Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2012, 22:44   #881
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Colruyt is geen slechte job idd.
Oud 14 februari 2012, 22:45   #882
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Nochtans zou een job bij de spoorwegen haar kunnen helpen om haar leven terug op de rails te zetten.
Op voorwaarde dat het dan onder kuisvrouw-statuut is zolang ze geen echte master heeft.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 22:46   #883
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Op voorwaarde dat het dan onder kuisvrouw-statuut is zolang ze geen echte master heeft.
Zal niet gaan want onze kuisploeg is uitbesteed.

Oud 14 februari 2012, 22:47   #884
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht

Koffiemadam dan?

laatst is er in Brussel toch ambras geweest over de verhuis van een dienst, he? Awel, ze kan bode gaan spelen tussen de arbeiders en die verhuisde dienst. Zeg nu zelf, daar moet ge toch geen diploma voor hebben?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 14 februari 2012 om 22:48.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 22:49   #885
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
En het zalige aan leven is dat we in ieder geval onze eigen verwachtingen kunnen aanpassen....
Verwachtingen aanpassen kan leiden tot een verlaging van je streefniveau. Ik weet niet of dat altijd zo positief is. Je kan niets meer verwachten ook. Onverschilligheid, ook niet om mee te lachen als je daarmee moet leven. Want in feite maakt dan niets nog uit.
Ik weet dus niet of dat zo aanbiddenswaardig is.
Misschien zouden we allemaal harder knokken om "ons best te doen" als we onze verwachtingen niet al te flexibel inzetten.
Neem nu de honger in Afrika, enz....

Verder volg ik Brother Paul, een mooi aantal heel vlot neergepende wijsheden.
Oud 14 februari 2012, 22:51   #886
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Waarom ga je niet eerst een jaar of twee werken bij de Colruyt? Vaste job, vast loon, tijd om wat te sparen...
Nut = ?

Mijn doel is toch om zo snel mogelijk mijn diploma te behalen.
Ook zodat ik zeker wel kan gaan werken op master-niveau, hopelijk toch. Want inmiddels worden de straten al belegd met master-diploma's in bepaalde richtingen.
Oud 14 februari 2012, 22:52   #887
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ja euh, zonder master zal dat niet gaan hé?
Q.E.D.

Oud 14 februari 2012, 22:56   #888
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Nut = ?

Mijn doel is toch om zo snel mogelijk mijn diploma te behalen.
Ook zodat ik zeker wel kan gaan werken op master-niveau, hopelijk toch. Want inmiddels worden de straten al belegd met master-diploma's in bepaalde richtingen.
Ik lees maar één centraal woord in heel uw soap: geld.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 14 februari 2012, 23:00   #889
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap het niet, eerst komen zagen dat ze zelfs geen geld heeft om naar de panos te gaan en dan plots blijkt dat ze 400 000 euro wou gaan lenen om een hotel te kopen. Mis ik iets?

Misschien ben ik niet ambitieus genoeg maar als ik echt geen geld zou hebben zou ik verdomme al blij zijn om te kunnen gaan afwassen in een restaurant.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 23:02   #890
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Ik snap het niet, eerst komen zagen dat ze zelfs geen geld heeft om naar de panos te gaan en dan plots blijkt dat ze 400 000 euro wou gaan lenen om een hotel te kopen. Mis ik iets?

Misschien ben ik niet ambitieus genoeg maar als ik echt geen geld zou hebben zou ik verdomme al blij zijn om te kunnen gaan afwassen in een restaurant.
Nee, ge mist niks. Gij niet nee.
Oud 14 februari 2012, 23:05   #891
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, ge mist niks. Gij niet nee.
Nee, serieus, ik ben dus ni mee.

Iemand die geen nagel heeft om aan haar gat te krabben en daar over komt zeuren op een forum gaat efkes gaan bieden om een hotel te kopen? Ik hoop dat ik ergens iets verkeerd gelezen of begrepen heb?
Oud 14 februari 2012, 23:21   #892
Groentje-18

Standaard

Neen.

