![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 | |
|
Banneling
|
Wat bedoel je met beschermen? Het gaat hier over integratie.
Bedoel je dan dat je je de groep waartoe je behoort wenst gesloten te houden voor anderen die zich willen integreren in je groep? Citaat:
Ik behoor tot geen enkele groep die vreemdelingen uitsluit of de groep sluit voor vreemdelingen. |
|
|
|
|
|
|
#462 |
|
Banneling
|
Vendelzwaaien is te racistisch zeker?
|
|
|
|
|
|
#463 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#464 | |||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Citaat:
Nee, eerst begrijpen wat integratie van vreemdelingen is. Of eerst begrijpen wie de vreemdelingen zijn en wat verschillende vreemdelingen willen in een vreemd land en wat niet.heb ik twee antwoorden gekregen: 1. maddox zei: Ik zei: 'Niks' of 'om het even wat', als je niet naar de redenen zoekt (o.a. door integratiefobie).2. andev zei: Wat vreemdelingen niet willen in een vreemd land is van geen belang!zonder te begrijpen wat ik ermee bedoelde. Dan zei ik tegen hem: Ik weet het. Daar ligt het probleem precies.En ik had gelijk, aangezien-ie geen vragen meer had. Onder 'wat willen vreemdelingen en wat niet', trekken sommige mensen conclusies uit materialistische waarden, zonder na te denken. Hoe kunnen ze over cultuur, multicultuur spreken als ze zelfs niet capabel zijn om niet-materialistisch te beoordelen? Er zijn vreemdelingen die in dit land willen blijven wonen en vreemdelingen die hier niet willen blijven. 'Hoe denken verschillende vreemdelingen' betekent 'waarom verschillende vreemdelingen hier zijn'.
Citaat:
Laatst gewijzigd door eLife : 20 januari 2012 om 13:39. |
|||
|
|
|
|
|
#465 |
|
Lokaal Raadslid
|
Of als iemand die dierenleefhebber is, en de logica van een vis gekend is voor hem.
Laatst gewijzigd door eLife : 20 januari 2012 om 13:19. |
|
|
|
|
|
#466 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien bij jezelf, maar waarschijnlijk niet bij anderen.
Citaat:
De regulering van het openbare leven kan enkel als die regelgeving een voldoende groot ideologisch draagvlak heeft. Wetgeving en regulering zijn immers neerslag van de ideeën omtrent het openbare leven. Citaat:
Het is een feit dat het de integratie bemoeilijkt of zelfs onwaarschijnlijk maakt.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 20 januari 2012 om 13:19. |
||
|
|
|
|
|
#467 | ||||
|
Banneling
|
Ja, en dan zijn er die zelfs dit niet willen onderkennen.
Citaat:
Niet openstaan, geen begrip hebben is problematisch. Citaat:
Citaat:
Wat die vreemdelingen ook willen, ze hebben gemeen dat ze hier (tijdelijk) verblijven. Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#468 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Welke voldoende groot ideologisch draagvlak zal jij meebrengen om iemand ideeën op de dringen? De gedachten zijn nog altijd vrij. Citaat:
Het is wel van belang te weten van welke kant(en) dit groepsdenken komt, als je ooit de problemen wil oplossen en integratie wil bevorderen. Laatst gewijzigd door artisjok : 20 januari 2012 om 14:00. |
|||
|
|
|
|
|
#469 |
|
Banneling
|
Belangrijkste uit de lijst heeft eDeath uiteraard vergeten :
- Ik wil op kosten van Belgeu leven en kinderen kwieken, zonder nor oem te zien, om Mercedes kopen, vaderland villa bouwen , nooit werreke wel hussele Iemand die van zijn 'trip' wil genieten is een toerist en die brengen geld mee. |
|
|
|
|
|
#470 | ||
|
Lokaal Raadslid
|
Ik weet het niet.
Ik heb er nog 1 toegevoegd:
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#471 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Beter zo? |
|
|
|
|
|
|
#472 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Trouwens er zijn al (wettelijke) tegemoetkomingen genoeg om de vreemdelingen te laten integreren..tijd dat er voor die andere kant ook wettelijke verplichtingen komen en dat men de import uit culturen die in geen 100 jaar zullen integreren onmiddelijk stopt... Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 20 januari 2012 om 15:23. |
|
|
|
|
|
|
#473 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Omdat jij je daarop wil fixeren. Citaat:
Jij vindt toch dat alle Albanezen preventief moeten worden gearresteerd. http://forum.politics.be/showthread....58#post5944058 Hoe kunnen ze dan hun geld dat ze meebrengen uitgeven? |
|||
|
|
|
|
|
#474 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#475 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zie mezelf nooit meedoen aan de zuippartijen van carnaval. Dat is naar het schijnt ook onze cultuur. Ieder pikt uit de culturen wat hem ligt. |
|||
|
|
|
|
|
#476 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat: