Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2012, 13:26   #981
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Ik dacht eerder: met een diploma/master op je CV, kun je je CV en sollicitatie wel opkrikken.
Stel dat je solliciteert voor een job loonadministratie bij een sociaal secretariaat. Er bestaat geen diploma voor "loonadministratie". Je weet bv ook dat er veel mensen in dat bedrijf zitten met diverse diploma's, dus kun jij je kans ook wagen met master "psychologie". In feite doet het er voor je job ook niet toe of je veel van psychologie kent...

Mja... ik heb inmiddels denk ik de 15e verontschuldiging in mijn mailbox ontvangen. (Mijn excuses, we kunnen uw C.V. helaas niet weerhouden daar u niet over het masterdiploma beschikt zoals voor deze functie o

Ik vind het wel netjes dat men mij terugstuurt moet ik zeggen. Of het moet uit medelijden zijn, of men neemt mijn kandidatuur toch redelijk serieus, al vreesde ik dat ik mezelf gewoon hopeloos belachelijk zou maken.

In een bijzonder slecht geval heb ik mijn masterdiploma nooit, anders misschien pas in 2015. Is het zinvol daarop te wachten? Dat weet ik niet meer... Mijn zin begint eerlijk gezegd ook wel ernstig over te gaan.
Daarom probeer ik nu alle opties ...

Ik mik daarbij eerst hoog. Aan de band gaan staan voor een aantal jaren kan ik nog altijd... Maar ik denk dat ik terecht hoger mik dan die functie.
Tegenwoordig zijn er trouwens soms al vacatures waarin staat "masterdiploma of functioneren overeenkomstig master/licentiaatsniveau), dat geeft iets meer ruimte.

Dat is geen antwoord op je post trouwens. In je post heb je overigens gelijk.
Ik ben zelf eigenlijk ook vrij hard van mening dat je gewoon over een zeker intelligentie-niveau moet beschikken. Als een bedrijf me morgen wil inschakelen als geoloog kunnen ze me krijgen als geoloog, maar dan moeten ze me wel de opleiding on the field geven of school ik mezelf bij.
Ik bedoel maar... uiteindelijk is toch ook niet alles wat je tijdens je master ziet relevant voor je job later en is het sowieso altijd bijleren waarvoor je precies ingezet wordt...
Het gaat er vooral om dat je een zekere denkwijze en een bepaald niveau van functioneren hebt en dit in alles uit, zowel op het vlak van communicatieve vaardigheden (met collega's maar zeker ook bv schriftelijk in rapporteren, ...), dingen oppikken, nieuwe ideeën hebben om te verbeteren, jezelf willen verbeteren, ...

Zucht, ik denk eigenlijk zelf dat ik vrij ideaal ben voor op een studiedienst.
Wetenschappelijke artikels en artikels over actualiteit lezen is mijn dagbezigheid altijd. Maarja, dat is ze allicht van 2 miljard mensen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 februari 2012 om 13:31.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 13:28   #982
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ze zou beter bier gaan brouwen en dat uitvoeren naar de VSA.
VSA = Verenigde Staten van Antwerpen
écht bier eh, of de ARA gaat eens van zich laten horen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 13:29   #983
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
beide sectoren zijn nochtans prima combineerbaar

Ik weet nog ergens een pandje te koop staan in de buurt van 't falconploan in 't Stad.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 13:31   #984
Karasi
Lokaal Raadslid

Karasi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Dat overweeg ik natuurlijk ook.
Maar ik voel eigenlijk veel meer zekerheid om hier te beginnen. Voordelen zijn uiteraard: je kent de taal, je kent de wetten, ...

In het buitenland moet je van nul beginnen. Je kent er niets, noppes, niemendal. De omgeving niet, de lokale situatie niet, wat mensen willen of niet willen niet, ...
Dat schrikt me eigenlijk ontzettend af.
Ook de corruptie die in de meer zuiderse landen heerst, moest het daarover gaan, daarin voel ik me niet goed. Ik zou dus het idee hebben dat ik er niks te zeggen heb en alles me plots kan ontnomen worden. In veel landen is dat ook een realiteit gebleken. Zo had (????) Spanje destijds een wet die zei dat buitenlandse eigenaars zonder boe of bah konden onteigend worden indien de overheid dit nodig vond...

