![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
opbrengst roker tot zijn eerste hartinfarct laten we zeggen 30j roker => 6*350 *300 = 6000euro waarvan 3000euro taks Nu uw bewering die kerel kost minder ? in ziekenkost, kost een hartinfarct op zijn kousen 20.000euro We gaan nog niet spreken van de nazorg, maar dat zal wel 1000euro pe rjaar oplopen, en dit voor een periode van 20 jaar . Of zo'n kerelke kost dan 40.000euro door zijn hartproblemen UIteraard kun je zeggen, je moet hem maar niet redden: stel u voor, we laten ze gewoon boven de 65 allemaal doodgaan, maar kom wat jij bedoelt is dat hij toevallig bvb meer dan 5 jaar minder lang leeft, wat best mogelijk is omdat hij dan eventjes later een kankerbehandeling nodig heeft van 50.000euro Hopsalike, dan komt daar uw gigantische besparing: de roker leeft 5 jaar korter, en kost dus 15.000euro pensioen = 75.000euro minder... Maar dan om uw berekening te verfijnen moet je natuurlijk op 1000 rokers rekenen.. hoeveel doen er een hartinfart bvb 5% hoeveel krijgen er kanker bvb 5% dus opbengst 1000 x 3000 = 3Miljoen hartinfarct 50 x 40.000= 2M kanker 50 x 50.000 = 2.5M korter leven 100 * 15.000 = 1.5M Dus netto 3M - 2M - 2.5M + 7.5M = 5M euro verschil pasop. De besparing komt door de pensioenen.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 23 februari 2012 om 08:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() met assumpties valt alles aan te tonen paul. Zonder gebruik van duidelijk verifieerbare cijfers voor dergelijke berekeningen zijn die waarden... waardeloos
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is precies wat ik bedoelde. Laten we zeggen op een bierkaartje berekend kun je indicaties hebben dat het goedkoper voor de staat om iedereen verder te laten roken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Staatssecretaris
|
![]() Roken kan een uitlaatklep zijn voor gestresseerde mensen. Die worden dan net minder snel ziek en krijgen geen depressie, zo kun je het ook bekijken hé.
En dan nog het volgende: de sportongevallen. Pas op, dit betekent soms maanden op de ziekenkas. Ik ken jonge mensen die een jaar hebben thuisgezeten door een sportongeval. Heeft men daar de kostprijs al eens van berekend of durft men niet. ![]() Fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, om verder hierover te discuteren, open je best een eigen draad. Hier gaat het over de vieze gewoontes van rokers om hun vervuilde uitlaat in de longen van propere mensen te blazen. dank u
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge weet dat ik een hevige tegenstander ben van roken als dit hinderlijk is voor anderen (en dus bijna altijd ...)q
Toch zou ik die mensen geen onbeschofte egoöisten noemen. Het zijn verslaafde mensen. Ze hebben geen eigen wil meer ... het zijn sukkelaars die moeten geholpen worden; soms met wat zachte dwang van een strafrechtelijke boete, soms op andere wijze ... Veel medelijden .... maar geen mededogen. De therapie is hard, het is het enige dat werkt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Fred. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mensen die ik ken en die VOOR hun pensionnering zijn overleden rookten NIET, deden serieus aan sport (lopen, marathon, voetbal) en stierven aan hartstilstand, hersentumor, baarmoederhalskanker. O ja, ik ken ook nog één persoon die rookte en die plotsklaps terminaal is, dus geen behandeling meer zal krijgen en ook geen pensioen zal halen. Wat nu? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 februari 2012 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Banneling
|
![]() Ach wat, dat is gewoon het typische nimby-denken.
Beetje vergelijkbaar met het populair de stelling vandaag wel is dat vooral anderen de crisis moeten betalen. Mensen zijn voor/tegen alles zolang het hen goed uitkomt en het hen niet raakt, maar eens men aan hen raakt, dan is alle mogelijke irrationaliteit toegestaan om hun positie te vergoelijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
6 * 350 * 300 is geen 6000 maar 630.000. Waar die 6, 350 en 300 vandaan komen is echter niet duidelijk. Als je bedoelt dat die roker elke dag een pakje sigaretten van 6 euro rookt, dan is't 6 * 365 * 30 = 65.700 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zo begrijp jij dus wel dat mensen die verslaafd zijn graag willen roken. Maar je begrijpt dan kennelijk weer niet dat dat niet betekent dat een roker zoveel mogelijk wil roken op een dag en op eender welke plek dan ook. Ook begrijp je niet dat sommigen anderen niet tot last willen zijn, maar dat ze wel de zelfstandigheid bij anderen veronderstellen om te beslissen dat je ergens naar binnen gaat of niet om daar je vrije tijd door te brengen, zonder dat je blerend aan het handje van vadertje staat meemoet zodat die de door jou gekozen omgeving naar jouw wensen inricht. Dat is pas voor sukkelaars, en dan druk ik me nog zacht uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks wat nu. Ik ken iemand die altijd zijn tanden poetste en toch een vals gebit heeft. Om een iets minder onnozel voorbeeld te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Het probleem is echter dat de tabaksindustrie hun intern onderzoek binnenshuis houdt en een andere boodschap brengt (of bracht) aan het publiek. Verder trachten ze onafhankelijk onderzoek te discrediteren en zijn zij het (ironisch genoeg) die propaganda genereren. Zij zijn daarvoor feitelijk veroordeeld geweest. Opnieuw een quote uit het vonnis van The United States v. Philip Morris: Citaat:
Citaat:
De 'controverse' rond deze studie is weer een voorbeeld van propaganda. Voor het gemak even de Wikipedia pagina rond 'Passive Smoking' quoten (Op die pagina vind je links naar de studies zelf bvb. http://www.thelancet.com/journals/la...article_upsell ): Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar soit, inhoudelijk heeft hij op de website niet volledig ongelijk. Zijn vijf punten gaan over de limitaties van statistisch onderzoek. Hij heeft daarin voor een stuk wel gelijk, maar enkel als het om beperkte en enkele studies gaat. De in deze thread aangehaalde documenten zijn echter 'pooled studies'. Ook de quotes op deze website geven een zeer vertekend beeld. Als je de originele documenten opzoekt zie je dat de quotes betrekking hebben op het publiceren van 1 enkel onderzoek, niet het interpreteren van de resultaten van verschillende onderzoeken. Het originele document van Dr. Kabat (IAQC epidemiologist?) kan ik niet vinden. Ik val in herhaling, ik weet het. Nog 1 keer: Een hoge RR mag dan wel een criteria zijn als het om de publicatie gaat van 1 enkele studie over een controversiele claim, een lagere RR is echter in de praktijk uitstekend aanvaardbaar als het in verschillende onderzoeken en pooled researches terugkomt. Citaat:
Je mag echter nooit het confidence interval (CI) vergeten. Dit getal geeft namelijk de betrouwbaarheid van de RR weer. Een studie die bijvoorbeeld zegt dat de RR van longkanker bij passief roken 3,0 is, maar met een zeer hoge CI, is bijvoorbeeld veel minder betrouwbaar dan een studie die op 1,25 uitkomt maar met een zeer lage CC. Om die reden gaat men juist studies poolen om zo de CC te beperken. De studie van het IARC uit 1998 stelt bijvoorbeeld dat passief roken op de werkvloer een OR heeft van 1,17, maar waarbij de CI van 0,94 tot 1,45 gaat. Eenvoudig uitgelegd wil dit zeggen dat het resultaat van het onderzoek wijst op 17% meer kans, maar dat statistisch gezien het echte resultaat ergens zweeft tussen 6% minder en 45% meer kans... Op zichzelf is dit dus enkel een indicator en kan het niet gezien worden als bewijs dat passief roken schadelijk is. Dit wil niet zeggen dat passief roken onschadelijk zou zijn, het resultaat van deze enkele studie dient als onbeslist beschouwd te worden, maar suggereert nog wel steeds het tegendeel! De studie is echter niet nutteloos, want de resultaten kunnen gepooled worden met resultaten van andere onderzoeken om zo de CI te verkleinen. Zie opnieuw het document uit mijn eerste post. Op deze manier komt men zeer gelijkaardige RR's uit met kleine confidence intervals, wat wel als bewijs beschouwd kan worden van de schadelijkheid van passief roken. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#398 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een onderzoek van 40 jaar, bij mijn weten zelfs het grootste op gebied van passief roken. De eindconclusie lijkt me vrij duidelijk, net zoals die van het IARC die snel opgeleukt moest worden met statistiekjes. Citaat:
Natuurlijk, vooral als je de onderzoeken met een afwijking naar beneden gemakshalve weglaat. De antirooklobby wil het immers heel erg moeilijk maken. Onderzoek op basis van gewoon de cijfers doen ze namelijk niet. Dan vergelijk je gewoon meerokers met rookvrijen en dan trek je je conclusie over het verband wat je aantreft. Uit dat soort eenvoudige maar grootschalige onderzoeken komt echter nooit een verband. Dus gaan ze stoeien met cijfers die gecherrypickt worden uit een veelheid van onderzoeken. Grofweg gooien ze zorgvuldig geselecteerde nietszeggende afwijkingen op een hoop en beweren dan dat ze allemaal op een hoop wel wat zeggen, terwijl de getalsmatige afwijkingen de andere kant op de selectie dus niet doorkomen. De gezondheidsraad (lees: werknemers uit de farmaceutische industrie die alle medewerking krijgen van hun werkgever voor deze nevenfunctie) verdedigt bijvoorbeeld die selectie, met het argument dat 'we inmiddels veel meer weten over de gevolgen van meeroken', en dan houden ze het 'bewijs' over. En daarnaast heb je dan het gedoe met laboratoriumratten, waar ze dan allerlei biomarkers gaan zoeken en vinden, en daar dan een gevolg voor de gezondheid aan toeschrijven. Maar dat zijn dus gevolgen die er niet zijn als je epidemologisch gaat onderzoeken. Maar er is toch altijd wel een journalist die het braaf overtypt. Een belanghebbende die het graag verspreidt, en een minister die zijn stok heeft gevonden. Het onderzoek dient niet de wetenschap maar het nieuwsbericht, en dan vooral de boodschap, dat je van rokers paria's moeten maken, zodat zij stoppen met roken, want anders gaan ze vroeg dood en maken ze hun gezondheidszorgomzet niet. Citaat:
Maar de claim zelf wordt niet gedaan door de onderzoekend wetenschapper, die claimt geen bewijs want die heeft een reputatie als wetenschapper om aan te denken. De claim komt van een antirookorganisatie, een journalist of een politiek orgaan, dat al dan niet op de loonlijst staat van de gezondheidsindustrie. Er wordt voornamelijk gecherrypickt, en gegoocheld met statistieken en biochemisch onderzoek. Ik weet niet meer waar ik dat ergens gelezen heb, het ging over een epidemiologisch onderzoek onder rokers met een niet-rokende partner waarbij ze het drinkgedrag om 1 of andere vage reden ook hebben meegenomen. Vraag me niet waarom. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor alles een pilletje zo hoor je na te denken.
![]() |