Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2012, 15:29   #61
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Weet je baas daar ook van, van die vrijheden die jij je meent te mogen veroorloven? Daar geloof ik niet te veel van...
Dat ambtenaren dat niet geloven, daar kan ik best inkomen. In de privé is het echter gewoon zo dat kwaliteit boven kwantiteit gaat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 15:30   #62
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Yup mijn baas weet daar ook van. Mijn baas weet ook dat als er om 2u 's nachts een systeem in panne valt dat ik dat dan ook oplos (zonder overuren te rekenen). Waar het mijn baas om te doen is, is dat onze systemen blijven draaien en we hebben nog geen downtime gehad in de periode dat ik er werk.

In tegenstelling tot de gemiddelde ambtenaar kan ik nu eenmaal meerdere zaken tegelijk volgen.
Naam en telefoonnummer graag, zodat ik dat even kan checken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 15:30   #63
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat ambtenaren dat niet geloven, daar kan ik best inkomen. In de privé is het echter gewoon zo dat kwaliteit boven kwantiteit gaat.
Wat weet jij daar van, scholier?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 15:36   #64
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat weet jij daar van, scholier?
Ik ben geen scholier.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 15:43   #65
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Vakbonden gaan het ontkennen, maar je kan nu al spreken van een mislukte staking. En dit is maar goed ook.

Vakbonden gaan nu maar eens hun plaats moeten kennen.
Het stond in de sterren geschreven dat dit zou mislukken. Niet omdat de oproep niet opgevolgd werd (zoals altijd staakten de beroepsstakers van het openbaar vervoer mee, wat een enorme impact heeft), maar omdat de staking zonder doel is.

Wat wil men o.a. aanpakken? De pensioenplannen van minister Q? Op welke manier zou een algemene staking hem schaden? Of was het de bedoeling de gewone man zodanig lastig te vallen zodat ze allemaal boos zouden zijn op Q?

Ik snap het allemaal niet, het doet me allemaal aan alsof men een dagje fun wou hebben door de onruststoker te gaan uithangen. Een beetje syndicaal spierbalgerol. Zo van: we zijn er ook nog he.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 15:45   #66
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naam en telefoonnummer graag, zodat ik dat even kan checken.
Geen probleem. Post jij dan even uw loonfiche.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 15:49   #67
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

De commentaren van de stakers waren allemaal hetzelfde overigens: "amaai, dat is warm werken in de zomer, menier, doet gij dat maar eens tot 65 jaar".

Blijkbaar wil niemand nog werken tot 65 jaar, laat staan tot 67 jaar. Ik begrijp dat. Ik wil ook met 60 op pensioen, maar ik heb al eens gerekend en dat kan niet. En al die moeilijke beroepen die niet tot 65 jaar kunnen... Wie betaalt er dan de pensioenen als niemand wil werken tot 65? Toch niet de actieve bevolking van 18 tot 55 jaar? Ik heb een enorm NIMBY gevoel hier: pensioen moet blijven, maar niemand wil eraan bijdragen. Ikke nie, het is te warm om hier te werken...

Nogmaals: ik begrijp het dat sommige beroepen zwaarder zijn dan de andere, maar hoe hou je het systeem betaalbaar?
Oud 30 januari 2012, 15:50   #68
born2bewild
Banneling

Standaard

de walen zullen wel een of ander microklimaat inroepen om vroeger met pensioen te mogen gaan
die mogen en kunnen immers niet armer worden
iets in hun DNA geloof ik, uniek in de wereld
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 15:51   #69
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
de walen zullen wel een of ander microklimaat inroepen om vroeger met pensioen te mogen gaan
die mogen en kunnen immers niet armer worden
iets in hun DNA geloof ik, uniek in de wereld
Wallonie wordt binnenkort misschien groot seraing of de borinage expanded.

