Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 januari 2012, 20:28   #2101
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Liegend artisjokske is nog steeds aan het schuimlippen omdat ik haar liet vastrijden in haar vette leugen dat "ieder mag dragen wat hij wil".
Ze is er nog niet van bekomen!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 20:28   #2102
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Raar.
Er zijn plaatsen waar ik het petje van mijn favoriete club niet mag dragen en toch voel ik mij niet aangetast in mijn persoonlijke vrijheid.
goed voor jou

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 20:29   #2103
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dan moet u toch eens wat minder haastig worden om zo vlug mogelijk zoveel mogelijk posts te publiceren. Dan worden uw opmerkingen misschien voor iedereen wat duidelijker!
Ik had het over A. en u schrijft:
Iemand die katholiek is opgevoed, weet toch een en ander af van de katholieke kerk en het katholicisme.
Inderdaad, A. zal zeker één en ander afweten van het katholicisme, heb ik dat ooit ontkend?
Tja, en waarom iemand wraakgevoelens koestert? Een beetje meelopen met de tijdsgeest, vrees ik, alhoewel ik het niet zeker kan weten. Ik denk niet dat A. er behoefte aan heeft zijn diepste zieleroerselen voor mij bloot te leggen.
Maar uit de manier waarop hij over het katholicisme (en het christendom in het algemeen) schrijft, is heel goed op te maken dat hij niet onpartijdig kan spreken over deze godsdienst.
Dat hij heel graag herhaalt dat hij een onpartijdige atheïst is die zichzelf verheven ziet boven anderen, moet u toch ook al opgevallen zijn. En dat is voor mij koketteren of te pronk lopen met zijn atheïsme.
Marie, zou je niet beter lezen wat hij schrijft en reageren op de inhoud.
Blijkbaar verdraag jij geen terechte kritiek op de katholieke kerk, en dan ga je op de man spelen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 20:32   #2104
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat een uniek exemplaar van een kronkel. Die jongeren willen juist de hoofddoek opleggen. Als men de hoofddoek toelaat speelt men hen in de kaart en krijgen ze de indruk dat hun sexistische denkwijze de enig juiste is.
Die jongeren willen inderdaad de hoofddoek opleggen.
Degenen die de hoofddoek willen verbieden zijn in hetzelfde bedje ziek, zijn even sexistisch (die vrouwen kunnen niet voor zichzelf denken) en beknotten evengoed de vrijheid.
Oud 18 januari 2012, 20:36   #2105
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zouden de 'anti-racisten weten dat het in in artikel 9 EVRM vermelde recht op “het onderhouden van geboden en voorschriften” van een godsdienst hier onmogelijk ten volle kan gelden voor de religie van hun duskes wegens in strijd met de Europese wetgeving?

Enkele voorbeeldjes van die islamitische diversiteit waarvoor ze hun recht op godsdienstbeleving niet hoeven op te eisen (je moet al behoorlijk verknipt zijn om dat als vrouw te doen, n'est-ce pas artisjokske?).

1) Zo keurt de koran uitdrukkelijk de veelwijverij goed (Soera 23, v. 1-6 en S 4, 4): een man mag seksuele betrekkingen hebben met vier echtgenoten en een onbepaald aantal slavinnen. Een man kan huwen met een meisje dat niet geslachtsrijp is (S 65, 4). Een man kan zijn echtgenote verstoten, terwijl het omgekeerde niet mogelijk is (S 65, 1). Het getuigenis van een man is dat van twee vrouwen waard (S 3, 282). De erfenis van een vrouw is de helft van die van een man (S 4, 176). De man heeft het recht zijn vrouw te slaan bij ongehoorzaamheid (S 4, 34). Op geloofsafval staat de doodstraf ( S 9, 11-12; en hadiths bij Bukhari en Abu Dawud). Overspel wordt volgens de sharia op veel plaatsen gestraft met steniging.

Zouden ze weten dat ze met hun geleuter voor de hoofddoek eigenlijk een racistische traditie in stand houden?
En die smeerlapperij zitten sommigen hier dan nog te verdedigen!
Oud 18 januari 2012, 20:36   #2106
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
die jongeren willen ons hun waarden opleggen

jullie willen die jongeren jullie waarden opleggen

ik zie niet in waarom jullie je waarden wel moet opleggen
En ik zie niet in waarom die jongeren hun waarden zouden moeten opleggen. Temeer daar hun achterliggende motieven twijfelachtig zijn.

En dit is nu in een notedopje het failliet van het links-progressief denken. Dat men in naam van progressiviteit en emancipatie een aantal ronduit sexistische denkwijzen meent te moeten verdedigen in het kader van bescherming van minderheden. In feite heeft het links-progressief denken te kampen met een aantal inherente en zeer fundamentele conflicten binnen haar eigen waardensysteem.

