![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1001 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1002 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zijn luizen verzorgen.
![]() |
#1003 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1004 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk was dat overigens ook de bedoeling van mijn studentenjob (bedrijf kon zeer handig zijn met het oog op latere sollicitaties in die sector). Jammergenoeg heb ik er geen functie binnen gekregen die ik echt kan uitspelen later of waarin ik echt veel heb bijgeleerd (behalve dan over hetgeen waarin ik werkte, administratie, te breed dus). Succes! Ik duim voor je! ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1005 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met alle respect, maar er klopt toch iets niet. Wát heb jij nu eigenlijk nodig om effectief eens ernstig de handen uit de mouwen te steken? Wat is dat toch dat er ontbreekt?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1006 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1007 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Sorry hoor meid, maar 't gaat er bij mij niet in...
![]() |
![]() |
#1008 | |
|
![]() Citaat:
Voor de voorstellen die jij deed, .. ze beleggen de straten met sociaal assistenten, secretariaatsmedewerkers op bachelor niveau ... De overschotten in die sectoren zijn eigenlijk dermate groot dat er bij mijn weten heel wat master collega's op bachelor niveau zijn moeten beginnen op bv een interimbureau, sociaal secretariaat, als sociaal assistent, ... Want dan kiest men natuurlijk ook voor een master die men maar als bachelor moet betalen, als men toch de keuze heeft. Ook daar geraak je niet "aan de bak" dus. Zeker niet met een studieloopbaan als het mijne. En medische redenen opgeven = vragen om niet aangenomen te worden. Voor weinig dingen zijn de discriminaties zo groot als voor ziekte, heel begrijpelijk overigens.
![]() |
![]() |
![]() |
#1009 | |
|
![]() Citaat:
Om je eigen voorbeeld te nemen: hier vind je het studieprogramma voor geologen aan de UGent: http://studiegids.ugent.be/2010/NL/F...OL/CBGEOL.html http://studiegids.ugent.be/2010/NL/F...OI/CMGEOI.html 5 jaar zware voltijdse studies, maar jij gaat dat wel even "on the field" oppikken? Analytische chemie, isotopengeologie en een pakket fysica waar de meeste mensen met een uitgebreide wiskundeachtergrond van duizelen? En stel dat jij toch een soort van miskende Von Neumann bent, waarom zou een bedrijf jou als geoloog aanwerven in plaats van ... een gediplomeerd geoloog? Het antwoord is eenvoudig: ze denken dat je per ongeluk je CV naar het verkeerde adres gestuurd hebt. Ik weet niet welk bachelordiploma je hebt (en dat boeit me ook weinig), maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je het fijn zou vinden als iemand zonder diploma zou zeggen "tja, je zou Groentje-18 die job kunnen geven waarvoor ze een diploma heeft, maar werf mij maar aan zonder diploma, ik leer het wel terwijl ik aan het werk ben". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1010 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1011 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Volgens mij is het probleem hier: keuzes maken tussen studies en geld-leefomstandigheden of niet kunnen accepteren dat ze nooit een master gaat halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1012 | |
|
![]() Citaat:
Dezelfde opportuniteit gaat zich gedurende mijn leven niet meer voordoen hoor. En je vader! ![]() Zeer veel respect!!! ! Dat met anderen doen was het plan hoor. Zo zou ik bv no way aan het stuk reca begonnen zijn wat erbij zat. Enkel kamer en ontbijt. De huidige uitbater deed dat overigens ook. Met voedselbereiding beginnen is een veel te groot risico waarin je alleen al al je opbrengsten van je hotel aan kan verliezen omdat je bv met verswaren werkt, onzekere opbrengsten, ...). Wat betreft groen licht krijgen zijn het trouwens op het einde je persoonlijkheidseigenschappen die de doorslag geven. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1013 | |
|
![]() Citaat:
(Dat laatste geldt zeker als je jong bent, overigens.)
![]() |
![]() |
![]() |
#1014 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken hopen mensen zonder enig diploma die ook elke dag gaan werken voor hunne kost. Maar liggen dagdromen over eigen hotellekes etc... terwijl ze niks in handen heeft (kapitaal etc)... daar heb ik nog niemand rijk van zien worden. Wil je persé dien master, stop dan met zaniken, zoek werk, al is het dan beneden uwe 'stand'. Maar doe er dan iets aan. Jij kijkt echt compleet neer op mensen zonder masterdiploma. Triest om zien zelfs. Geld, geld en nog eens geld, niks mis mee, maar je bent door je gefocus op dat geld, elk gevoel met de realiteit volgens mij stilaan kwijt aan het raken... Herpak je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1015 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1016 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Na haar stage heeft ze enkele tests gedaan, en hebben ze haar definitief aangenomen. Ze werkt nu n�*�*st de masters. Probeer het eens op die manier? Ik geloof dat Nynorsk ook iets zei over vrijwilligerswerk/onbetaalde stage. Of laat je omscholen door het VDAB met zicht op werk (ze helpen je bij het vinden van een werkplaats). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1017 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensen die volgend jaar een hotel willen starten zullen ook wel opportuniteiten vinden. Die zijn niet gedoemd tot een leven in armoede omdat ze dat éne pand niet hadden gekocht... En jij ook niet.
![]() |
![]() |
#1018 | |
|
![]() Citaat:
Daarom klaag en zeur ik. Soit, ik zou beter stoppen met vanalles te vertellen hier, want het leidt ertoe dat ik ongewild (vaak uitgelokt door negatieve reacties) te diep in detail ga om ervoor te zorgen dat men de situatie toch begrijpt. Maar wat win ik daarmee hé? Op termijn kan het me wel eens heel zuur opbreken denk ik. Ik zou misschien beter alles neerschrijven in mogelijke latere memoires. Dat is ook nog eens een pak handiger op te dissen dan op dit forum moeten komen zoeken.
![]() |
![]() |
![]() |
#1019 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zeggen we hier nu al maanden, eigenlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1020 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |