zingen over zaken die wij hier niet willen,wend u oostwaarts als u daar niet mee kunt leven.
Iedereen is vrij om westerse (en andere) waarden in vraag te stellen.
Ik dacht dat dat één van "onze" waarden is.
Oud 31 december 2011, 10:33   #116
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
U heeft zeker een punt, Westerse waarden zijn geen supermarkt, je kunt niet vrijheid van religie in de kar gooien en gelijkheid man en vrouw of holebirechten laten staan.
Maar het geven van kritiek, ongeacht waarover is ook een Westerse verworvenheid, dat zult u dus ook in de kar moeten gooien!
Oud 31 december 2011, 11:17   #117
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen is vrij om westerse (en andere) waarden in vraag te stellen.
Ik dacht dat dat één van "onze" waarden is.
Jij zou beter de sexistische, racistische, homofobe en fascistische islamitische waarden in vraag stellen. Ik blijf me afvragen wat jij zo leutig vindt aan de degradatie van de vrouw middels hoofddoeken en boerka's.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 11:30   #118
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Jij zou beter de sexistische, racistische, homofobe en fascistische islamitische waarden in vraag stellen. Ik blijf me afvragen wat jij zo leutig vindt aan de degradatie van de vrouw middels hoofddoeken en boerka's.
Natuurlijk staat het iedereen vrij de westerse waarden te bekritizeren. Het is net op die manier dat we een hoogstaander cultureel en maatschappelijk leven hebben kunnen opbouwen en we met z'n allen in redelijke welvaart leven.

Het is natuurlijk iets anders om onze waarden te bekritizeren en deze te willen vervangen door pre-middeleeuwse praktijken uit een nomadische woestijncultuur.

En daar heeft iemand hierboven de juiste opmerking over gemaakt: niemand houdt degenen tegen die zelf uit vrije wil naar zo'n zandbakland wil verkassen om aldaar in hun zelfverheerlijkte pre-middeleeuwse woestenij te gaan gedijen.

Sta me echter toe deze voorkeur als tamelijk debiel te benoemen:

het grote zuiverheidsritueel dat ze dan zo graag in tegenstelling zien tot de vuile ongewassen westerlingen (in welke eeuw leven ze in feite? 1100?) gebeurt middels een kommetje water .... de grote wassing waarbij de schaamdelen eindelijk ook een lekje water krijgen gebeurt n�* de sex! lekker hoor. zie: http://www.risallah.com/islam/gebed.php?g=ghusul en zie vooral ook WANNEER dit moet gebeuren.

Geef mij dan maar gewoon mijn dagelijks douchke als vuile westerling.
Oud 31 december 2011, 11:36   #119
Klarekijk
Banneling

Standaard

Een vrijdenkende moslim vrouw gehuld in een burqa vertelde me dat er aan haar klederdracht een groot voordeel zat . Eens de deur uit kon ze gewoon gaan waar ze wou zonder erkent te worden , zelfs naar haar minnaar om er een flinke wip te zetten en geheel annoniem en voldaan weer naar huis te gaan
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 11:41   #120
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie hen dat wijs gemaakt heeft, zijn waarschijnlijk mannen. Ik geloof niet dat er goden of religies zijn die borstimplamtaten verplicht opleggen. Wel is er een religie die bedekking oplegt om herkenbaar te zijn (als clan lid)zodat de vrouw niet lastig gevallen wordt door de mannelijke clanleden. Van keuze is dus helemaal geen sprake, van peer en community pressure des te meer. En de jarenlange religieuze hersenspoeling dwingt veel moslima's ook tot die verplichte keuze.

Laatst gewijzigd door Elbow : 31 december 2011 om 11:44.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be