Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2012, 19:22   #14581
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Knap van u eerst beweert u dat ik geen argumenten heb, maar dan reageert u er toch op, er is bij u dus nog hoop op een redelijke discussie.
Ondanks dat de meesten hier op de man spelen, blijkbaar de discussie uit de weg gaande, probeer ik toch nog de draad terug op de rails te krijgen.

Citaat:
Natuurlijk zorgt racisme voor polarisatie
Ok, toch iemand die de discussie wenst aan te gaan, dank daarvoor.

Citaat:
maar wanneer racisme helemaal geen drijfveer is kan ze ook niet voor polarisatie zorgen, gedrag kan dit echter wel doen toenemen wanneer voldoende individuen uit een bepaalde groep zich agressief, bedreigend, superieur, crimineel opstellen tegenover anderen.
Het werkt natuurlijk in beide kanten.
Ik heb al verhalen gelezen en ook gehoord van mensen die reageerden tegen het rabiate racisme van vele mensen hier.

Sommigen reageren er gelaten op en kruipen in een hoekje, net zoals de kinderen in het artikel dat ik aanhaalde.
Anderen reageren er niet op en laten de racist voor wat die is.
Nog anderen betalen met gelijke munt terug en zeggen 'wel weet ge wat, als jullie geen respect hebben voor ons, dan ook omgekeerd niet'.
En een minderheid reageert met pure agressie en misdaad.

En jammer genoeg geven 'we' het mee aan onze kinderen.
Kinderen van vreemde afkomst worden nog steeds en dagelijks racistisch bejegend.
http://www.mo.be/artikel/wat-racisme-met-een-kind-doet

Wat denkt ge dat zo iets met een kind doet eens het in de pubertijd komt en gaat rebelleren tegen het onrecht wat het is aangedaan.

Kijk, ik zeg niet dat alles de schuld is van racisme, maar ik ben er zeker van dat het probleem zonder racisme minder erg zou zijn.
Met wederzijds respect bekomt ge veel meer dan met het vele platvloerse gewauwel hier op dit forum.
Oud 21 februari 2012, 19:28   #14582
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het verandert niets aan het feit dat meer en meer mensen genoeg hebben van vooral bepaalde allochtonen!
Dat besef ik ook, maar het neemt niet weg dat racisten mede oorzaak zijn in het probleem.
If you're not part of the solution, you're part of the problem.

Citaat:
Klopt niet erg met wat we meemaken in de praktijk!
Klopt, kinderen reageren anders dan volwassenen.

Citaat:
Velen blijven rotsvast overtuigd van hun "superioriteit" al kunnen ze amper lezen of schrijven
Dat is een beetje eigen aan de lagere klasse. Iets wat ge zowel bij allochtonen of autochtonen ziet.
Proberen een gebrek aan mentale capaciteit te compenseren met geweld.

Citaat:
en dat is te wijten aan het soort godsdienst waaronder ze gebukt gaan en die hen vertelt dat zij de superwezens zijn op aarde en de niet-gelovigen varkens die onder hen staan!
Godsdienst zal hier zeker wel meespelen.
Ik zag gisteren een docu over de Hassidische Joden.
Ge ziet daar net hetzelfde, en ook in andere extremistische strekkingen komt zulk gedrag voor, ook buiten godsdiensten.
Oud 21 februari 2012, 19:55   #14583
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Kan iemand eens oorzaak-gevolg duidelijk maken aan poster van bovenstaande baarlijke nonsens?
Nee, dat heeft geen zin. Misschien heeft het wel zin even te herhalen dat grote moraalridder Alboreto niet lang geleden in dit subforum als racist ontmaskerd werd. Hij bleek zijn eigen definitie van racisme toe te passen op de bevolkingsgroep van blokkers. Zo zie je maar hoe je moet opletten voor de hoogdraverige woordkramerij van zelfverklaarde antiracisten.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2012, 20:04   #14584
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Nee, dat heeft geen zin. Misschien heeft het wel zin even te herhalen dat grote moraalridder Alboreto niet lang geleden in dit subforum als racist ontmaskerd werd. Hij bleek zijn eigen definitie van racisme toe te passen op de bevolkingsgroep van blokkers. Zo zie je maar hoe je moet opletten voor de hoogdraverige woordkramerij van zelfverklaarde antiracisten.
Als het racisme toeslaat zal het onder de vorm van een anti-racisme zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 09:47   #14585
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het basisonderwijs van de Vlaamse Rand rond Brussel (zes faciliteitengemeenten en nog dertien andere gemeenten) is meer dan één op de drie leerlingen van huis uit anderstalig. Er zijn uitschieters van 77 procent in een school in Sint-Genesius-Rode, van 77 procent in Vilvoorde en van 82 procent in Zellik (Asse).
uit DS online
Ik kan heel goed begrijpen dat Belgische ouders die het beste voor hebben met hun kinderen en al jaren in dit landje wonen alles behalve opgezet zijn met het feit dat ze nog amper plaats vinden in de scholen rondom hen omdat die vollopen met vreemdelingen!
Ik kan heel goed begrijpen dat Belgische ouders die het beste voorhebben met hun kinderen en al jaren in dit landje wonen vrezen dat het onderwijs dat aan hun kinderen zal verschaft worden van steeds mindere kwaliteit zal zijn vanwege het feit dat de vele vreemde kinderen, soms amper de taal machtig en met een andere ingesteldheid erbovenop, het lesgeven bijna onmogelijk maken en zorgen voor enorm veel tijdverlies...
Ik kan me best inbeelden dat we, als "rijke landen" de armere landen moeten helpen met hun onderwijs maar niet dat we ons eigen onderwijs naar de bliksem moeten laten gaan door steeds maar alles te moeten vereenvoudigen en aan te passen aan leerlingen die j?*?*?*ren achterop zitten.
Ik kan heel goed begrijpen dat het onderwijs kampt met een steeds groter tekort aan leerkrachten. Dat zeer vele jonge kandidaten het na enkele jaren voor bekeken houden, dat men overgaat tot het laten geven van lessen door mensen die daar eigenlijk niet bevoegd of gepast opgeleid werden daarvoor enz enz enz
Gewoon de verdere teloorgang van ons tot hiertoe goed aangeschreven onderwijssysteem...
Maar misschien zijn dat allemaal "racistische" bedenkingen, wie weet...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 13:01   #14586
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ondanks dat de meesten hier op de man spelen, blijkbaar de discussie uit de weg gaande, probeer ik toch nog de draad terug op de rails te krijgen.

Ik heb al verhalen gelezen en ook gehoord van mensen die reageerden tegen het rabiate racisme van vele mensen hier.

Sommigen reageren er gelaten op en kruipen in een hoekje, net zoals de kinderen in het artikel dat ik aanhaalde.
Nog anderen betalen met gelijke munt terug en zeggen 'wel weet ge wat, als jullie geen respect hebben voor ons, dan ook omgekeerd niet'.

Kinderen van vreemde afkomst worden nog steeds en dagelijks racistisch bejegend.

Wat denkt ge dat zo iets met een kind doet eens het in de pubertijd komt en gaat rebelleren tegen het onrecht wat het is aangedaan.

Kijk, ik zeg niet dat alles de schuld is van racisme, maar ik ben er zeker van dat het probleem zonder racisme minder erg zou zijn.
Met wederzijds respect bekomt ge veel meer dan met het vele platvloerse gewauwel hier op dit forum.
Het rabiate racisme hier op het forum? Denk het niet hoor, maar wanneer je jezelf boven de moderatie zet en denkt beter dan anderen te weten wat racisme zou zijn..tja, dan kun je iedere vorm van kritiek afdoen als racisme, niet omdat dit zo is maar omdat je geen argumenten hebt, met uw stellingname onderbouwt u dus mijn redenering van nood aan morele superioriteit die sommigen blijkbaar voelen en om die reden alles maar als racisme afdoen.

Racisme is blijkbaar dan ookal geen probleem met noemenswaardige proporties in de samenleving, gelukkig komen mensen zoals een hans van Temsche zelden voor en zijn er amper aanklachten vanuit minderheden tegenover autochtonen waarbij wordt vastgesteld dat er inderdaad sprake is van racisme.
Omgekeerde discriminatie horen we wel, tegen homo's en tegen vrouwen, maar dat bedoeld u vast niet met uw "rabiaat racisme"!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 14:29   #14587
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan heel goed begrijpen dat Belgische ouders die het beste voor hebben met hun kinderen en al jaren in dit landje wonen alles behalve opgezet zijn met het feit dat ze nog amper plaats vinden in de scholen rondom hen omdat die vollopen met vreemdelingen!
Ik kan heel goed begrijpen dat Belgische ouders die het beste voorhebben met hun kinderen en al jaren in dit landje wonen vrezen dat het onderwijs dat aan hun kinderen zal verschaft worden van steeds mindere kwaliteit zal zijn vanwege het feit dat de vele vreemde kinderen, soms amper de taal machtig en met een andere ingesteldheid erbovenop, het lesgeven bijna onmogelijk maken en zorgen voor enorm veel tijdverlies...
Ik kan me best inbeelden dat we, als "rijke landen" de armere landen moeten helpen met hun onderwijs maar niet dat we ons eigen onderwijs naar de bliksem moeten laten gaan door steeds maar alles te moeten vereenvoudigen en aan te passen aan leerlingen die j?*?*?*ren achterop zitten.
Ik kan heel goed begrijpen dat het onderwijs kampt met een steeds groter tekort aan leerkrachten. Dat zeer vele jonge kandidaten het na enkele jaren voor bekeken houden, dat men overgaat tot het laten geven van lessen door mensen die daar eigenlijk niet bevoegd of gepast opgeleid werden daarvoor enz enz enz
Gewoon de verdere teloorgang van ons tot hiertoe goed aangeschreven onderwijssysteem...
Het is goed om bepaalde vaststellingen te doen. De vraag is echter wie of wat de oorzaak is van deze malaises: de vreemdelingen, de schoolgaande kindjes van de vreemdelingen, de autochtonen, de overheid ... ?
Ik ben de eerste om te pleiten dat er bij het toekennen van een nationaliteit enige selectiviteit mag zijn. Maar ik weiger om met de vinger naar de kinderen te wijzen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 14:32   #14588
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als je blijft denken als in je laatste zin ben jij degene die het licht zal uitdoen.

Ik heb ooit om die redenen mijn kinderen weggehaald uit een school, en toen deed iedereen er heel verbaasd over. Wel 7-8 jaar later betalen de autochtonen die gebleven zijn de rekening.

Ik werk halftime in het MO, en het verbaast me altijd hoe vlamingen zich mooie verhaaltjes blijven laten verkopen. Mijn Turkse collega's zijn daar heel eerlijk in: wij zijn vriendelijk tegen jou want we willen je mooie vrouw. Dat zeggen ze over de wijze waarop Turken zich gedragen tegenover autochtonen gedragen.

Ik kom vaak in Brussel bij Oost-Europeanen omdat we vaak voor onze projecten kontakten nodig hebben in Oost-Europa. Alom hoor je hetzelfde: de noordafrikanen zaaien terreur waar ze de meerderheid hebben. Autochtone vrouwen dragen er een hoofdoek om niet het doelwit te worden van racistische aanvallen. En je, het is om te lachen als er beweerd wordt dat het om een 'minderheid' gaat.
Ik stel voor dat de verdedigers van de allochtonen zelf naar Noord-Afrika verhuizen, maar daarvoor zijn ze te laf, ze willen zelf blijven teren op deze samenleving. Enfin, niema,nd in de wereld wil met deze mensen samenwonen, en ik denk altoijd 5 billion people can't be wrong, als iemand mooie zever verkoopt over het multi-cul gedoe dan denk ik altijd aan mijn Turkse collega's hoe zij dat zien. En zij zijn veel dichter bij de waarheid.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 14:33   #14589
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Net alsof die kinderen van vreemde afkomst zich niet schuldig maken aan racisme en pestgedrag.
Maar in de leefwereld van de correcte denkers is dat waarschijnlijk niet hun schuld.
Moet misschien eens vragen of de kinderen van parsprototem zich dagelijks racistisch bejegend voelen, en of ze zijn rebelleren tegen het onrecht wat hen is aangedaan.

Laatst gewijzigd door Yous : 22 februari 2012 om 14:48.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 17:00   #14590
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Net alsof die kinderen van vreemde afkomst zich niet schuldig maken aan racisme en pestgedrag.
Er is ook niemand die het tegendeel beweert. Er is pestgedrag. Bestaat al zo lang als de mensheid. Ook in het katholieke boerendorp.

Wat racisme betreft. Het wordt al eens verward met simplistisch en populistische kuddegeest. Maar simplistische kuddegeesten zijn niet minder gevaarlijk.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 17:11   #14591
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er is ook niemand die het tegendeel beweert. Er is pestgedrag. Bestaat al zo lang als de mensheid. Ook in het katholieke boerendorp.

Wat racisme betreft. Het wordt al eens verward met simplistisch en populistische kuddegeest. Maar simplistische kuddegeesten zijn niet minder gevaarlijk.
Toch wel. Dat is nu eenmaal het simplistisch dogma voor de steeds-ethisch-verantwoorde-altijd-correcte-denkers; Blanken zijn racisten, en niet-blanken zijn dat per definitie niet. Alles wat een allochtoon doet of niet doet vloeit voort uit de onverdraagzame houding van de autochtoon. Zoiets als "eigen verantwoordelijkheid" bestaat niet.
Moest men ooit eens aan wat zelfkritiek doen, dan zou men inzien dat hun gedrag alleen maar bijdraagt tot nog meer segregatie.

Laatst gewijzigd door Yous : 22 februari 2012 om 17:17.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 20:19   #14592
Alboreto

Standaard

Citaat:
Het rabiate racisme hier op het forum?
Niet alleen op dit forum jammer genoeg, ook daarbuiten zoals de getuigenissen van de kinderen die ik eerder gaf.

Citaat:
Denk het niet hoor, maar wanneer je jezelf boven de moderatie zet en denkt beter dan anderen te weten wat racisme zou zijn
Dat doe ik helemaal niet.
De moderatie heeft er voor gekozen enkel het strafbare racisme te weren, namelijk het aanzetten tot.
De andere racistische posts mogen blijven staan van hen, dat hebben ze al verscheidene keren geschreven.

Citaat:
Omgekeerde discriminatie horen we wel, tegen homo's en tegen vrouwen, maar dat bedoeld u vast niet met uw "rabiaat racisme"!
Moest ge eens de moeite doen te lezen wat ik schreef, dan had ge gezien dat ik iets onderlijnd had.
Maar ik merk dat ge liever terug op de man speelt dan de discussie aan te gaan. Het versterkt alleen maar het punt dat ik maak.
Oud 22 februari 2012, 20:22   #14593
Alboreto

Standaard

Citaat:
Vandaar het onderlijnde in mijn post.
Oud 22 februari 2012, 20:30   #14594
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat besef ik ook, maar het neemt niet weg dat racisten mede oorzaak zijn in het probleem.
If you're not part of the solution, you're part of the problem.

Klopt, kinderen reageren anders dan volwassenen.

Dat is een beetje eigen aan de lagere klasse. Iets wat ge zowel bij allochtonen of autochtonen ziet.
Proberen een gebrek aan mentale capaciteit te compenseren met geweld.

Godsdienst zal hier zeker wel meespelen.
Ik zag gisteren een docu over de Hassidische Joden.
Ge ziet daar net hetzelfde, en ook in andere extremistische strekkingen komt zulk gedrag voor, ook buiten godsdiensten.
Rascisten worden gemaakt door het probleem.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 20:31   #14595
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Wat staat er in die post die jouw doet denken dat het net is alsof kinderen van vreemde afkomst .....
Citaat:
Maar in de leefwereld van de correcte denkers is dat waarschijnlijk niet hun schuld.
Wat staat er in die post die jouw doet denken dat in de leefwereld van de correcte denkers....
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 20:33   #14596
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Toch wel. Dat is nu eenmaal het simplistisch dogma voor de steeds-ethisch-verantwoorde-altijd-correcte-denkers; Blanken zijn racisten, en niet-blanken zijn dat per definitie niet. Alles wat een allochtoon doet of niet doet vloeit voort uit de onverdraagzame houding van de autochtoon. Zoiets als "eigen verantwoordelijkheid" bestaat niet.
Moest men ooit eens aan wat zelfkritiek doen, dan zou men inzien dat hun gedrag alleen maar bijdraagt tot nog meer segregatie.
Waar lees jij dat?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 20:33   #14597
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sommigen gooien de term losweg over dit forum, terwijl ze niet eens weten wat voor rascisme het dan wel is en tegen wie dit gericht is.

Velen die tegen deze topic zijn zeggen ook dat ik een rcsist ben...terwijl ze niet eens weten welke huidskleur ik heb, waar ik afkomstig van ben, tegen wie ik dan wel iets heb,... en toch veroordelen ze mij...en dan zijn het diezelfden die het hebben over veralgemeningen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 20:35   #14598
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Rascisten worden gemaakt door het probleem.
Het is een op zijn minst een wisselwerking.
Door de problemen komen er meer racisten.
Door racisten komen er meer problemen.
En racisten maken racisten.

Dat laatste is iets waar de makers van dit forum trots mogen op zijn.
Oud 22 februari 2012, 20:38   #14599
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Velen die tegen deze topic zijn zeggen ook dat ik een rcsist ben...terwijl ze niet eens weten welke huidskleur ik heb, waar ik afkomstig van ben, tegen wie ik dan wel iets heb,... en toch veroordelen ze mij...en dan zijn het diezelfden die het hebben over veralgemeningen.
Als iemand zich een mening vormt over u op basis van uw meningen, dan is dat geen veralgemening, maar een mening.
Oud 22 februari 2012, 20:40   #14600
Alboreto

Standaard

Citaat:
Misschien hebt ge gelijk.
Ik vergeet af en toe Hanlon's Razor.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be