Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2012, 23:07   #81
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zeg gaat het nog een beetje? Waarom moet iedereen die een andere mening heeft dan de jouwe weg? Zal 't gaan ja? Dat agressieve getoeter van je helpt geen enkele discussie vooruit!
Opvallend hoe die zelfverklaarde anti-racisten elkaar willen overtreffen in schuimbekkend gescheld. De inmiddels notoire jodenhater Kasumi spant wel de kroon. Zo hysterisch de artisjokskes en sywens worden van een hoofddoekverbod, zo oorverdovend stil blijven ze bij het gescheld van hun jodenhatende maatjes. Valt op hé.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 23:17   #82
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Opvallend hoe die zelfverklaarde anti-racisten elkaar willen overtreffen in schuimbekkend gescheld. De inmiddels notoire jodenhater Kasumi spant wel de kroon. Zo hysterisch de artisjokskes en sywens worden van een hoofddoekverbod, zo oorverdovend stil blijven ze bij het gescheld van hun jodenhatende maatjes. Valt op hé.
De alom gekende meters brede spreidstand.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2012, 23:23   #83
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog geen klein beetje.

't Zal zoet zijn!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 00:58   #84
eLife
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zeg gaat het nog een beetje? Waarom moet iedereen die een andere mening heeft dan de jouwe weg? Zal 't gaan ja? Dat agressieve getoeter van je helpt geen enkele discussie vooruit!
Alice in Wonderland. Met mij gaat het goed. Er zijn wel problemen, maar ik denk dat ik die zal kunnen oplossen (ooit). Hoe gaat het met jou daar?

Mijn toeters zijn eerder bekritiserend en soms ook boycottend (nooit onterecht; ik doe toch mijn best).
eLife is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 01:40   #85
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Zowel multiculturalisme als interculturalisme zijn producten van onze cultuur in onze tijd. Voor het overige beantwoordt daar geen enkele realiteit aan. Om die reden zijn het ook (functionele) leugens...

Culturen worden gestuurd door een bepaald denken (niet enkel in intellectuele zin uiteraard). Tussen Vlamingen en Walen bv. bestaat er daarbinnen geen echt wezenlijke kloof, evenmin tussen Italianen en Belgen etc. Zij leven allen in het stramien van het Kapitalisme en de Democratie (de beste culturele constellatie die we vandaag kennen, al is ze alles behalve perfect). Wel zijn er wezenlijke verschillen tussen bv. moslims en moderne westerlingen. In de Islam is de basale logica die het geheel van de cultuur aandrijft wezenlijk anders. (Wat niet wegneemt dat deze godsdienst van bij het begin gefrustreerd en jaloers is jegens culturen die haar overtreffen). Er is overigens inderdaad ook sprake van een wezenlijke kloof bij orthodoxe Joden, maar die cultuur is intrinsiek meerderwaardig aan die van de Islam, veel verder verwijderd van de mens als een meute 'apen' en als zodanig inderdaad meer zelfredzaam.

Wanneer we spreken over echte cultuurverschillen is er in feite geen dialoog mogelijk. De versluiering van dat feit onder pseudo-wetenschappelijke termen als 'interculturele dialoog' kan hoogstens een van de middelen zijn in de strijd die onze cultuur voert om haar wezenlijke kern in stand te houden (wat niet wegneemt dat er met die kern ook problemen zijn). Alleen gelooft men vaak sneller de eigen verzinsels dan dat anderen dit doen en precies die naïviteit kan ons fataal worden (de massa-immigratie, aanvankelijk vanuit kortzichtige economische overwegingen en vervolgens ook gelegitimeerd vanuit een al even kortzichtige visie op de mens als individu, is er al een gevolg van).
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 07:23   #86
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raar dat ge niet tussenkomt als uw vriendjes hetzelfde zeggen.
Oud 16 januari 2012, 12:13   #87
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de volgelingen van mo'ke volgen gewoon zijn richtlijnen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 16:27   #88
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Wijst multiculturalisme niet op een integratiefobie? Bevordert het de wederzijdse empathie? Ontmoedigt het een "wij zijn beter"-denken? Leert het mensen naar elkaar te kijken als individuen in plaats van representanten van groepen?
Het is idd een slap koord waarover men moet lopen. Als men te veel wil integreren wordt er op de alarmbel gedrukt wegens "assimilatie". Anderzijds kan multiculturalisme ook teveel de nadruk leggen op het "anders" zijn. En bestaat het risico dat individuen die deel uitmaken van een bepaalde groep gemakkelijk gaan vereenzelvigd worden met veralgemeende kenmerken van die specifieke groep.

Volgens mij is gelijkheid te verkiezen boven diversiteit. Men zal dan het argument aanhalen dat er te veel eenheidsworst is en dat Belgie dan ontiegelijk "saai" gaat worden. Maar dat is m.i. een ontkenning van de intrinsieke waarde van elk individu. Aangezien geen enkele mens exact hetzelfde is als een andere zal er nog steeds voldoende diversiteit zijn.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 17:45   #89
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eLife Bekijk bericht
Alice in Wonderland. Met mij gaat het goed. Er zijn wel problemen, maar ik denk dat ik die zal kunnen oplossen (ooit). Hoe gaat het met jou daar?