Moest deze situatie zich in Spanje hebben voorgedaan bv drie maanden geleden, zou ik het nooit gedaan hebben.
Tenzij er minimaal een studie van één jaar lang (enfin hangt ervan af waar je je kennis kan halen, als je toevallig een advocaat of notaris of expert in vastgoed kent ter plekke, ... is het natuurlijk al iets anders) en ervaring van misschien ook minimaal evenlang aan vooraf was gegaan. Anders spring je recht in een val denk ik.

Voor alle duidelijkheid, de situatie is dat er een hotel-pand om U tegen te zeggen te koop stond voor de prijs waartegen je tegenwoordig zelfs geen 100-jarige rijwoning met 2 slaapkamers hebt, er was niet meer op geboden op de eerste zitdag, maar er was een tweede zitdag georganiseerd doordat iemand gebruik had gemaakt van het recht van hoger bod). Een kans uit de duizend dus. Er zijn mensen van Zwitserland afgekomen om naar dat hotel te komen kijken... D'uh. Je zou voor minder.
Het hotel is nu eigenlijk verkocht voor de prijs van een recente woonst, open bebouwing, slaapkamer van 3 �* 4. ...

De cijfers die ik gehoord (maar niet ge-zien heb en waar ik dus niet op ben voortgegaan) geven aan dat het pand mits de huidige bezetting binnen drie jaar is afbetaald........ (zo'n leningen lopen thans op 15 jaar).

Doordat ik kennissen in vastgoed heb wat hier al ergens aan bod is gekomen, kan ik de waarde van zo'n goed direct door professionals laten inschatten. Als ik zelf ga kijken doe ik dat ook heel grondig, en weet ik waar ik op moet letten.
Ik als jong meisje met mijn hakjes ben naar het schijnt de enigste bezoekster geweest die in alle kelders is gaan kijken. (Zonder erin te kijken vind ik het compleet gestoord om te bieden maar soit, dat doet enkel ter zake in een vastgoed topic).

Om maar te zeggen dat ieder normaal denkend mens daar een kans van een investering zou hebben zien liggen.
Dream like you're going to live forever ...

Als ik nu een hotel zou gekocht hebben voor 1 000 000 euro met zes kamers en een sauna bv. En julllie zeiden je bent stapelgek en hebt iets super ondoordacht gedaan, dan geef ik iedereen hier 1000% gelijk. De bank zou dan (hoop ik!!!) ook niet tussengekomen zijn, noch een andere instantie.
Ik begrijp u niet dat u op hetzelfde moment dit hier allemaal post en nog steeds met kruiste armen zit.
Ga eens een tijdje op straat leven en het zal je meteen opvallen dat je dankbaar moet zijn met wat je hebt.
Oud 16 februari 2012, 13:44   #985
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja... ik heb inmiddels denk ik de 15e verontschuldiging in mijn mailbox ontvangen. (Mijn excuses, we kunnen uw C.V. helaas niet weerhouden daar u niet over het masterdiploma beschikt zoals voor deze functie o

Ik vind het wel netjes dat men mij terugstuurt moet ik zeggen. Of het moet uit medelijden zijn, of men neemt mijn kandidatuur toch redelijk serieus, al vreesde ik dat ik mezelf gewoon hopeloos belachelijk zou maken.

In een bijzonder slecht geval heb ik mijn masterdiploma nooit, anders misschien pas in 2015. Is het zinvol daarop te wachten? Dat weet ik niet meer... Mijn zin begint eerlijk gezegd ook wel ernstig over te gaan.

Ik mik daarbij eerst hoog. Aan de band gaan staan voor een aantal jaren kan ik nog altijd... Maar ik denk dat ik terecht hoger mik dan die functie.
Tegenwoordig zijn er trouwens soms al vacatures waarin staat "masterdiploma of functioneren overeenkomstig master/licentiaatsniveau), dat geeft iets meer ruimte.

