Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2012, 19:19   #61
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat is ook mijn idee, maar zijt ge bereid werkloosuitkering stop te zetten, want het is immers slecht voor het land.
Uw poging om inlandse werklozen (waaronder veel allochtonen), beleidsmatig op dezelfde voet te stellen als de honderen miljoenen gelukszoekers in de wereld, is herkend, en wordt hierbij als pervers beschouwd.

Een staat houdt zich bezig met de problemen van zijn inwoners, niet met die van de rest van de wereld. Elementaire staatskunde.
Oud 5 februari 2012, 19:19   #62
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Laten we even aannemen dat dat zo zuo zijn, wat is daar dan mis mee?

Als het migratiebeleid niet door de belangen van onze economie, leefbaarheid en sociale zekerheid gestuurd mag worden, waardoor dan wel?
Het migratiebeleid wordt inderdaad gestuurd door de belangen van de economie. Meer in het bijzonder door de belangen van het groot kapitaal.
Het migratiebeleid werd niet gestuurd door leefbaarheid en sociale zekerheid.
Alles staat ten dienste van de economie. Wij allen, of we nu van binnenlandse of buitenlandse afkomst zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 19:19   #63
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Misschien eens focussen op wat goed is voor de mensen?
Wel ja, onze mensen.
Ik ga er nog altijd van uit dat de politicus waarvoor ik stem de belangen van mij en mijn directe omgeving verdedigt , gij niet ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 19:21   #64
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Cornelius Suilenroc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wel ja, onze mensen.
Ik ga er nog altijd van uit dat de politicus waarvoor ik stem de belangen van mij en mijn directe omgeving verdedigt , gij niet ?
In primitieve samenlevingen van 500 jaar terug werden individualisten verstoten, ze waren een blok aan het been van de groep, een belemmering.
Oud 5 februari 2012, 19:21   #65
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel ja, onze mensen.
Ben jij zo kortzichtig dat je niet ziet dat we in een geglobaliseerde wereld leven.
Een politicus kan zich niet enkel en alleen bezighouden met de belangen van jou en je directe omgeving.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 19:22   #66
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Wat stel je voor?
Focussen op wat slecht is voor het land?
Nee, focussen op wat echt belangrijk is.
De mensenrechten is een eerste stap.
Oud 5 februari 2012, 19:23   #67
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ben jij zo kortzichtig dat je niet ziet dat we in een geglobaliseerde wereld leven.
Een politicus kan zich niet enkel en alleen bezighouden met de belangen van jou en je directe omgeving.

Zo is't!

Het individualisme van vandaag is een levensstijl die onverdraagzaamheid en eigenbelang gemakkelijker toegang geeft.
Individualisme is een psychose (geestesziekte waarbij de persoonlijkheid diepgaand is aangetast) die ontstaat uit: ofwel uit opvoeding ofwel uit erfelijkheid of beide.
Oud 5 februari 2012, 19:23   #68
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het migratiebeleid wordt inderdaad gestuurd door de belangen van de economie. Meer in het bijzonder door de belangen van het groot kapitaal.
Het migratiebeleid werd niet gestuurd door leefbaarheid en sociale zekerheid.
Alles staat ten dienste van de economie. Wij allen, of we nu van binnenlandse of buitenlandse afkomst zijn.
Dat lijkt mij redelijk evident te zijn , het tegendeel betekent het totale failliet .Zonder economie is er geen welvaart.
Oud 5 februari 2012, 19:26   #69
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerst mijn gezin , dan mijn familie , dan mijn kennissen en dan de rest.
Zorg jij niet in de eerste plaats voor je eigen gezin en familie misschien ?
Oud 5 februari 2012, 19:27   #70
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dat lijkt mij redelijk evident te zijn , het tegendeel betekent het totale failliet .Zonder economie is er geen welvaart.
We moeten ons meer zorgen maken om het welzijn van 99% mensen dan om de welvaart van de 1% parasieten, deze falende consumptie samenleving tracht het welzijn te verdringen 'krediet' ten voordele van welvaart. De kwaliteit van een samenleving bestaat niet uit het aantal miljonairs, maar hoe men omgaat met zwakken, ouderen, jongeren, gezondheidszorg, werklozen, milieu en de nodige tijd voor het zelf degelijk opvoeden van kinderen, ze zijn de toekomst en de volgende generatie. Wanneer de meeste mensen in een samenleving sociaal en financieel armer worden en het milieu verloederd, dan kan je echt geen goede punten geven aan een economie, minstens moet toch een meerderheid van de mensen het beter krijgen en de natuur moet zich kunnen herstellen, wat nu niet het geval is.
Oud 5 februari 2012, 19:27   #71
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

Citaat:
Eerst mijn gezin , dan mijn familie , dan mijn kennissen en dan de rest.
Zorg jij niet in de eerste plaats voor je eigen gezin en familie misschien ?
Beste vriend, zet uw leestekens nu AUB eens juist.
Oud 5 februari 2012, 19:28   #72
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Suilenroc Bekijk bericht
Zo is't!

Het individualisme van vandaag is een levensstijl die onverdraagzaamheid en eigenbelang gemakkelijker toegang geeft.
Individualisme is een psychose (geestesziekte waarbij de persoonlijkheid diepgaand is aangetast) die ontstaat uit: ofwel uit opvoeding ofwel uit erfelijkheid of beide.
Als u niet in eerste instantie zorgt voor je eigen gezin en familie , bent u volgens mij gek.
Iedere normale mens zorgt in eerste instantie voor zijn eigen gezin en familie.
Oud 5 februari 2012, 19:30   #73
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
En vreemdelingen hebben vanzelfsprekend zelf schuld aan hun afkomst, juist.
Ze zijn verantwoordelijk voor het feit dat ze naar hier gekomen zijn.

Belgische steuntrekkers zijn niet verantwoordelijk voor het feit dat ze hier geboren zijn.

Citaat:
Dat is ook mijn idee, maar zijt ge bereid werkloosuitkering stop te zetten, want het is immers slecht voor het land.
Nee, de werkloosheidsuitkering is niet slecht voor het land.
Oud 5 februari 2012, 19:31   #74
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
En nu een lijstje van muzelpolitici uit islamparadijzen die zich bezig houden met de gehandicapten en gelukszoekers uit - ik zeg maar - Zuid-Amerika, China of Roemenie.
Dat wordt wachten op Godot.
Ik had evengoed kunnen vragen naar een becijferd overzicht van de baten van een vermagrebiseerd Europa of naar een lijstje van Westerse landen waar de moslimallochtonisering een succes is.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 19:31   #75
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik denk absoluut niet dat die clochards "onze westerse cultuur" maakten. Denk jij dat wél?
Dus mogen ze voor Filosoof gerust onder bruggen slapen en in kartonnen dozen wonen.
Oud 5 februari 2012, 19:33   #76
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo is't!

Hoeveel azielige zoekers onderhoudt jij zo? Hoeveel verrijkers verrijken uw leven op uw eigen kosten?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2012, 19:34   #77
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste vriend, zet uw leestekens nu AUB eens juist.
Wat is er mis ?
Vertel eens.
Ik ben nooit te beroerd om iets bij te leren.
Maar er zijn er hier nog geweest die dachten zonder fouten te kunnen schrijven en twee tussenkomsten verder maakten ze zich op dit gebied onsterfelijk belachelijk.
Oud 5 februari 2012, 19:35   #78
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De keuze om uw eigen dictator te kiezen staat niet gelijk aan democratie! Zelfs binnen een dictatuur kan er meer democratie aanwezig zijn dan binnen dit gedrocht van een systeem. onze leiders (de overheid dus) zijn er om de eigendommen, het kapitalisme en zichzelf te beschermen, dat is hun enige doel. Bij elke opstand treden ze op met alle middelen die ze ter beschikking hebben. Degenen met veel eigendom hebben veel vrijheid in deze maatschappij; mensen met minder eigendom hebben minder vrijheid, en die met niets hebben helemaal geen vrijheid! We worden verwacht om te geloven dat de armen OVEREENGEKOMEN zijn om arm te zijn?! We nemen aan dat de stilte van de armen in feite hun toestemming is, voor deze stand van zaken, dat is duidelijk belachelijk. Onze leiders zijn duidelijk genoeg geen leiders maar leugenaars en manipuleurs.
De avatar die ge gekozen hebt, past u langs geen kanten. Het is een slappe poging om een legitieme verzetsbeweging voor uw linkse kar te hangen. 't En zal ni pakken.
Oud 5 februari 2012, 19:36   #79
Cornelius Suilenroc
Partijlid

Standaard

Citaat:
Als u niet in eerste instantie zorgt voor je eigen gezin en familie , bent u volgens mij gek.
Iedere normale mens zorgt in eerste instantie voor zijn eigen gezin en familie.
Nee hoor, ik heb een zeer brede kring van vrienden, famillie en kenissen. Maar je moeten weten dat wanneer de sociale voeling zich enkel beperkt tot de naaste familieleden er dan totaal geen respect voor mensen buiten de eigen kring bestaat. Deze tegenstellingen vinden we ook terug bij het uitbuiten van mens door mens. In de psychiatrie worden deze mensen geklasseerd onder de noemer: asociaal, psychopaat enz.
Wanneer als laatste ook de sociale voeling voor naaste familieleden is weggevallen, dan is de samenleving in verval, wat nu ook het geval is.
Tien jaar geleden telde België 2,5 miljoen gezinnen, nu zijn er niet meer dan 4 miljoen, dit is het gevolg van de stijgende éénoudergezinnen.
De oorzaak is duidelijk, het individualisme dat zich hier te veel en op een verkeerde manier ontplooide en daardoor elke vorm van evenwichtig denken verstoorde, het zogenoemde “doorgeschoten individualisme”.
Oud 5 februari 2012, 19:37   #80
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien eens focussen op wat goed is voor de mensen?
Voor die van dit land, of voor die van de rest van de wereld?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be