![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2061 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar er is iets wat me in deze tekst ook opvalt en dat niet direct iets met de hoofddoek te maken heeft, sorry, ik ga dus even off topic Het woord "slavinnen" duidt er op dat het houden van slaven nog altijd kan volgens de islam. Dat daar niet meer reacties op komen uit landen die wel de originele UVRM ondertekenden, begrijp ik niet.
|
|
|
|
#2062 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Iemand die katholiek is opgevoed, weet toch een en ander af van de katholieke kerk en het katholicisme. Ik kan nog begrijpen dat je iemand, die onrecht ervoer door de Katholieke kerk, wraakgevoelens toeschrijft. Maar waarom zou iemand die katholiek werd opgevoed en op zekere leeftijd constateert dat er geen god is, wraak koesteren? Heb je er al eens aan gedacht dat hier en daar, de kritiek misschien wel terecht is? |
|
|
|
|
|
|
#2063 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2064 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Géén enkele ware atheist neemt het fanatiek op voor de vrijheden van vrijheidsbeperkende religies... De vrijheid van politieke overtuiging en het recht op vrije meningsuiting slaat u wel met gemak over...dus opnemen voor bepaalde vrijheden is een gepaste uitspraak.. |
|
|
|
|
|
|
#2065 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Niettegenstaande pleit ik voor vrijheid van godsdienst en levensovertuiging. Citaat:
Ik heb helemaal niet gespecificeerd welke bepaalde vrijheden ik in gedachten had. Of welke niet. |
||
|
|
|
|
|
#2066 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Denk je nu echt dat er nog maar één forummer is (buiten uw alter ego Albo ) die uw religieuze onpartijdigheid geloofwaardig vindt ? |
|
|
|
|
|
|
#2067 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kent gij één vader of broer die hun dochters dwingen, dreigen, agressief benaderen, onder druk zetten, omdat ze niet steeds en overal haar kruis wil dragen? Oit al meisjes gezien die beweren zonder kruis onmogelijk te kunnen functioneren, werken, je onder mensen begeven? Zullen we dan nu afspreken niet langer te reageren op mensen die beweren" te vergelijken" of andere onzin uitkramen,en daarom kruisjes gelijkstellen aan hoofddoeken? Dat soort moreel verraad tegenover vrouwen is walgelijk, opzouten daarmee |
|
|
|
|
|
|
#2068 | ||
|
Banneling
|
Ik pleit voor vrijheid van godsdienst en levensovertuiging in de draden waar er gepleit wordt om die vrijheid in te perken.
Het zou wel eens kunnen dat het pleiten voor die inperking meest voorkomt in I&I. Citaat:
Ik ontken dat iedere moslim de koran letterlijk neemt. Ik geef toe dat er moslims zijn die racistisch zijn, maar er zijn evengoed moslims die niet racistisch zijn. Ik denk dat dit evengoed geldt voor de volgelingen van andere goden en ook voor de niet-gelovigen. Citaat:
Ik kan niet in mijn eentje verhinderen dat een bepaalde partij niet aan het beleid deelneemt. Dat kan alleen de meerderheid. Zo bepaalt de meerderheid dat PVDA niet deelneemt aan het beleid. Dat ze zelfs geen overheidssubsidies krijgt. |
||
|
|
|
|
|
#2069 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is dan ook moeilijk te begrijpen waarom we hedendaags racisme moeten afkeuren en eeuwenoud racisme moeten tolereren onder het mom van godsdienstbeleving.
|
|
|
|
|
|
#2070 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het verschil tussen de PVDA en het VB is, dat het VB openlijk is over zijn discriminerende ideologie... |
|
|
|
|
|
|
#2071 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat sommigen hier een eeuwigdurende spreidstand voor zichzelf hebben opgelegd is eerder een persoonlijk probleem, u en ik moeten daar gelukkig niet van wakker liggen. |
|
|
|
|
|
|
#2072 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Misschien 10 of 20 jaar geleden, maar die fase ben ik al lang voorbij. Ik kijk nu even neutraal naar elke godsdienst.
|
|
|
|
#2073 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#2074 |
|
|
Mooi samengevat.
|
|
|
#2075 | |
|
|
Citaat:
En ook die keur ik niet goed.
|
|
|
|
#2076 |
|
|
Geen van beiden mogen getolereerd worden vind ik.
|
|
|
#2077 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
in deze hoofddoek-'discussie' ondersteun ik alleen maar de vrije keuze van de vrouw. als jij het tegendeel beweert wil ik wel eens een link zien waar dat staat. In afwachting...
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 18 januari 2012 om 17:42. |
|
|
|
|
|
|
#2078 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#2079 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ze misbruikt weer het principe van vrijheid van godsdienst. Het is niet omdat moslima's een arbeidsreglement moeten eerbiedigen waarin een hoofddoekverbod staat, dat hu vrijheid van godsdienst op de helling staat. Vrijheid van godsdienst wil zeggen dat ze mogen kiezen en niet vervolgd /gevangen gezet/gedood worden omwille van hun godsdienst. Door een hoofddoekverbod wordt hun vrijheid van godsdienst helemaal niet beperkt, ze mogen nog steeds na hun werkuren showen met hun antiverkrachtingsdoek, ze worden niet vervolgd omwille van hun moslim-zijn. Merk op dat in tal van islamlanden die vrijheid niet bestaat : christelijke minderheden worden er uitgeroeid. Nog nooit heeft artisjokse 1 seconde wakker gelegen om de vrijheid van godsdienst van andere gelovigen dan moslims. |
|
|
|
|
|
|
#2080 |
|
Banneling
|
De keuze van de vrouw die ertoe geïndoctrineerd werd, dus gedwongen werd met zachte of harde hand. Je steunt de dwingelanden dus. Clear.
|
|
|
|