![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is het aangewezen om van werken een straf te maken? | |||
100% ja |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
100% neen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 66,67% |
Deze strafvorm mag uitgebreid aangewend worden |
![]() ![]() ![]() |
1 | 33,33% |
Deze strafvorm moet gereduceerd aangewend worden |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
andere (verklaar) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 3. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe en wat betaalt een werkstraf af? De schade? De slachtoffers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je gaat toch niet ontkennen dat enkel zij met kapitaal gepluimd kunnen worden? Geld kan enkel opgeëist worden waar het zit. Geen geld hebben = straffeloosheid. Ik ken mooie verhalen ivm autoverzekeringen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 25 januari 2012 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rijkjes draaien de hand niet om voor hoge boetes. Voor werkstraffen wel. Maar mijn punt was, dat slachtoffers niet gebaat zijn met werkstraf noch de schade vergoed. Laatst gewijzigd door eno2 : 25 januari 2012 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
er is daar ook plots in de straat boefje aan lager wal, geen rotte cent. Komt vrij onder voorwaarden. Vervalt in oude driften en maakt joyride met vrouwtjes auto die daar toevallig staat. Auto beschadigt door roekeloos gedrag 4 auto's en is zelf half perte totale. Politie pakt de man op, hij bekent "op heterdaad". Wat denk je nu? Resultaat: -vrouwtje betaalt franchise voor omniumkosten -vrouwtje betaalt meer autotaks de komende jaren, bonus malus + 6 of 8 of zoiets -vrouwtje heeft geen auto tijdens herstelling Straf omdat ze maar geen auto moet hebben? Of was het tv programma fout? Nog een verhaaltje horen? tip: ongeveer hetzelfde.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 25 januari 2012 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Voor het vrouwtje zal die werkstraf niets veranderen vrees ik (moest de situatie zijn dat ze zelf slachtoffer was dan heeft ze trouwens voor morele schade recht op een som uit het Fonds voor Slachtoffers van Opzettelijke Gewelddaden dacht ik).
Maar het is wel zo dat als dat boefje een arm straatgangertje is (wat in de meeste gevallen zo is) dat hij helemaal niet gestraft wordt, wegens geen geld om af te pakken. Door hem een fysieke straf op te leggen (je kan het ook goede daden aan de maatschappij noemen, klinkt minder erg ![]() Kinderen die stout zijn straf je ook, al is het dan met geen tv kijken of geen computer, in elk geval met iets waarmee je ze kan raken. (hetgeen mijns inziens tegenwoordig te weinig gebeurt; kinderen worden niet meer behoorlijk opgevoed, maar dat is dan weer off topic) Laatst gewijzigd door Meuh : 25 januari 2012 om 22:03. |
![]() |
![]() |