Mijn toeters zijn eerder bekritiserend en soms ook boycottend (nooit onterecht; ik doe toch mijn best).
Gewoon Alice vriend, of wanneer je dit niet lukt mag mevrouw ook! Probeer eens inhoudelijk te reageren inplaats van dat getoeter dat iedereen "weg moet" die een andere mening heeft.
Bekritiserend? Dat doe je met argumenten en niet met zinloos geblaas over" weg moeten".
Boycottend, Daar heb je een negeerlijst voor, zet mij er maar al gerust op!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 18:03   #90
eLife
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Gewoon Alice vriend, of wanneer je dit niet lukt mag mevrouw ook!
Mevrouw alice,

Maar godverdomme zeg, ik heb al lang zo veel niet gelachen.
Bedankt, echt,
Mevrouw alice

Citaat:
Probeer eens inhoudelijk te reageren inplaats van dat getoeter dat iedereen "weg moet" die een andere mening heeft.
Ik ga mijn best doen, mevrouw.

Citaat:
Bekritiserend? Dat doe je met argumenten en niet met zinloos geblaas over" weg moeten".
Ik weet het, mevrouw alice. Ik had argumenten. Toch mijn excuses.

Citaat:
Boycottend, Daar heb je een negeerlijst voor, zet mij er maar al gerust op!
Mevrouw alice, laat me aub een opmerking doen. Sorry dat ik uw stelling ter discussie durf te stellen, maar volgens mij is een negeerlijst voor andere gevallen. U mag met mij natuurlijk niet akkoord gaan; dat is uw superieur recht.

En, nogmaals, mijn diepe en oprechte excuses, mevrouw alice.

http://youtu.be/kSE15tLBdso

Laatst gewijzigd door eLife : 16 januari 2012 om 18:13.
Oud 16 januari 2012, 18:05   #91
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De zelfredzaamheid van de chassidim is hun manier om zich vooral niet te moeten integreren: eigen scholen, eigen opleidingen, etc. Een aparte zuil, netjes afgebakend van de anderen.

Maar kom, wat voor moslims "gebrek aan integratiebereidheid" heet, heet bij joden dus "zelfredzaamheid". Een kwestie van terminologie waarschijnlijk.
Indien de islamlastposten zich konden gedragen zoals de Joden alhier zouden er al veel problemen opgelost zijn! Alsof jullie dat zelf niet weten!
En dan zou niemand zich druk maken om een hoofddoekje net zoals we ons ook niet druk maken over de kledij van de Joden!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 18:07   #92
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ziet er een zéér wetenschappelijk artikel uit.
Islam en wetenschap = twee handen op één buik nietwaar?
Tenzij misschien voor het produceren van atoombommen. Voor de rest blijven ze liever in de middeleeuwen!
Oud 16 januari 2012, 18:15   #93
Alboreto

Standaard

Citaat:
Mevrouw alice,

Maar godverdomme zeg, ik heb al lang zo veel niet gelachen.
Bedankt, echt,
Mevrouw alice

Ik ga mijn best doen, mevrouw.

Ik weet het, mevrouw alice. Ik had argumenten. Toch mijn excuses.

Mevrouw alice, laat me aub een opmerking doen. Sorry dat ik uw stelling ter discussie durf te stellen, maar volgens mij is een negeerlijst voor andere gevallen. U mag met mij natuurlijk niet akkoord gaan; dat is uw superieur recht.

En, nogmaals, mijn diepe en oprechte excuses, mevrouw alice.

http://youtu.be/kSE15tLBdso
loooool
Oud 16 januari 2012, 18:15   #94
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Islam en wetenschap = twee handen op één buik nietwaar?
Tenzij misschien voor het produceren van atoombommen. Voor de rest blijven ze liever in de middeleeuwen!
Kijk, het zijn zulke leugens waardoor jullie constant door de mand vallen.
Oud 16 januari 2012, 18:17   #95
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weer Nederland? Geboorteland?
Wat maakt het uit? Wat daar staat kan gewoon toegepast worden op al de Westerse (en andere) staten die gezegend werden met een toeloop van islamaanhangers!
En anders heb je niets toe te voegen aan het artikel, tenzij dat het niet in je kraam past?
Oud 16 januari 2012, 18:17   #96
eLife
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
loooool
Oud 16 januari 2012, 18:19   #97
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Vervelend hé als ge eens een koekje van eigen deeg krijgt?
Noem jij dat "een koekje van eigen deeg krijgen"? Zielig...en hypocriet.
Oud 16 januari 2012, 18:21   #98
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kun je je hier ook niet aanpassen? Ga dan mee met Diego. Weg!
Hoepel toch op gast! Jouw soort heeft hier niets van doen. Ga preken in de woestijnen van je apenlanden...
Oud 16 januari 2012, 18:21   #99
Kasumi
Banneling

Standaard

Citaat:

Tja, je doet maar. Ik discussieer ondertussen wel verder met de serieuze mensen.
Het is moeilijk met die zwerm islambashers hier. Die zijn blijkbaar niet in staat om een intelligente discussie aan te gaan.

Weer een draad om zeep.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2012, 18:25   #100
eLife
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoepel toch op gast! Jouw soort heeft hier niets van doen. Ga preken in de woestijnen van je apenlanden...
Mijn soort? Apen bedoelt u?
andev, ik ben een nederige dienaar van een mevrouw uit een familie van het aristocratische bloed. Hoe durft u zo tegen mij te spreken?

Laatst gewijzigd door eLife : 16 januari 2012 om 18:33.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be