Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2012, 18:28   #2081
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ja, hoewel het in Europa minder voorkomt zijn zulke fundamentalistische praktijken in the Bible Belt in Amerika schering en inslag.

.
Ronduit belachelijke statement.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 18:29   #2082
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Alleen in islamkritische draden...waarbij je zelfs de mensenrechten en het racistisch geloofsprogramma in de koran ontkend/negeert maar wel wil je één bepaalde partij omwille van hun meningsuiting verhinderen van in het beleid te komen..

Denk je nu echt dat er nog maar één forummer is (buiten uw alter ego Albo ) die uw religieuze onpartijdigheid geloofwaardig vindt ?
Nee.
Oud 18 januari 2012, 18:34   #2083
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het is dan ook moeilijk te begrijpen waarom we hedendaags racisme moeten afkeuren en eeuwenoud racisme moeten tolereren onder het mom van godsdienstbeleving.
Ik val steil achterover van de steun die racistische, homofobe, xenofobe, vrouwonderdrukkende, dieronvriendelijke religieuze voorschriften, principes en gebruiken uit de islam krijgen van PVDA'ers als artisjok.
Oud 18 januari 2012, 18:37   #2084
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Ik val steil achterover van de steun die racistische, homofobe, xenofobe, vrouwonderdrukkende, dieronvriendelijke religieuze voorschriften, principes en gebruiken uit de islam krijgen van PVDA'ers als artisjok.
Alles went.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 18:47   #2085
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Iedere religie is vrijheidsbeperkend.
Niettegenstaande pleit ik voor vrijheid van godsdienst en levensovertuiging.
Ik hoop echt van ganser harte dat je beseft dat deze stelling een uiterst pijnlijke spagaat omvat.

Hoe je die twee met elkaar kunt verzoenen is mij een raadsel.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 18 januari 2012 om 18:48.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 19:04   #2086
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik hoop echt van ganser harte dat je beseft dat deze stelling een uiterst pijnlijke spagaat omvat.

Hoe je die twee met elkaar kunt verzoenen is mij een raadsel.
Ze eist vrijheid om te kunnen beperken (of het recht op onderdrukking). Vandaar ook haar tegenstand tegen een hoofddoekverbod in arbeidsreglementen en zo : de moslima heeft het recht om het resultaat van dwangmatige religieuze hersenspoeling/ religieuze druk en beperkingen ostentatief te showen.
Dat zal de haatbaarden als muziek in de oren klinken. De haatbaarden in islamlanden wenden het recht op zelfonderdrukking van verpakte moslima's in het Westen dan ook aan om lokaal de vrouwen verder te blijven dwingen zich af te dekken. Of hoe valse 'antiracisten' in de praktijk handlanger zijn van onderdrukkers.
Oud 18 januari 2012, 19:20   #2087
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooroordeel betekent dat je een oordeel velt op voorhand, voor je iets hebt leren kennen.
Iemand die katholiek is opgevoed, weet toch een en ander af van de katholieke kerk en het katholicisme.
Ik kan nog begrijpen dat je iemand, die onrecht ervoer door de Katholieke kerk, wraakgevoelens toeschrijft. Maar waarom zou iemand die katholiek werd opgevoed en op zekere leeftijd constateert dat er geen god is, wraak koesteren?
Heb je er al eens aan gedacht dat hier en daar, de kritiek misschien wel terecht is?
De eerste betekenis van het woord vooroordeel is een mening hebben over een zaak of persoon die men niet goed kent
Een vooroordeel is een mening die niet op feiten gebaseerd is. Voltaire definieerde een vooroordeel als een mening zonder oordeel.
Pas de tweede betekenis is zoals u zegt.
Vooroordeel
Derde betekenis : ongegronde mening
Vierde betekenis : een oordeel over een persoon of groep met verzonnen informatie of zonder voldoende informatie over die persoon of groep. Het is een ongegronde mening.
Vijfde betekenis : een mening die berust op een niet bewezen andere mening.

U zit er weer eens volledig naast.

Overigens, heb ik ergens geschreven dat A. niets over het katholicisme weet?
Oud 18 januari 2012, 19:26   #2088
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Marie, heb jij al ooit gehoord van meisjes die verplicht werden vanaf hun pubertijd een kruisje te dragen, zonder de deur niet uitmogen en zich naakt voelen wanneer ze dat ding niet omhadden?
Kent gij één vader of broer die hun dochters dwingen, dreigen, agressief benaderen, onder druk zetten, omdat ze niet steeds en overal haar kruis wil dragen?
Oit al meisjes gezien die beweren zonder kruis onmogelijk te kunnen functioneren, werken, je onder mensen begeven?
Zullen we dan nu afspreken niet langer te reageren op mensen die beweren" te vergelijken" of andere onzin uitkramen,en daarom kruisjes gelijkstellen aan hoofddoeken?
Dat soort moreel verraad tegenover vrouwen is walgelijk, opzouten daarmee
Nooit van gehoord! In mijn tijd was het zo dat men ter gelegenheid van de Plechtige Communie een gouden kruisje en een gouden cachetring en een horloge kreeg. Allemaal zaken waar we graag mee uitpakten. En in het begin droegen we dat ook allemaal. Maar dan wilden we eens graag een gewoon collier-tje aan en vloog het kruisje in de schuif of in een kistje. Het mijne ligt er nog altijd in Het is nochtans een mooi ding.
Oud 18 januari 2012, 19:31   #2089
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
De eerste betekenis van het woord vooroordeel is een mening hebben over een zaak of persoon die men niet goed kent
Een vooroordeel is een mening die niet op feiten gebaseerd is. Voltaire definieerde een vooroordeel als een mening zonder oordeel.
Pas de tweede betekenis is zoals u zegt.
Vooroordeel
Derde betekenis : ongegronde mening
Vierde betekenis : een oordeel over een persoon of groep met verzonnen informatie of zonder voldoende informatie over die persoon of groep. Het is een ongegronde mening.
Vijfde betekenis : een mening die berust op een niet bewezen andere mening.

U zit er weer eens volledig naast.
Volledig naast? Dat komt toch allemaal op hetzelfde neer. Een oordeel niet gebaseerd op feiten.
Wens jij nog te discussiëren of ga je voor een taalspelletje? Want wat je hier schrijft doet niets af van mijn betoog.
Iemand die katholiek is opgevoed, weet toch een en ander af van de katholieke kerk en het katholicisme.
Ik kan nog begrijpen dat je iemand, die onrecht ervoer door de Katholieke kerk, wraakgevoelens toeschrijft. Maar waarom zou iemand die katholiek werd opgevoed en op zekere leeftijd constateert dat er geen god is, wraak koesteren?
Heb je er al eens aan gedacht dat hier en daar, de kritiek misschien wel terecht is?

Citaat:
Overigens, heb ik ergens geschreven dat A. niets over het katholicisme weet?
Neen, je hebt dat nergens geschreven. Waarom vraag je dat?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 19:33   #2090
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Nooit van gehoord! In mijn tijd was het zo dat men ter gelegenheid van de Plechtige Communie een gouden kruisje en een gouden cachetring en een horloge kreeg. Allemaal zaken waar we graag mee uitpakten. En in het begin droegen we dat ook allemaal. Maar dan wilden we eens graag een gewoon collier-tje aan en vloog het kruisje in de schuif of in een kistje. Het mijne ligt er nog altijd in Het is nochtans een mooi ding.
En na de plechtige communie was meteen ook het laatste kerkbezoek gebracht.
Oud 18 januari 2012, 19:35   #2091
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Hear hear
ik herhaal..neem een kamer a.u.b....
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 19:36   #2092
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je niet beter weet.
Religie is niet bedoeld voor de meest intelligente onder de menscheit.
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 19:38   #2093
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
waar heb ik ooit een racistische ideologie ondersteunt?

in deze hoofddoek-'discussie' ondersteun ik alleen maar de vrije keuze van de vrouw.

als jij het tegendeel beweert wil ik wel eens een link zien waar dat staat.