Dit conflict oplossen en nog steeds consequent blijven zal een enorme uitdaging zijn die enkel over een paar generaties zal opgelost worden vrees ik.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 20:41   #2107
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Die jongeren willen inderdaad de hoofddoek opleggen.
Degenen die de hoofddoek willen verbieden zijn in hetzelfde bedje ziek, zijn even sexistisch (die vrouwen kunnen niet voor zichzelf denken) en beknotten evengoed de vrijheid.

Het is nochtans op basis van getuigenissen van sommigen van die vrouwen dat men de hoofddoek in vraag is beginnen stellen.

Zo heb ik eens op BBC een interessant debat gevolgd tussen een Iraanse vrouw die ijvert tegen onderdrukking van vrouwen in moslim-culturen en een Britse vrouw die zich bekeerd had tot Islam.

De Iraanse die haar hele leven had doorgebracht in een moslim cultuur moest die Britse met hand en tand gaan uitleggen hoe onderdrukkend ze dit had ervaren. Die Britse stond dan weer met hand en tand uit te leggen hoe ze Islam als bevrijdend ervaarde.

Wat een zotte wereld toch.
Oud 18 januari 2012, 20:42   #2108
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik zie niet in waarom die jongeren hun waarden zouden moeten opleggen. Temeer daar hun achterliggende motieven twijfelachtig zijn.

En dit is nu in een notedopje het failliet van het links-progressief denken. Dat men in naam van progressiviteit en emancipatie een aantal ronduit sexistische denkwijzen meent te moeten verdedigen in het kader van bescherming van minderheden.
nergens dan ook in deze topic heeft er maar iemand sexistische denkwijzen verdedigd

buiten de sexistische denkwijze dat sommige vrouwen niet in staat zijn hun eigen kledij te kiezen (en dat komt uit het rechtse kamp.)
Citaat:
In feite heeft het links-progressief denken te kampen met een aantal inherente en zeer fundamentele conflicten binnen haar eigen waardensysteem.

Dit conflict oplossen en nog steeds consequent blijven zal een enorme uitdaging zijn die enkel over een paar generaties zal opgelost worden vrees ik.

welke conflicten?

Laatst gewijzigd door Sywen : 18 januari 2012 om 20:43.
Oud 18 januari 2012, 20:42   #2109
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
.

Niet omwille van hun meningsuiting. Wel vanwege hun programma, hun voorgesteld beleid.
.
Maar als wij ons verzetten tegen het programma van de islam zijn we racisten.
Tip: Vergelijk het programma van het VB eens met het programma van de islam en het beleid dat ze willen voeren.
Oud 18 januari 2012, 20:44   #2110
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar als wij ons verzetten tegen het programma van de islam zijn we racisten.
Tip: Vergelijk het programma van het VB eens met het programma van de islam en het beleid dat ze willen voeren.
welke politieke partij in vlaanderen heeft een islamitisch programma?

Laatst gewijzigd door Sywen : 18 januari 2012 om 20:45.
Oud 18 januari 2012, 20:47   #2111
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
nergens dan ook in deze topic heeft er maar iemand sexistische denkwijzen verdedigd
Ik dacht dat er tijdens de loop van de discussie in deze draad toch al een consensus was bereikt dat er jongeren zijn die vrouwen lastig vallen omwille van het feit dat ze geen hoofddoek dragen.

Als men consequent wil blijven dan moet er ook worden toegegeven dat wie opkomt voor het recht op het dragen van een hoofddoek dan ook direct of indirect in de kaart speelt van die jongeren die menen dat een meisje enkel "fatsoenlijk" kan zijn als ze een hoofddoek draagt.

Citaat:
welke conflicten?
Het verzoenen van het progressief-emanciperend ideaal met bepaalde waarden die voorkomen in culturen van minderheden.
Oud 18 januari 2012, 20:54   #2112
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat er tijdens de loop van de discussie in deze draad toch al een consensus was bereikt dat er jongeren zijn die vrouwen lastig vallen omwille van het feit dat ze geen hoofddoek dragen.
akkoord
Citaat:
Als men consequent wil blijven dan moet er ook worden toegegeven dat wie opkomt voor het recht op het dragen van een hoofddoek dan ook direct of indirect in de kaart speelt van die jongeren die menen dat een meisje enkel "fatsoenlijk" kan zijn als ze een hoofddoek draagt.
fout

zelfs als er een geheel verbod komt, zullen die jongeren nog altijd hetzelfde menen. een burka/niqab/burkini/hoofddoek verbieden straft enkel de slachtoffers, niet de daders. het zijn de daders die we moeten aanpakken, niet de meisjes.

als men consequent wil blijven moet er ook toegegeven worden dat een verbod de vrijheden van moslima's aantast in dezelfde mate als een verplichting. er wordt dan een duidelijk signaal gegeven dat ze dan enkel fatsoenlijk zijn als ze geen hoofddoeken dragen.

Laatst gewijzigd door Sywen : 18 januari 2012 om 20:55.
Oud 18 januari 2012, 20:54   #2113
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
welke politieke partij in vlaanderen heeft een islamitisch programma?
Gelukkig geen enkele. Zou ook niet mogen want radicaal tegenstrijdig met de UVRM.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2012, 20:57   #2114
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is nochtans op basis van getuigenissen van sommigen van die vrouwen dat men de hoofddoek in vraag is beginnen stellen.

Zo heb ik eens op BBC een interessant debat gevolgd tussen een Iraanse vrouw die ijvert tegen onderdrukking van vrouwen in moslim-culturen en een Britse vrouw die zich bekeerd had tot Islam.

De Iraanse die haar hele leven had doorgebracht in een moslim cultuur moest die Britse met hand en tand gaan uitleggen hoe onderdrukkend ze dit had ervaren. Die Britse stond dan weer met hand en tand uit te leggen hoe ze Islam als bevrijdend ervaarde.

Bekeerlingen zijn vaak zo niet altijd labiele, beinvloedbare mensen met psychische problemen, of Westerse vrouwen die op een goed blaadje willen staan met de schoonfamilie van hun moslimechtgenoot. Ook hier is weer sprake van druk.
Oud 18 januari 2012, 20:59   #2115
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
goed voor jou
Daarmee heb je nog altijd niet uitgelegd waarom het verbod van het dragen van een hoofddoek op bepaalde plaatsen je persoonlijke vrijheid aantast.
Een verbod dat trouwens voor iedereen geldt.
Oud 18 januari 2012, 21:00   #2116
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarmee heb je nog altijd niet uitgelegd waarom het verbod van het dragen van een hoofddoek op bepaalde plaatsen je persoonlijke vrijheid aantast.
Een verbod dat trouwens voor iedereen geldt.
inderdaad, maar ja, ik heb hier al een paar keer vragen gesteld die niemand wil beantwoorden. voordat ik nog iets antwoord wil ik zelf antwoord op eerdere vragen

Laatst gewijzigd door Sywen : 18 januari 2012 om 21:01.
Oud 18 januari 2012, 21:00   #2117
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Deze Iraanse dame? Nawal el Saadawi?
http://www.dewereldmorgen.be/audio/2...he-lente-audio

Is het zot van verschillende meningen en overtuigingen te hebben?
Oud 18 januari 2012, 21:01   #2118
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
akkoord

fout

zelfs als er een geheel verbod komt, zullen die jongeren nog altijd hetzelfde menen. een burka/niqab/burkini/hoofddoek verbieden straft enkel de slachtoffers, niet de daders. het zijn de daders die we moeten aanpakken, niet de meisjes.

als men consequent wil blijven moet er ook toegegeven worden dat een verbod de vrijheden van moslima's aantast in dezelfde mate als een verplichting. er wordt dan een duidelijk signaal gegeven dat ze dan enkel fatsoenlijk zijn als ze geen hoofddoeken dragen.
Wat een onzin. De daders zijn diegenen die die vrouwonderdrukkende ideeën en principes van de islam opdringen; de hersenspoelers en mensen zoals jij en artisjok die de religieuze dwingelandij, de culturele en famillie druk ontkennen en tegelijk de facto opdringen door jullie steun aan de hoofddoek als onderdrukkingsmiddel.
Oud 18 januari 2012, 21:02   #2119
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bekeerlingen zijn vaak zo niet altijd labiele, beinvloedbare mensen met psychische problemen, of Westerse vrouwen die op een goed blaadje willen staan met de schoonfamilie van hun moslimechtgenoot. Ook hier is weer sprake van druk.
Als je in een docu een bekeerde moslima hoort zeggen dat ze niet op haar eigen huwelijksfeest mocht zijn omdat ze o.a. de cursus ''hoofddoek lopen'' nog niet volmaakt had stel je je inderdaad vragen over de psychische toestand van zo iemand.
Maar druk is er niet hoor....

Laatst gewijzigd door daiwa : 18 januari 2012 om 21:05.
Oud 18 januari 2012, 21:03   #2120
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
En die smeerlapperij zitten sommigen hier dan nog te verdedigen!
Ook de religieuse hersenspoeling en druk, manipulatie en intimidatie die leidt tot het dragen hoort thuis in het rijtje van die sleerlapperij.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be