![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1681 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik pleit ook niet voor een totaal verbod op het dragen van welke kledij dan ook. Van mij mag men zelfs met een peniskoker rondlopen -wat ook een religieus symbool is- maar niet altijd en overal. Mensen moeten zich houden aan bijvoorbeeld het arbeidsreglement dat een bedrijf hanteert; of waar ze de staat vertegenwoordigen, moeten ze ook die neutraliteit tegenover religies die onze staat waarborgt, uitstralen. Waar ik wel voor pleit is dat de moslimgemeenschap zelf, zich zou verzetten tegen het dragen van de hoofddoek als ze merkt dat dit alleen maar haat en wrevel opwekt, in het gastland waar ze vertoeven. Een iman zou kunnen zeggen:... Kijk, wij leven hier in het westen en blijkbaar nemen heel wat westerse mensen aanstoot aan het dragen van de hoofddoek. Dat is niet goed voor ons en voor die mensen. Omdat wij juist een tolerante godsdienst belijden en de islam staat voor "vrede" en "onderwerping", laten wij ons verstand gebruiken en precies omwille van die vrede en onderwerping, de hoofddoek afleggen uit respect voor de samenleving die ons wilde opnemen toen wij en onze ouders als vluchtelingen naar hier kwamen en van hen onderdak mochten krijgen,...Per slot van rekening staat het niet eens in de koran, noch in de haddith dat hoofddoeken voor vrouwen verplicht zouden zijn,... ...maar dat doen ze niet. Goed wetende dat koran indien woordelijk en behoudsgezind opgevat, volkomen in strijd is met de gelijkwaardigheid van man en vrouw in de westerse maatschappij. De hoofddoek is een symbool van die harde kern die dat zo opvat. Het dragen van de hoofddoek valt samen met deze strenge interpretatie van de koran zowel voor vele westerlingen als voor moslims. En die strenge interpretatie is verwerpelijk. Daarom pleit ik, dat beide gemeenschappen, zowel westerse als moderne moslims, zich daarvan zouden distanciëren, juist door het niet-dragen van de hoofddoek. Wat in wezen is het dragen van de hoofddoek van dezelfde orde als de kreet "Eigen volk eerst". En dat laatste wordt alleen maar bestreden als het van de westerlingen komt. En dat vind ik hypocriet. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1682 | |
|
Banneling
|
Citaat:
dit wordt nog steeds herdacht bij het suikerfeest trouwens: in islamitische landen bestaat er ook een soort van trick or treat gedoe van Halloween, maar dan op islamitische wijze: "jongeren" lopen de straat op en breken de boel af. Ooit ook een tijdje "in" geweest in de Brusselse bioscopen die dan maar sluitten voor en na het suikerfeest. Enfin, dit maar om te zeggen dat het kopje kleiner maken na het Suikerfeest nog steeds ingeburgerd is, bij gebrek aan "kopjes" dan maar bioscopen. |
|
|
|
|
|
|
#1683 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik ben daar tegen. Ten eerste is het slechts een kleine minderheid die zich stoort aan de hoofddoek. Ten tweede wil ik met niet moeten bezig houden wie er zich allemaal zou kunnen storen aan de kledij die ik draag. Enkele van mijn tantes storen zich aan het feit dat ik een jeans draag. Nu, dat is pech voor hen. Iedereen moet vrij zijn te kunnen dragen waarbij hij/zij zich goed en comfortabel voelt zonder eerst een studie te maken wie hij of zijn voor het hoofd stoot. En dat geldt zowel voor dames die zich sexy willen kleden als voor moslima die dat niet wensen te doen. Eisen van anderen dat ze kledij die aanstoot kan geven verbieden zonder het zelf te doen is hypocriet. Zelf het goede voorbeeld geven en kledij vrij houden lijkt me een beter pad om te bewandelen.
|
|
|
|
#1684 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
En je doet het net zo lang tot mensen op de langen duur niet meer beleefd blijven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
|||||
|
|
|
|
|
#1685 | |
|
Banneling
|
Citaat:
's lands wijs 's lands eer nietwaar? Uiteraard ga je je daaraan aanpassen in het gastland waar je vertoeft. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 15 januari 2012 om 20:58. |
|
|
|
|
|
|
#1686 |
|
|
2, aan Paulus.
Laatst gewijzigd door Diego Raga : 15 januari 2012 om 20:58. |
|
|
|
|
|
#1687 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
|
|
|
|
|
#1688 | ||||
|
|
Citaat:
Als ge het over vragen van Elbow of Eigenzinnig hebt, die trollen staan op de negeerlijst, dan kunt ge ook gelijk hebben. Als ge iets anders bedoelt, kunt ge er dan eens naar linken? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat zegt inderdaad genoeg over uw (gebrek aan) mogelijkheden tot 'eerlijk discussiëren' http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1960
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 15 januari 2012 om 21:07. |
||||
|
|
|
|
|
#1689 | |
|
|
Citaat:
Het zijn ook belgen, hier geboren en getogen. Zij nemen aanstoot aan onze kledij. Ik ben daar ook niet mee akkoord.
|
|
|
|
#1690 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
enkel wanneer het hen wat opbrengt zie mijn onderschrift maar...
|
|
|
#1691 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1692 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1693 | |
|
|
Citaat:
No problem: http://forum.politics.be/showthread....5033#1929#1931 en http://forum.politics.be/showthread....st5915033#1929 |
|
|
|
|
|
|
#1694 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
In het andere geval heeft het niet veel zin natuurlijk. Citaat:
In de betreffende posting die je hier met link aanhaalt, lul je er van uit met het argument dat uw bewering omtrent het beoordelen van een groep op basis van daden van individuen, binnen de context met gezien worden van 'religies',... Waar of niet? Je beweert ook dat ik het uit die context heb gehaald. Waar of niet? Maar in werkelijkheid heb je weldegelijk oorspronkelijk en aanvankelijk gezegd dat het daarover zozeer niet ging. Kijk maar naar uw volledige posting: Nu doen alsof ik dat uit de context haalde, is oneerlijk discusteren. Ik kon dat al veel eerder gezegd hebben, maar ik zag in dat dit niet veel nut heeft bij u. Net zoals uw oneerlijk gebruik van de term "stropop". Oneerlijk discuteren Alboreto. Paulus. |
||||
|
|
|
|
|
#1695 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dat weet je best. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 januari 2012 om 21:39. |
|
|
|
|
|
|
#1696 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#1697 |
|
Banneling
|
Je vergeet nog iets.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1676 |
|
|
|
|
|
#1698 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1699 |
|
Banneling
|
Zijn dat voorbeelden voor?
Maar zelfs als ik eens op aandringen van iemand antwoord op een niet in bovenstaande categorie vallende vragen, dan nog wordt ik verweten niet te antwoorden, gewoon omdat het antwoord hen niet bevalt.http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1675 |
|
|
|
|
|
#1700 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat zou een hele eer voor me zijn. En ik vermoed voor Elbow, Eigenzinning en heel wat anderen ook. Paulus. |
|
|
|
|