Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2012, 17:54   #14381
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Pakistan, minimumloon : 31,64 €
België, minimumloon : 800 €
Dat betekent dat een Pakistani slechts een vierde verdient van een Belg. In de ogen van die Pakistani zijn wij schatrijk.
In Marokko is het 181,39 €, in Tunesië 113,55 €.
Maar kijk eens naar het minimumloon in Iran : 1014,60 €
En toch vluchten zoveel Iraniërs naar hier? Moeten wij die blijven binnenpakken?
En besteedt Iran evenveel aan ontwikkelingshulp als België?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...mloon_per_land
Ga eerst na waarom die Iraniërs vluchten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 18:02   #14382
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ga eerst na waarom die Iraniërs vluchten.
Zou het iets te maken kunnen hebben met de socioreligieuze politiek in dat land?

Natuurlijk niet, neen, dat komt omdat het land onder de loodzware internationale druk ligt, en de Vuile Staten van Amerika op't punt staan een Blitzkrieg gelijke verrassingsaanval uit te voeren, samen met hun satanistische vriendjes , de Zionisten.

Laatst gewijzigd door maddox : 12 februari 2012 om 18:04.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 18:02   #14383
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hoezo? Kan u ons ook een verhaal vertellen als dat van Parsprototem?
En als u die andere kant van de medaille kent, zult u zeker begrijpen dat er iets moet gebeuren om die toestanden te laten ophouden.
Marie toch, ik heb meermaals erkend dat er problemen zijn en dat er iets moet gebeuren.
Je leest ook nogal selectief.
Dat iets dat moet gebeuren is niet veralgemenen, discrimineren, e.d.; want dat werkt contra-productief.
Oud 12 februari 2012, 18:05   #14384
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, ik ben niet jaloers. Maar een groot deel van de wereldbevolking crepeert in armoede.
Armoede? Een afrikaan die in het oerwoud kan leven van de bananen die hij van de bomen trekt, is dat armoede? Een kameeldrijver die een potje thee dringt in de woestijn? Een indier die koeien aanbidt? Ik zeg maar wat.
Moet je veel geld hebben om een rijk leven te leiden? Je roeit met de riemen die je hebt. Als zij die meer verdienen mij een deel van hun rijkdom willen geven zal ik dit eervol aanvaarden, met dank, maar ik eis niets en ik zal zeker niet pleiten dat het mijn recht is dat zij het aan mij moeten afstaan.

Laatst gewijzigd door kwantum : 12 februari 2012 om 18:06.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 18:06   #14385
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zou het iets te maken kunnen hebben met de socioreligieuze politiek in dat land?
Ja, zeg. Dat zou best wel eens kunnen dat politieke vluchtelingen politieke redenen hebben.
Oud 12 februari 2012, 18:07   #14386
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, zeg. Dat zou best wel eens kunnen dat politieke vluchtelingen politieke redenen hebben.
En de politiek in Iran is niet Islamitisch gedomineerd?
Oud 12 februari 2012, 18:15   #14387
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken die andere kant van de medaille wel.
Prachtig, nu nog stoppen met de realiteit te verdringen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 18:37   #14388
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En de politiek in Iran is niet Islamitisch gedomineerd?
De islam is daar inderdaad de staatsgodsdienst.
Maar je hebt gelijkaardige dictaturen, waar mensen van wegvluchten omdat hun leven bedreigd is, die niet islamitisch geïnspireerd zijn.
Oud 12 februari 2012, 18:44   #14389
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Armoede? Een afrikaan die in het oerwoud kan leven van de bananen die hij van de bomen trekt, is dat armoede? Een kameeldrijver die een potje thee dringt in de woestijn? Een indier die koeien aanbidt? Ik zeg maar wat.
Ja, je zegt inderdaad maar wat.
Trek jij nu in twijfel dat een groot deel van de wereldbevolking crepeert in armoede?

Citaat:
Moet je veel geld hebben om een rijk leven te leiden? Je roeit met de riemen die je hebt. Als zij die meer verdienen mij een deel van hun rijkdom willen geven zal ik dit eervol aanvaarden, met dank, maar ik eis niets en ik zal zeker niet pleiten dat het mijn recht is dat zij het aan mij moeten afstaan.
Mij moeten ze helemaal niets afstaan, maar ik vind dat iedere werkende recht heeft op een eerlijk loon.
Oud 12 februari 2012, 19:03   #14390
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, je zegt inderdaad maar wat.
Trek jij nu in twijfel dat een groot deel van de wereldbevolking crepeert in armoede?
Geef eerst even een definitie van 'creperen in armoede'.

Anderzijds blijf ik erbij: waarom moet ik dagelijks mijn botten afdraaien met de trein naar het werk om dan een deel van mij inkomsten aan de wereldarmoede weg te geven? Waarom moet ik voor iemand anders werken?
Het solidariteitsgevoel is een nobele gedachte, tot wanneer het mij door de strot wordt geduwt dat het een plicht is. Dan pas ik.

Citaat:
Mij moeten ze helemaal niets afstaan, maar ik vind dat iedere werkende recht heeft op een eerlijk loon.
Wat is eerlijk? Uiteraard willen de vakbonden altijd maar hogere salarissen.
Vanwaar moet dat geld dan allemaal komen? Afpakken van wie meer verdient? Dat is diefstal.

Laatst gewijzigd door kwantum : 12 februari 2012 om 19:04.
Oud 12 februari 2012, 19:39   #14391
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef eerst even een definitie van 'creperen in armoede'.

Anderzijds blijf ik erbij: waarom moet ik dagelijks mijn botten afdraaien met de trein naar het werk om dan een deel van mij inkomsten aan de wereldarmoede weg te geven? Waarom moet ik voor iemand anders werken?
Het solidariteitsgevoel is een nobele gedachte, tot wanneer het mij door de strot wordt geduwt dat het een plicht is. Dan pas ik.
Je moet helemaal geen deel van je inkomsten aan de wereldarmoede weggeven! Waar lees je dat?

Citaat:
Wat is eerlijk? Uiteraard willen de vakbonden altijd maar hogere salarissen.
Vanwaar moet dat geld dan allemaal komen? Afpakken van wie meer verdient? Dat is diefstal.
Dit vind ik niet eerlijk :
De helft van de werkende wereldbevolking, 1,4 miljard mensen, verdient minder dan 2 dollar per dag.
http://noordzuidwiki.pbworks.com/w/p...waardig%20werk

Dat geld moet komen van de winsten en dividenden.
Oud 12 februari 2012, 19:51   #14392
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je moet helemaal geen deel van je inkomsten aan de wereldarmoede weggeven! Waar lees je dat?

Dit vind ik niet eerlijk :
De helft van de werkende wereldbevolking, 1,4 miljard mensen, verdient minder dan 2 dollar per dag.
http://noordzuidwiki.pbworks.com/w/p...waardig%20werk

Dat geld moet komen van de winsten en dividenden.
ik heb daarop al eens geantwoord: dat die mensen er dan voor zorgen om meer dan 2 dollar te verdienen.
Oud 12 februari 2012, 20:00   #14393
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

En dan komt het verhaal: zij hebben de kansen niet, enz enz bla bla bla. En wie moet dan die kansen wél creëren? Zij die kunnen betalen. Wie geld heeft heeft het dus vlaggen. Voor de sossen is geld doodzonde, maar dan toch weer niet als ze ergens geld moeten gaan pakken.

Laatst gewijzigd door kwantum : 12 februari 2012 om 20:01.
Oud 12 februari 2012, 20:17   #14394
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan komt het verhaal: zij hebben de kansen niet, enz enz bla bla bla. En wie moet dan die kansen wél creëren? Zij die kunnen betalen. Wie geld heeft heeft het dus vlaggen. Voor de sossen is geld doodzonde, maar dan toch weer niet als ze ergens geld moeten gaan pakken.
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=11
Oud 12 februari 2012, 20:31   #14395
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De islam is daar inderdaad de staatsgodsdienst.
Maar je hebt gelijkaardige dictaturen,
waar mensen van wegvluchten omdat hun leven bedreigd is, die niet islamitisch geïnspireerd zijn.
Je maakt vorderingen!
Je geeft al toe dat de islam voor geen meter deugd.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 20:35   #14396
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Je maakt vorderingen!
Nu jij nog.
Kan je al toegeven dat er dergelijke dictaturen zijn die niet islamitisch geïnspireerd zijn?
Oud 12 februari 2012, 20:38   #14397
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Je maakt vorderingen!
Je geeft al toe dat de islam voor geen meter deugd.
Nog voor geen centimeter:

"Mohammed-belediger teruggestuurd

Een Saudische journalist die zijn land was ontvlucht nadat hij op Twitter kritiek had geuit op de islamitische profeet Mohammed, is teruggestuurd naar Saudi-Arabië. Hamza Kashgari kan daar de doodstraf krijgen. Hij was gevlucht naar Maleisië, maar hij werd daar aangehouden en is vandaag op het vliegtuig terug gezet."
http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...-teruggestuurd

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 12 februari 2012 om 20:38.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2012, 21:14   #14398
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu jij nog.
Kan je al toegeven dat er dergelijke dictaturen zijn die niet islamitisch geïnspireerd zijn?
Ik zou durven beweren dat de Noord Koreaanse diktatuur even door en doorslecht is als de Iraanse Demo/theocratische oplichterij.
Oud 13 februari 2012, 07:57   #14399
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
In China moeten de islamitische Oeigoeren zich gedragen!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oeigoeren
Ik herinner me de beelden ervan nog op TV. En ik heb de historie gelezen. In dit geval vind ik dat de Chinezen, net zoals in Tibet, fout zitten. Ik hou niet van het Chinese beleid. Teveel neoexpansie-gehalte, niet alleen in Tibet en aangrenzende gebieden, maar ook elders in de wereld. Afrika bv.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2012, 09:34   #14400
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Daarom dat ik "..." gebruikte. Wat je schrijft is zééééér herkenbaar. Ik ken ook een halve Gambiaan met 2 zussen. Die hebben hun buik ook vol van moslims, maar ze hebben hun buik ook vol van mensen die zeggen dat blanke Belgen racisten zijn (ik hoop dat arti meeleest). Ze hebben ook nooit problemen gehad met het zoeken van werk.
Het is zelfs zo dat ze, nu ze allemaal het huis uit zijn, verhuizen naar blanke buurten waar ze zich meer thuis voelen, en ook meer welkom.

Voor de rest... Ik dacht dat het in Leuven nog wel meeviel.
Dat blanke Belgen racisten zijn? Dat verwijt kreeg ik al eens van Marokkaanse puberjongens in de klas wanneer ze een sanctie kregen omdat er het een en het ander niet volgens afspraak voor de zoveelste keer niet in orde was.
Dat eindigt vlug als je langs je neus laat vallen dat je in vorige scholen huisbezoeken deed en thee ging drinken met de papa waarna ze een sleutel hebben gezet op de postbus en eindelijk begrepen dat het rood in de agenda geen lofbetuitingen waren maar negatieve opmerkingen.
'En dan zal ik eens aan uw vader vragen of ik een raciste ben.'
Stof tot nadenken dus.
Ik heb nooit huisbezoeken afgelegd maar wel een keer een vader laten komen ivm met het rood in de agenda van zijn zoon (ik was klastitularis). Dat is wel waar, hij had geen enkele brief van de school ontvangen (zei hij) en hij dacht dat 'rood' oké was. Die man sprak amper Frans. Heeft acht kinderen en woont om de hoek. Op die zeventien jaar heb ik nooit zijn vrouw gezien. Twee zonen van hem stelen al eens iets (bv portefeuilles in een fitness centrum) en dealen een beetje.
Het is dus makkelijk gezegd tegen iemand dat hij/zij racist is. Zeer gemakkelijk.

Toen mijn buurman aangaf dat ik beter niets meer zei tegen zijn vrouw, heb ik dat als racistisch aangevoeld, niet alleen tgo mij maar ook tgo zijn vrouw.
En toen ik tegen hem zei: 'Le soleil n'est pas un jouet' nadat ik gesuggereerd had om zijn kinderen iets te geven om te doen in de tuin (bv grote kartonnen dozen schilderen, er een huisje van maken...) en hij uitkwam op frisse lucht en de zon, zei hij 'Et le jardin n'est pas un bar'. Ja, ik zit soms in de tuin met een glaasje wijn na te denken... Heel subtiel word je terechtgewezen.

Enfin, ik heb besloten om niets meer tegen hem te zeggen als ik niets meer tegen zijn vrouw mag zeggen. Ik speel het spelletje niet mee. Meer nog, ik heb zijn vraag genegeerd en heb toch nog iets tegen zijn vrouw gezegd. Dat het tijd werd om de pil te gaan pakken. Ze zakt zo al door haar enkels. Drie zwangerschappen na elkaar waarvan de laatste een tweeling was, en dan twee jaar nadien nr zes. Ze kan ze niet te baas. Ze weet niet hoe want dat mens heeft als kind nooit gespeeld! Vanaf haar zevende of achtste is die getraind geweest om te dienen en onderdanig te zijn aan broers, nonkels, vader... En dat geeft ze door aan haar kinderen in 2012 in een welvaartsland.
Als de meisjes door de broers geschopt of geslagen worden in de tuin, haalt ze de meisjes naar binnen. Die worden dus gestraft. En de jongens mogen rustig verder blijven spelen in de tuin. Daar krijg ik het van. Gelukkig is de oudste een meisje en laat ze zich niet onbetoond omdat ze groter en sterker is maar voor hoelang? Ik wil het niet meer aanzien. En ik ga me er niet mee moeien want dat heeft totaal geen enkele zin. Had ik hun familiale geluiden niet gehad in die mate in de tuin en de leefkamer, dan had ik die familie nooit opgemerkt. Volgens mij is het een prototype gezin dat je legio vindt in Brussel en in Antwerpen en in de faubourgs van Parijs en andere grootsteden in Europa.
Nepalezen en Koerden zijn veel rijper in het aanpassingsproces. Mijn Koerdische overbuurvrouw sprak na twee jaar heel goed Nederlands, meer nog, ze spreekt je aan om te babbelen over ditjes en datjes. Gewoon, gewoon. Zij en haar familie verdient het om hier te zijn: tijdens de eerste Golfoorlog is Bush sr niet tot in Bagdat gegaan (op bombardementen na) en de Koerden in Irak dachten dat ze in opstand konden komen (na de gas-perikelen!). De represailles lieten niet op zich wachten. Ik herinner me nog de beelden van Koerdische families die de bergen over trokken te voet halsoverkop naar Turkije. Van gedehydradeerde kinderen. Mijn overburen waren erbij. Met kleine kinderen. Zij nemen wel deel aan het gemeenschapsleven hier.

Ik zal altijd nuanceren.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 13 februari 2012 om 09:39.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be