In afwachting...
Er zijn er anders die hoge hakken en een maatpak een beknellend kledingvoorschrift vinden..u ook ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 19:43   #2094
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vooroordeel betekent dat je een oordeel velt op voorhand, voor je iets hebt leren kennen.
Citaat:
Volledig naast? Dat komt toch allemaal op hetzelfde neer. Een oordeel niet gebaseerd op feiten.
Wens jij nog te discussiëren of ga je voor een taalspelletje? Want wat je hier schrijft doet niets af van mijn betoog.

Neen, je hebt dat nergens geschreven. Waarom vraag je dat?
Dan moet u toch eens wat minder haastig worden om zo vlug mogelijk zoveel mogelijk posts te publiceren. Dan worden uw opmerkingen misschien voor iedereen wat duidelijker!
Ik had het over A. en u schrijft:
Inderdaad, A. zal zeker één en ander afweten van het katholicisme, heb ik dat ooit ontkend?
Tja, en waarom iemand wraakgevoelens koestert? Een beetje meelopen met de tijdsgeest, vrees ik, alhoewel ik het niet zeker kan weten. Ik denk niet dat A. er behoefte aan heeft zijn diepste zieleroerselen voor mij bloot te leggen.
Maar uit de manier waarop hij over het katholicisme (en het christendom in het algemeen) schrijft, is heel goed op te maken dat hij niet onpartijdig kan spreken over deze godsdienst.
Dat hij heel graag herhaalt dat hij een onpartijdige atheïst is die zichzelf verheven ziet boven anderen, moet u toch ook al opgevallen zijn. En dat is voor mij koketteren of te pronk lopen met zijn atheïsme.
Oud 18 januari 2012, 19:45   #2095
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En na de plechtige communie was meteen ook het laatste kerkbezoek gebracht.
Nee, 'k mag niet liegen, bij mij heeft het langer geduurd
Oud 18 januari 2012, 19:49   #2096
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Waarom zouden we dan hun waarden moeten overnemen en de hoofddoek verbieden?
Wat een uniek exemplaar van een kronkel. Die jongeren willen juist de hoofddoek opleggen. Als men de hoofddoek toelaat speelt men hen in de kaart en krijgen ze de indruk dat hun sexistische denkwijze de enig juiste is.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 20:10   #2097
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat een uniek exemplaar van een kronkel. Die jongeren willen juist de hoofddoek opleggen. Als men de hoofddoek toelaat speelt men hen in de kaart en krijgen ze de indruk dat hun sexistische denkwijze de enig juiste is.
En dat ze gewonnen hebben! Want hun macho-zijn wordt nog maar eens gevoed als ze gelijk krijgen en dan wordt hun haantjesgedrag steeds erger.
Oud 18 januari 2012, 20:23   #2098
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, je beweerde ik jouw persoon voortdurend beledig.
Zou je daar een concreet voorbeeld van kunnen geven. (met link graag)
Iemand beschuldigen een leugenaar te zijn zonder enig bewijs daarvan te kunnen leveren is een belediging.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 20:26   #2099
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

leven zonder hoofddoek (met een verbod) staat ook gelijk aan leven zonder persoonlijk vrijheden
Raar.
Er zijn plaatsen waar ik het petje van mijn favoriete club niet mag dragen en toch voel ik mij niet aangetast in mijn persoonlijke vrijheid.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 20:27   #2100
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
die jongeren willen ons hun waarden opleggen

jullie willen die jongeren jullie waarden opleggen

ik zie niet in waarom jullie je waarden wel moet opleggen

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be