Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2012, 08:32   #221
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat klopt. En dan moet N-VA overnemen met Bart De Wever als premier.

De N-VA moet hierop voorbereid zijn en op voorhand de nodige allianties hiervoor leggen met een uitgewerkt programma dat voor heel hun coalitie aanvaardbaar is.
Non.

De N-VA moet de Belgische macht breken, en als ze deelneemt aan een regering is het dat wat prioritair zal gerealiseerd worden. De andere partijen zullen dat breekpunt moeten aanvaarden, waarna ze in de N-VA een loyale en constructieve partner zullen vinden.
Oud 11 februari 2012, 08:37   #222
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Neemt niet weg dat als de N-VA de koning zou omzeilt hebben dat dan het hek van de dam zou zijn geweest.
Desondanks is het dat wat de N-VA uiteindelijk zal moeten doen als ze de kern van haar programma wil realiseren. Loskomen uit de horigheid en daarmee de historische daad stellen om de Vlamingen te laten opstaan en op eigen kracht te laten optreden.
Oud 11 februari 2012, 08:41   #223
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De N-VA kan het niet maken om het spelletje niet te spelen zoals het hoort en de reden daarvoor heb ik al toegelicht.
Dit is de slavenketting die de Vlaming, en de Vlaamsnationalist, elke morgen rond zijn hals legt alvorens zijn meester te groeten.
Oud 11 februari 2012, 09:29   #224
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dit is de slavenketting die de Vlaming, en de Vlaamsnationalist, elke morgen rond zijn hals legt alvorens zijn meester te groeten.
Daar ben ik het niet mee eens. Zolang er nog meer dan 50% vlamingen zijn die niet op een vlaams nationalistische partij stemmen, moet je met hen ook rekening houden. Tenslotte is N-VA een democratische partij die niet haar wil door de strot van alle vlamingen wil duwen. Neen, ze verkiest ervoor hen te overtuigen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 09:48   #225
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens. Zolang er nog meer dan 50% vlamingen zijn die niet op een vlaams nationalistische partij stemmen, moet je met hen ook rekening houden. Tenslotte is N-VA een democratische partij die niet haar wil door de strot van alle vlamingen wil duwen. Neen, ze verkiest ervoor hen te overtuigen.
Ik versta de tegenstelling niet tussen rekening houden met de niet-N-VA stemmers en het assertief, dit is buiten de Belgische geplogenheden, optreden om je doel te bereiken.

Tot dan hou ik het op aangeboren slaafsheid tegenover het (welk dan ook, maar in dit geval Belgicistisch) gezag.
Oud 11 februari 2012, 09:55   #226
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Deze Belgicist geeft je 100% gelijk, en dat zal je niet eens verbazen.
Het ziet er al heel mijn leven naar uit dat aan die situatie niks zal veranderen.
De keuze staat voor iedereen open: groeten of gegroet worden...
Oud 11 februari 2012, 10:21   #227
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U wilt De Wever (en de N-VA) instrumentaliseren voor uw eigen politieke doelstellingen, wars van alle politieke doelen die de N-VA al dan niet zelf zou kunnen hebben. En als ze daar niet zomaar in meestappen, maakt u zich boos en verwijt u hen dat ze blijkbaar eigen politieke doelen hebben en daarvoor electorale kracht willen verzamelen...

Origineel, ik heb zoiets in mijn lange carrière van politiek observator nog nooit meegemaakt.
Ik heb zelf geen politieke doelstellingen. Ik voel me wel geflatteerd dat U me er van verdenkt deze te hebben.

Uiteindelijk is dit toch een publiek forum en mag de discussie toch een beetje dieper zijn dan het napraten van de "het mag niet van de Koning" retoriek van onze heren/dames politici.

Wat me frappeert is dat je stelt dat je praat over "wars van politieke doelen die de N-VA al dan niet niet zou kunnen hebben". Blijkbaar is er bij jou ook geen echte duidelijkheid en zekerheid over de politieke doelen van de N-VA.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 februari 2012 om 10:21.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 10:27   #228
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Non.

De N-VA moet de Belgische macht breken, en als ze deelneemt aan een regering is het dat wat prioritair zal gerealiseerd worden. De andere partijen zullen dat breekpunt moeten aanvaarden, waarna ze in de N-VA een loyale en constructieve partner zullen vinden.
Dat is de slogantaal van een kapitein die een bemanning zoekt en luidskeel verkondigd dat ze het schip gaan laten zinken in volle zee.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 10:35   #229
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Deze Belgicist geeft je 100% gelijk, en dat zal je niet eens verbazen.
Neen, het verbaast me niet. We maken exact dezelfde analyse (over heel de lijn trouwens, zoals blijkt uit de asielzoekers-draden).

Citaat:
Het ziet er al heel mijn leven naar uit dat aan die situatie niks zal veranderen.
Hier verschillen we wel ietwat van mening. Ik moet je op dit punt een deterministische visie toeschrijven, en daar kan ik het niet mee eens zijn.

Citaat:
De keuze staat voor iedereen open: groeten of gegroet worden...
Inderdaad.

Maar er is een derde mogelijkheid die jij wegduwt. Dat is het moment waarop de slaaf plots niet meer gehoorzaamt of niet meer het evidente respect toont, en de paniek in de ogen van de meester schiet. 'n Kippevelmoment... Zie bijvoorbeeld de beelden van Nicolae Ceauşescu die uitgejouwd wordt tijdens een toespraak op 21 december 1989 (minuut 2:41).
Oud 11 februari 2012, 10:41   #230
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf geen politieke doelstellingen. Ik voel me wel geflatteerd dat U me er van verdenkt deze te hebben.
Als dat waar zou zijn, waarom zou de N-VA dan in de regering moeten (en ook nog de premier leveren)? Om wat te doen in die regering? Toch niet alleen maar om te zorgen dat er een regering is?

Citaat:
Wat me frappeert is dat je stelt dat je praat over "wars van politieke doelen die de N-VA al dan niet niet zou kunnen hebben". Blijkbaar is er bij jou ook geen echte duidelijkheid en zekerheid over de politieke doelen van de N-VA.
Het doel is de macht van het Belgicisme breken, dat is dus in casu de macht van de "federale" staat. Dat staat zeer duidelijk in het N-VA-programma, blijkt uit het hele discours van de partij, en is ook de reden waarom de N-VA de grootste Vlaamse partij geworden is.

Daar kan dus geen dubbelzinnigheid over bestaan.

Waar ik misschien wel aan zou kunnen twijfelen, is of de mensen in de N-VA-leiding wel over de nodige karaktereigenschappen beschikken om deze stap echt te kunnen zetten. Of ze met andere woorden echt bereid zijn tegen het Belgicistisch gezag in te gaan en los van de Belgicistische consignes te handelen.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze daar nog niet aan toe zijn, maar blijf hopen dat ik me vergis.
Oud 11 februari 2012, 10:43   #231
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is de slogantaal van een kapitein die een bemanning zoekt en luidskeel verkondigd dat ze het schip gaan laten zinken in volle zee.
Ik begrijp niet wat je hier bedoelt, maar whatever... de Vlaamse B-partijtjes zullen moeten plooien voor het hoofddoel van de N-VA, d.i. de macht van de Belgische staat breken, of ze zullen verder en verder moeten binnentreden in de hel waar ze nu net de drempel van overgegaan zijn.
Oud 11 februari 2012, 10:44   #232
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ooit al eens gehoord van een regeringsakkoord?
Ja, al ooit gehoord van onderhandelingen waar 1 partij al zijn standpunten voor een regeringsakkoord er door gekregen heeft?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 10:45   #233
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ja, al ooit gehoord van onderhandelingen waar 1 partij al zijn standpunten voor een regeringsakkoord er door gekregen heeft?
Ooit al eens de nota-BDW gelezen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 10:55   #234
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De N-VA moet er maar 1 punt doorkrijgen, datgene waarvoor ze verkozen is. Als de andere partij dit niet accepteert, dan moet het zonder de N-VA.
Oud 11 februari 2012, 10:56   #235
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet wat je hier bedoelt, maar whatever... de Vlaamse B-partijtjes zullen moeten plooien voor het hoofddoel van de N-VA, d.i. de macht van de Belgische staat breken, of ze zullen verder en verder moeten binnentreden in de hel waar ze nu net de drempel van overgegaan zijn.
De hel is het onvoorwaardelijk ja aan het Europese sixpack en dus het grootkapitaal, waar N-VA de grootste voorstander van is.
In Griekenland word stilaan duidelijk wat het betekend.
In Davos krijgen onze marionetten politici hun orders van het grootkapitaal en die zullen kost wat kost worden uitgevoerd.
Want de schuldigen aan al de tekorten op de begrotingen is de kleine brave belastingbetaler en die moet keihard bestraft worden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 11:00   #236
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De hel is het onvoorwaardelijk ja aan het Europese sixpack en dus het grootkapitaal, waar N-VA de grootste voorstander van is.
De hel vanuit het perspectief van CD&V en VLD is de regering zonder Vlaamse meerderheid waarin ze naar de pijpen van de PS dansen, aldus dagelijks tegen de belangen van hun kiezers ingaan, en wat ze ook doen steeds meer stemmen verliezen aan de N-VA.

Dat is de onomkeerbare hel waarin ze met volle overtuiging gestapt zijn, en die hen vandaag duidelijker en duidelijker aan het worden is.
Oud 11 februari 2012, 11:15   #237
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hel vanuit het perspectief van CD&V en VLD is de regering zonder Vlaamse meerderheid waarin ze naar de pijpen van de PS dansen, aldus dagelijks tegen de belangen van hun kiezers ingaan, en wat ze ook doen steeds meer stemmen verliezen aan de N-VA.

Dat is de onomkeerbare hel waarin ze met volle overtuiging gestapt zijn, en die hen vandaag duidelijker en duidelijker aan het worden is.
Was het de bedoeling niet?
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 11:41   #238
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want de schuldigen aan al de tekorten op de begrotingen is de kleine brave belastingbetaler en die moet keihard bestraft worden.
kiezer
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 11:47   #239
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het niet mee eens. Zolang er nog meer dan 50% Vlamingen zijn die niet op een vVaams nationalistische partij stemmen, moet je met hen ook rekening houden. Tenslotte is N-VA een democratische partij die niet haar wil door de strot van alle Vlamingen wil duwen. Neen, ze verkiest ervoor hen te overtuigen.
er is een duidelijk verschil tussen rekening houden met de Vlaamse niet-N-VA-kiezer in het beleid en de geplogenheden van den Belgique volgen.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2012, 12:01   #240
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
er is een duidelijk verschil tussen rekening houden met de Vlaamse niet-N-VA-kiezer in het beleid en de geplogenheden van den Belgique volgen.
Waarom zou een partij rekening moeten houden met kiezers van een andere partij?

Ze hoeven alleen rekening te houden met hun eigen kiezers, en als het nodig is om water in de wijn te doen om delen van hun programma te realiseren dan is dat zo. Maar dat is niet hetzelfde als rekening houden met hun kiezers.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be