Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2012, 21:05   #2121
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Als je in een docu een bekeerde moslima hoort zeggen dat ze niet op haar eigen huwelijksfeest mocht zijn omdat ze o.a. de cursus ''hoofddoek lopen'' nog niet volmaakt had stel je je inderdaad vragen over de psychische toestand van zo iemand.
5 seconden Joyceke van de Hema bezig horen zijn ook genoeg ...
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 21:08   #2122
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
zelfs als er een geheel verbod komt, zullen die jongeren nog altijd hetzelfde menen. een burka/niqab/burkini/hoofddoek verbieden straft enkel de slachtoffers, niet de daders. het zijn de daders die we moeten aanpakken, niet de meisjes.

als men consequent wil blijven moet er ook toegegeven worden dat een verbod de vrijheden van moslima's aantast in dezelfde mate als een verplichting. er wordt dan een duidelijk signaal gegeven dat ze dan enkel fatsoenlijk zijn als ze geen hoofddoeken dragen.
Wat men alleszins bekomt bij een verbod op hoofddoeken is dat vrouwen die ze niet wensen te dragen zich geruster kunnen voelen in de publieke sfeer. Het wordt immers moeilijker voor die jongeren om uit te maken of ze dit doet uit vrije wil of omdat de wet dit oplegt.

Het staat vrouwen die uit overtuiging een hoofddoek willen dragen nog steeds vrij om dit te doen in haar eigen woonst of familiale en religieuze aangelegenheden.

In deze kwestie ben ik idd meer bekommerd om die vrouwen die worden lastig gevallen wegens het niet dragen van een hoofddoek. Als we de sexistische mentaliteit succesvol hebben bestreden dan kan er terug gesproken worden over het opheffen van een verbod. De bal ligt dus in het kamp van de macho-jongeren.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 21:08   #2123
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Die jongeren willen inderdaad de hoofddoek opleggen.
Degenen die de hoofddoek willen verbieden zijn in hetzelfde bedje ziek, zijn even sexistisch (die vrouwen kunnen niet voor zichzelf denken) en beknotten evengoed de vrijheid.
Wat een onzin alweer.
Mensen verlossen van dwingelandij heet (voor mensen met een normale geestelijke gezondheid ten minste ) "bevrijding".
Oud 18 januari 2012, 21:12   #2124
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Deze Iraanse dame? Nawal el Saadawi?
http://www.dewereldmorgen.be/audio/2...he-lente-audio

Is het zot van verschillende meningen en overtuigingen te hebben?
Ik kan me jammer genoeg niet de naam herinneren van de dame in kwestie. Maar ze komt niet voor in uw link.

Het is zot dat iemand die is opgegroeid in een Islamitische cultuur een westerse vrouw moet gaan inlichten wat dit zoal met zich mee kan brengen. In dit debat ben ik eerder geneigd de Iraanse haar stellingen te volgen aangezien die Britse niet over dezelfde ervaringen beschikt.
Oud 18 januari 2012, 21:14   #2125
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
waar heb ik ooit een racistische ideologie ondersteunt?

in deze hoofddoek-'discussie' ondersteun ik alleen maar de vrije keuze van de vrouw.

als jij het tegendeel beweert wil ik wel eens een link zien waar dat staat.

In afwachting...
Beste Sywen, zoals je zelf wel zal weten heeft de vrouw geen vrije keuze in de islam, gezien haar 'rechten' netjes staan uitgespeld in de koran.
Het is hier al tot treurens toe aangetoond dat de islam niet alleen discrimineert tov het eigen vrouwvolk, maar ook een zwaar racistische grondslag heeft tov niet-moslims.

