![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#2601 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
D�*t gaat ons kaffers wèl rechtstreeks aan. Welke interne regels ze in dat clubbeke hebben voor henzelf, zal me worst wezen, maar van onze verworvenheden blijven ze af, moet niet door onze strot gedouwd worden.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#2602 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hier het volledige verhaal van de vrouw uit Kanaän: 22 En ziet, een Kananese vrouw, uit die landpalen komende, riep tot Hem, zeggende: Heere! Gij Zone Davids, ontferm U mijner! mijn dochter is deerlijk van den duivel bezeten. 23 Doch Hij antwoordde haar niet een woord. En Zijn discipelen, tot Hem komende, baden Hem, zeggende: Laat haar van U; want zij roept ons na. 24 Maar Hij, antwoordende, zeide: Ik ben niet gezonden, dan tot de verloren schapen van het huis Israels. 25 En zij kwam en aanbad Hem, zeggende: Heere, help mij! 26 Doch Hij antwoordde en zeide: Het is niet betamelijk het brood der kinderen te nemen, en den hondekens voor te werpen. 27 En zij zeide: Ja, Heere! doch de hondekens eten ook van de brokjes die er vallen van de tafel hunner heren. 28 Toen antwoordde Jezus, en zeide tot haar: O vrouw! groot is uw geloof; u geschiede, gelijk gij wilt. En haar dochter werd gezond van diezelfde ure. Jezus stelde de vrouw op de proef, dat deed hij ook met vele anderen. Maar daarna prees hij haar voor haar grote geloof en genas haar dochter!
|
|
|
|
#2603 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Maar het is een parallel voorbeeld in het slinken van de aanhang. Toch lijkt er op geen manier aan te tornen. Niet aan hun functie, niet aan hun dotatie, zelfs niet aan hun dotatieverhogingen... Of het ethisch zo fraai is, kan voorwerp van discussie zijn, maar om feitelijke macht en machtsstructuren kan je niet omheen... Je kan er maar beter rekening mee houden, of als je kan een graantje ervan meepikken.
|
|
|
|
|
#2604 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#2605 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
... maar de één een graadje meer dan de ander ...
|
|
|
#2606 |
|
Banneling
|
Maar de CVP houdt het wel tegen. De Spa en Groenen waarschijnlijk ook maar dan met een ander doel, de mosketen van hun importkiesvee verder laten betalen door de belastingbetaler.
|
|
|
|
|
|
#2607 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Beste Alboreto.
Blij dat je eindelijk toegeeft dat de koran racistisch is en elke moslim die de koran onderschrijft dus ook een racist is. Ik kan me voorstellen dat daar moed voor nodig was, in uw geval. Gefeleciteerd dus. Maar dan komen we bij de tweede prangende vraag of iemand die de koran niet onderschrijft dan wel moslim �*s? U classeert dat onder de drogreden: "no true Scotsman" Maar dat is natuurlijk onzin, omdat het waar is. En iets dat waar is kan nooit bedrog (lees: drogreden) zijn. Ik leg uit met een vergelijkend voorbeeld: Als ik zeg dat whisky een alcoholische drank is en jij zegt dat dit niet klopt omdat jij een alcoholvrije whisky kent, mag ik terecht zeggen dat dit geen echte whisky is. Alcoholvrije whisky, heet trouwens geen whisky maar whissin. En zo is het ook met de moslims. Zij onderschrijven allemaal wat de koran zegt en indien zij dat niet doen, dan verloochenen zij de boodschap die Allah aan Mohammed gegeven heeft. En laat dat nu net de eerste pijler van de islam zijn. Iemand wordt een moslim door ten overstaan van een imam of korangeleerde en in het bijzijn van ten minste twee getuigen, zowel mannelijk als vrouwelijk, kunnen hier als getuige optreden - de geloofsbelijdenis van de islam in het Arabisch op te zeggen. Met het uitspreken van de shahadah belijdt men het credo van de islam, namelijk dat er maar één godheid is, God, en dat Mohammed zijn profeet en boodschapper is en die boodschap opgetekend staat in de koran. Het onderschrijven van de koran, is eigen aan het moslim zijn, net zoals het hebben van vier poten eigen is aan vierpotige tafels. Een moslim