Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2012, 20:49   #2241
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Aangezien de katholieke kerk de vrouwen niet als gelijkwaardig behandelt en het kruisteken het symbool is voor de katholieke kerk; is het kruisteken een symbool die de gelijkwaardigheid van man en vrouw aantast.
Islamofiel kromredeneren heet dit. Vermoedelijk bestaat er in de psychiatrie ook een term voor deze mentale aandoening.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 20:53   #2242
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baka Bekijk bericht
Welke vrouwen lopen verplicht op gevaar van verkrachting, rond met een kruis op hun kop?
Vrouwen misschien niet, maar kinderen in ieder geval wel.
Oud 19 januari 2012, 20:54   #2243
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja, er is onderdrukking.
Met een verbod los je dat niet op.
Integendeel, je houdt er dezelfde mentaliteit die die mannen hanteren, op na.
Nee Paulus houdt er niet dezelde mentaliteit als de moslimonderdrukkers op na, jij houdt er die mentaliteit op na. Jij wil dat de haatbaarden ongestoordd verder onderdrukken. Zij mogen niet gestopt worden volgens jou. Jij bent medeplichtig aan die dwingelandij. Paulus niet, die komt op voor onderdrukte moslima's.
Oud 19 januari 2012, 20:54   #2244
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
je vraagt je af waarom we niet een heel jaar gemaskerd rondlopen? Volgens Sywen is dat een doodnormale zaak.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
zoals gewoonlijk:
stropop omdat je geen argumenten hebt
Je mag wat Cynara hier schrijft gerust een leugen noemen.
Vraag haar naar citaat en link als bewijs en na een keer of drie - vier zet ze je op haar negeerlijst (beweert ze althans).
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 20:57   #2245
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Vrouwen misschien niet, maar kinderen in ieder geval wel.
Dus kinderen met een kruis om riskeren niet het slachtoffer te worden van priesterpedo's.
Heb je die info al aan Child Focus doorgeseind?
Oud 19 januari 2012, 21:09   #2246
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Een vrouw met kennis van zaken. Dat is eens wat anders dan het eeuwige getrol van de fanclub van de haatbaarden.
Oud 19 januari 2012, 21:17   #2247
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
meer zelfs, het was zeker al de zevende keer dat ik zoiets opmerkte, en ik ga niet zo heel dikwijls de stad in.
.
Ik heb ze ook al een paar keer opgemerkt.
De politie precies nog niet, die rijden rond met pellen op hun ogen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 21:20   #2248
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Wat is jouw geloofwaardigheid als extremistische aanhanger van vrouwenonderdrukking en freakiness?
Nada!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 23:13   #2249
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Nee hoor, want mijn vraag was nl:
“Zijn moslims die de racistisch/discriminerende teksten van de koran onderschrijven, dan ook geen racisten ?”

Waarop jij antwoordde: Ja
http://forum.politics.be/showthread....&page=108#2147

Waarop ik dan weer repliceerde:
“Mooi, daar zijn we het eens dat moslims racisten zijn, gezien ze allen de racistisch/discriminerende teksten van de koran onderschrijven.”

En dan kom jij af met een dooddoener van ‘stropop’ ?
Weet jij eigenlijk nog wel wat je zelf schrijft ?
Juist gesproken!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 23:45   #2250
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, ge zegt dat we het eens zijn terwijl ik net geschreven heb het niet met u eens te zijn.
Een perfect voorbeeld van een stropop dus.
Helemaal geen perfect voorbeeld van een stropop.

Een stropop is heel wat anders.

Citaat:
Of als ge liever leugen hoort, wil ik u wel een leugenaar noemen.
Dan moet je wel die leugen hardmaken, anders kan dat niet.

Citaat:
Waar uw redenering faalt is dat ge denkt dat alle moslims de achterhaalde passages in de koran onderschrijven. En uit ervaring weet ik dat dat niet zo is.
Waarop wacht je dan begot nog om eens die strekking te duiden binnen de islam die deze pasages niet onderschrijven? Daar wordt nu al maanden om gevraagd? En dan wil uitgerekend jij anderen een leugenaar noemen?!

