Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2012, 16:54   #921
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Of ik goed geslapen zou hebben de komende nacht of de komende 15 jaar - moest het dan lukken - met een schuldenput betwijfel ik, maar het ziet er meer en meer naar uit dat ik het wel zou hebben rondgekregen.

Ik ben me gaan informeren... de banken zien zeker wat in mij en zitten klaar op het puntje van hun stoel voor als ik met een businessplan kom afgevlamd in geval het op een week rond moet zijn.

Mensen die in u geloven!

(Terecht uiteraard.)
Maar oef, wat een geluk. Er is toch iets meer mogelijk in dit land dan ik dacht.

Nochtans betreurt iedereen eigenlijk heel erg dat ik niet doorgebeten heb gisteren. Met andere woorden: iedereen denkt dat ik de lening die ik dan had moeten afbetalen per maand, er met gemak uit zou hebben gehaald. Daarin hebben ze waarschijnlijk gelijk. Maar ik had geen enkel boedhoudkundig cijfer gezien op dat moment wat me dat kon bevestigen. Kut.

Soit, moest ik geen diploma te pakken krijgen heb ik dus iig een uitweg, die ik nu naarstig en ten gronde ga bestuderen.
Heb je een diploma bedrijfsbeheer, bijvoorbeeld? Heb je een BTW-nummer? Heb je alle vergunningen en attesten om een hotel te mógen uitbaten? Heb je een studie over de sterktes en zwaktes van het hotel? Over kosten die er aan zijn enzovoort...

En banken die op het puntje van hun stoel zitten om je een lening te geven? Sorry, maar dat geloof ik gewoon niet. Niet omdat jij dat zegt hoor, wel omdat ik geen enkele bank weet die op dit moment staat te springen om een lening te geven voor zoiets onzekers als een hotel, café, taverne...

Hier klopt iets niet. Sorry hoor, dat ik weer de negatieve moet uithangen, maar het klinkt allemaal weer zo voortvarend. Mag ik een raad geven, voor zover je die nodig hebt?

Ga eens kijken op de site van Horeca Vlaanderen: www.fedhorecavlaanderen.be

Je vindt op die site ondermeer een startersgids.

Neem eens contact op met het Agentschap Ondernemen in je provincie.

Kortom, please, informeer je zéér goed. Please?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 16:56   #922
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

als ze idd voor iets niet gemakkelijk geld uithalen, is het wel voor hotel en horecazaken. De failissementen in die sector zijn torenhoog.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 17:05   #923
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 18:20   #924
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Pasop, turken vinden ook nog wel werk.
En daarbij, je argument is achterhaald. Negers kunnen zelfs president worden.

De slimste zet die Amerika heeft gedaan mijns inziens.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karasi Bekijk bericht
Korrekt, als je de juiste huidskleur hebt heb je geen diploma nodig om werk te vinden.
Het werkloosheidscijfer in Nederland voor 'allochtonen' is hoger dan voor 'autochtonen.' Men heeft tests gedaan waar sollicitanten met gelijke kwalificaties maar verschillende afkomst anders werden behandeld.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 18:27   #925
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Lieg dan over uw diploma. En als ze er per se een kopie van willen: vervalsen (via een vriendin ofzo). Maar niet iedereen vraagt een kopie, dus als je ergens binnen geraakt, ben je vertrokken... Elke werknemer moet voor een nieuwe job zo goed als vanaf 0 beginnen. Een diploma zegt iets over uw "streversgehalte", niet over hoe je een job in de pratijk zou aanpakken.

Wees niet zo braaf.
liegen moet je niet doen, maar negeren. ZOlang je maar geen diploma fakets als Dokter bvb... want daar kun je dan wel mee in de problemene geraken. Ga me toch niet zeggen als een firma u aanvaardt voor orderinput, treinmachinist, of gelijk welk diploma waar niveau middelbaar genoeg is maar waar ze gewoon de beste diploma's pikken omdat ze dat goed vlees in de kuip hebben, dat je daarvoor een diploma nodig hebt... Dus als ja daar effe zegt van ja dat is in orde, dan kun je daar toch wel nooit problemen mee hebben.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 18:28   #926
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

http://nos.nl/artikel/341413-klusjes...kilo-goud.html

3 kilo goud vinden en 3% vindersloon beuren.
Of een bestseller schrijven...
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 19:12   #927
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Heb je een diploma bedrijfsbeheer, bijvoorbeeld? Heb je een BTW-nummer? Heb je alle vergunningen en attesten om een hotel te mógen uitbaten? Heb je een studie over de sterktes en zwaktes van het hotel? Over kosten die er aan zijn enzovoort...

En banken die op het puntje van hun stoel zitten om je een lening te geven? Sorry, maar dat geloof ik gewoon niet. Niet omdat jij dat zegt hoor, wel omdat ik geen enkele bank weet die op dit moment staat te springen om een lening te geven voor zoiets onzekers als een hotel, café, taverne...

Hier klopt iets niet. Sorry hoor, dat ik weer de negatieve moet uithangen, maar het klinkt allemaal weer zo voortvarend. Mag ik een raad geven, voor zover je die nodig hebt?

Ga eens kijken op de site van Horeca Vlaanderen: www.fedhorecavlaanderen.be

Je vindt op die site ondermeer een startersgids.

Neem eens contact op met het Agentschap Ondernemen in je provincie.

Kortom, please, informeer je zéér goed. Please?
Ik ben niet achterlijk.

Daarbij begint het al.

Opportuniteit is voorbij nu. Heb gelijkaardige panden opgezocht. Onder het miljoen euro moet je er niet van denken, als het al niet het dubbel is.

Daar kom je nooit aan uit dus.

Dat dit een opportuniteit was, kon overigens een blinde zien.