Ik ben zelf eigenlijk ook vrij hard van mening dat je gewoon over een zeker intelligentie-niveau moet beschikken. Als een bedrijf me morgen wil inschakelen als geoloog kunnen ze me krijgen als geoloog, maar dan moeten ze me wel de opleiding on the field geven of school ik mezelf bij.
Ik bedoel maar... uiteindelijk is toch ook niet alles wat je tijdens je master ziet relevant voor je job later en is het sowieso altijd bijleren waarvoor je precies ingezet wordt...
Het gaat er vooral om dat je een zekere denkwijze en een bepaald niveau van functioneren hebt en dit in alles uit, zowel op het vlak van communicatieve vaardigheden (met collega's maar zeker ook bv schriftelijk in rapporteren, ...), dingen oppikken, nieuwe ideeën hebben om te verbeteren, jezelf willen verbeteren, ...

Wetenschappelijke artikels en artikels over actualiteit lezen is mijn dagbezigheid altijd. Maarja, dat is ze allicht van 2 miljard mensen.
natuurlijk weerhouden ze uw cv niet. Waarom solliciteer je voor jobs waar je niet eens aan de minimumeisen voldoet die ze vragen? Ik ga ook geen brieven sturen om hoofdchirurg te worden in een kliniek, want ik heb dat diploma niet.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 13:51   #986
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Opnieuw bevestig je dat geld je grootste drijfveer is. Het leven is veel meer dan dat. Kan veel meer zijn dan dat.

Enne, zeer middelmatig burger worden: dat doe je zelf. Met of zonder master, met of zonder geld, met of zonder hotel. Dat is kwestie van persoonlijkheid, niet van diploma's, geld of hotels.
Ik moet je over de hele lijn gelijk geven...

met die kant-tekening:
ik wil iets doen in dit leven, bijdragen aan de samenleving.
Dat kan in vele bedrijven en organisaties, maar velen gaan over winstbejag die ten nadele is van andere mensen of het milieu. Daar heb ik het moeilijk mee.

Er zijn echter organisaties en instanties die een meerwaarde creëren, volgens mijn ethische principes moet je die (zo ver ik weet) meer gaan zoeken in bv de onderzoekswereld, de wereld van de vzw's (al is dat lang niet altijd zo! ), de wereld van bedrijven die bezig zijn met bv afvalverwerking op een milieuvriendelijke manier, ...
Maar liefst van alles nog zou ik meewerken aan beleid... op macro-niveau iets bereiken.
Mijn lat ligt daarin minder hoog als vroeger, ik hoef niet meer per se in de regering op de post van premier. Ik hoef zelfs niet meer per se in de regering, maar ... toch wil ik nog steeds op een positieve manier het verschil maken. Al zal het niveau waarop dat gebeurt misschien veel kleiner zijn dan verwacht.

Met een hotel vind ik dat je mits wat fantasie ook in zo'n branche zit: met gewoon deftige, degelijke kamers verhuren zonder een infrastructuur waar het milieu van begint te bleiten, oeverloze beslissing, maar die gewoon deftig, degelijk, netjes zijn en voldoen aan hedendaagse normen en wat de gemiddelde burger verwacht van een tripje naar zee, schaad je de samenleving alvast niet. Dat is al één.

Je kan er zelfs een bijdrage aan leveren: mensen vinden een overnachting, een leuke doch betaalbare vakantie op een goedgelegen en heel toegankelijke plek, er is gezonde lucht, ..
Ik zou niet uitmelken, maar bij de laagste kamerprijzen van heel de kust behoren, op jeugdherbergen na dan misschien. Maar die ligging is vaak erbarmelijk...

Je kan daar ook iets mooi van maken, mensen verwennen, ik had daar heel leuke ideetjes voor, leuke dingen doen voor heel weinig geld, die het verschil maken zodat mensen die vakantie toch net iets prettiger, iets beter, iets meer standing vinden hebben dan de doorsnee vakantie en die hun toch net blijer maakt.

En dan nog, stel dat bv één van mijn vrienden in de shit zat, er ergens een crisis was (thuis), gezin zonder onderdak wegens brand, denk maar aan asielzoekers, een arm gezin met een zeer ziek kind of familielid, ... Ik kon die mensen opvangen. Ik zou dan waarschijnlijk of gratis of een forfaitair bedrag hebben geteld om toch uit de onkosten te geraken, afhankelijk van de situatie.

Je kan je eigen bijdrage leveren, op jouw manier. Als je rijk bent, gaat dat trouwens veel makkelijker dan als je arm bent.
En voordat jij of iemand anders begint te gillen dat mijn businessplan geen twee minuten gaat overleven als ik alles gratis of bijna gratis ga weggeven, zo'n dingen kan je ook publiceren en geven ook P.R.
Mensen worden blij en gelukkig als ze lezen dat iemand goede dingen doet (ik denk toch één zo iemand die dan direct ter plekke begint te bleiten zelfs, mensen denken dan aan je en van 'tiens, op dat hotel moeten we eens letten als we in het vervolg nog eens aan zee komen'. Zoeken misschien iets op, zien dat je aan bodemprijzen zit mèt degelijke kamers mèt prima reviews die het hebben over de attente gastvrouw , allerlei kleine attenties die net zorgden voor dat verschil en dat beetje extra en dat beetje meer, ...
en hup ...

Je kan het verschil maken op veel manieren.
Ja ik wil rijk zijn. Maar niet enkel voor mezelf. Boven een bepaalde grens telt rijkdom overigens niet meer. Maar je kan verdomme iéts doen en iéts betekenen op deze wereld als je geld hebt en als je al die krantenartikels leest, hoef je niet bij de pakken te blijven zitten maar gewoon denken van "goh, wat wreed of wat erg " maar kan je gewoon zeggen van: kom hier, ik kan misschien iets voor je doen. Of ik bied je iets aan, enzovoort.
Geld brengt macht mee voor verandering, die verandering wil ik brengen.

Helaas besef ik nu ik er pas echt goed over nagedacht heb (want tussen het moment dat ik hoorde dat er mensen achter stonden en het moment waarop de verkoop was waren maar drie dagen waarvan één werkdag die nog een kijkdag was en waarop ik dus zat te sporen richting zee en terug ) hoeveel mogelijkheden hoteluitbating bv biedt... en hoezeer ik er mezelf wel in zou kunnen waarmaken en terugvinden. Ook al had ik dat hiervoren eerlijk gezegd nooit echt als een optie overwogen.

Ondernemen op zich overigens, heb ik wel al reeds heel mijn leven als een optie gezien (in de zin dan van organisaties/bedrijven managen). Dat komt ook tot uiting in mijn studiekeuzes.

Als het er overigens echt om gaat hé, zijn het karaktereigenschappen van personen die de bank en andere instanties (want bank is niet de enige instantie die daarbij te pas komt) over de schreef helpen.
Oud 16 februari 2012, 13:56   #987
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
natuurlijk weerhouden ze uw cv niet. Waarom solliciteer je voor jobs waar je niet eens aan de minimumeisen voldoet die ze vragen? Ik ga ook geen brieven sturen om hoofdchirurg te worden in een kliniek, want ik heb dat diploma niet.
De vergelijking gaat niet op.

Ik solliciteer voor het type jobs dat Mam aanhaalde. Jobs waarbij het eigenlijk in se niet nodig is dat je een bepaald diploma per se hebt, maar waarbij het erom gaat dat je liefst op een zeker niveau functioneert.

Ondanks het feit dat ik mijn eerste diploma eigenlijk voor het overgrote deel behaald heb en niet over minder kennis (en met alle respect, zeker niet over minder capaciteiten als ik me met sommigen vergelijk ) beschik, heb ik noooooooooit voor een functie in die richting gesolliciteerd. Gewoon omdat ik niet vind dat ik dit ben inderdaad. (En in die sector ze overigens dat risico ook niet kunnen lopen, als de titel niet beschermd en zijn er mensen die zich wel uitgeven voor x terwijl ze mogelijk zelfs geen avondcursusje van een jaar hebben gevolgd.)
In jouw vergelijking zou ik bv de opleiding van chirurgie hebben doorlopen en nog een andere opleiding beleid van de afdeling chirurgie voor 50% bv. En dan solliciteren voor de functie operatiekamer-veiligheids-en kwaliteitsbewaker gevraagd op master niveau, met kennis van de medische wereld bv.

Het gaat er eigenlijk in al die functies om dat ik niet niet over d�*t master-diploma beschik, maar het gaat erom dat ik niet over een master-diploma beschik.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 16 februari 2012 om 13:58.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 13:57   #988
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je hebt toch een bachelor?
Er zijn toch redelijk wat jobs te vinden die gewoon een academische bachelor vragen, waarbij ge echt niet aan den band moet staan.
En als ge goed zijt in wat ge doet kunt ge vaak ook doorgroeien. Vriendin van mij heeft zo'n artiefartie diploma waar ze niks mee aankon. Jobke aanvaard 'onder haar niveau', een half jaar later was ze al gepromoveerd en had ze leiding over een klein team, jaar daarna nog eens gepromoveerd, en dan was ze't beu en is ze met die ervaring op zak gaan solliciteren voor iets dat haar leuker leek.
Oud 16 februari 2012, 14:01   #989
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja. Zo werkt het dus niet.

Citaat:
En een bedrijf ziet nu eenmaal dat je hier aanleg voor hebt door het gevolgd hebben van een hogere scholing...
Oud 16 februari 2012, 14:01   #990
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Waarom niet gewoon ergens een cursus boekhouden volgen, examen afleggen voor bedrijfsbeheer via de centrale examencommissie en zo rustig verder bouwen?

Maar ja, iemand moet ook nog w�*llen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 16 februari 2012 om 14:02.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 14:02   #991
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Je hebt toch een bachelor?
Er zijn toch redelijk wat jobs te vinden die gewoon een academische bachelor vragen, waarbij ge echt niet aan den band moet staan.
En als ge goed zijt in wat ge doet kunt ge vaak ook doorgroeien. Vriendin van mij heeft zo'n artiefartie diploma waar ze niks mee aankon. Jobke aanvaard 'onder haar niveau', een half jaar later was ze al gepromoveerd en had ze leiding over een klein team, jaar daarna nog eens gepromoveerd, en dan was ze't beu en is ze met die ervaring op zak gaan solliciteren voor iets dat haar leuker leek.
Dat is het 'm net ...

Dat betekent dat ik netto 5 jaar studiekosten heb betaald, om op bachelorniveau betaald te worden. Ik denk niet dat ik dat overleef. Mijn doel is voorlopig toch nog echt om op master-niveau terecht te kunnen komen. Zolang het haalbaar is...

Enfin, het eerste wat ik moet en wil proberen is de diploma's alsnog behalen binnen zo weinig mogelijk tijd maar daarvoor moet er eerst vanalles gebeuren. Ik ben nog altijd bezig met die kwesties...
En omdat ik bepaalde papieren nooit ingescand heb, hebben bepaalde instanties de originelen, waardoor ik nu vastzit omdat ik de papieren niet heb.

(Iemand tips om een ramp van zijn leven te maken nodig en 50 000 geweldige kansen te missen in een paar weken tijd? Bel mij. )
Oud 16 februari 2012, 14:10   #992
Bieselke
Partijlid

Standaard

Maar toch Groentje: met "masterdiploma of functioneren overeenkomstig master/licentiaatsniveau", bedoelen ze niet dat je bijna een diploma hebt gehaald of dat je die studies 'eigenlijk' wel aankon. Daar bedoelen ze (meestal) mee, iemand met een bachelor in dezelfde algemene sfeer en door ervaring (minstens) evenwaardig aan een master. U echt bewijzen kunt ge toch pas als ge ergens bezig zijt en kunt laten zien wat ge waart zijt, op een sollicitatiegesprek kunt ge dat niet. Dus overweeg toch eens serieus om voor een wat lagere instapdrempel te solliciteren. En dat moet niet per se zo extreem te zijn als aan de band, maar probeer eens ergens een bachelorfunctie. Zo ben ik op mijn huidig werk ook op relatief korte tijd kunnen opklimmen. En dan hebt ge tenminste iets op uwe CV. Overigens zijn er momenteel nog genoeg (MET een universitair diploma) die ook nog werk zoeken. Zeg nu zelf, wie zou ge zelf aanpakken?

PS: Welke 2 studies doet/deed ge trouwens? Dat ik me iets over de sector kan voorstellen.
Bieselke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 14:13   #993
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het 'm net ...

Dat betekent dat ik netto 5 jaar studiekosten heb betaald, om op bachelorniveau betaald te worden. Ik denk niet dat ik dat overleef. Mijn doel is voorlopig toch nog echt om op master-niveau terecht te kunnen komen. Zolang het haalbaar is...
maar nu wordt ge op geen enkel niveau betaald en ge overleeft het ook, want ge zijt hier nog. Ik snap het echt niet? Ga toch gewoon gaan werken, neem je leven in handen, doe werkervaring op, werk ondertussen die ene master af als je dat zo belangrijk vindt, en dan ziet ge later wel waar ge uitkomt. Er zijn genoeg andere manier om "op masterniveau" betaald te worden zonder master ook, trouwens. Maar je kan niet van 0 ineens alles willen?
Oud 16 februari 2012, 14:15   #994
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet je over de hele lijn gelijk geven...

met die kant-tekening:
ik wil iets doen in dit leven, bijdragen aan de samenleving.
Dat kan in vele bedrijven en organisaties, maar velen gaan over winstbejag die ten nadele is van andere mensen of het milieu. Daar heb ik het moeilijk mee.

Er zijn echter organisaties en instanties die een meerwaarde creëren, volgens mijn ethische principes moet je die (zo ver ik weet) meer gaan zoeken in bv de onderzoekswereld, de wereld van de vzw's (al is dat lang niet altijd zo! ), de wereld van bedrijven die bezig zijn met bv afvalverwerking op een milieuvriendelijke manier, ...
Maar liefst van alles nog zou ik meewerken aan beleid... op macro-niveau iets bereiken.
Mijn lat ligt daarin minder hoog als vroeger, ik hoef niet meer per se in de regering op de post van premier. Ik hoef zelfs niet meer per se in de regering, maar ... toch wil ik nog steeds op een positieve manier het verschil maken. Al zal het niveau waarop dat gebeurt misschien veel kleiner zijn dan verwacht.

Ondernemen op zich overigens, heb ik wel al reeds heel mijn leven als een optie gezien (in de zin dan van organisaties/bedrijven managen). Dat komt ook tot uiting in mijn studiekeuzes.

Als het er overigens echt om gaat hé, zijn het karaktereigenschappen van personen die de bank en andere instanties (want bank is niet de enige instantie die daarbij te pas komt) over de schreef helpen.
Je praat teveel en doet te weinig. Alé, je doet vanalles, maar niets fundamenteels.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 16 februari 2012 om 14:15.
Oud 16 februari 2012, 14:15   #995
Bieselke
Partijlid

Standaard

Citaat:
Uw andere vooruitzicht is om nog 3 jaar totaal neit betaald te worden...
En bachelor betaalt echt niet zo slecht trouwens, als ge U bewijst ten minste tov uwe baas. (Oke het beginloon is niet het loon waar ge hebt over gedroomd, maar daar (kan) snel verandering inkomen).

Edit: ik was aan het knoeien met de quotes
Edit2: Muchos geknoeios

Laatst gewijzigd door Bieselke : 16 februari 2012 om 14:20.
Bieselke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 14:16   #996
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vergelijking gaat niet op.

Ik solliciteer voor het type jobs dat Mam aanhaalde. Jobs waarbij het eigenlijk in se niet nodig is dat je een bepaald diploma per se hebt, maar waarbij het erom gaat dat je liefst op een zeker niveau functioneert.

Ondanks het feit dat ik mijn eerste diploma eigenlijk voor het overgrote deel behaald heb en niet over minder kennis (en met alle respect, zeker niet over minder capaciteiten als ik me met sommigen vergelijk ) beschik, heb ik noooooooooit voor een functie in die richting gesolliciteerd. Gewoon omdat ik niet vind dat ik dit ben inderdaad. (En in die sector ze overigens dat risico ook niet kunnen lopen, als de titel niet beschermd en zijn er mensen die zich wel uitgeven voor x terwijl ze mogelijk zelfs geen avondcursusje van een jaar hebben gevolgd.)
In jouw vergelijking zou ik bv de opleiding van chirurgie hebben doorlopen en nog een andere opleiding beleid van de afdeling chirurgie voor 50% bv. En dan solliciteren voor de functie operatiekamer-veiligheids-en kwaliteitsbewaker gevraagd op master niveau, met kennis van de medische wereld bv.