Citaat:
Het is net zoals zeggen dat alle katholieken seksisten zijn omdat de kerk geen vrouwen toe laat als priester.
Is dat dan niet zo volgens u? En zo ja, waarom krijg je het niet over je lippen om eens klaar en duidelijk hetzelfde te zeggen van de islam?

Citaat:
Tjah, gezien mijn mening niet verandert, heeft het ook weinig zin er nog meer woorden aan vuil te maken.
Tenzij ge problemen hebt met uw korte termijn geheugen, dan moet ge dat zeggen en dan gooi ik er wel een copy-paste tussen zodat ge het nog eens kunt lezen.

Het kan u blijkbaar niet veel schelen dat u niet begrepen wordt?

Citaat:
Ah, dus toch problemen het uw geheugen.
Hier dus:

En dan nog eens

En dan ook nog even verder wat verder uitgediept omdat Paulus het blijkbaar niet goed begrepen had:

Is uw geheugen genoeg opgefrist?
Niemand die uw reacties leest kan daaruit opmaken of jij nu wel of niet racistische teksten ziet in de link die Diego gaf. En d�*t was de vraag.

Ik zet het even op een rijtje voor uw geheugen.

De vraag was niet:
  1. Op welke manier bekijk jij de meeste godsdiensten?
  2. Vindt u de teksten verouderd?
  3. Vindt u de teksten in ons tijdsbeeld passen?
  4. Wat beseffen de meeste gelovigen over die pasages?
  5. Is het vergelijken van godsdiensten interessant?
  6. Zijn er teksten van meer dan duizend jaar oud die de dag van vandaag nog aanvaard worden?
  7. Is het de moeite om fundamentalisten aan te pakken?
  8. Is de Koran aanvaardbaar de dag van vandaag?
  9. Waarop steunen alle oude godsdiensten?
  10. Is de mentaliteit van godsdiensten verouderd?
  11. Geloof jij of hecht jij waarde aan oude godsdiensten?
  12. Roept de Bijbel op om ongelovigen te discrimineren?
  13. Was discriminatie in die tijd aanvaardbaar?
Je hebt over al deze dingen nu je politieke mening kunnen geven. Proficiat!
Wil je nu eindelijk eens antwoorden op was wél gevraagd werd?

nl: "Kun jij dan hier dan eens kijken, of er al dan niet racistische en/of discriminerende teksten in de koran staan ?
http://www.ex-moslim.nl/ "

U leest de tekst, toetst ze aan de definitie van racisme die u hanteert en vertelt ons of ze daaraan voldoet of niet. Simple like that.

Paulus.
Oud 19 januari 2012, 23:46   #2251
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaats door Alboreto:
Tuurlijk, ge zegt dat we het eens zijn terwijl ik net geschreven heb het niet met u eens te zijn.
Het was me duidelijk toen je ‘ja’ zei op mijn vraag of moslims die de racistische koranteksten onderschrijven dan ook racisten waren, remember ?
Of kent gij soms moslims die openlijk die racistische soera’s afkeuren ?
Ik dus ook niet, want dan zijn dat ex-moslims.

Voor Sywen is kritiek op die soera's zelfs laster, dus kan je wel raden...
Citaat:
Een perfect voorbeeld van een stropop dus. Of als ge liever leugen hoort, wil ik u wel een leugenaar noemen.
Geen stropop, zoals ik net uitlegde.
En wat dat liegen betreft, daar zijt ge zelf al een paar keer op betrapt en niet alleen door Paulus maar ook door andere forummers, inslikken dus.

Citaat:
Waar uw redenering faalt is dat ge denkt dat alle moslims de achterhaalde passages in de koran onderschrijven. En uit ervaring weet ik dat dat niet zo is.
In de koran is niks achterhaald, wegens onfeilbaar en van alle tijden.
Daar word nog in elke moskee volop uit geciteerd, ook de haatsoera’s.

