Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2012, 11:43   #14661
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Een leuke: "Eigen Jongeren kuisen Eigen Vuil op" wordt in De Standaard ineens:

Marokkaanse jongeren kuisen straten van Molenbeek

Ik neem aan dat Artisjok dit nu veralgemenend racistisch gaat vinden of zo?
En het probleem is nu opgelost he. De borstel erdoor en hupla, alle criminele feiten zijn verdwenen
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 11:54   #14662
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Een mening vormen over allochtonen adhv alledaagse feiten is geen discriminatie maar een mening.
Indien je alle alledaagse feiten in rekening neemt, en niet veralgemeent, ja.
Maar jij voert eerst een welbepaalde selectie door.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 12:27   #14663
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bevolkingsexplosie door immigratie

Senator Bart Laeremans ontving zopas van minister Milquet de officiële bevolkingscijfers voor 1 januari 2012. Daaruit blijkt dat de Belgische bevolking opnieuw sterk gestegen is. België telt nu officieel 11.021.416 inwoners of ruim 85.000 mensen meer dan vorig jaar. Deze bevolkingstoename is uitsluitend het gevolg van immigratie, vermits het aantal buitenlanders officieel met meer dan 50.000 toenam en daarnaast meer dan 30.000 buitenlanders de Belgische nationaliteit verwierven. Als we aan dit tempo doorgaan, dan zal België om de 12 jaar groeien met 1 miljoen inwoners.
Indrukwekkend en schrikwekkend! Durven we ons inbeelden wat dat met de jaren worden zal? Hoe zal het onze kinderen en kleinkinderen vergaan in dat wereldmoeras waar diegenen met problemen en zonder inkomen of bezittingen steeds maar aangroeien en door de steeds slinkende werkende bevolking moet onderhouden worden???
Mogen we ons die vraag stellen?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 12:31   #14664
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Indrukwekkend en schrikwekkend! Durven we ons inbeelden wat dat met de jaren worden zal? Hoe zal het onze kinderen en kleinkinderen vergaan in dat wereldmoeras waar diegenen met problemen en zonder inkomen of bezittingen steeds maar aangroeien en door de steeds slinkende werkende bevolking moet onderhouden worden???
Mogen we ons die vraag stellen?
Die vraag mag je net niet hoorbaar stellen, want een antwoord daarop vragen is waarschijnlijk oproepen tot racisme.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 12:32   #14665
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Zo fel zal het wel niet gaan.De babyboomers zijn ze massaal kanker aan het geven via alle mogelijke brol.Dioxinekiekens en zo..
Eens die kapot zijn is er terug plaats voor anderen,die dag zal Belgie veranderen in ToerkMaro.Dan is het wachten op de woestijn.Op hun beurt zullen ze dan andere groenere landen gaan uitzuigen,en de enige echte inboorlingen,mogen weer een maatschappij opbouwen,tot de 4de generatie.Dan komen de horden verrijkers terug.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 13:37   #14666
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Nee, hoor. Ik verdedig de natuur!
Neen, je zegt dat de samenleving in België onnatuurlijk is en dus slecht, vervolgens zeg je dat onze samenlevingsvorm wel van het dierenrijk gekopieerd lijkt en dus slecht is.

Natuurlijk = slecht
Onnatuurlijk = slecht

Citaat:
Ik vind trouwend dat niemand ertoe kan verplicht worden om in te gaan tegen de overlevingsdrang van de menselijke soort, door verplicht te worden mee te doen aan perversieën, en door verplicht te worden van absurde ideologieën aan te hangen.
Wat wil je hiermee zeggen, wie dwingt je in te gaan tegen de overlevingsdrang? Wie of wat verplicht je om een bepaalde ideologie aan te hangen?

Citaat:
Ondertussen eindigen meer dan 50% van de huwelijken in België in een echtscheiding. Alle theoriëen die men dus in België aanhangt, betreffende het huwelijk, zijn dus gewoonweg absurd en belachelijk. The proof is in the pudding.
So fucking what? Is het dan beter dat die mensen in een relatie blijven waarin ze allebei ongelukkig zijn? Uw godganse leven doorbrengen in een (passief-)agressieve relatie?

Dat is misschien uw definitie van geluk, de rest van de beschaafde wereld ligt in een deuk.
Oud 24 februari 2012, 13:59   #14667
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Die vraag mag je net niet hoorbaar stellen, want een antwoord daarop vragen is waarschijnlijk oproepen tot racisme.
Niet enkel het antwoord. De vraag stellen op zich wordt zelfs als racistisch beschouwd...
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 14:40   #14668
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vind trouwend dat niemand ertoe kan verplicht worden om in te gaan tegen de overlevingsdrang van de menselijke soort, door verplicht te worden mee te doen aan perversieën, en door verplicht te worden van absurde ideologieën aan te hangen.

