![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#14581 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ok, toch iemand die de discussie wenst aan te gaan, dank daarvoor. Citaat:
Ik heb al verhalen gelezen en ook gehoord van mensen die reageerden tegen het rabiate racisme van vele mensen hier. Sommigen reageren er gelaten op en kruipen in een hoekje, net zoals de kinderen in het artikel dat ik aanhaalde. Anderen reageren er niet op en laten de racist voor wat die is. Nog anderen betalen met gelijke munt terug en zeggen 'wel weet ge wat, als jullie geen respect hebben voor ons, dan ook omgekeerd niet'. En een minderheid reageert met pure agressie en misdaad. En jammer genoeg geven 'we' het mee aan onze kinderen. Kinderen van vreemde afkomst worden nog steeds en dagelijks racistisch bejegend. http://www.mo.be/artikel/wat-racisme-met-een-kind-doet Wat denkt ge dat zo iets met een kind doet eens het in de pubertijd komt en gaat rebelleren tegen het onrecht wat het is aangedaan. Kijk, ik zeg niet dat alles de schuld is van racisme, maar ik ben er zeker van dat het probleem zonder racisme minder erg zou zijn. Met wederzijds respect bekomt ge veel meer dan met het vele platvloerse gewauwel hier op dit forum.
|
|
|
|
#14582 | |||
|
|
Citaat:
If you're not part of the solution, you're part of the problem. Klopt, kinderen reageren anders dan volwassenen. Citaat:
Proberen een gebrek aan mentale capaciteit te compenseren met geweld. Citaat:
Ik zag gisteren een docu over de Hassidische Joden. Ge ziet daar net hetzelfde, en ook in andere extremistische strekkingen komt zulk gedrag voor, ook buiten godsdiensten.
|
|
|
|
#14583 |
|
Banneling
|
Nee, dat heeft geen zin. Misschien heeft het wel zin even te herhalen dat grote moraalridder Alboreto niet lang geleden in dit subforum als racist ontmaskerd werd. Hij bleek zijn eigen definitie van racisme toe te passen op de bevolkingsgroep van blokkers. Zo zie je maar hoe je moet opletten voor de hoogdraverige woordkramerij van zelfverklaarde antiracisten.
|
|
|
|
|
|
#14584 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14585 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan heel goed begrijpen dat Belgische ouders die het beste voorhebben met hun kinderen en al jaren in dit landje wonen vrezen dat het onderwijs dat aan hun kinderen zal verschaft worden van steeds mindere kwaliteit zal zijn vanwege het feit dat de vele vreemde kinderen, soms amper de taal machtig en met een andere ingesteldheid erbovenop, het lesgeven bijna onmogelijk maken en zorgen voor enorm veel tijdverlies... Ik kan me best inbeelden dat we, als "rijke landen" de armere landen moeten helpen met hun onderwijs maar niet dat we ons eigen onderwijs naar de bliksem moeten laten gaan door steeds maar alles te moeten vereenvoudigen en aan te passen aan leerlingen die j?*?*?*ren achterop zitten. Ik kan heel goed begrijpen dat het onderwijs kampt met een steeds groter tekort aan leerkrachten. Dat zeer vele jonge kandidaten het na enkele jaren voor bekeken houden, dat men overgaat tot het laten geven van lessen door mensen die daar eigenlijk niet bevoegd of gepast opgeleid werden daarvoor enz enz enz Gewoon de verdere teloorgang van ons tot hiertoe goed aangeschreven onderwijssysteem... Maar misschien zijn dat allemaal "racistische" bedenkingen, wie weet... |
|
|
|
|
|
|
#14586 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Racisme is blijkbaar dan ookal geen probleem met noemenswaardige proporties in de samenleving, gelukkig komen mensen zoals een hans van Temsche zelden voor en zijn er amper aanklachten vanuit minderheden tegenover autochtonen waarbij wordt vastgesteld dat er inderdaad sprake is van racisme. Omgekeerde discriminatie horen we wel, tegen homo's en tegen vrouwen, maar dat bedoeld u vast niet met uw "rabiaat racisme"! |
|
|
|
|
|
|
#14587 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben de eerste om te pleiten dat er bij het toekennen van een nationaliteit enige selectiviteit mag zijn. Maar ik weiger om met de vinger naar de kinderen te wijzen. |
|
|
|
|
|
|
#14588 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ik heb ooit om die redenen mijn kinderen weggehaald uit een school, en toen deed iedereen er heel verbaasd over. Wel 7-8 jaar later betalen de autochtonen die gebleven zijn de rekening. Ik werk halftime in het MO, en het verbaast me altijd hoe vlamingen zich mooie verhaaltjes blijven laten verkopen. Mijn Turkse collega's zijn daar heel eerlijk in: wij zijn vriendelijk tegen jou want we willen je mooie vrouw. Dat zeggen ze over de wijze waarop Turken zich gedragen tegenover autochtonen gedragen. Ik kom vaak in Brussel bij Oost-Europeanen omdat we vaak voor onze projecten kontakten nodig hebben in Oost-Europa. Alom hoor je hetzelfde: de noordafrikanen zaaien terreur waar ze de meerderheid hebben. Autochtone vrouwen dragen er een hoofdoek om niet het doelwit te worden van racistische aanvallen. En je, het is om te lachen als er beweerd wordt dat het om een 'minderheid' gaat. Ik stel voor dat de verdedigers van de allochtonen zelf naar Noord-Afrika verhuizen, maar daarvoor zijn ze te laf, ze willen zelf blijven teren op deze samenleving. Enfin, niema,nd in de wereld wil met deze mensen samenwonen, en ik denk altoijd 5 billion people can't be wrong, als iemand mooie zever verkoopt over het multi-cul gedoe dan denk ik altijd aan mijn Turkse collega's hoe zij dat zien. En zij zijn veel dichter bij de waarheid. |
|
|
|
|
|
|
#14589 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Maar in de leefwereld van de correcte denkers is dat waarschijnlijk niet hun schuld. Moet misschien eens vragen of de kinderen van parsprototem zich dagelijks racistisch bejegend voelen, en of ze zijn rebelleren tegen het onrecht wat hen is aangedaan. Laatst gewijzigd door Yous : 22 februari 2012 om 14:48. |
|
|
|
|
|
|
#14590 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat racisme betreft. Het wordt al eens verward met simplistisch en populistische kuddegeest. Maar simplistische kuddegeesten zijn niet minder gevaarlijk. |
|
|
|
|
|
|
#14591 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Moest men ooit eens aan wat zelfkritiek doen, dan zou men inzien dat hun gedrag alleen maar bijdraagt tot nog meer segregatie. Laatst gewijzigd door Yous : 22 februari 2012 om 17:17. |
|
|
|
|
|
|
#14592 | ||
|
|
Niet alleen op dit forum jammer genoeg, ook daarbuiten zoals de getuigenissen van de kinderen die ik eerder gaf.
Citaat:
De moderatie heeft er voor gekozen enkel het strafbare racisme te weren, namelijk het aanzetten tot. De andere racistische posts mogen blijven staan van hen, dat hebben ze al verscheidene keren geschreven. Citaat:
Maar ik merk dat ge liever terug op de man speelt dan de discussie aan te gaan. Het versterkt alleen maar het punt dat ik maak.
|
|
|
|
#14593 |
|
|
Vandaar het onderlijnde in mijn post.
|
|
|
#14594 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#14595 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#14596 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14597 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Velen die tegen deze topic zijn zeggen ook dat ik een rcsist ben...terwijl ze niet eens weten welke huidskleur ik heb, waar ik afkomstig van ben, tegen wie ik dan wel iets heb,... en toch veroordelen ze mij...en dan zijn het diezelfden die het hebben over veralgemeningen.
|
|
|
|
|
#14598 |
|
|
Het is een op zijn minst een wisselwerking.
Door de problemen komen er meer racisten. Door racisten komen er meer problemen. En racisten maken racisten. Dat laatste is iets waar de makers van dit forum trots mogen op zijn.
|
|
|
#14599 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|