Dat niet alle moslims de racistisch-discriminerende passages uit de koran persoonlijk onderschrijven wil ik nog lichtjes geloven, maar daar zullen ze nooit publiekelijk voor uitkomen.
De straffen op kritiek of afvalligheid zijn nl nét iets te zwaar om dragen en dat weet jij ook.
Citaat:
Het is net zoals zeggen dat alle katholieken seksisten zijn omdat de kerk geen vrouwen toe laat als priester.
Zijt ge d’r nu weer met de kerk ?
Ik heb daar geen zaken mee.
Ik spreek vanuit een atheïstische visie.
De maatschappelijke invloed van de kerk is teruggedrongen tot de privésfeer, seculier, weet je wel, itt de islam.
Ge gaat daar nogal vlotjes aan voorbij, vind ik.

Citaat:
Ik bekijk de meeste godsdiensten op dezelfde manier op dat vlak.
Het zijn verouderde werken die heel veel zaken bevatten die ooit de norm waren, maar die nu totaal niet meer in ons tijdsbeeld passen.

Nu, ik weet ook dat de meeste gelovigen dit ook beseffen en die passages niet relevant beschouwen voor hun religie, behalve de meest fundamentele fundamentalisten die ge spijtig genoeg in elke ideologische groep vindt.

De Islam is hierop geen uitzondering, dus...
Dus...voor een ‘verouderd werk’ zoals de koran, heeft dat haatboek en de fundi's die eruit citeren nogal veel invloed op onze maatschappij, vind je ook niet ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto
Uw oorspronkelijke vraag heeft geen zin voor mij.
Zoals ik al eerder schreef vind ik de meeste godsdiensten in hetzelfde bedje ziek.

En zoals ik ook al meermaals geschreven heb is het vergelijken van godsdiensten op dat vlak even interessant als een wedstrijd om ter verst pissen.

Alle werken van meer dan 1000 jaar bevatten teksten die vandaag de dag niet meer aanvaard worden.En de meeste aanhangers van die werken beseffen dat en doen er niets mee, wat een goede zaak is.
Ahum.., net daarom dat de islam een van de meest besproken onderwerpen is, wsl vanwege het feit dat 'de meeste aanhangers van dat werk dat beseffen en er niets mee doen'...

Een (te) grote moslimminderheid beseft dat dan blijkbaar niet en doen er wel een en ander mee...

Citaat:
Wat wel de moeite is om aan te pakken zijn de fundamentalisten. Maar dit geldt, zoals ik al schreef niet alleen voor godsdiensten, maar voor alle ideologieën.
Dus niet alleen moslims en Blokkers hard aanpakken, maar ook PVDA’ers ea ultra-linksen ?

Citaat:
Ik hoop dat dit voldoende antwoord is om uw honger te stillen.
Er ligt amper iets op m’n bord… Nouvelle cuisine du 'anti-raciste' ?

Citaat:
En dan ook nog even verder wat verder uitgediept omdat Paulus het blijkbaar niet goed begrepen had:
Als er één is die jou 'anti-racistisch' discours doorheeft, dan is het Paulus wel.
Enfin...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto
Nee, het is wel degelijk relevant, Paulus.

Probeer even uw haatgevoelens jegens mij opzij te zetten en lees met open geest even mijn antwoorden opnieuw.

Dan zult ge zien dat ik inderdaad vindt dat er zaken in de Koran staan die in de tijd dat die geschreven misschien de norm waren, maar die vandaag de dag niet meer aanvaardbaar zijn.
Niet meer aanvaardbaar vandaag de dag voor niet-moslims, idd, maar wel zo relevant als de pest voor moslims zelf, anders zouden we daar geen draden over voltypen.
En de minderheid christenen in moslimlanden kunnen daar ook van meespreken...

Citaat:
Ik geef jullie dus op dat punt gelijk.
Dus toch ?

Citaat:
Maar waar jullie je blind op staren is dat ik er meteen bijzeg dat alle oude godsdiensten dat hebben, ze steunen namelijk allemaal op dezelfde of gelijkaardige, in die tijd aanvaardbare, mentaliteit.
Een mentaliteit die verourderd is.
Voor u en mij wellicht, maar niet voor de-zich-op-de-koran-blindstarende moslims die hier verblijven en in de rest van de wereld, getuige de dagelijkse navolging van de koranische voorschriften en het onbeschrijflijke leed dat dat veroorzaakt.
Of ga je dat hedendaagse feit ook ontkennen ?