die de koran niet onderschrijft is al even geloofwaardig als een christen die meent dat Christus het verkeerd voor heeft. En ja,... .... er zijn inderdaad mensen die als christen bestempeld worden zonder dat ze het zijn. Als je een wereldkaart zou vinden waarin ingekleurd staat, tot welke religies mensen behoren, zal België wellicht als christelijk ingekleurd worden. Maar terecht mag gezegd worden, dat de inwoners van België zeker niet allemaal christenen zijn. Eveneens mag terecht gezegd worden dat molims die de koran niet onderschrijven geen moslims zijn. Dat is geen "no true Scotsmen"-drogreden. Dat is de waarheid. En de waarheid is vrij van bedrog(redens). Paulus |
|
|
|
|
|
#2608 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Blijkbaar heb je daar een probleem mee, leg maar even uit? |
|
|
|
|
|
|
#2609 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#2610 | |
|
Banneling
|
Citaat:
WIJ daarentegen hebben verschillen in cultuur omdat men op verschillende continenten anders evolueert middels democratische beslissingen. Wij hebben nu eenmaal geen boekje dat al vastligt van in de jaren stillekes.... daarom ook dat wij niet en zij wèl in de middeleeuwen blijven steken, gelijk w�*�*r ze ook terechtkomen. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 22 januari 2012 om 13:53. |
|
|
|
|
|
|
#2611 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#2612 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daarom kun je dus zeggen dat deze samenleving een open samenleving is, in vergelijking met gesloten samenlevingen waaronder Islamitische te rekenen zijn. Fijn dat u tenminste niet reageert door slechts gedeeltelijk mijn woorden te citeren, om daarmee op de gekende manier te willen provoceren,alsof je daarmee iets aantoont wat er eigenlijk helemaal niet staat. Die manier van discussie voeren is een eindeloos getrol waar ik bewust voor kies niet aan mee te willen doen, gelukkig zijn er nog anderen hier... |
|
|
|
|
|
|
#2613 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Maar kun jij dan ook eens aantonen dat je enig niveau van diskuteren kan behalen en eens kijken of er al dan niet racistische en/of discriminerende teksten in de koran staan ? http://www.ex-moslim.nl/ En uw mening of moslims die die teksten onderschrijven dan ook racisten zijn ? |
|
|
|
|
|
|
#2614 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#2615 |
|
Banneling
|
waarom "eerst"? kan je niet antwoorden op de vraag of het verplichte kelen van andersdenkenden nu racistisch is of niet?
toch niet zo'n moeilijke vraag? |
|
|
|
|
|
#2616 | ||
|
|
Op mijn vraag:
"Kunnen we dus terecht stellen dat Alboreto volmondig vind dat de islam een racistisch-discriminerend geloof/ideologie is en dat elke moslim die de koran onderschrijft dus ook een racist is ?" antwoord je: Citaat:
We (ongelovigen) kunnen dus stellen dat ze ook vandaag nog racistisch-discriminerend zijn, in de toepassing waar die teksten nog dagelijks gevolgd worden. En dan op de tweede helft van mijn vraag...: "…en dat elke moslim die de koran onderschrijft dus ook een racist is ?" ...antwoord je: Citaat:
Als een VB-er dan door zijn onderschrijving van het VB-programma (waarvan het inhoudelijke racisme nog moet aangetoond worden) een racist zou zijn, dan is een moslim door zijn onderschrijving van de koran (waarvan het inhoudelijke racisme reeds aangetoond is), d'office ook een racist. Geen speld tussen te krijgen. Merci. |
||
|
|
|
|
|
#2617 |
|
Banneling
|
Omdat mijn reactie op die expliciete vraag van Diego Raga daar al staat van begin december.
Gezien het niveau van "discussie" die daarop volgde en het op de man spelen, mag hij eerst aantonen dat hij enig niveau van discussiëren kan en wil behalen. |
|
|
|
|
|
#2618 | |
|
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....80&page=20#393 http://forum.politics.be/showthread....80&page=23#455 http://forum.politics.be/showthread....80&page=23#457 |
|
|
|
|
|
|
#2619 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu zet ik je lekker terug in het hoekje! |