Ondertussen eindigen meer dan 50% van de huwelijken in België in een echtscheiding. Alle theoriëen die men dus in België aanhangt, betreffende het huwelijk, zijn dus gewoonweg absurd en belachelijk. The proof is in the pudding.
Sinds wanneer bestaan er huwelijken in de natuur?? Wat verdedig je dan precies? En wat is er precies pervers, seks zonder huwelijk?
Wanneer er in Belgie veel echtscheidingen zijn, dan zijn er dus ook scheidingen onder niet Belgen he?
Welke theorie hangt Belgie dan aan en wat is er mis met je pudding?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 14:51   #14669
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Indien je alle alledaagse feiten in rekening neemt, en niet veralgemeent, ja.
Maar jij voert eerst een welbepaalde selectie door.
Ik neem alledaagse feiten en veralgemeen niet.
Ik selecteer op het onderwerp.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 15:42   #14670
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De belangrijkste sociale structuur blijft wel het gezin, hoor.

En dat hebben zeker niet de migranten kapot gemaakt. Enkel mannen die niet goed bij hun hoofd zijn, trouwen nog in België; om niet lange tijd erna toch te scheiden. Het is de autochtone bevolking zelf, via haar absurde ideologieën, die haar eigen sociale structuren heeft kapot gemaakt.

Dit onnatuurlijke gedrag gaat in tegen de overlevingsdrang van de menselijke soort. Vandaar dat de migranten, die zulke perversie van de natuur niet gewend zijn, daar echt vies van opkijken. De perverse samenwoningsvormen van de locale bevolking lijken ondertussen zelfs rechtstreeks uit het dierenrijk gekopieerd te zijn!
Welk deel van het dierenrijk? Kraaien bijvoorbeeld zijn monogaam, de partners blijven hun hele leven samen. En zo zullen er nog wel beestjes zijn
Oud 24 februari 2012, 15:44   #14671
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hier past beter "the proof of the pudding is in the eating"

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 24 februari 2012 om 15:51.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 16:02   #14672
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Welk deel van het dierenrijk? Kraaien bijvoorbeeld zijn monogaam, de partners blijven hun hele leven samen. En zo zullen er nog wel beestjes zijn
Zwanen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 16:21   #14673
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoef me op geen enkel moment te beheersen eerlijk gezegt.
Deze drift heb ik toch helemaal niet en heb deze dus ook nog nooit hoeven te beheersen.
Hoe verklaar je dat dan in de psychologie?

Trouwens...graag even aan alle forummers...wie moet zich hier beheersen voor zijn of haar rascistische driften?

Ben benieuwd
Beheersing ... Dat is een deel van onze cultuur. Wij beheersen ons en trachten met goede omgangsvormen het leven wat eenvoudiger te maken.
Ik begin me af te vragen of we niet teveel proberen het leven eenvoudiger te maken en misschien eens wat minder aan zelfbeheersing moeten doen en terug een cultuur ontwikkelen van assertiviteit.
Twee dingen zijn mij in het nieuws opgevallen :
Merkel verontschuldigt zich in naam van het Duitse volk voor de moorden gepleegd door extreme neo-nazi's.
Obama zet zijn verontschuldigingen op papier nadat gewone verontschuldigingen niet hielpen toen er verbrande korans gevonden werden in Afghanistan.
Waarom moet Merkel zich verontschuldigen voor de daden van enkelingen?
Waarom moet Obama zich verontschuldigen voor de daden van een paar onbezonnen soldaten?
Wanneer mogen we nu eens verontschuldigingen verwachten van de moslim-extremisten die aanslag na aanslag plegen op vreemden zowel als op eigen volk en dit altijd in naam van de godsdienst van de "vrede" ?
Oud 24 februari 2012, 16:39   #14674
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beheersing ... Dat is een deel van onze cultuur. Wij beheersen ons en trachten met goede omgangsvormen het leven wat eenvoudiger te maken.
Ik begin me af te vragen of we niet teveel proberen het leven eenvoudiger te maken en misschien eens wat minder aan zelfbeheersing moeten doen en terug een cultuur ontwikkelen van assertiviteit.
Merkel verontschuldigt zich in naam van het Duitse volk voor de moorden gepleegd door extreme neo-nazi's.
Obama zet zijn verontschuldigingen op papier nadat gewone verontschuldigingen niet hielpen toen er verbrande korans gevonden werden in Afghanistan.
Waarom moet Obama zich verontschuldigen voor de daden van een paar onbezonnen soldaten?
Wanneer mogen we nu eens verontschuldigingen verwachten van de moslim-extremisten die aanslag na aanslag plegen op vreemden zowel als op eigen volk en dit altijd in naam van de godsdienst van de "vrede" ?
Dat klopt. En dat is zo gekomen als gevolg van de uitbanning van het onbewuste door de kerk in de afgelopen tweeduizend jaar.
Oud 24 februari 2012, 16:50   #14675
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat mensen racist gemaakt worden door de DW gelooft ge toch zelf niet ?
Natuurlijk wel.
Ik heb met eigen ogen de bijeenkomsten mogen aanschouwen waar de mensen gelokt werden met mooie beloften en meteen een les 'wie is hier de schuldige' alla vooroorlogs Duitsland kregen.

De slimsten zag ik met hun ogen draaien , de minder slimmen hingen aan ieder populistisch woord.
Oud 24 februari 2012, 16:53   #14676
Alboreto

Standaard

Citaat:
En voila, nogmaals. Jij weet beter dan mezelf wat ik denk en vind.
Ik zeg daar nergens wat ge denkt of vindt.
Oud 24 februari 2012, 16:56   #14677
Alboreto

Standaard

Citaat:
En nogmaals...opnieuw weet jij beter dan mezelf wat mijn eigen mening is.
Nee, ik spreek me niet uit over uw mening.
Op basis van uw uitlatingen, en dat is het enige wat ik heb op dit moment vindt ik u een racist.
Dat is een mening die eventueel fout kan zijn, dat geef ik grif toe, maar dan stel ik me de vraag waarom probeert ge mensen aan te zetten tot racisme door het slechte bij vreemdelingen, en enkel bij vreemdelingen, tot vervelens toe te publiceren.
Oud 24 februari 2012, 16:58   #14678
Alboreto

Standaard

Citaat:
Mooi initiatief.
Knap hoe sommigen het weer op een negatieve manier kunnen ge(mis)bruiken.
Oud 24 februari 2012, 17:03   #14679
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik neem alledaagse feiten en veralgemeen niet.
Ik selecteer op het onderwerp.
Ja, je selecteert. Je hebt dat al meermaals toegegeven.
Je selecteert op het soort feiten (misdaden) en op de afkomst van de dader.

Je veralgemeent wel.
http://forum.politics.be/showpost.ph...31&postcount=1
http://forum.politics.be/showpost.ph...80&postcount=8
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2012, 17:08   #14680
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat is ook mijn mening.
Onze cultuur is sneller geëvolueerd dan ons lichaam.
Dus zweren we zaken zoals geweld, verkrachting, doodslag, enz af, hoewel ze nog steeds in onze genen zit.
Volgens mij valt ook xenofobie en racisme daar onder.
Volgens anderen dan weer niet.

Citaat:
Het zijn wel meer dan wat enkelingen.
Citaat:
According to the preliminary version of the annual report of Germany's interior intelligence service (Verfassungsschutz) for 2010,[60] there are currently 25,000 right-wing extremists living in Germany,[61] including 5,600 neo-Nazis.[62] Neo-Nazi organizations, related and derivative symbols and Holocaust denial are outlawed in Germany according to the German Criminal Code (Strafgesetzbuch § 86a) and § 130 (public incitement).
De verontschuldigingen liggen in de lijn van het duidelijk maken dat Duitsland afstand neemt of wil nemen van haar zwart verleden.
Voor mij hoeft het niet, maar ik stel het wel op prijs.

Citaat:
Obama is de opperbevelhebber van het leger en in die hoedanigheid moreel verantwoordelijk voor de acties van 'zijn' soldaten.
Militair gezien hoort het zo.

Citaat:
Die zijn er al heel dikwijls geweest.
Begin hier eens:
http://www.muhajabah.com/otherscondemn.php
Citaat:
This page focuses on condemnations of the 9/11 terrorist attacks and other terrorist incidents since then as well as of terrorism in general. It is not a complete listing of all condemnations written or spoken by Muslims but is intended to provide a representative sample.

It has often been claimed in the media that Muslims are "silent" and do not condemn terrorism. This page is intended to refute that claim. Muslims have not been silent. Not even close.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be