Toch niet als je niet vindt dat er iets mis is om jezelf plotsklaps met een hele grote sprong voorwaarts op het droge te proberen helpen.
(Met het risico dat je in de rivier sukkelt, een diepe rivier.)

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 februari 2012 om 23:22.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2012, 23:24   #893
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Als het zeer schaars wordt, wordt dat dan ook centraal en moet je de gekste dingen doen om dat bijzonder schaarse goed te behouden of te vermeerderen.

Het wordt extra grappig als overheidsinstanties (zoals waar jij ook deel van uitmaakt? ) vinden dat ze alle migranten moeten financieën voor het inademen van Belgische lucht en iedere andere leegloper ook eieren onder het gat moeten leggen wegens "kansengroepen", maar mensen die om medische redenen hun studies met honderd jaar verlengd hebben gezien en daardoor nu geen nagel meer hebben om ******** gewoon de laan uitsturen. Of de laan op-sturen beter gezegd. Om te gaan tippelen ofzo.
Oud 14 februari 2012, 23:38   #894
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verhaeghe gaat het niet met je eens zijn vrees ik.

Heel veel hangt toch af van het hout waaruit je gesneden bent en welke risico's je durft te nemen. Je omgeving draagt daar heel sterk in bij, afhankelijk van de mate waarin je je laat beïnvloeden door je omgeving.
Dat hangt ook weer samen met je zelfvertrouwen, waar ook je omgeving een grote duit in de zak doet ...

Neem nu bv dat ik was blijven doorbieden en de sprong had gemaakt. Ik kon door het dak zijn gevallen en mijn broek verschrikkelijk scheuren, maar het kon ook heel goed gaan.
Ik durfde echter niet omdat ik bang was voor het risico, voor het geval dat er toch geen bank me uit de nood zou helpen...
Zot vind ik nu maar kon ...

't Is niet altijd zo evident, Verhaeghe zal het daarmee eens zijn. Maar door te benadrukken dat het wel zo evident is, gaat een heel deel mensen in de categorie grijze muizen (= gewoon "werkvolk") of de "categorie lager" een schuldgevoel aangepraat krijgen. Ze konden de american dream niet waarmaken.
Pas op, ondernemen zit bij mij bv nochtans in het bloed en de plannen ontschieten uit mijn brein als paddenstoelen, maarja...

Tussen droom en werkelijkheid, ligt er nog de afwezigheid van geld, een rijbewijs, geld om ergens te geraken, geld om te telefoneren, ... en uiteindelijk verspil je aan dat alles zoveel tijd en energie en krijg je er zoveel stress door, dat je doodmoe en uitgeput in je bed beland, met weinig zin om er nog uit te komen.
Om maar even te stellen wat een prachtige bodem dit is om een goede levenslange depressie op te kweken ook.

De voorbeelden van de mensen die het gemaakt hebben zijn heel mooi, maar ze zijn ook heel zeldzaam...
En daarbij denk ik dat ik vandaag bv een prima kans heb gehad. De mooiste uit mijn leven waarschijnlijk. Op mijn leeftijd kan ik nog zo'n zotte dingen doen want ik heb ngo geen verplichtingen (geen rekeningen af te betalen, buiten mijn maandelijkse huur, geen kinderen, geen huis om af te betalen, ...). En kan ik het nog terug goedmaken... Tien jaar later kan ik het vergeten.
Die mensen worden ook niet plots in de rijkdom gekatapulteerd. Klein beginnen, vallen en opstaan. Beginnen als zelfstandige in bijberoep, en voor de rest ergens in dienst gaan werken om jezelf te kunnen onderhouden... Ook al ligt die job je niet zo.
Oud 14 februari 2012, 23:40   #895
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als het zeer schaars wordt, wordt dat dan ook centraal en moet je de gekste dingen doen om dat bijzonder schaarse goed te behouden of te vermeerderen.

