Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2012, 11:33   #2601
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Hij ziet het verschil niet tussen een handvol pilarenbijters en een gemeenschap die zich door haar godsdienst laat dicteren hoe ze hun gat afkuisen, hoe ze gekleed gaan (anti-verkrachtingsdoeken), met wie ze trouwen (geen kaffers voor de dochters), wat ze eten (halal only), hoe laat ze eten (ramadan) etc.
...en vooral; hoe 'ongelovigen' dienen behandeld te worden & hùn eisen opgedrongen worden aan de hèle gemeenschap, niet enkel hùn clubbeke.!

D�*t gaat ons kaffers wèl rechtstreeks aan.

Welke interne regels ze in dat clubbeke hebben voor henzelf, zal me worst wezen, maar van onze verworvenheden blijven ze af, moet niet door onze strot gedouwd worden.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 11:33   #2602
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
katholieke kerk is niet alleen jezus zijn woorden

maar ja:

Zelfs Jezus discrimineert. Dit zijn enkele "liefdevolle" woorden van Jezus gericht aan een heidense vrouw, die Hem vraagt haar dochtertje te genezen. Hij wijst haar af en vergelijkt haar met een hond.
Verhalen maar half vertellen is gemakkelijk, zo krijgt u altijd gelijk!
Hier het volledige verhaal van de vrouw uit Kanaän:
22 En ziet, een Kananese vrouw, uit die landpalen komende, riep tot Hem, zeggende: Heere! Gij Zone Davids, ontferm U mijner! mijn dochter is deerlijk van den duivel bezeten. 23 Doch Hij antwoordde haar niet een woord. En Zijn discipelen, tot Hem komende, baden Hem, zeggende: Laat haar van U; want zij roept ons na. 24 Maar Hij, antwoordende, zeide: Ik ben niet gezonden, dan tot de verloren schapen van het huis Israels. 25 En zij kwam en aanbad Hem, zeggende: Heere, help mij! 26 Doch Hij antwoordde en zeide: Het is niet betamelijk het brood der kinderen te nemen, en den hondekens voor te werpen. 27 En zij zeide: Ja, Heere! doch de hondekens eten ook van de brokjes die er vallen van de tafel hunner heren. 28 Toen antwoordde Jezus, en zeide tot haar: O vrouw! groot is uw geloof; u geschiede, gelijk gij wilt. En haar dochter werd gezond van diezelfde ure.

Jezus stelde de vrouw op de proef, dat deed hij ook met vele anderen.
Maar daarna prees hij haar voor haar grote geloof en genas haar dochter!
Oud 22 januari 2012, 11:35   #2603
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Eenmaal de cevepee verschrompelt zal daar zeker verandeing in komen.
Die verschrompeling is al lang aan de gang, maar de centjes blijven binnenstromen...
Citaat:
Het koningshuis speelt daar ook een grote rol in (al zak jij dat niet graag horen ).
In tegenstelling tot de verschrompeling bij CD&V, nemen we bij het koningshuis nog regelmatig een fikse uitbreiding waar.
Maar het is een parallel voorbeeld in het slinken van de aanhang.
Toch lijkt er op geen manier aan te tornen.
Niet aan hun functie, niet aan hun dotatie, zelfs niet aan hun dotatieverhogingen...
Of het ethisch zo fraai is, kan voorwerp van discussie zijn, maar om feitelijke macht en machtsstructuren kan je niet omheen...
Je kan er maar beter rekening mee houden, of als je kan een graantje ervan meepikken.
Oud 22 januari 2012, 11:36   #2604
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jezus die vrouwen gelijkstelt aan "hondekens" , tje niet zo vrouw vriendelijk toch?
Die "hondekens" slaat niet op vrouwen maar op degenen die niet tot het volk van Israël behoren. Er weer eens volkomen naast
Oud 22 januari 2012, 11:40   #2605
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee hoor, ik veroordeel beiden.
Ik toon maar de hypocrisie aan van deze die het gemunt hebben op 1 bepaalde godsdienst enkel omwille van het feit dat de gelovigen ervan hen niet aan staan.
... maar de één een graadje meer dan de ander ...
Oud 22 januari 2012, 11:40   #2606
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Die verschrompeling is al lang aan de gang, maar de centjes blijven binnenstromen...
Maar de CVP houdt het wel tegen. De Spa en Groenen waarschijnlijk ook maar dan met een ander doel, de mosketen van hun importkiesvee verder laten betalen door de belastingbetaler.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 12:09   #2607
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Beste Alboreto.