En aangezien jij het dragen van een hoofddoek ondersteunt en het inherente onderdrukkingssymbool daarvan niet wenst te onderkennen, ga ik nog een stapje verder en vraag je om deze link eens te lezen: http://www.ex-moslim.nl/ en een duidelijk antwoord te geven op volgende punten:

1: Uw ongezouten mening of de koran en betreffende teksten in die link, al dan niet beoordeeld kunnen worden als een boek met racistische en discriminerende inhoud tov niet-moslims, en bij uitbreiding daarvan de islamitische ideologie an sich.

2: Zijn moslims die de racistisch/discriminerende teksten van de koran onderschrijven en/of niet openlijk afkeuren, dan ook geen racisten ?

'k Ga er nog eentje bijdoen:

3: Zijn niet-moslims die de racistisch/discriminerende teksten van de koran onderschrijven en/of niet openlijk afkeuren, dan ook geen racisten ?

Btw: Alboreto en Artisjok, alsmede enkele moslims op dit forum blijken zich nogal eens deftig te verslikken, als het aankomt om deze teksten op dezelfde wijze te beoordelen, zoals ze zo graag doen bij het ex-70 punten programma van het VB.
Ik hoop dat u consequenter bent.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 21:22   #2126
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het is nochtans op basis van getuigenissen van sommigen van die vrouwen dat men de hoofddoek in vraag is beginnen stellen.

Zo heb ik eens op BBC een interessant debat gevolgd tussen een Iraanse vrouw die ijvert tegen onderdrukking van vrouwen in moslim-culturen en een Britse vrouw die zich bekeerd had tot Islam.

De Iraanse die haar hele leven had doorgebracht in een moslim cultuur moest die Britse met hand en tand gaan uitleggen hoe onderdrukkend ze dit had ervaren. Die Britse stond dan weer met hand en tand uit te leggen hoe ze Islam als bevrijdend ervaarde.

Wat een zotte wereld toch.

Bedoel je Djavann ?
http://www.liberales.be/boeken/djavann

Of Hirsi Ali.

Citaat:
Imams en moslimgroepen als de Arabisch Europese Liga van Dyab Abou Jahjah eisen evenwel het recht op om hun kledingsvoorschriften in het Westen te mogen toepassen (lees opdringen). Maar ook heel wat moslimmeisjes zelf dragen een sluier om uiting te geven aan het specifieke identiteit. Ze eisen het recht op om zelf die keuze te kunnen maken. Maar volgens het Nederlandse Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali, die zelf een moslima is, is dit juist de paradox van de onderdrukking. Zij stelt dat die vrouwen worden blootgesteld aan druk vanwege imams en hun religieuze ideeën. “Er wordt hen ingeprent dat wie zich niet aan de religieuze regels houdt, hel en verdoemenis wacht in het hiernamaals. Van zodra iemand dat ook echt gaat geloven, en dit wil vermijden door een hoofddoek te dragen, dan zegt ze inderdaad dat ze het vrijwillig doet. Maar meestal zit achter die vrijwilligheid een hele psychische onderdrukking en angst. Kijk, de plicht voor vrouwen om een hoofddoek te dragen komt voort uit het volgende: wanneer je je als vrouw niet bedekt dan kijken de mannen naar je en verlangen ze naar je. Als je dan verkracht wordt dan is het je eigen schuld. Je moet er als vrouw dus voor zorgen dat mannen niet zondigen en daarom moet je je bedekken.”
Dergelijk ervaringsdeskundigen zijn natuurlijk miljarden keren geloofwaardiger dan extreem linkse PVDA'ers die zich degraderen tot objectieve bondgenoten van haatbaarden.
Oud 18 januari 2012, 21:26   #2127
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan me jammer genoeg niet de naam herinneren van de dame in kwestie. Maar ze komt niet voor in uw link.