Laatst gewijzigd door Tavek : 30 januari 2012 om 15:52.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 15:52   #70
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Hier alvast geen enkel spoor van een staking (behalve dan de spoorstaking). Evenveel camions en camionnettekes als anders. Bouwbedrijven bouwen lustig verder. Wegenwerken gaan gewoon door. Niks gezien dat gesloten is dat normaal open is. Ook de water- en energieleveranciers werken blijkbaar.
Wat wel opvalt is dat het winkelcentrum hier een ware overrompeling kent. Ik wou er parkeren om naar de apotheek te gaan. Op een doorsnee maandag kun je daar de auto's op je vingers en tenen tellen. Nu ben ik gewoon moeten doorrijden, het was aanschuiven voor een parkeerplekje...
Oud 30 januari 2012, 15:54   #71
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Hier alvast geen enkel spoor van een staking (behalve dan de spoorstaking). Evenveel camions en camionnettekes als anders. Bouwbedrijven bouwen lustig verder. Wegenwerken gaan gewoon door. Niks gezien dat gesloten is dat normaal open is. Ook de water- en energieleveranciers werken blijkbaar.
Wat wel opvalt is dat het winkelcentrum hier een ware overrompeling kent. Ik wou er parkeren om naar de apotheek te gaan. Op een doorsnee maandag kun je daar de auto's op je vingers en tenen tellen. Nu ben ik gewoon moeten doorrijden, het was aanschuiven voor een parkeerplekje...
Daar zitten de stakers dus.
Oud 30 januari 2012, 15:58   #72
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Bij ons op't werk waren er van de 630 4 op post, de 2 bazen en hun HR lakeien.

Er waren ook 6 werkwilligen, maar die werden bedankt voor de moeite en mochten met behoud van wedde naar huis.

We zullen nog eens gaan kijken voor de nachtploeg hoeveel werkwilligen daar zijn, en dan noemen we het een dag.
Oud 30 januari 2012, 16:08   #73
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
De commentaren van de stakers waren allemaal hetzelfde overigens: "amaai, dat is warm werken in de zomer, menier, doet gij dat maar eens tot 65 jaar".

Blijkbaar wil niemand nog werken tot 65 jaar, laat staan tot 67 jaar. Ik begrijp dat. Ik wil ook met 60 op pensioen, maar ik heb al eens gerekend en dat kan niet. En al die moeilijke beroepen die niet tot 65 jaar kunnen... Wie betaalt er dan de pensioenen als niemand wil werken tot 65? Toch niet de actieve bevolking van 18 tot 55 jaar? Ik heb een enorm NIMBY gevoel hier: pensioen moet blijven, maar niemand wil eraan bijdragen. Ikke nie, het is te warm om hier te werken...

Nogmaals: ik begrijp het dat sommige beroepen zwaarder zijn dan de andere, maar hoe hou je het systeem betaalbaar?
Probleem van de staking is dat er te weinig mensen als jou zijn die slimme vragen stellen... slogans alom. Van beide kanten. Maar hoe houden we het systeem betaalbaar? Inderdaad...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 16:14   #74
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Daar, en thuis.
Oud 30 januari 2012, 16:17   #75
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Serieus blijven hoor. Mijn echtgenote heeft ook vrij genomen omdat de school staakt, maar staakt dus niet. Ook zij is vandaag naar de winkel gegaan.
Oud 30 januari 2012, 16:38   #76
Effect
Minister-President

Standaard

Gezien de perfecte werking van onze maatschappij vandaag bewijst deze staking enkel dat een zeer groot deel van het overheidsapparaat overbodig is. Ziet iemand een manier om zonder de economie of de belastingbetaler* te raken een manier om te besparen

*Belasting op loon betaald met belastingen is geen belastingen. Bijgevolg betalen ambtenaren geen belastingen.

Laatst gewijzigd door Effect : 30 januari 2012 om 16:38.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 16:47   #77
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
*Belasting op loon betaald met belastingen is geen belastingen. Bijgevolg betalen ambtenaren geen belastingen.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 17:54   #78
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Gezien de perfecte werking van onze maatschappij vandaag bewijst deze staking enkel dat een zeer groot deel van het overheidsapparaat overbodig is. Ziet iemand een manier om zonder de economie of de belastingbetaler* te raken een manier om te besparen

Simpelaar is your middle name ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 18:03   #79
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en waarom is de staking mislukt?
Omdat heel velen toch gingen werken als ze vervoer hadden.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2012, 18:06   #80
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
HAA HAA HAA
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be