Citaat:
Het is ten dele daarom dat ik al lang niet meer in die (voor mij) onzin geloof en er dan ook geen waarde aan hecht.
Jij bent moslim noch katholiek, dus jou waardebepaling daarover is niet relevant voor gelovigen.

Citaat:
Wat voor mij telt is wat de aanhangers van het geloof daarmee doen.
Vraag het eens aan dat miljard-en zoveel moslims en kijk eens naar alle moslimlanden wat ze met hun geloof doen tov vrouwen en minderheden.
Vertel eens, is er 1 moslimland waar jij als atheïst de rest van je leven zou willen wonen en werken ?

Citaat:
De bijbel (NT) roept op om ongelovigen te discrimineren.
In die tijd vermoedelijk aanvaardbaar, nu niet meer.
Lap, weeral de bijbel...
Daaruit kan je ongetwijfeld ook 446 haatverzen tov niet-katholieken uit ophoesten.

Citaat:
Maar zolang ik niet merk dat christenen mij discrimineren, dan zal me die tekst worst wezen.
Dat doen ze niet en dat weet je maar al te goed.
Zelfs als je morgen je dikste middelvinger opsteekt naar de paus, zul je geen gevolgen ondervinden, waar dan ook ter wereld.
Doe dat eens met een willekeurige imam...

Citaat:
Als iemand nu op een forum constant zit te roepen 'Het christendom is een godsdienst van racisme' omwille van die teksten in het NT en aan mij vraagt wat ik vind van die teksten en of ze racistisch zijn, dan krijgt die van mij hetzelfde antwoord:

"Ja er staan in die boeken teksten die nu niet meer aanvaardbaar zijn, maar zolang de volgelingen die teksten, net als ik, in context kunnen plaatsen, dan zie ik geen reden om het Christendom om die reden racistisch te noemen."
Nogmaals, welke racistische teksten tov niet-katholieken staan er zoal in de bijbel ?
En wat doen katholieken zoal hetzelfde tov 'zondaars' of afvalligen zoals moslims dat doen ?

Hangen katholieken ook homo's op aan een kraan ?
Stenigen katholieken ook vrouwen die 'verdacht' worden van overspel ?
Steken katholieken ook ambassades in brand als er een cartoon over Christus verschijnt ?
Discrimineren katholieken ook hun vrouwen zoals moslims dat doen ?
Spreken pastoors ook fatwa's uit tov iedereen die het katholiscisme niet welgevallig is ?
Blazen katholieken ook alle dagen bommen op bij markten, begrafenissen en trouwfeesten van andere katholieken ?
Besnijden katholieken ook hun dochters ?

Dit zou ik graag eens weten.

Citaat:
Begrijpt ge mijn standpunt nu wat beter?

Is uw geheugen genoeg opgefrist?
Met mijn geheugen is niks mis, maar uw standpunt is me ondertussen duidelijker dan ooit, maar dat ga ik hier niet schrijven.
Ik wil de mods geen extra werk geven.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 23:52   #2252
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je hebt over al deze dingen nu je politieke mening kunnen geven. Proficiat!
Wil je nu eindelijk eens antwoorden op was wél gevraagd werd?

nl: "Kun jij dan hier dan eens kijken, of er al dan niet racistische en/of discriminerende teksten in de koran staan ?

U leest de tekst, toetst ze aan de definitie van racisme die u hanteert en vertelt ons of ze daaraan voldoet of niet. Simple like that.

Paulus.
Clear as crystal !
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 03:15   #2253
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor Sywen is kritiek op die soera's zelfs laster, dus kan je wel raden...
leugenaar (als je toch vind dat dit geen stropop is)

link?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 07:00   #2254
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat doen ze niet en dat weet je maar al te goed.
Net zoals de Moslims die ik ken me niet discrimineren.
En dat is de reden waarom ik weet dat jullie liegen op z'n minst grof overdrijven zodat jullie geloofwaardigheid over alles wat jullie hier vertellen al lang onder nul is gezakt, tenzij bij mensen die de intelligentie missen om door jullie dogma's te zien.