Het gaat er eigenlijk in al die functies om dat ik niet niet over d�*t master-diploma beschik, maar het gaat erom dat ik niet over een master-diploma beschik.
kijk, als ze u zeggen "we weerhouden u niet want u heeft niet het gevraagde master-diploma" dan moet het zijn dat ge solliciteert voor vacatures waar men een master diploma vraagt, ook al heb je het niet. Feit is dus: solliciteer niet voor functies waar je de gevraagde certificaten en diplomas niet voor hebt. Dat je jezelf o zo capabel en op niveau vindt, doet er niet toe: daar kunnen we straten mee leggen met mensen die zichzelf belangrijk en goed voelen.
Solliciteer gewoon voor vacatures waar je wél de juiste certificaten en diploma's voor hebt, ipv van boven uw gewicht te willen boksen, hier komen bleiten dat ze u niet weerhouden en het nog normaal vinden dat een bedrijf moet investeren in u om u bijscholing te geven...

Als bedrijven kunnen kiezen tussen iemand met het juiste diploma en de juiste opleiding die bijna onmiddelijk kan starten, of iemand die dat niet heeft en nog veel bijscholing nodig heeft, wat denk je dat ze zullen doen? Tzijn geen liefdadigheidsorganisaties hé.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 14:22   #997
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar nu wordt ge op geen enkel niveau betaald en ge overleeft het ook, want ge zijt hier nog. Ik snap het echt niet? Ga toch gewoon gaan werken, neem je leven in handen, doe werkervaring op, werk ondertussen die ene master af als je dat zo belangrijk vindt, en dan ziet ge later wel waar ge uitkomt. Er zijn genoeg andere manier om "op masterniveau" betaald te worden zonder master ook, trouwens. Maar je kan niet van 0 ineens alles willen?
Iemand die een smak geld op tafel kan gooien om een hotel te kopen, noem ik niet meteen arm... Er klopt toch iets niet, he, alé...

Groentje-18 zou beter boeken gaan schrijven, of als freelance artikelen schrijven. of scenario's... Ik denk dat ze veel lezers zou hebben.

Laatst gewijzigd door Txiki : 16 februari 2012 om 14:23.
Oud 16 februari 2012, 14:23   #998
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen heb ik gesolliciteerd voor een belachelijk weinig betaalde job, zonder énige diplomavereisten (zelfs geen middelbaar diploma) in een bedrijf waar ik later, eens ik m'n nief diploma heb, aan de slag zou kunnen in een hogere functie, als ik er tenminste binnengeraak - ik zie het eerder als een uitgebreide sollicitatie voor later, en als ik er niet wil blijven of ze kunnen me er niet gebruiken, dan heb ik iets leuks op m'n CV staan.
Dat gaat qua loon ook schrikken zijn (masterfunctie betaalde 'iets' beter en ik verlies bijna 10 jaar ancienniteit) maar uiteindelijk zal ik wel weer op dat niveau terechtkomen...
Oud 16 februari 2012, 14:24   #999
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Waarom niet gewoon ergens een cursus boekhouden volgen, examen afleggen voor bedrijfsbeheer via de centrale examencommissie en zo rustig verder bouwen?

Maar ja, iemand moet ook nog w�*llen.
Dat heb ik al hoor.

Inmiddels heb ik ook het OPO boekhouden voor univ afgelegd dat gelijk is aan dat wat de masters (T)EW krijgen dus.
Oud 16 februari 2012, 14:24   #1000
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is het 'm net ...

Enfin, het eerste wat ik moet en wil proberen is de diploma's alsnog behalen binnen zo weinig mogelijk tijd maar daarvoor moet er eerst vanalles gebeuren. Ik ben nog altijd bezig met die kwesties...
En omdat ik bepaalde papieren nooit ingescand heb, hebben bepaalde instanties de originelen, waardoor ik nu vastzit omdat ik de papieren niet heb.

(Iemand tips om een ramp van zijn leven te maken nodig en 50 000 geweldige kansen te missen in een paar weken tijd? Bel mij. )
Het type job (bv loonadministratie ofzo) dat ik aanhaalde, kun je ook met een academische bachelor krijgen.

Je zou je vaardigheden gewoon meer moeten verkopen en focussen op de positieve zaken.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be