Het wordt extra grappig als overheidsinstanties (zoals waar jij ook deel van uitmaakt? ) vinden dat ze alle migranten moeten financieën voor het inademen van Belgische lucht en iedere andere leegloper ook eieren onder het gat moeten leggen wegens "kansengroepen", maar mensen die om medische redenen hun studies met honderd jaar verlengd hebben gezien en daardoor nu geen nagel meer hebben om ******** gewoon de laan uitsturen. Of de laan op-sturen beter gezegd. Om te gaan tippelen ofzo.
En mensen die steen en been klagen omdat ze geen geld hebben maar wel zichzelf te goed achten voor een doorsnee job, moeten wij belastingbetalers die wel blijven onderhouden?
Oud 14 februari 2012, 23:45   #896
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verwachtingen aanpassen kan leiden tot een verlaging van je streefniveau. Ik weet niet of dat altijd zo positief is. Je kan niets meer verwachten ook. Onverschilligheid, ook niet om mee te lachen als je daarmee moet leven. Want in feite maakt dan niets nog uit.
Ik weet dus niet of dat zo aanbiddenswaardig is.
Misschien zouden we allemaal harder knokken om "ons best te doen" als we onze verwachtingen niet al te flexibel inzetten.
Neem nu de honger in Afrika, enz....

Verder volg ik Brother Paul, een mooi aantal heel vlot neergepende wijsheden.
soms is het nodig om eens een stapje achteruit te nemen eh, en als het dan weer beter gaat, kan je weer vooruit.
Oud 15 februari 2012, 00:00   #897
Groentje-18

Standaard

Citaat:
En mensen die steen en been klagen omdat ze geen geld hebben maar wel zichzelf te goed achten voor een doorsnee job, moeten wij belastingbetalers die wel blijven onderhouden?
Geen geld hebben komt normaal quasi niet voor in België.
Tenzij je het door ramen en deuren uitsmijt en dus niet overweg kan met geld, of tenzij je het door omstandigheden moet afgeven (bv medische kosten, terugbetaling van afgebrand huis bv en alle andere pech-situaties).

In alle normale omstandigheden kan je beroep doen in België op de bijzonder uitgebreide sociale zekerheid. Iedereen valt in de categorie ziekenkas - werkloosheidsuitkering of leefloon, wat een uitsluitingscategorie vormt (dus bij uitsluiting van de vorige categorieën om één of andere reden, kan je daarin terecht). En zelfs als je niet bij het leefloon terehct kan, heb je nog het vervangend leefloon, bv in geval je niet aan de nationaliteitsvoorwaarde voldoet.

Deze mensen achten zich idd vaak te goed voor een job en vinden dat ze meteen chirurg moeten kunnen worden, al hebben ze nooit een boek van kortbij gezien bij wijze van spreken, hebben geen enkele relevante vaardigheid of kunnen de taal zelfs niet.
Nu het is ook nogal normaal als je ziet wat het verschil in loon is tussen pakweg kuisvrouw en leefloon of uitkering.
De "armoede" is voor velen overigens ook vaak een gekozen statuut, in die zin dat overheidsbekleders dit aandudien als armoede, maar de persoon in kwestie dit gewoon verkiest omdat het hem veel meer tijd geeft (waarin vaak ook nog wordt bijverdiend door klusjes op te knappen - leve het zwartwerk ) of omdat het voor hun simpelweg een énorme verbetering is tov de vorige situatie (migranten). Ze hoeven dan ook niet meer en zijn perfect content met wat wij arm noemen, en kunnen vaak zelfs een flinke duit sparen!
Oud 15 februari 2012, 00:19   #898
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zijt ge er ook zo al enen?
Zijt ge ooit uitgemaakt geweest voor gangster?
Oud 15 februari 2012, 00:23   #899
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad: kom bij de spoorwegen.
Ik heb het ermee gehad.
Ik ga met de wagen en rommel gaat met de camion.
Oud 15 februari 2012, 00:26   #900
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee.
Honger is de beste motivatie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be