Blij dat je eindelijk toegeeft dat de koran racistisch is en elke moslim die de koran onderschrijft dus ook een racist is. Ik kan me voorstellen dat daar moed voor nodig was, in uw geval. Gefeleciteerd dus.

Maar dan komen we bij de tweede prangende vraag of iemand die de koran niet onderschrijft dan wel moslim �*s?

U classeert dat onder de drogreden: "no true Scotsman"

Maar dat is natuurlijk onzin, omdat het waar is. En iets dat waar is kan nooit bedrog (lees: drogreden) zijn.

Ik leg uit met een vergelijkend voorbeeld:

Als ik zeg dat whisky een alcoholische drank is en jij zegt dat dit niet klopt omdat jij een alcoholvrije whisky kent, mag ik terecht zeggen dat dit geen echte whisky is. Alcoholvrije whisky, heet trouwens geen whisky maar whissin.

En zo is het ook met de moslims. Zij onderschrijven allemaal wat de koran zegt en indien zij dat niet doen, dan verloochenen zij de boodschap die Allah aan Mohammed gegeven heeft.

En laat dat nu net de eerste pijler van de islam zijn.

Iemand wordt een moslim door ten overstaan van een imam of korangeleerde en in het bijzijn van ten minste twee getuigen, zowel mannelijk als vrouwelijk, kunnen hier als getuige optreden - de geloofsbelijdenis van de islam in het Arabisch op te zeggen. Met het uitspreken van de shahadah belijdt men het credo van de islam, namelijk dat er maar één godheid is, God, en dat Mohammed zijn profeet en boodschapper is en die boodschap opgetekend staat in de koran.

Het onderschrijven van de koran, is eigen aan het moslim zijn, net zoals het hebben van vier poten eigen is aan vierpotige tafels.

Een moslim die de koran niet onderschrijft is al even geloofwaardig als een christen die meent dat Christus het verkeerd voor heeft.

En ja,...

.... er zijn inderdaad mensen die als christen bestempeld worden zonder dat ze het zijn. Als je een wereldkaart zou vinden waarin ingekleurd staat, tot welke religies mensen behoren, zal België wellicht als christelijk ingekleurd worden.

Maar terecht mag gezegd worden, dat de inwoners van België zeker niet allemaal christenen zijn.

Eveneens mag terecht gezegd worden dat molims die de koran niet onderschrijven geen moslims zijn. Dat is geen "no true Scotsmen"-drogreden. Dat is de waarheid.

En de waarheid is vrij van bedrog(redens).

Paulus
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 13:10   #2608
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en Europa en de moslimlanden zijn ook 2 cerschillende continenten, toch doe je alsof de dingen die daar gebeuren hier ook dagelijkse kost zijn.

over hypocrisie gesproken
Kun je dat dan even aantonen? Want volgens mij is dat niet zo, ik verwijs naar wat hier gebeurt en naar moslims die hier leven.
Blijkbaar heb je daar een probleem mee, leg maar even uit?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 13:39   #2609
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kun je dat dan even aantonen? Want volgens mij is dat niet zo, ik verwijs naar wat hier gebeurt en naar moslims die hier leven.
Citaat:
Wat je hier aanhaalt is juist..wij leven in een zeer verdraagzame samenleving, een open samenleving waarbij iedereen rechten heeft die er binnen gesloten samenlevingen, waartoe je iedere Islamitische samenleving maar ook andere op religie gebaseerde gemeenschappen,helemaal niet bestaan.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 13:52   #2610
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslims leven gelijk waar ze wonen in hun eigen "ummah": of dit nu Europa, dan wel Indonesie, Turkije, Afrika of het Midden Oosten is.

WIJ daarentegen hebben verschillen in cultuur omdat men op verschillende continenten anders evolueert middels democratische beslissingen. Wij hebben nu eenmaal geen boekje dat al vastligt van in de jaren stillekes.... daarom ook dat wij niet en zij wèl in de middeleeuwen blijven steken, gelijk w�*�*r ze ook terechtkomen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 22 januari 2012 om 13:53.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 13:55   #2611
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Moslims leven gelijk waar ze wonen in hun eigen "ummah": of dit nu Europa, dan wel Indonesie, Turkije, Afrika of het Midden Oosten is.

