![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2301 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als moslims binnen een sociale groep een kleine onbeduidende minderheid vormen zijn ze inderdaad meestal bescheiden en nederig... |
|
|
|
|
|
|
#2302 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2303 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar vrouwen doen heel wat meer dan kerken opkuisen en vormelingen begeleiden. Er zijn net zo goed vrouwelijke parochieverantwoordelijken als mannelijke, vrouwen zijn evengoed lid van de kerkfabriek als mannen. Eerlijk gezegd, als de vrouwen niet het grootste deel van het werk op zich namen, dan zou de Kerk praktisch haast onmogelijk in stand te houden zijn. Dit is trouwens niet echt nieuw. Het toont anders omdat alles in deze moderne maatschappij anders is of lijkt dan vroeger maar nieuw … ? Lees eens over het leven van Hildegard von Bingen die zich verzette tegen de abt Kuno en haar zin kreeg en correspondeerde met belangrijke mannen van die tijd zoals Bernard de Clairvaux. Of Catharina van Siena, één van de belangrijkste mystici van de Kerk. Van jongs af al gericht op het mystieke kwam ze toch niet echt uit een milieu dat haar naar het klooster dwong, van haar moeder is het gezegde bekend : “Tegenwoordig zijn er toch geen heiligen meer?”. Dat was in 1354! Catharina riep tegen paus Gregorius XI : “Voglio” (ik wil het) en de man luisterde! Zij werd tot kerklerares verklaard net als Theresia van Avila. Enfin, ik heb geen zin om hier nog meer voorbeelden aan te halen. Ik geef u enkel dit in overweging : zelfs als de Kerk sprak over het verschil tussen man en vrouw moest zij opletten op haar uitspraken om zichzelf niet in verlegenheid te brengen, want de belangrijkste katholieke heilige is nog altijd een vrouw!
|
|
|
|
#2304 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dat terwijl ge van de uwe zelf zegt geen bewijs te hebben.... Meer moet niet gezegd worden. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#2305 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb daar zo mijn twijfels over... |
|
|
|
|
|
|
#2306 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Maar in zowat iedere draad onder I&I en in een heleboel onder andere subfora; is er altijd wel een geobsedeerde die over een bepaalde religie begint. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2307 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vrouwen mogen geen priester (bisschop, kardinaal, paus) worden en worden geweerd uit de besluitvorming. Kan je nu vertellen of dit al dan niet aantoont dat man en vrouw niet gelijkwaardig behandeld worden? |
|
|
|
|
|
|
#2308 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ook zijn het steeds weer alleen maar diepgelovige moslims die kritiek op hun religie pareren met termen zoals islambashers en islamofobie enz..omdat atheisten natuurlijk niet echt wakker liggen van religiekritieken.. |
|
|
|
|
|
|
#2309 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het lijkt me dat deze die er niet kunnen over zwijgen meer geobsedeerd zijn dan deze die ze denken te moeten bestrijden.
|
|
|
|
#2310 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je kent die uitspraken wel, hé |
|
|
|
|
|
|
#2311 |
|
Banneling
|
Lijkt me sterk aangezien het hele leven, van dag tot dag, van de gehersenspoelde moslim tot in zijn WC geregeld is.
|
|
|
|
|
|
#2312 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ga er maar tegenin. Wat je denkt, is net als het geloof waarvoor je diep in de stront gaat, een sprookje. |
|
|
|
|
|
|
#2313 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Trouwens u reageert ook op statistische waarheden die aantonen dat moslims/allochtonen oververtegenwoordigd zijn in bepaalde zaken...dus geen vooroordelen en zeker geen leugens.. De eerste leugen is uw insinuatie dat I&I vol staat met die uitspraken...de tweede is uw uitspraak dat u alle gelovigen over één kam scheert en geen enkele religie bevoordeeld, de derde leugen is dat alleen die 'anderen' geobsedeerd zijn en dat uw 7.999 reacties in de 'racisme op politics.be ?' draad geen sterk staaltje zijn van een obsessie... Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 20 januari 2012 om 20:14. |
|
|
|
|
|
|
#2314 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2315 | ||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik schreef : "Maar in zowat iedere draad onder I&I en in een heleboel onder andere subfora; is er altijd wel een geobsedeerde die over een bepaalde religie begint." De recentst opgestarte topics in I&I http://forum.politics.be/showthread.php?t=166428 : post #6 is het al prijs http://forum.politics.be/showthread.php?t=166422 : pas op post #38 http://forum.politics.be/showthread.php?t=166366 : nog geen reacties http://forum.politics.be/showthread.php?t=166261 : na 9 posts nog geen moslims http://forum.politics.be/showthread.php?t=166250 : post #5 en al prijs Citaat:
Citaat:
Ik schreef : Mij interesseren religies ook niet. Maar in zowat iedere draad onder I&I en in een heleboel onder andere subfora; is er altijd wel een geobsedeerde die over een bepaalde religie begint. Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#2316 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ga je ook zo geobsedeerd op zoek naar uitspraken over de kattelieke kerk? Nee, èh, want die haal je zèlf maar al te graag aan om te bewijzen dat ze vrouwen discrimineren, omdat ze geen priester mogen worden. Waarschijnlijk ligt heel vrouwelijk Europa wakker omdat ze geen priester mogen worden, want d�*t is toch zo verschrikkelijk erg, laten we maar zwijgen over stenigen en andere ongein v.d religie v.d. vrede, als ze hun zin krijgen en hun goddelijke sharia geïmplementeerd krijgen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#2317 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om een "simpele vraag" te stellen, (niet dat U er zinnig op gaat antwoorden) , gelooft U dat 1 000 000 mensen die op 72km² wonen dat kunnen volgens de kennis uit het oude testament?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 21 januari 2012 om 05:16. |
|||
|
|
|
|
|
#2318 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bedoel je "gelooft U dat 1 000 000 mensen die op 72km² kunnen wonen als ze het oude testament volgen?"? Ik denk dat het sowieso moeilijk is om met 1 000 000 mensen op 72km² te leven. |
||||
|
|
|
|
|
#2319 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ergo, Er is gewoon geen link mogelijk. Of gaat U nu bij een bepaalde posting schrijven "Ik negeer Uw bewijslast"? Citaat:
Citaat:
Citaat:
1) Ik had nooit verwacht dat U een zinnig antwoord zou gegeven hebben. 2) Elke miljoenenstad bewijst dat het met moderne middelen perfect lukt. 3) Welke technologische wonderen staan er in de religieuze boeken waarmee het kan? 72km² is de ruw geschatte afmeting van de stedelijke kern van Brussel, zoals ik die opgemeten heb op Google Earth. En ik ben echt niet blij als de zuiveringsinstallatie Brussel Noord een paar dagen de sluizen gewoon openlaat, daar Huize Chaos zeer dicht bij de Zenne staat. En dan nu, het verbod op hoofddoeken... Mijn mening is simpel. Kledijvoorschriften op de werkvloer zijn puur aan de werkgever. Als de werkgever voorschrijft, Geen religieuze symbolen aan de loketten/bali/kassa, dan is dat zo, en geen gezeik verder. Kledijvoorschriften op't straat... De enige regel die relevant is momenteel is dat men geen gezichtsbedekkende zaken mag dragen. En zelfs daar zijn uitzonderingen op. Als je bij een snijdende oostenwind een sjaal voor het gezicht slaat, gaat er niemand moeilijk over doen. Een motorrijder met volle helm. Op de motorfiets, da's zelfs een must. Maar een motorfietsdragende persoon die de bank binnenstapt.... da's een ander verhaal. En een hoofddoekje... mij niet gelaten, maar het is een probleem indien de drager ertoe gedwongen wordt door derden. Is dat nu familie, een stel straatsnotapen met een te groot ego, of een onzichtbaar vriendje...
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 21 januari 2012 om 08:44. |
||||
|
|
|
|
|
#2320 | ||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Daar kan je toch een link van geven. Citaat:
Dus wanneer Alboreto schrijft Ja, er zijn inderdaad extremisten, nee het zijn niet allemaal extremisten.http://forum.politics.be/showthread....98#post5943898 En ik bevestig dit, omdat ik dit zo ervaar in mijn vrienden- en kennissenkring, dan zie ik de realiteit verkeerd. Jij denkt dus dat het allemaal extrimisten, criminelen en haatbaarden zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gelukkig kunnen ze hun 72km² nu en dan eens verlaten om te recreëren en zo. Citaat:
Wat is je punt? Citaat:
Citaat:
Ik werk hele dagen achter een PC. Mijn werkgever heeft mij niets te vertellen over mijn kledij. Citaat:
Op de beelden over de rechtszaak in Kortrijk met die motorclubs, was iemand te zien, met muts, zonnebril en sjaal tot onder zijn ogen. (en er was geen snijdende oostenwind) en massa's politie. Er was geen agent die hem er op wees dat hij de wet overtrad! Citaat:
|
||||||||||
|
|
|