Citaat:
Met mijn geheugen is niks mis, maar uw standpunt is me ondertussen duidelijker dan ooit, maar dat ga ik hier niet schrijven.
Ik wil de mods geen extra werk geven.
Ja, hou uw verdere stropoppen maar voor u.
Oud 20 januari 2012, 07:01   #2255
Alboreto

Standaard

Citaat:
Gevraagd en nu al 4 keer beantwoord.
Oud 20 januari 2012, 07:05   #2256
Alboreto

Standaard

Citaat:
Het was me duidelijk toen je ‘ja’ zei op mijn vraag of moslims die de racistische koranteksten onderschrijven dan ook racisten waren, remember ?
Of kent gij soms moslims die openlijk die racistische soera’s afkeuren ?
Ik dus ook niet, want dan zijn dat ex-moslims.
Het was om bovenstaand gekronkel tegen te gaan dat ik de vraag in twee splitste.
Moslims die de verouderde stukken in de werken niet openlijk afkeuren zijn immers geen racisten, net zomin als katholieken de verouderde stukken in de Bijbel niet openlijk afkeuren.

Extremisten in alle kampen die de in onze tijd onaanvaardbare delen van gelijk welke ideologieën openbaar ondersteunen zijn inderdaad fout bezig.
Oud 20 januari 2012, 07:08   #2257
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net zoals de Moslims die ik ken me niet discrimineren.
En dat is de reden waarom ik weet dat jullie liegen op z'n minst grof overdrijven zodat jullie geloofwaardigheid over alles wat jullie hier vertellen al lang onder nul is gezakt, tenzij bij mensen die de intelligentie missen om door jullie dogma's te zien.

Ja, hou uw verdere stropoppen maar voor u.
Dat is cafépraat jongen. Argumentatie op het niveau van "van horen zeggen".

Dat telt hier niet.

Er bestaat geen strekking, stroming, denominatie of wat dan ook binnnen de islam die de leer van Mohammed betreffende de discriminatie van anders- en niet-gelovigen afwijzen.

En daarom kun jij daar een onmogelijk een linkje van geven.

Uw boude beweringen raken kant noch wal.

Paulus.
Oud 20 januari 2012, 07:08   #2258
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gevraagd en nu al 4 keer beantwoord.
Jij en Artisjok echter hebben al lang bewezen dat het u meer te doen is om het verkondigen van uw politieke mening, dan wel een ernstige discussie te voeren volgens de regels van het spel.

Dat is één van de redens waarom jullie steevast bepaalde vragen uit de weg gaan. Een eerlijk antwoord daarop geven, zou immers juliie inconsequentie in de verf zetten, met jullie eigen woorden.

Zielig en doorzichtig.

Je mag je antwoord houden voor mijn part. Ik weet zo ook wel genoeg over je.

Paulus.
Oud 20 januari 2012, 07:12   #2259
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat is cafépraat jongen. Argumentatie op het niveau van "van horen zeggen".
Neen, dat is argumentatie op niveau van weten.

Ik begrijp natuurlijk wel dat ge me niet gelooft, dat zal ook niet veranderen tot ge uw haatgevoelens eens opzij kunt zetten, maar dat neemt niets af van het feit dat IK weet dat mensen zoals Diego en Circe liegen of op z'n minst grof overdrijven.

Ja, er zijn inderdaad extremisten, nee het zijn niet allemaal extremisten.
Ja, er zijn criminelen, nee het zijn niet allemaal criminelen.
Ja, er zijn haatbaarden, nee het zijn niet allemaal haatbaarden, meer zelfs, niet alle haatbaarden zijn moslims, er zitten er namelijk een aantal in dit haatforum

Laatst gewijzigd door Alboreto : 20 januari 2012 om 07:13.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 07:14   #2260
Alboreto

Standaard

Citaat:
Jij en Artisjok echter hebben al lang bewezen dat het u meer te doen is om het verkondigen van uw politieke mening, dan wel een ernstige discussie te voeren volgens de regels van het spel.
Ga eens voor de spiegel staan met het hand boven het hoofd en kijk eens wie er onder staat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be