Het is zot dat iemand die is opgegroeid in een Islamitische cultuur een westerse vrouw moet gaan inlichten wat dit zoal met zich mee kan brengen. In dit debat ben ik eerder geneigd de Iraanse haar stellingen te volgen aangezien die Britse niet over dezelfde ervaringen beschikt.
Maryam Namazie?

http://www.youtube.com/watch?v=3OxHr35r9zI

Laatst gewijzigd door SDX : 18 januari 2012 om 21:32.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 21:38   #2128
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Ik denk van niet. U haalt een schrijfster aan die in Frankrijk verblijft. De dame waarover ik het heb sprak zeer vloeiend Engels en ik had ook de indruk dat ze in een Engelstalig land verbleef.

Citaat:
Of Hirsi Ali.
Neen, niet Hirsi Ali. Die ken ik en ik zou ze meteen herkend hebben.
Oud 18 januari 2012, 21:41   #2129
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik twijfelde een beetje maar ik denk toch van niet. Maryam Nazie is ietwat mollig en de dame die ik mij herinner was duidelijk slanker en had scherpere gelaatstrekken.

Ik zal zien of ik eventueel op youtube iets kan terugvinden over dat debat.
Oud 18 januari 2012, 21:55   #2130
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik twijfelde een beetje maar ik denk toch van niet. Maryam Nazie is ietwat mollig en de dame die ik mij herinner was duidelijk slanker en had scherpere gelaatstrekken.

Ik zal zien of ik eventueel op youtube iets kan terugvinden over dat debat.
Alle vrouwen die reeds genoemd werden wèten waar ze 't over hebben, ze zijn 'ervaringsdeskundige', zoals elbow reeds aangaf, ze hebben 't ge- en beleefd.

Maar de islamofielen van dienst weten 't natuurlijk beter, opgegroeid in 'n land waar hun voorouders gestreden hebben voor rechten, waar die vrouwen zelfs niet van durven dromen, diezelfde vrouwonterende en onderdrukkende ideologie - zonder 'n oog te verpinken - lopen promoten.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 22:24   #2131
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Beste Sywen, zoals je zelf wel zal weten heeft de vrouw geen vrije keuze in de islam, gezien haar 'rechten' netjes staan uitgespeld in de koran.
uit dit stukje leid ik duidelijk af, dat jij de vrouw ook geen vrije keus wil laten.

Citaat:
En aangezien jij het dragen van een hoofddoek ondersteunt en het inherente onderdrukkingssymbool daarvan niet wenst te onderkennen,

stropop : waar heb ik dat niet willen onderkennen?
Citaat:
ga ik nog een stapje verder en vraag je om deze link eens te lezen: http://www.ex-moslim.nl/ en een duidelijk antwoord te geven op volgende punten:

1: Uw ongezouten mening of de koran en betreffende teksten in die link, al dan niet beoordeeld kunnen worden als een boek met racistische en discriminerende inhoud tov niet-moslims, en bij uitbreiding daarvan de islamitische ideologie an sich.

2: Zijn moslims die de racistisch/discriminerende teksten van de koran onderschrijven en/of niet openlijk afkeuren, dan ook geen racisten ?

'k Ga er nog eentje bijdoen:

3: Zijn niet-moslims die de racistisch/discriminerende teksten van de koran onderschrijven en/of niet openlijk afkeuren, dan ook geen racisten ?
mijn ongezouten mening over die teksten:
ze geven enkel hun eigen interpretatie, en niet eens de oorspronkelijke tekst.
sterker nog, die interpretatie is duidelijk gebaseerd op anti-islamitische gevoelens (om maar te zwijgen over vooroordelen)

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 18 januari 2012 om 22:25.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 22:30   #2132
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Alle vrouwen die reeds genoemd werden wèten waar ze 't over hebben, ze zijn 'ervaringsdeskundige', zoals elbow reeds aangaf, ze hebben 't ge- en beleefd.