WIJ daarentegen hebben verschillen in cultuur omdat men op verschillende continenten anders evolueert middels democratische beslissingen. Wij hebben nu eenmaal geen boekje dat al vastligt van in de jaren stillekes.... daarom ook dat wij niet en zij wèl in de middeleeuwen blijven steken, gelijk w�*�*r ze ook terechtkomen.
Op wie slaat die "wij"? Op Alice en jij?
Oud 22 januari 2012, 13:59   #2612
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Onze samenleving is het resultaat van een verlichting waar niet een god maar de rede centraal kwam te staan.
Daarom kun je dus zeggen dat deze samenleving een open samenleving is, in vergelijking met gesloten samenlevingen waaronder Islamitische te rekenen zijn.
Fijn dat u tenminste niet reageert door slechts gedeeltelijk mijn woorden te citeren, om daarmee op de gekende manier te willen provoceren,alsof je daarmee iets aantoont wat er eigenlijk helemaal niet staat.
Die manier van discussie voeren is een eindeloos getrol waar ik bewust voor kies niet aan mee te willen doen, gelukkig zijn er nog anderen hier...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 16:09   #2613
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Toon eerst aan dat je enig niveau van discussiëren kan behalen. (Dat is inclusief het achterwege laten van leugens en op de man spelen)
http://forum.politics.be/showthread....30#post5845330
Awel sé, 'k zal het eens proberen.

Maar kun jij dan ook eens aantonen dat je enig niveau van diskuteren kan behalen en eens kijken of er al dan niet racistische en/of discriminerende teksten in de koran staan ?
http://www.ex-moslim.nl/

En uw mening of moslims die die teksten onderschrijven dan ook racisten zijn ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 16:26   #2614
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Awel sé, 'k zal het eens proberen.
Ok.
Ik wacht nog steeds op een antwoord op :
http://forum.politics.be/showthread....64#post5842764
Oud 22 januari 2012, 16:30   #2615
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

waarom "eerst"? kan je niet antwoorden op de vraag of het verplichte kelen van andersdenkenden nu racistisch is of niet?
toch niet zo'n moeilijke vraag?
Oud 22 januari 2012, 16:36   #2616
Diego Raga

Standaard

Op mijn vraag:

"Kunnen we dus terecht stellen dat Alboreto volmondig vind dat de islam een racistisch-discriminerend geloof/ideologie is en dat elke moslim die de koran onderschrijft dus ook een racist is ?" antwoord je:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee, net zomin als het Christendom een racistisch-discriminerend geloof/ideologie is omwille van de verouderde teksten in de bijbel.
Verouderd voor ongelovigen, idd, maar tijdloos voor een praktizerend gelovige.
We (ongelovigen) kunnen dus stellen dat ze ook vandaag nog racistisch-discriminerend zijn, in de toepassing waar die teksten nog dagelijks gevolgd worden.

En dan op de tweede helft van mijn vraag...:

"…en dat elke moslim die de koran onderschrijft dus ook een racist is ?"

...antwoord je:
Citaat:
Ja, en dat heb ik nu al een 10-tal keer beantwoord.
Bedankt voor je duidelijkheid hieromtrent, maar dit antwoord spreekt je eerste toch wat tegen, vind je ook niet ?

Als een VB-er dan door zijn onderschrijving van het VB-programma (waarvan het inhoudelijke racisme nog moet aangetoond worden) een racist zou zijn, dan is een moslim door zijn onderschrijving van de koran (waarvan het inhoudelijke racisme reeds aangetoond is), d'office ook een racist.

Geen speld tussen te krijgen. Merci.
Oud 22 januari 2012, 16:43   #2617
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
waarom "eerst"?
Omdat mijn reactie op die expliciete vraag van Diego Raga daar al staat van begin december.

Gezien het niveau van "discussie" die daarop volgde en het op de man spelen, mag hij eerst aantonen dat hij enig niveau van discussiëren kan en wil behalen.
Oud 22 januari 2012, 16:47   #2618
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ok.
Ik wacht nog steeds op een antwoord op :
http://forum.politics.be/showthread....64#post5842764
Dacht dat ik mijn antwoord reeds duidelijk gegeven had daarop:

http://forum.politics.be/showthread....80&page=20#393
http://forum.politics.be/showthread....80&page=23#455
http://forum.politics.be/showthread....80&page=23#457
Oud 22 januari 2012, 16:47   #2619
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat mijn reactie op die expliciete vraag van Diego Raga daar al staat van begin december.

Gezien het niveau van "discussie" die daarop volgde en het op de man spelen, mag hij eerst aantonen dat hij enig niveau van discussiëren kan en wil behalen.
OK laat het me dan maar weten wanneer je van plan bent om in te zien dat het kelen (keel doorsnijden) van andersdenkenden weldegelijk racisme is.
Nu zet ik je lekker terug in het hoekje!
Oud 22 januari 2012, 17:44   #2620
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dat is inderdaad overduidelijk.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be