Het superinteressante hier was: een pand om dubbele U tegen te zeggen voor zeer weinig geld. Heel weinig renovatiekosten. Tal van verblijven, tal van types ook. Ligging: Blankenberge, tweede lijn, op een hoek, dus zelfs met zeezicht.

Daar kon je gewoon niet heel hard op je smikkel mee gaan. Er is me me een cijfer gegeven van het aantal boekingen van zelfs die week maar daar ben ik niet op voortgegaan mits ik het niet heb neergeschreven gezien.

Return on investment zou heel hoog zijn geweest dus, vermits het om zoveel verhuurbare (per nacht) plaatsen ging.

Het geld dat je daarbij in verhouding krijgt voor een opbrengsteigendom is peanuts. En eigenlijk nauwelijks meer dan met een termijnrekening. Eigenlijk het risico en de moeite van een lening niet waard, zeker omdat de panden nu zo hoog geprijsd staan. (Terwijl "mijn" not pand dus toch min. 200 000 euro onder zijn waarde gegaan is.)

Janken...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 15 februari 2012 om 19:16.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 19:23   #928
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Pasop, turken vinden ook nog wel werk.
En daarbij, je argument is achterhaald. Negers kunnen zelfs president worden.

De slimste zet die Amerika heeft gedaan mijns inziens.
Goh en zo'n fantastische president dat dat is. *kots*
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 20:05   #929
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
soms is het nodig om eens een stapje achteruit te nemen eh, en als het dan weer beter gaat, kan je weer vooruit.
Grote waarheid in dit zinnetje.

Even achteruit gaan, maakt het mogelijk om een aanloopt te nemen en ver te springen !

Lees: even werken als vakkenvuller levert je cash op waardoor je je studie kan afmaken, en met de extra levenswijsheid kan je nog verder geraken dan een naief kind van 22 dat net haar master heeft gehaald
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 20:23   #930
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet achterlijk.

Daarbij begint het al.

Opportuniteit is voorbij nu. Heb gelijkaardige panden opgezocht. Onder het miljoen euro moet je er niet van denken, als het al niet het dubbel is.

Het superinteressante hier was: een pand om dubbele U tegen te zeggen voor zeer weinig geld. Heel weinig renovatiekosten. Tal van verblijven, tal van types ook. Ligging: Blankenberge, tweede lijn, op een hoek, dus zelfs met zeezicht.

Daar kon je gewoon niet heel hard op je smikkel mee gaan. Er is me me een cijfer gegeven van het aantal boekingen van zelfs die week maar daar ben ik niet op voortgegaan mits ik het niet heb neergeschreven gezien.

Return on investment zou heel hoog zijn geweest dus, vermits het om zoveel verhuurbare (per nacht) plaatsen ging.

Het geld dat je daarbij in verhouding krijgt voor een opbrengsteigendom is peanuts. En eigenlijk nauwelijks meer dan met een termijnrekening. Eigenlijk het risico en de moeite van een lening niet waard, zeker omdat de panden nu zo hoog geprijsd staan. (Terwijl "mijn" not pand dus toch min. 200 000 euro onder zijn waarde gegaan is.)

Janken...
Waarom in afwachting van een eigen hotel geen job zoeken in die sector? Kun je wat ervaring opdoen zodat je beter voorbereid met je eigen zaak start? Nachtwaker bijv. is zelfs handig als student, want een deel van je tijd zit je daar toch maar te zitten . Of deeltijds floor supervisor ofzo.
Oud 15 februari 2012, 20:43   #931
Tavek
Banneling

Standaard

Pakt u een job, en niet in het toerisme. Hotellerie is hard werken, slecht betaald, slechte uren.....
Oud 15 februari 2012, 20:51   #932
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet achterlijk.

Daarbij begint het al.

Janken...
Was dit ook je business case want ik vind het eerlijk gezegd "deprimerend"...

Kom toch eens met beide voetjes op de grond, Groentje?
Oud 15 februari 2012, 21:06   #933
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

groentje:

zoek nu eens hier, en wat zou je hier kunnen doen volgens uw kennis , volgens uw opleiding , en volgens uw interesses ?
en tussen haakjes, voor de rest van uw leven gratis reizen met het spoor
http://jobs.b-rail.be/main/n/jobs/op...el&activity=83

en hier tussen die 1987 jobs ?
http://vdab.be/mijnvdab/jobs/wz/jobs...ratief&regio1=

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 februari 2012 om 21:08.
Oud 15 februari 2012, 21:27   #934
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Pakt u een job, en niet in het toerisme. Hotellerie is hard werken, slecht betaald, slechte uren.....
zelf een hotel uitbaten is de eerste jaren toch ook niet echt in de zetel zitten en wachten tot het geld binnen komt rollen, lijkt me.
Oud 15 februari 2012, 21:28   #935
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zelf een hotel uitbaten is de eerste jaren toch ook niet echt in de zetel zitten en wachten tot het geld binnen komt rollen, lijkt me.
Dan heb je haar business case nog niet fijn gelezen want dat is basically wat het zegt...
Oud 15 februari 2012, 21:48   #936
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

het beste businessplan die ze kan hebben is huwen met een vent van 10jaar ouder die al zijn dingen op het droge heeft.
Oud 15 februari 2012, 21:49   #937
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

1 Naar de bank gaan
2 Een half miljoen lenen zonder enige vorm van vast inkomen
3 Een hotel kopen
4 ???
5 Profit!
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 21:51   #938
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
1 Naar de bank gaan
3 Een hotel kopen
4 ???
5 Profit!
Seems legit.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 21:54   #939
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
1 Naar de bank gaan
3 Een hotel kopen
4 ???
5 Profit!
Oud 15 februari 2012, 22:29   #940
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Of ze wilt Paris Hilton achterna, dat kan ook
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be