Maar de islamofielen van dienst weten 't natuurlijk beter, opgegroeid in 'n land waar hun voorouders gestreden hebben voor rechten, waar die vrouwen zelfs niet van durven dromen, diezelfde vrouwonterende en onderdrukkende ideologie - zonder 'n oog te verpinken - lopen promoten.
http://www.youtube.com/watch?v=whrVnuixViU

Ik heb helaas nog steeds niets kunnen terugvinden van het debat naar waar ik verwees. Ik heb echter wel een video-fragment gevonden over een ander soortgelijk debat dat m.i. ook interessant is. De deelnemers zijn Kristiane Backer, een voormalige presentatrice op MTV en bekeerlinge en Yasmine Alibhai-Brown, een columniste die is opgegroeid in Islamitische tradities.

Hoewel beide deelnemers een verschillende invalshoek hebben, de een recent bekeerd en de ander vrijgevochten, schijnen ze beiden het toch eens te zijn dat Islam meer de nadruk moet leggen op haar spirituele zijde en minder op het legalistische dat gebaseerd is op leefregeltjes.

Ook interessant om lezen zijn de reacties die werden gepost onder het video-fragment. Men verwijt o.m. Yasmine Alibhai-Brown dat ze zich geen moslima mag noemen aangezien ze stelt dat Islam eigenlijk berust op slechts 3 a 4 pijlers terwijl het volgens de pilaarbijters er 5 zouden moeten zijn.
Oud 18 januari 2012, 22:33   #2133
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:

Ze gunnen de moslima helemaal geen keuze : hoofddoekdwingelandij zal zijn!
Oud 18 januari 2012, 22:46   #2134
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Ik hoop echt van ganser harte dat je beseft dat deze stelling een uiterst pijnlijke spagaat omvat.

Hoe je die twee met elkaar kunt verzoenen is mij een raadsel.
Heel eenvoudig.

Voorbeeldje.
Van de katholieke kerk moogt te niet vloeken, sex voor het huwelijk, geen vrouwen als priester, enz...

Dat zijn de beperkingen van de vrijheid die de religie opleggen, en waar ik ook niet achter sta.
Maar ik ga niemand de vrijheid ontnemen zich wel aan die beperkingen te onderwerpen en deel uit ge maken van die religie.

Kunt ge me zeggen waar ge de spagaat ziet?
Oud 18 januari 2012, 22:47   #2135
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baka Bekijk bericht
Als je niet beter weet.
Religie is niet bedoeld voor de meest intelligente onder de menscheit.
Ik zou het niet zo cru zeggen.
Oud 18 januari 2012, 22:49   #2136
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Maar uit de manier waarop hij over het katholicisme (en het christendom in het algemeen) schrijft, is heel goed op te maken dat hij niet onpartijdig kan spreken over deze godsdienst.
Uit de manier waarop gij (en een aantal anderen) over de Islam schrijft, is het heel goed op te maken dat ge niet onpartijdig kunt spreken over deze godsdienst.
Oud 18 januari 2012, 22:51   #2137
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Heel eenvoudig.

Voorbeeldje.
Van de katholieke kerk moogt te niet vloeken, sex voor het huwelijk, geen vrouwen als priester, enz...
Ha, ha, Alboreto doet alsof hij nog nooit van ontkerkelijking en secularisering gehoord heeft. Wat hij allemaal niet vijl heeft voor om sexistische islamitische praktijken te vergoelijken.
Oud 18 januari 2012, 22:51   #2138
Alboreto

Standaard

Citaat:
En die smeerlapperij zitten sommigen hier dan nog te verdedigen!
Waar?
Ik moet dat precies gemist hebben.
Oud 18 januari 2012, 22:52   #2139
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Waar?
Ik moet dat precies gemist hebben.
Jij ziet dat over het hoofd omdat je jezelf daartoe verplicht. Comediant.
Oud 18 januari 2012, 22:52   #2140
Alboreto

Standaard

Citaat:
Tip: Vergelijk het programma van het VB eens met het programma van de islam en het beleid dat ze willen voeren.
Weet ik, ik heb al verschillende keren de parallellen aangekaart tussen de extremen van beide ideologieën.

les extrêmes se touchent

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be