![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als programmeur kan ik het jaar rond op mijn werk op mijn lui gat zitten achter de PC in een mooi verwarmde buro, terwijl (een groot deel van) diezelfde gasten het jaar rond de kou mogen trotseren in de bouw, als havenarbeider,... en zich mogen afjakkeren aan de lopende band. Daarenboven, kan ik het veroorloven, dank zij mijn mooi loon, om 4/5 te werken. Ik heb die landingsbaan niet nodig, die nu zo goed als afgeschaft is. Ik heb het tijdskrediet voor oudere werknemers om 4/5 te werken tot aan het pensioen, dat nu ingeperkt wordt, niet nodig. Ik zal niet kapotgewerkt zijn, tegen dat ik mijn (verhoogde) pensioenleeftijd bereik. Maar ik begrijp wel dat er andere beroepen zijn, waar het wel een noodzaak is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je mag dat gerust in Schelfie modus doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Trouwens uw punt van ene beroep t.o.v. ander vergeten velen gemakkelijkheidshalve in het hele verhaal. Doen het af als onbelangrijk. Zoals ik zeg; vanuit een comfortabele positie is het makkelijk spreken zeker als je de pretentie hebt alles beter te weten daardoor voor anderen. Die andere hun ervaring, standpunt en realiteit niet kent of negeert.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je bent de enige in IT waarvan ik weet dat hij/zij staakt. Ik heb ook geen weet van acties bij andere grote IT bedrijven. Ben je de enige?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De IT-ers worden ook nauwelijks geraakt. Wat is het om 2 jaar langer te werken als je hele dagen op je lui gat achter je PC zit en op tijd en stond om een koffie kan. Wat is het voor ons, met ons gemiddeld loon en hoger, om de energiefactuur te zien stijgen. We moeten meer betalen, maar we komen niet in de problemen. Wij hadden ten andere voldoende geld om in die zonnepanelen en andere duurzaamheden te investeren. Wij hebben onze belastingaftrek gehad. Wij hebben ons energieverbruik naar beneden kunnen halen. Het is ons spaargeld dat veilig werd gesteld door de banken te redden. IT-er is een knelpuntberoep. Wij moeten geen schrik hebben om werkloos te worden. Wat kan ons dat schelen dat de werkloosheidsvergoeding verlaagd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Banneling
|
![]() Wat mij steeds opgevallen is dat is dat ministers die hun macht aan de vakbonden te danken hebben nooit de kant van de vakbonden kiezen als ze verantwoordelijkheid dragen en dan praktisch steeds onbegrip betonen voor het onverantwoord gedrag van de meeste vakbonden.
Hoe is dat te verklaren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Minister-President
|
![]() Multi-threaden is een beter woord. Ik ben op dit moment 3 opdrachten afwisselend tegelijk aan het uitvoeren + ik post hier een daar een antwoord op dit forum. Dit is mogelijk om dat alle drie de taken niet aan een continu tempo uitgevoerd kunnen worden.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 30 januari 2012 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een idee van hoeveel %?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Banneling
|
![]() Inderdaad afwisselend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben een omhooggevallen arbeidsterke die geluk heeft dat IT een knelpuntberoep is. De meesten zien inderdaad enkel hun eigen verhaal. Er is ook in zekere mate een sociale segregatie tussen mensen met een lager en een gemiddeld loon. En men kent elkanders situatie veel te weinig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner me een leraar die zegde: "Als je wil weten hoe (lastig) het leven is v.e. mijnwerker, moet je zelf een jaar in de mijnen werken." Unizo en Voka Kénnen het harde leven van veel arbeiders niet. Hun Grote Bende Leiders hitsen de mensen op en zaaien een klimaat van angst. Het zwart schaap is natuurlijk Rudy De Leeuw. Deze man ken ik eigenlijk alleen vanop tv. Het is een vent met h�*rt in z'n lijf. Hij komt op voor de zwaksten onder ons. Hij weet wat "compassie" is. Die rekels van Unizo en Voka kennen dat woord evenmin als Hollanders het woord "trakteren" kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner me een leraar die zegde: "Als je wil weten hoe (lastig) het leven is v.e. mijnwerker, moet je zelf een jaar in de mijnen werken." Unizo en Voka kénnen het harde leven van veel arbeiders niet. Hun Grote Bende Leiders hitsen de mensen op en zaaien een klimaat van angst. Het zwart schaap is natuurlijk Rudy De Leeuw. Deze man ken ik eigenlijk alleen vanop tv. Het is een vent met een groot h�*rt in z'n lijf. Hij komt op voor de zwaksten onder ons. Hij weet wat "compassie" is. Die rekels van Unizo en Voka kennen dat woord evenmin als Hollanders het woord "trakteren" kennen. ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 30 januari 2012 om 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En VELEN weten niet hoe Unizo en vooral VOKA zijn personeel behandelt. Die hebben ook "groepssessies"... Ooit gehoord van LSP destijds? Het trekt er zo goed als op. Mensen werden er ziek van en nog meer van dat fraais. Hoe weet ik dat. Per toeval meegemaakt maar op veilige afstand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En als je toch ooit zonder werk komt te zitten piep je anders. Geen kennissen of familie leden die daar dupe van zijn? Soit ik kan het wel volgen dat je er wat minder met bezig zal zijn dan een ander.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 30 januari 2012 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, stakingsgeld voor alle slachtoffers van de dolle bonden?
|
![]() |
![]() |