![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#182 | |
|
Banneling
|
Citaat:
http://educatie-en-school.infonu.nl/...ks-of-sex.html blijkbaar omdat seksen correct is, en sexen met twee X moet worden geschreven. |
|
|
|
|
|
|
#183 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik schrijf zoals ik het indertijd geleerd heb. In mijn tijd waren het "paddestoelen, ruggegraten, pannekoeken.".. Nu paddeNstoelen, ruggeNgraten, panneNkoeken.. |
|
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enfin, geheel mijn eigen gevoel en voorkeur hoor; maar gelukkig wel gesteund door de Taalunie.
|
|
|
|
|
#185 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Trouwens Trixie, je hoeft niet altijd de kaart te trekken van de 'gewone oma' door andere mensen slim te noemen en zo. Misschien denk je dat het sympathiek overkomt en moet je dat bij andere mensen doen, maar bij mij hoeft dat niet. Ik geloof namelijk wel in de intelligentie van mensen en niet zo in naïviteit.
Ik hoop dat je inziet dat ik dat niet aanvallend bedoel, maar je schrijft wel eens van die dingen (niet enkel tegen mij)... Soit.
|
|
|
|
#186 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Toch een prangende vraag: wat is een "gewone" oma? Zijn er dan ook zoveel "ongewone"? Vraagje nummer 2: waarom zou ik alleen maar een oma zijn? (ben daar echt supertrots over, daar niet van). Ik ben ook een vrouw, echtgenote,tante, dochter, mama, ...en daarbovenop mijn alter ego Trixie. Denkte dat dat gemakkelijk is? |
|
|
|
|
|
|
#187 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je bent in je eigenheid. Sommige mensen zijn slimmer dan anderen, sommigen mooier dan anderen; maar daarom hoef je dat nog niet te etaleren. Daarom, wanneer je anderen er op wijst dat je "toch niet mooi bent" of "niet zo slim bent" , etaleer je jezelf op een naïeve manier. Enfin, weerom: volgens mij. Citaat:
En over wat voor jou makkelijk is of niet ga ik niet oordelen, dat moet je zelf maar doen. En nogmaals, ik hoop dat je dit niet aanvallend interpreteert want ik bedoel het niet zo. Vergeet het anders maar.
|
|
|
|
|
#188 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 9 februari 2012 om 21:48. |
|
|
|
|
|
|
#189 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Terwijl die toegedichte kwaliteiten vooral het gevolg zijn van de zéér vervangbare biologische waarde van mannen..... de overschot-waarde dus |
|
|
|
|
|
|
#190 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heeft niemand daar een idee van? Tot heeft niemand hier een poging gewaagd.
|
|
|
|
#191 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bedoel je het wegvallen van 1) de elektriciteit -> deze mogelijkheid staat er pro forma bij 2) elke aandrijvende energiekracht die we nu als gewoon ervaren 3) die 2 + randinfrastructuur 4) die 3 + randinfrastructuur + de kennis daarover 4) wegvallen van heel de technologische beschaving en kennis 5) wegvallen heel de beschaving alles hangt toch af van het scenario, niet ? Maar dat niets af van de opmerking dat we de opbouw ervaren hebben als man-made enkel en en alleen omdat mannen toevallig beschikbaar waren én overbodig.... er is niets dat zegt dat vrouwen op zich dat ook niet hadden kunnen verwezelijken. Als men zonodig wat koolsteen uit een mijn moest halen voor je volgende technologische sprong en men beschiktte over zowel mannen en vrouwen dan zet men daar bij voorkeur ( niet dat men daarover zit te tubben ) mannen in.... in eerste instantie omdat ze enkel een 'restwaarde' hebben en pas in tweede instantie was dan misschien de extra kracht ook handig meegenomen..... idem dito voor oorlogvoering, boorplatvormen, lange afstandstransport, etc Had men enkel vrouwen ter beschikking dan zullen het vrouwen worden met (misschien) het enige gevolg dat de industrialisatie niet zo snel was gegaan. |
|
|
|
|
|
|
#192 |
|
Banneling
|
Zet 10 vrouwen bijeen gedurende een paar dagen en je weet direct waarom er mannen nodig zijn..
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben zel M en ik zou me waarschijnlijk ook doodergeren aan wat ik dan voor mezelf zou uitmaken als totaal deficiënt. Dat wil lange nog niet zeggen dat die 10 vrouwen het uiteindelijk niet zouden rooien op hun manier. Die visie over efficiëntie is volledig voor rekening van de mannen en is enkel een idee dat onstaan is uit hoe wij zaken al door de eeuwen ( net vanwege die 'overscohtwaarde' ) aanpakken. |
|
|
|
|
|
|
#194 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik bedoel punt 2: er is geen "aandrijvende energiekracht die we nu als gewoon ervaren" meer, en die komt de eerste eeuwen ook niet meer terug.
|
|
|
|
#195 |
|
Banneling
|
ik heb jarenlang met een kerngroep aan vrouwen gewerkt. Dertig jaar nadat de eersten op vervroegd pensioen gingen komen we nog per kwartaal bijeen. ZONDER mannen.
|
|
|
|
|
|
#196 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb sterk de indruk dat je het wilt spelen op : Er is geen aadrijvende energiekracht meer en daarom zullen we de volgende eeuwen terug met eigen 'man'kracht moeten oplossen ? En zonder mannen lukt dat gewoonweg niet ? Ik zou eerlijk gezeg geen reden zien waarom dat met 'vrouw'kracht niet zou lukken. Het zit hem niet zozeer in de kracht _ aangenomen dat mannen daar meer of sterker van zouden hebben _ maar hoe men die aanwendt ( denk bv aan hefbomen, etc ) en de duur ervan. Kwantiteit bv overtreft hier kwaliteit op het niveau van de drijfkracht... en verder het juist aanwenden ervan. |
||
|
|
|
|
|
#197 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik betwijfel of vrouwen van een paar eeuwen oud nog veel hefbomen gaan kunnen hanteren.
|
|
|
#198 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb de vraag gesteld (lees mijn eerste bericht hierover) welke gevolgen zo'n situatie, waarbij alle acties, bescherming, productie etc., weer door menselijke energie moet gebeuren, zou hebben voor de relaties tussen mensen, en tussen man en vrouw in het bijzonder. Die vraag fascineert me, ik heb er mijn eigen ideeën over, en ik wil er zeer graag die van anderen over horen.
|
|
|
|
#199 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik vroeg hier herhaalde malen waartegen. Nog geen antwoord op gekregen. Alleen maar gezever en geleut over 'als den elentriek uitvalt". We zijn hier niet in K&K toch? Ik wacht nog steeds op de eerste man die mij duidelijk en met zinvolle argumenten kan uitleggen waarom en waartegen ik beschermd moet worden. Allee, waartegen de helft van onze bevolking moet beschermd worden dus. |
|
|
|
|
|
|
#200 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|