![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 66
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Burgemeester
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
|
![]() Kan er mij iemand zeggen waarom er niet meer op gas gereden wordt?
Begin meer en meer te geloven dat de elektrische wagen er niet door komt? Gas is er in overvloed, is goedkoop, vrij makkelijk op te slaan, actieradius is acceptabel... Waarom kunnen de meest auto's niet standaard geleverd worden met een gastank? En hoe zit met de omzetting van gas naar elektriciteit(dus zonder verbranding) met behulp van de brandstofcel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 5.544
|
![]() In kader van de discussie over zwaartekracht; onmisbare lectuur:
http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/Intelligent_Falling
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
LPG is een tussenvorm, een gas dat gemakkelijk vloeibaar wordt bij normale temperaturen en bij wat we lage drukken kunnen noemen. Toch is het verschil tussen een LPG tank en een tank voor vloeibare brandstof redelijk pittig. Een kunststof benzinetank in een raar vormpje om lekker overal tussenin te passen en een tof bruikbaar volume te hebben weegt met alles erop en eraan misschien 10 kg. En kost in verhouding geen drol om te maken. Een stalen LPG tank van een litertje of 50 (het equivalent van 30 liter benzine) is al gauw 30 kg, en moet cylindervormig zijn met bolle uiteindes. Voor aardgas of waterstof is het verhaal al snel helemaal anders. Daar zijn het of loeizware stalen hogedruk tanks , maar dan is de energie opgeslagen per kilo tank lachwekkend. Nog steeds beter dan accu's, daar niet van. Of we gaan High Tech tanks, koolstofvezel omwonden aluminium tanks, of clateraat-metaal hydride trukjes, cryogene opslag enzoverder. En wat betreft kost en hoeveelheid. Fossiel aardgas is een gelimiteerde bron. We hebben er een hoop van, maar ook die hoop geraakt op. Waterstofgas gemaakt uit water daar staat geen limiet op. Maar het is wel een dure methode om energie om te zetten in iets wat opslaanbaar is. En dat nog beperkt ook. Neen, dan is een brandstof die vloeibaar is bij omgevingstemperatuur een pak gemakkelijker. Ik heb al verscheidene keren geopperd om waterstofgas te maken dmv alternatieve energie, dat waterstofgas te recombineren met een koolstofverbinding, en op die manier een vloeibare koolwaterstof te maken die vergelijkbaar is met de huidige vloeibare brandstoffen. Maar blijkbaar ben ik een roepende in een lege woestijn. Citaat:
Citaat:
Met aardgas , daar zit je met het probleem dat je eigenlijk met een dubbel systeem zit. Een deel van de energie wordt dan gebruikt om het aardgas te ontleden, en het waterstofgas hiermee gewonnen gaat de branstofcel in. Het koolstof en de andere -minieme hoeveelheid- resten is gewoon puur afval dan. Ook brandstofcellen die alcohol kunnen verwerken , werken volgens dit systeem. Er zijn systemen die het rechtstreeks kunnen, maar die zijn enorm kwetsbaar voor vervuiling. Alleen met extreem zuivere "brandstof" hebben die een aanvaardbare levensduur. Dus je mag zelf kiezen. Of duur in aanmaak/aankoop of extreem duur in gebruik.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 17 februari 2012 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.412
|
![]() Citaat:
Citaat:
BE: een 10-tal, waarvan ca 6 openbare, schat ik nu. http://www.gas-tankstellen.de/menu.php?jump=menu of andere bron Belgie selecteren In NL: zijn er 90. In D: ca. 1200. Citaat:
![]() http://www.erdgas-mobil.de/privatkunden/vielseitig/ Een CNG-auto heeft ook tweemaal achtereen de prijs voor de auto van de toekomst gewonnen (ADAC Gelber Engel Zukunft), die prijs bestaat ook maar 2 jaar. De allerlaatste versies plug-in hybrides of hybride met range extendermotor kwamen op plaatsen 2 en 3. Citaat:
http://www.volkswagen.nl/home/over_v..._D0Lnl,00.html Doe je de berekening van het omslagpunt qua brandstoffen is de CNG auto (voorlopig) niet te kloppen, na 3 jaar steekt hij alles qua klassieke brandstoffen voorbij. Daarbij is aardgas ook veruit het milieuvriendelijkste. Zelfs die zeldzame diesels die op puur plantaardige olie (PPO) kunnen rijden worden na 6 jaar ingehaald. http://www.amortisationsrechner.de/ staat op 24.000 km/jaar, alles veranderbaar. ( CNG onderaan aanvinken, PPO nog eentje lager ) Maar zoals iedereen weet is BE achterlijk qua auto en milieu, want pas in 2012 komt er een zeer bescheiden maatregel (nieuwe BIV) die de Be-automobilist aanmoedigt een milieuvriendelijke auto te kopen. Voor de rest is het nog altijd de milieuonvriendelijkste brandstof die via de accijns bevoordeeld wordt. Geen wonder dat Vlaanderen de opgelegde NOx en PM emissies niet kan halen. vind je alles hier: http://docs.vlaamsparlement.be/docs/...12/g1375-1.pdf De moeite om het laatste deel vanaf page 31 door te lezen, want daar staan de veranderingen in (ook Formule BIV) , en ook het waarom BE járenlang steeds de verkeerde milieupolitiek gevoerd heeft... BIV simulatie: https://belastingen.fenb.be/vfp-port...ng.html#/q/top werkt tem 30/6/2012
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 februari 2012 om 17:55. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Burgemeester
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
|
![]() Wow, deze lijkt me wel leuk aan ong. € 3,23/100 km, niet te geloven! Gek dat deze auto niet meer media aandacht krijgt!
![]() Technische Daten* Leistung 68 PS Höchstgeschwindigkeit k.A. Hubraum k.A. Tankinhalt Erdgas k.A. Tankinhalt Benzin k.A. Erdgasverbrauch 3,2 kg/100 km Kraftstoffverbrauch pro 100 Kilometer** 3,23 Euro Reichweite Erdgas k.A. Gesamtreichweite k.A. Emissionen/CO2 86 g/km Kofferraumvolumen k.A. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.412
|
![]() Citaat:
http://www.erdgas-mobil.de/privatkun...da-citigo-cng/ Der Skoda Citigo wird im Frühsommer 2012 in Europa auf den Markt gebracht. Laut Herstellerangaben wird der Kleinwagen zu einem späteren Zeitpunkt auch mit ERDGAS als Antrieb erhältlich sein. Damit reiht sich der Skoda Citigo neben dem VW up! und dem SEAT Mii in das Kleinwagensegment der Erdgasfahrzeuge ein. Mit dem Erdgasmotor emittiert der Skoda Citigo 79 Gramm CO2 pro Kilometer. Citaat:
Het chassis is ook identiek, afwerking en binnenuitrusting kunnen verschillen, maar vooral de werknemers in CZ worden niet in € betaald. ![]()
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 februari 2012 om 18:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
|
![]() Citaat:
Je hoeft voor mij zelfs niks wiskundig of natuurkundig te bewijzen... gewoon even een schts met het basisprincipe opdat ik weet wat ik zoal moet gaan halen in den brico achter den hoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
|
![]() Citaat:
Waar blijft die schets DogofSirius.... daarna praten we wel over dien big bang. Laatst gewijzigd door praha : 17 februari 2012 om 18:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.412
|
![]() Citaat:
Diesels zijn zwaarder en luidruchtiger (meer kg´s aan dempingsmateriaal) als benzines bij ~ gelijke PK, ook andere dingen zoals bij de batterij is de benzine lichter. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 februari 2012 om 19:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Burgemeester
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
|
![]() Nu begrijp ik wat Maddox bedoelt met vervuiling, een ander nadeel blijkt de hoge bedrijfstemperatuur van de brandstofcel te zijn:
Citaat:
SOFCs are unique in that negatively charged oxygen ions travel from the cathode (negative side of the fuel cell) to the anode (positive side of the fuel cell) instead of positively charged hydrogen ions travelling from the anode to the cathode, as is the case in all other types of fuel cells. Oxygen gas is fed through the cathode, where it reacts with electrons to create oxygen ions. The oxygen ions then travel through the electrolyte to react with hydrogen gas at the anode. The reaction at the anode produces electricity and water as by-products. Carbon dioxide may also be a by-product depending on the fuel, but the carbon emissions from an SOFC system are less than those from a fossil fuel combustion plant.[23] The chemical reactions for the SOFC system can be expressed as follows:[24] Anode Reaction: 2H2 + 2O–2 → 2H2O + 4e– Cathode Reaction: O2 + 4e– → 2O–2 Overall Cell Reaction: 2H2 + O2 → 2H2O SOFC systems can run on fuels other than pure hydrogen gas. However, since hydrogen is necessary for the reactions listed above, the fuel selected must contain hydrogen atoms. In order for the fuel cell to operate, the fuel must be converted into pure hydrogen gas. SOFCs are capable of internally reforming light hydrocarbons such as methane (natural gas), propane and butane. Heavier hydrocarbons including gasoline, diesel, jet fuel and biofuels can serve as fuels in a SOFC system, but an external reformer is required. Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
|
![]() Citaat:
Als me dat jaarlijks m'n dieselprijskaartje kan terugverdienen. Meer zelfs... moest er iets van aan zijn dan ben schrijf ik me front-line in om met jou te strijd aan te gaan tegen de NWO. Wat een verchrikkelijke drogreden alweer, DogofSirius ... kan het nog doorzichtiger ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik vergeet de potentiele veiligheidsrisico's niet. Het blijven hogedruk gastanks . Die gevuld moeten kunnen worden door Modellekes als Kimberly het sterrenmeisje... In't Engels is daar een prachtspreekwoord voor "When something is foolproof, mother nature provides a better fool". Vrij vertaald. Als iets kan idiootveilig is gemaakt, komt moeder natuur af met een betere idioot.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.835
|
![]() Citaat:
We moeten weg van de benzine, weg van diesel, weg van het lawaai en de stank, weg van de fossiele brandstof. We moeten dus zonder aarzelen opteren voor schone, geruisloze wagens en resoluut kiezen voor electrische wagens. Dat is de evidentie zelf. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 februari 2012 om 07:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
|
![]() Citaat:
Elektriciteit en waterstof zijn geen energiebronnen - het zijn energiedragers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.835
|
![]() Citaat:
Vraag is dan: waarom hebben we dat niet gedaan? Wel, u moogt drie keer raden. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 februari 2012 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |