![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb een klein beetje nagekeken. Caesium 137 heeft een radiologische halfwaardetijd van 30.17 jaar.
Maar een biologische tussen 1 en 4 maand. Dus ,de radioactieve kip, zelfs al vreet je die alleen op, na een jaar schiet er maximaal 1/8 van de besmetting in je lijf van over. En dat kan dus versneld worden naar 3 maand, als je het juiste dieet volgt. En dan spreken we nog niet eens over chelaat-kuren.
![]() |
#322 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je kan ze verspreiden, verdunnen of desnoods verdelen, maar daarom is het niet minder. Optisch gezien wel ja. Maar ze zijn niet afbreekbaar door te verspreiden, verdunnen of te verdelen. Even simpel als dat een witte kei tussen 1000 zwarte keien nog steeds even wit is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een partikel, stukje cesnium of wat anders in de helft doorsnijden zou nog maar de helft van zijn straling bevatten? Dat is pure volksverlakkerij. Dat is hetzelfde als dat je zou zeggen, snij een magneet in twee en hij heeft nog maar de helft van zijn oorspronkelijke magnetisme. Je weet dat zulke dingen niet waar zijn. En dat van die wiskey, ja verdun het met een sloot water en je zal minder zat zijn. Maar in het andere geval drink je gewoon meer (wiskey + uw cola tic of zo) en ben je even zat als zonder. Leer mij geen wiskey drinken. Ben er mee gestopt omdat ik het een beetje te graag dronk. Die zelfde nonsen vind je overal op het internet tegenwoordig namelijk dat een glas alcohol zijn percentage heeft volgens de maat van het glas, en als je het halveert (het glas dus) halveer je de percentage alcohol. Komaan zeg? Maar het gaat mij hier niet over korte of lange drank. Straling, niks meer en niks minder a.u.b. Laatst gewijzigd door Mambo : 9 januari 2012 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Straling komt dus niet magischerwijs uit het niets tevoorschijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/Straling#Radioactiviteit Even ter zijde : Misschien wist je het nog niet maar patrickve doet fundamenteel deeltjes onderzoek. Denk je dat hij en wij jou iets wijsmaken, begrijp je hem echt niet of weiger je bewust en doe je geen enkele moeite zelf even op te zoeken dat, dat wat je denkt wel strookt met de werkelijkheid? Heb je eigenlijk enige basiskennis? Lees anders even de wikilink Zijn site : http://kernenergie.van-esch.org/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel er zitten 1000 atomen in het stukje. Stel het verval is 1% per uur = 10 atomen P/hr Je snijdt dit in de helft : Helft 1 : 500 atomen, verval 1% = 5 p/hr Helft 2 : 500 atomen, verval 1% = 5 P/hr Zolang deze beide helften in 1 ruimte liggen = straling 10 Ga jij met helft naar huis = straling 5 Simpele logica : Elke stof vervalt aan een vast tempo(halfwaardetijd) en jouw meter kan mijn straling niet meten en omgekeerd. Citaat:
![]() De fles heeft net als radioactief materiaal een eindig aantal atomen Zo is het, en niet anders (getallen en percentages zijn fictief, het idee is correct. Mocht dat niet zo zijn breken we een paar fundamentele wetten oa behoud van energie) Ik denk dat ik voor de rest spreek als ik zeg dat je nu niet meer moet afkomen met "zo is het niet" Het is zo, punt. Ofwel sla je de info op en heb je iets nieuw geleerd ofwel stel je een vraag om je begrip te vergroten. Die zal hier met plezier beantwoord worden. Laatst gewijzigd door Baka : 10 januari 2012 om 00:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien begrijp jij iets niet goed, het ligt er ondertussen propvol deeltjes die aan het vervallen zijn. En dat is nu net het probleem. Dat je er niks kunt aan doen. Behalve Baka waarschijnlijk. Dikke duim voor Baka. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Koop u een geigerteller en een mes en snij ze eens in twee en meet eens. En blijf van de wiskey. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verval neemt plaats aan een vast tempo(gelukkig maar). Je kan niet zeggen welk atoom gaat vervallen maar na X aantal jaar kan je wél zeggen dat (ong)de helft vervallen zijn (onzekerheidsprincipe) Wat begrijp ik niet goed volgens jou? Zolang de bron eindig is zal bij verspreiding de straling verdund worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geval 1 : Deel 1 fles met jou 1/2 = 50ml elk Geval 2 Deel 1 fles met 10 personen 1/10 = 10 ml elk Als dat jouw logica is en je hebt nu niet gedronken, tja ... ![]() Voor mij is geval 1 : in hoekske out liggen geval 2 : gezellig amusement , licht beneveld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hou de vergelijking wiskey en personen maar op 1. Doe ik ook. En test het eens. Ik ben u al voorgegaan wat dat betreft. En ja, even zat. Laatst gewijzigd door Mambo : 10 januari 2012 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het probleem dus, dat je enkel heel lang kunt wachten. Enfin doe eens uw best dat te snappen. De rest van de wereld snapt het wel. Op wat wacht je om het ook eens te snappen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1 fles alleen drink ik me DOOD, dat lukt toch niet als ik fles deel 10 man dus slachts 1/10 de fles (=10cl) drink? Alé komaan... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik maar 1/10 van de fles uitdrink begin ik dorst te krijgen naar de overschot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als die niet boven de schadelijke norm zit, wat PVE heeft uitgelegd, zal dit geen schade veroorzaken aan de mens. Geen idee wat dit met de beestjes doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Logisch toch? Zelfde met straling, al is dat effect uiteraard not desired buiten de reactor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Probeer de AR eens: de Anoieme Radioacteven.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 10 januari 2012 om 02:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet iedereen met een minuscuul pensioentje kan zich elk jaar een nieuwe bril en netbook betalen. Ik ben geen OCMWer hoor.
![]() |
#340 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |