![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U nederig??? Over ongepaste bescheidenheid gesproken.
|
|
|
#102 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Lokaal Raadslid
|
Het was een grap. Ik was even aan het 'dromen'.
Bon. Nu terug naar multiculturalisme die integratie belemmert. Eerst begrijpen wat integratie is. Nee, eerst begrijpen wat integratie van vreemdelingen is. Of eerst begrijpen wie de vreemdelingen zijn en wat verschillende vreemdelingen willen in een vreemd land en wat niet. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Lokaal Raadslid
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk gewoon naar het verschil tussen "Chinezen". Die multiculturen niet echt , hebben ook hun eigen "ghetto's". Hebben hun eigen onderwereld enzoverder. En een doorsnee nationale groep moslims... Het verschil is dat er geen multicultuur opgedrongen word "ten voordele" van de Chinezen. Net zoals het niet opgedrongen werd ten voordele van de Grieken, Portugezen, Italianen enzoverder enzoverder. Net zoals de topicstarter aangeeft, opgedrongen multicultuur voorkomt integratie.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 16 januari 2012 om 18:46. |
|
|
|
|
|
|
#106 | |||
|
Lokaal Raadslid
|
'Niks' of 'om het even wat', als je niet naar de redenen zoekt (o.a. door integratiefobie).
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eLife : 16 januari 2012 om 18:53. |
|||
|
|
|
|
|
#109 |
|
Parlementslid
|
Van waar heb je dit stuk? zelf geschreven?
Laatst gewijzigd door F.B. : 16 januari 2012 om 22:12. |
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Ijzersterke post, maar iets te hoog gegrepen voor deze site vrees ik. Interessant hoe je de overeenkomst met Europa en de VS, hetgeen volgens mij wel moeilijk is. Het was misschien de bedoeling om hier een serieus debat over te voeren, maar volgens mij is dit op alle niveau’s uitgesloten. De stelling dat het om een conservatieve reflex gaat, zal nooit in overweging genomen worden. Ik heb zelf al een aantal keren gesteld dat multiculturalisme, segregatie en racisme aanwakkert. Maar kritiek op deze demagogie, is zoals kritiek op de kerk tijdens de middeleeuwen. Als er dan al eens over dialoog over is, dan gaat dit meestal niet verder dan; “De multiculturele samenleving kan niet mislukt zijn, want ze is er, het is de realiteit. En als je dat niet ziet, dan ben je blind!”. Waarna men je van enggeestigheid beschuldigd. Ik ben van mening dat multicultuur een uitvinding is van blanke Europeanen. Men verwacht dat iedereen meegaat in deze romantisch gedachte, maar hebben nooit de vraag gesteld of de migrant hier eigenlijk wel zitten op te wachten. Men zal nooit kijken naar het totaal gebrek aan toenadering van de migrant naar andere culturen. Multiculturalisme is éénrichtingsverkeer dat wordt aangemoedigd. De enige waardering van deze ideologie is steeds uit eigenbelang. Multiculturalisme zal dan gebruikt worden om “eigen cultuur” te verheerlijken, maar over gelijkwaardigheid naar andere culturen toe is hier geen spraken. Zo bijvoorbeeld is het verrijkend en educatief om tijdens een workshop, te leren over volkeren in afrika. Leren over hun gewoontes en gebruikten. Toch zal men in de omgekeerde richting verwachten dat men zijn blik verruimd, en bijvoorbeeld zo probeert homoseksualiteit te aanvaarden. Want dat hoort nu eenmaal bij hun cultuur! Ik weet niet of het voorbeeld helemaal opgaat, maar het komt er op neer dat multiculturalisme verwarrend is. Alle culturen zijn gelijkwaardig, maar niet alle culturen moeten gelijkwaardig denken. Omdat dit nu eenmaal bij hun cultuur hoort. Misschien moet je eens het boek “De kleuren van Amerika” van Bert De Vroey eens lezen. Is een goed boek als je je wil verdiepen in de romantische gedachten van het multiculturele demagogie. Guy Verhofstadt (een echte multiculturele volksmenner) heeft hier ook een interessant artikel over geschreven te vinden op de Liberalis site. Laatst gewijzigd door Yous : 17 januari 2012 om 11:31. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |||||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens, beschuldigT (sorry, dat doe ik voor mezelf). Citaat:
Laatst gewijzigd door eLife : 17 januari 2012 om 11:59. |
|||||
|
|
|
|
|
#112 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Lokaal Raadslid
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zo heb ik ooit eens op dit forum aan fervente voorstanders gevraagd wat dit precies inhoudt. Men kwam helaas niet verder dan het vermelden van exotische muziekfestivals en restaurants/recepten. Goedbedoeld maar behoorlijk naïef. Ik ben van mening dat we (hier) géén multi-culturele samenleving hebben, maar wél een multi-etnische samenleving.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 17 januari 2012 om 12:15. |
|
|
|
|
|
|
#115 | ||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Citaat:
Hutsepot... Omdat er weinig mensen begrijpen wat en hoe die mensen denken. Laatst gewijzigd door eLife : 17 januari 2012 om 12:11. |
||
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Ook spijtig dat je begint over mijn spellingsfouten en de stijl van mijn tekst. Je zou de indruk kunnen wekken dat je door je agressieve houding, de boel probeert te verzieken, en zo de aandacht van de inhoud probeert weg te trekken. |
|
|
|
|
|
|
#117 | |||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Lokaal Raadslid
|
Multiculturalisme: definitie (bron Wikipedia)
Multiculturalisme is een maatschappelijk en politiek standpunt dat gelijke rechten voor verschillende culturele, etnische en godsdienstige gemeenschappen voorstaat binnen een bepaald afgebakend bestuurlijk gebied. Is dat een correcte definitie? Dan zou een hoofdsluier, bijvoorbeeld, verboden zijn, zou iedereen nog steeds gelijke rechten hebben. Niemand zou een hoofdsluier mogen dragen; noch moslims, noch christenen, noch Marokkanen, noch Vlamingen. Dat is maar een voorbeeld. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Banneling
|
.
Laatst gewijzigd door Kasumi : 17 januari 2012 om 13:01. |
|