![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2121 |
|
Banneling
|
5 seconden Joyceke van de Hema bezig horen zijn ook genoeg ...
|
|
|
|
|
|
#2122 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het staat vrouwen die uit overtuiging een hoofddoek willen dragen nog steeds vrij om dit te doen in haar eigen woonst of familiale en religieuze aangelegenheden. In deze kwestie ben ik idd meer bekommerd om die vrouwen die worden lastig gevallen wegens het niet dragen van een hoofddoek. Als we de sexistische mentaliteit succesvol hebben bestreden dan kan er terug gesproken worden over het opheffen van een verbod. De bal ligt dus in het kamp van de macho-jongeren. |
|
|
|
|
|
|
#2123 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mensen verlossen van dwingelandij heet (voor mensen met een normale geestelijke gezondheid ten minste ) "bevrijding". |
|
|
|
|
|
|
#2124 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is zot dat iemand die is opgegroeid in een Islamitische cultuur een westerse vrouw moet gaan inlichten wat dit zoal met zich mee kan brengen. In dit debat ben ik eerder geneigd de Iraanse haar stellingen te volgen aangezien die Britse niet over dezelfde ervaringen beschikt. |
|
|
|
|
|
|
#2125 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het is hier al tot treurens toe aangetoond dat de islam niet alleen discrimineert tov het eigen vrouwvolk, maar ook een zwaar racistische grondslag heeft tov niet-moslims. En aangezien jij het dragen van een hoofddoek ondersteunt en het inherente onderdrukkingssymbool daarvan niet wenst te onderkennen, ga ik nog een stapje verder en vraag je om deze link eens te lezen: http://www.ex-moslim.nl/ en een duidelijk antwoord te geven op volgende punten: 1: Uw ongezouten mening of de koran en betreffende teksten in die link, al dan niet beoordeeld kunnen worden als een boek met racistische en discriminerende inhoud tov niet-moslims, en bij uitbreiding daarvan de islamitische ideologie an sich. 2: Zijn moslims die de racistisch/discriminerende teksten van de koran onderschrijven en/of niet openlijk afkeuren, dan ook geen racisten ? 'k Ga er nog eentje bijdoen: 3: Zijn niet-moslims die de racistisch/discriminerende teksten van de koran onderschrijven en/of niet openlijk afkeuren, dan ook geen racisten ? Btw: Alboreto en Artisjok, alsmede enkele moslims op dit forum blijken zich nogal eens deftig te verslikken, als het aankomt om deze teksten op dezelfde wijze te beoordelen, zoals ze zo graag doen bij het ex-70 punten programma van het VB. Ik hoop dat u consequenter bent. |
|
|
|
|
|
|
#2126 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Bedoel je Djavann ? http://www.liberales.be/boeken/djavann Of Hirsi Ali. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2127 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=3OxHr35r9zI
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
Laatst gewijzigd door SDX : 18 januari 2012 om 21:32. |
|
|
|
|
|
|
#2128 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2129 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik zal zien of ik eventueel op youtube iets kan terugvinden over dat debat. |
|
|
|
|
|
|
#2130 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar de islamofielen van dienst weten 't natuurlijk beter, opgegroeid in 'n land waar hun voorouders gestreden hebben voor rechten, waar die vrouwen zelfs niet van durven dromen, diezelfde vrouwonterende en onderdrukkende ideologie - zonder 'n oog te verpinken - lopen promoten.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#2131 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
stropop : waar heb ik dat niet willen onderkennen? Citaat:
ze geven enkel hun eigen interpretatie, en niet eens de oorspronkelijke tekst. sterker nog, die interpretatie is duidelijk gebaseerd op anti-islamitische gevoelens (om maar te zwijgen over vooroordelen)
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 18 januari 2012 om 22:25. |
|||
|
|
|
|
|
#2132 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb helaas nog steeds niets kunnen terugvinden van het debat naar waar ik verwees. Ik heb echter wel een video-fragment gevonden over een ander soortgelijk debat dat m.i. ook interessant is. De deelnemers zijn Kristiane Backer, een voormalige presentatrice op MTV en bekeerlinge en Yasmine Alibhai-Brown, een columniste die is opgegroeid in Islamitische tradities. Hoewel beide deelnemers een verschillende invalshoek hebben, de een recent bekeerd en de ander vrijgevochten, schijnen ze beiden het toch eens te zijn dat Islam meer de nadruk moet leggen op haar spirituele zijde en minder op het legalistische dat gebaseerd is op leefregeltjes. Ook interessant om lezen zijn de reacties die werden gepost onder het video-fragment. Men verwijt o.m. Yasmine Alibhai-Brown dat ze zich geen moslima mag noemen aangezien ze stelt dat Islam eigenlijk berust op slechts 3 a 4 pijlers terwijl het volgens de pilaarbijters er 5 zouden moeten zijn. |
|
|
|
|
|
|
#2133 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2134 | |
|
|
Citaat:
Voorbeeldje. Van de katholieke kerk moogt te niet vloeken, sex voor het huwelijk, geen vrouwen als priester, enz... Dat zijn de beperkingen van de vrijheid die de religie opleggen, en waar ik ook niet achter sta. Maar ik ga niemand de vrijheid ontnemen zich wel aan die beperkingen te onderwerpen en deel uit ge maken van die religie. Kunt ge me zeggen waar ge de spagaat ziet?
|
|
|
|
#2135 |
|
|
Ik zou het niet zo cru zeggen.
|
|
|
#2136 |
|
|
Uit de manier waarop gij (en een aantal anderen) over de Islam schrijft, is het heel goed op te maken dat ge niet onpartijdig kunt spreken over deze godsdienst.
|
|
|
#2137 |
|
Banneling
|
Ha, ha, Alboreto doet alsof hij nog nooit van ontkerkelijking en secularisering gehoord heeft. Wat hij allemaal niet vijl heeft voor om sexistische islamitische praktijken te vergoelijken.
|
|
|
|
|
|
#2138 | |
|
|
Citaat:
Ik moet dat precies gemist hebben.